Gå til innhold

Ned 7 kg til sommeren! Nokon som vert med? : )


Gjest incognito

Anbefalte innlegg

Gjest Sienna71
Trener du variert kan du trene mye' date=' men hver dag i to uker.... kroppen din trenger hvile og du trenger ikke ha dårlig samvittighet. En dags hvile gjør nok at du trener enda bedre i morgen, finn en bok og kutt opp litt frukt?[/quote']

 

He he - det er akkurat det jeg har gjort. Tankeleser? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar
He he - det er akkurat det jeg har gjort. Tankeleser? :D

 

Mmm, var det skummelt? Hehe!

 

Jeg har akkurat kommet fra massøren som nedlegger forbud mot styrketrening og sykkelturer... litt sur nå, trøstespiser vannmelon i store mengder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok altså. Gikk på en kjempesmell i påska. Lagt på meg nesten en kilo. :D

 

Så da er det bare å hive seg på vannvogna og bevege seg masse.

 

Holder på med 30 day shred. Skal til på level 2 nå. (hjelp)..:)

Noe positivt må det jo være, om en ikke går ned i vekt så kansje det strammer opp litt. :)

 

Noen som har noen tips til sunt og godt mellommåltid/snack? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

Flinke dere er alle sammen:)

 

Jeg gikk på vekta i går for første gang på en stund, og det var ikke akkurat veldig lystige tall der, gitt... 83,5 kg... sukk... Ja-ja, det er bare å ta seg sammen. Har trent litt styrke i dag, det trengs! Sliter litt med ei vond hofte, så må ta det litt rolig med kondis-treninga, tror jeg.

 

I matveien går det foreløpig bra. Skal ha besøk i kveld, så da gjelder det å holde seg i skinnet. Har laget ei iskake, og kommer til å spise litt. Men det som er så greit med iskake er at den settes i frysen igjen, så går man ikke å momser på restene i mange dager;)

 

Til middag i dag blir det fiskeboller i hvit saus...utrolig kjedelig, men nå har minstejenta mast etter det i lange tider, så da får vi ta det i dag.

 

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knuffels: Da er det bare å hive seg på igjen, vi er her og støtter deg om du trenger det :D Har skeia ut noko voldsomt siste helga i påska sjølv.. har ikkje veid meg enda, venter heller til fredag som er veiedag. Så da får dommen komme fredag i staden. Har i allefall begynt på igjen no :)

 

Har tenkt litt på dette med delmål, ikkje dumt å ha. Så da blir det slik for min del:

 

Delmål 1: 70 kg

Delmål 2: 66 kg

Hovudmål: halde vekta på 65-66 for godt!

 

Startvekt 15 april : 76,4 kg, midjemål

Veke 1 22 april : 74,9 kg minus 1,5 kg

Veke 2:

Veke 3:

Veke 4:

Veke 5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg lurer på om det er nødvendig å øke tiden på treningen for hver uke for å få effekt? Problemet mitt er at jeg sjelden har mer enn 40-50 minutter til rådighet til trening, men jeg utnytter den tiden godt og tar en tur i rask gange, sykler raskt på ergometersykkel eller trener aerobic. I dag på gåturen min merket jeg imidlertid at jeg nesten ikke ble sliten, selv om jeg gikk på alt jeg kunne - noe som jo er bra, for det tyder på at formen blir bedre, men bekymrer meg for at jeg kanskje da burde gått mer. Noe jeg ikke har tid til.

 

Så hva tror dere, vil jeg fortsette å gå ned i vekt selv om jeg ikke øker tiden på treningsøktene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

Mimmi81: Takk for det, trenger nok all den støtten jeg kan få etter hvert, ja:) Delmål er sikkert ikke dumt, nei...hmmm, må tenke litt på det selv også.

 

Sienna71: Hva med å begynne å jogge litt isteden for å gå? Det er jo veldig effektiv trening iallfall, hvis du er redd det ikke er nok det du gjør nå. Jeg tror ikke nødvendigvis man trenger å bruke mer tid på treningen, det er jo om å gjøre at det er effektivt den tiden man trener.

 

Jeg merker at jeg har hatt litt hodepine de siste dagene, lurer rett og slett på om det kan være mangelen på sukker som gjør det??? Skummelt, i tilfelle... Jeg står foran mange utfordringer fremover...besøk i kveld, skal i bursdagsselskap til lørdag og på kaffebesøk til søndag... Gi meg styrke, sier jeg bare!!! Jeg er sinnsykt dårlig til å stå i mot fristelser som blir satt foran meg, så det må jeg definitivt jobbe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

 

Sienna71: Hva med å begynne å jogge litt isteden for å gå? Det er jo veldig effektiv trening iallfall' date=' hvis du er redd det ikke er nok det du gjør nå. Jeg tror ikke nødvendigvis man trenger å bruke mer tid på treningen, det er jo om å gjøre at det er effektivt den tiden man trener.

 

[/quote']

 

Ja jeg har tenkt på å kanskje begynne å jogge igjen. Har litt skrekken for det, siden jeg har en dårlig ankel som jeg har tråkket over med mange ganger. Den er også operert, og jeg er nok engstelig for at den skal bli vond igjen. Men med noen skikkelig gode løpesko så skal jeg nok vurdere det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg har hatt litt hodepine de siste dagene' date=' lurer rett og slett på om det kan være mangelen på sukker som gjør det??? Skummelt, i tilfelle... Jeg står foran mange utfordringer fremover...besøk i kveld, skal i bursdagsselskap til lørdag og på kaffebesøk til søndag... Gi meg styrke, sier jeg bare!!! Jeg er sinnsykt dårlig til å stå i mot fristelser som blir satt foran meg, så det må jeg definitivt jobbe med...[/quote']

 

Dette kan faktisk vere så enkelt som abtsinenser!! Kroppen er vant med å få sukker og reagerer på at du ikkje gir den daglige dosen.Det blir det samme som om du slutter med kaffi/koffein osv... Gi det minst 4-7 dager så gir det seg kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

Abstinenser, ja...det er nok definitivt det! Huff'a'meg! Men det går nok over i løpet av noen dager, regner jeg med. Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg gikk på en liten smell i går kveld...ble litt sjokkis, gitt. Ja-ja...mindre enn vanlig da, det får jo være trøsten. Tilbake til gode vaner i dag igjen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje berre,berre dette med å ete sunt! Men så lenge vi er fleire så skal vi klare dette! :D

 

I dag har eg hatt ein god dag, ligger på like under 1500 kcal. Ser at eg må ligge her for å komme meg gjennom dagane. Opp og et frukost kl. 07.30 og oppe til 23 kvelden. Prøver å ete ca kvar tredje time.

 

Mine dagar(når eg er på jobb) ser ca. slik ut:

 

Må forresten unngå alt med melk og gluten

 

Frukost kl. 0730, smootie med frosne skogsbær,proteinpulver, havregryn, solsikke og linser

Lunsj kl 11.00 kyllingfilet/kabonadedeig go og mager kjøttpølse med salat eller grønnsaker med ein halv buljong

Mellommåltid ca 14.00: soyayoughurt med glutenfri musli eller havregryn

Middag ca 16.00: ganske mykje kjøttprodukt og grønnsaker

Kvelds ca.19.30 heimelaga knekkebrød med leverpostei

 

Korleis legg de opp dagane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jeg legger opp dagene cirka sånn:

 

 

08.00: frokost

2 skiver med philadelphia og kokt skinke/mager salami etc. 1 gulrot.

 

10:00: frukt

1 eple eller noe sånt

 

11:30-12:00: lunsj

2 skiver med philadelphia og pålegg. 1 gulrot.

 

14:00: frukt

1 pære/1 banan etc.

 

15:30: mellom

2-3 ryvita rug knekkebrød med makrell i tomat og kavli lett majones.

 

(Spiser gjerne 3 stk hvis jeg skal på trening rett etter jobb)

 

18-19:00: middag

 

22:00: kvelds

 

 

Kommer helt an på hvordan dagen er da.

 

Hvis jeg skal trene selvforsvar (omtrent som kickboxing) klokka 18:00 spiser jeg lite før trening (altså ikke middag), men heller noe lett først og flere små måltider, også en lett middag etter trening. (Ikke noe digg å trene så hardt med mye mat i magen - risikerer å spy på partner når vi bryter liksom...) Da blir middag til litt kraftig kveldsmat fordi jeg gjerne ikke er hjemme før cirka klokken 20:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettsomen fjær : Kor mange kalorier blir dette i løpet av en dag?

 

Har forresten veidedag i dag...Hadde ingen nedgang denne veka, men med tanke på kosten eg hadde sist veke er eg KJEMPE nøgd med at veka ikkje har gått opp. Neste veke skal eg sjå nedgang, dermed BASTA :D

 

 

Delmål 1: 70 kg

Delmål 2: 66 kg

Hovudmål: halde vekta på 65-66 for godt!

 

Startvekt 15 april : 76,4 kg, midjemål

Veke 1: 22 april : 74,9 kg minus 1,5 kg

Veke 2: 29 april: 74,9 kg

Veke 3:

Veke 4:

Veke 5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut!

 

Har ikkje heilt komt i gang med treninga enda, håpar på at eg skal klare ta tak i den delen når eg er ferdig med eksamen 16 mai.. Gleder meg voldsomt til å sleppe presset og berre kose meg med jobb og famile:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Det er en gledens dag i Grethe Roede land! :)

 

Jeg la plutselig merke til at jeg har fått MARKANT større overarmsmuskler. Mindre fett på armen og litt mer muskel med andre ord.

 

Herfra kan det bare gå videre mot Madonna overarmer :D

 

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min første veiing i dag og har utrolig nok gått ned 1,1 kg JIPPI :)

Er veldig godt fornøyd med det og det inspirerer til å droppe sjokoladen på en fredagskveld :D

Nå gjelder det bare å holde samme fokus fremover, det er vanskelig men jeg håper det går..... Er nemlig altfor glad i sjokolade....

Skal prøve å være sterk resten av helgen også.... :)

GOD HELG TIL ALLE SAMMEN!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jeg tror veiing på en fredag er nøkkelen til mindre utskeielser i helgen.

 

Hvis man har gått ned, sånn som du Meat, øker jo motivasjonen veldig. Det er iallefall min erfaring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Sushi er lurt å spise til middag. Det er så mettende. 5 biter med laksesushi også er jeg stappmett. Og de fem bitene ga bare 231 kcal. Er jo alt for lite til middagskvoten, men det fine er at da har jeg litt å gå på til kvelds og kan unne meg kveldsmat også. :) Har begynt å spise multigrain knekkebrød - det kunne jeg ikke fordra før - men utrolig hva man venner seg til. :) Ellers har jeg blitt hektet på Gilde sin go og mager-servelat. Knekkebrød med den servelaten og salat og agurk er fantastisk. Gleder meg allerede til kveldsmat selv om jeg sitter her og er stappmett. Har blitt litt matfiksert i løpet av disse ukene. :D

 

Har dere fått noen ny favorittmat etter dere la om kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71
Jeg tror veiing på en fredag er nøkkelen til mindre utskeielser i helgen.

 

Hvis man har gått ned' date=' sånn som du Meat, øker jo motivasjonen veldig. Det er iallefall min erfaring :D[/quote']

 

 

Jeg har veidag på søndag, og vil si at det absolutt også er motiverende, for jeg er jo livredd for å ødelegge ev. vektnedgang rett før veiedag. Derfor må jeg holde meg på matta både fredag og lørdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

Da er helga snart over, gitt. Har hatt ei flott helg med mye sosialt for liten og stor. På matfronten har det vel ikke vært helt optimalt, og litt snop har det blitt, men det kunne vært mye verre;) I dag har jeg også fått tid til en gåtur i heia, det var deilig og 500 kcal ble forbrent:)

 

Nå er jeg klar for ei ny uke med jobbing, og maling av hus når man ikke jobber...har litt å gjøre fremover, ja. Men greit å holde seg i aktivitet da:)

 

Har dere hatt ei fin helg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ny uke. Hatt en fin helg. :D Dere også?

 

Skal holde utdrikningslag til Lørdag, så nå er det bare å få detaljene på plass.

 

Noen her inne som vet noen gøye leker man kan gjøre?

Skullle hatt noe morsomme innslag litt utpå kvelden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...