Gå til innhold

Ned 7 kg til sommeren! Nokon som vert med? : )


Gjest incognito

Anbefalte innlegg

Velkommen Ella79! :)

 

Mimmi81: Det er jo bedre å spise litt, så slipper man å gå på en kjempesprekk. :)

 

Har kost meg litt i dag(Fikk påske-egg av mamma:)

Men klarte meg med bare litt. Normalt vill det ikke vart lenge, he he.

 

Lurer litt på om jeg skal veie meg på Fredager istedetfor Tirsdager fremover.

 

Håper alle har en fin påske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Veiedag!!

 

Startvekt 14 april 76,4 kg, magemål 103 cm (måler to cm under navelen)

Veke 1, 22 april 74,9 kg - 1,5 kg

 

 

Såååå happy da eg gjekk på vekta i dag!! Reknar med at mykje er oppsamla vatn, slik at vektnedgangen blir meir reell neste veke. Men åååå så kjekt å sjå nedgang :))

 

Forresten så er det sant det med små sprekk er bedre enn store, reknar med det blir litt lettare når påska er over. Blir lett til at enn går og små et i påska.. spesiellt når veret har vore så dårlig som på sunnmøre. Men i dag er sola her, så da skal det nytast fullt ut :)) Håpe alle har ei super påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny her på vektklubben og trenger nok litt hjelp og motivasjon for å klare dette :)

 

Jeg er 32 år og har to barn.

Jeg ønsker å gå ned 8 kg innen 30.06, er gjerne litt ambisiøst :) men det er jo verdt et forsøk.

 

Jeg er 67 kg og 163cm høy, har ikke målt midjemålet ennå....

 

GOD PÅSKE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger også litt motivasjon, føler at vekta har stoppet helt oppi det siste :) Jeg er 172 cm høy og veier 74 kg, målet mitt er førs og fremst å komme meg under 70 kilo, men drømmevekta mi er 65 kg.

 

Det er så mye mer inspirerende å gå ned i vekt sammen med andre:))))

 

Håper dere koser dere i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

Heisann! Kan jeg også henge meg på her? Er 174 cm høy og veier 82-83 kg, litt usikker siden det er en stund siden jeg har veid meg... Har hatt skikkelig problemer med å finne motivasjon til å ta av de hersens kiloene! Men nå har jeg innstilt meg på at det skal gå! Gidder ikke å gå denne sommeren også og føle meg skikkelig kjip i sommertøy, og særlig i bikini... Om jeg klarer 7 kg til sommeren, det er jeg ikke helt sikker på, men skal iallfall prøve! Starter ikke for fullt før etter påske da, men det er jo ikke så lenge til.

 

Vet ikke helt hva målet er, men klarer jeg 73 kg til slutt så tror jeg at jeg skal være fornøyd. Det var det jeg veide før jeg ble gravid med førstemann, og var vel egentlig fornøyd med det.

 

Jeg er ganske flink til å trene, så det er kostholdet som er problemet mitt. Altfor glad i godis! Nå skal det begrenses til lørdagene, men da må jeg unne meg litt, ellers kommer jeg til å gå på en kjempesmell til slutt... Går ikke på noe kurs, og kommer nok ikke til å telle så veldig på kaloriene heller, prøve å bruke sunn fornuft. Vet at hvis jeg klarer å kutte snopet så er mye gjort.

 

Oi, dette ble langt... Håper det blir masse aktivitet i denne tråden, jeg trenger definitivt mye motivasjon fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,henger meg på her om jeg får da det er litt rolig på den andre tråden:) Er 170cm og veide 74kg FØR påske.....er nok opp 2kg ihvertfall på masse utskeielser i påska +trimforbud pga.skade, men kan heldigvis starte trene imorgen og vil da måtte jobbe opp kondis etter å ha vært rolig lenge, men det blir vel:)

Har veiedag fredager så neste veiing blir 29.april. Skal være flink f.o.m imorgen med matdagbok+trim så håper det hjelper på vekta litt til fredag:)

 

Lykke til dere resten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle sammen! :)

 

 

Mister litt motivasjonen om dagene.

Føler jeg har vært så flink, prøver å spise riktig og trener 30 day shred hver dag, men vekta går bare opp. :)

 

Har jobbet med saken en stund nå, så hadde vel trodd det skulle skje noe til nå...

 

må man leve på salat og trene hele dagen for å se resultater eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare fortsett med det du gjør+ drikk masse vann hver dag, det funker bestandig for meg i tillegg til trim. Merker at når jeg klarer å drikke 2l vann (evt.litt lightsaft for å få til 2l) føles jeg mer mett og mindre godtesyk:)

 

Hang in there, det er ikke gjort i en fei å gå ned, men hvor godt er det ikke når vi har klart det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Henger meg med i denne tråden jeg, hvis det er greit?

Jeg er 39 år, har to barn og er gift. Begynte på internettkurs for to uker siden. Startvekt var 67,8. Jeg er 165 høy. Gikk ned 1 kg. første uken og 800 gram denne uken. Har veiedag på søndager, så jeg må tvinge meg til å holde meg i tøylene også i helgene. :)

Mitt store mål er 60 kilo til sommeren, men det er kanskje litt ambisiøst, så jeg har laget meg ett delmål på 63 kilo ved kursslutt. Kanskje jeg kan klare resten alene når kurset er ferdig. Fornøyd med vektnedgang så langt, men har tatt internettkurs tidligere (i 2005) og husker fra den gang at vekten stagnerte i to uker omtrent midt i kurset før det løsnet igjen. Derfor går jeg liksom bare og venter på stagnasjonen denne gangen også.

 

Gleder meg til å følge dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det den påsken ja, igår sprakk jeg på kvelden:( Spiste aalt for mye is... m/brownies... Prøvde å være sterk, men hver gang jeg er på besøk eller har besøk blir jeg alltid svak. Noen som har noen tips til hvordan holde seg vekke fra søtsaker når man får det servert på sølvfat? :D

 

Men men, fikk meg iallefall ut på en times joggetur idag:D Utrolig hvor mye lettere dagen føles etter litt trim! :) Underveis traff jeg på en jogger med et meget passende slogan på t skjorta:

"You are in control"!!!

Passer utmerket i disse tider;)

 

Håper at vekta er snill med meg, har veiedag på onsdag! Da skal vekta stå på 73kg, så får vi se da..

 

Lykke til videre til dere alle, og fortsatt god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

Delila: Jeg synes også det er fryktelig vanskelig å motstå søtsaker når jeg blir tilbudt det... Flink du er som har vært på joggetur:)

 

Jeg har liksom ikke helt startet enda, jeg da. Men har iallfall trent litt i dag, men kostholdet har vel ikke vært spesielt mye å skryte av...men-men... Til uka er det skikkelig skjerpings! Skal veie meg til tirsdag for første gang på en stund. Vet ikke helt når jeg skal ha veie dag, er sikkert lurt å ha mandag egentlig.

 

So long:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange nye som har hengt seg på - velkommen skal dere være fra meg:) Her har påsken kommet og gått og det har vært masse godis, vin, mat etc i påsken, så spørsmålet er hvor mange kilo som har kommet på den siste uken. Har jo tatt av to kilo på en uke tidligere, så regner med at det går an å legge på seg like mye.

 

Veiedag i morgen;) ser at mange vil ha veiedag fredag, sikkert flott for mange det. Jeg har fri mandag, og tenker at over en 10 års periode så stemmer mandagsvekten også, så jeg fortsetter mandagsveiing jeg

 

Og til en eller annen som spurte om en må leve på salat for å gå ned i vekt, så er min erfaring, nei, jeg spiser det samme som før men i mindre mengder, prøver å ligge ca på 1600 kalorier, uansett under 2000 og være minimum 30 min i aktivitet til dagen.

 

har ikke fulgt noen av målene over de siste fem dagene, men det er hverdagene som teller, trøste trøste:), nå skal nådestøtet settes inn mot sommeren... målet er fremdeles ned under 70 til sommerferien begynner

 

ta ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er plass til flere

 

 

Jeg er en jente på 28, med 1 barn. Kunne godt skyldt vekten på fødselen, men i og med at han er nesten 3 år, er det vel på tide å innse at det ikke er svangerskapet som holder meg her

 

Jeg er 168, og 78,5 kilo.

Skal ned til 68, men å gå for 70 til sommeren er jo supert.

 

Er veldig glad i å trene, men som student, mamma og samboer er det ikke så lett å finne alenetid til trening. Men, det skal skjerpes nå.

 

Tror jeg skal gå for 3 økter per uke. Har hatt en tendens til å kunne trene hver dag, men det er som sagt vanskelig med familielivet :D Nå er det om å gjøre å legge om, og å få gode vaner som varer

 

Start dato 25.04.2011

 

Mine delmål får da være;

1. 75kg

2. 73kg

3. 71 kg

4. 69 kg

5. 68 kg

 

 

 

 

Let the games begin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Påskerapportering:

 

Jeg har vært på hytta fra onsdag til søndag, og forsøkt å leve med mine foreldres lavkarbokosthold. Tok med meg noen lettprodukter jeg kunne bade i sjæl, og har vært jævlig god på å holde aktiviteten oppe med trening og turer. Alikevel gikk jeg på vekta idag og den står bom stille.

 

BOM STILLE. Det er så kjedelig!!!

 

Velvel, det er bare å fortsette ... Og justere 1. delmål som er neste mandag, og som jeg nå ser at jeg ikke kommer til å få til gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første veiingen overstått og jeg er fornøyd.

Til tross for noen påskefristelser og alt for mye spising - det er i hvert fall slik det føles når jeg skal klare å spise 1600 kcal - har jeg gått ned 1 kg i løpet av første uken. Og utenbrus, is og påskeegg hadde jeg sikkert klart enda litt mer :D

 

Er virkelig overrasket, men det er nok en del vann, så jeg er spent på neste veiing :)

 

Fortsatt god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Heisann. I går slet jeg. Var hos svigermor på middag, og merket at jeg ble utrolig frustrert når jeg ikke fikk veid maten. Endte med at jeg antageligvis spiste mye mindre enn jeg skal, siden jeg ikke turte ta noen sjanser. Det var første middag utenfor huset siden jeg startet for to uker siden, men dette må jeg jo bare lære meg å takle. Kan jo ikke ha med matvekten i veska hver gang jeg skal ut og spise liksom. :D

 

Denne uken er det jobb igjen og utfordringen er å finne tid til å trene. Har klart det så langt, men det er en kabal som må legges hver dag.

 

Gratulerer til Ella 79 med minus 1 kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at vi har blitt mange! Velkommen skal alle være :D

 

Har virkelig gått meg på en kjempe smell.. Var på hyttetur i lag med famileien og da kom utskielsene på rekke og rad.. Har holdt meg til mat som eg tåler, men har ete både det eine og det andre av snop og "møkka" mat..

 

Imorgon begynner vi på ny start, IGJEN! men den som ikkje gir opp når målet.. Ikkje sant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp:)

 

idag har jeg vært på langtur med en venninne, herlig, fikk renset ut litt hodegørr da (så blir det mindre surmuling hjemme:))

jeg trodde jeg hadde kommentert her inne idag, var kjempefornøyd i dag, vekta viste 0,2 opp, så det skal jeg kunne leve med etter en påske med endel uskeielser. men jeg har også gjort veldig gode valg, så denne gang skal vektnedgangen vare.

 

nå er det kvelds, så pakking til uke med jobb og barn som skal i barnehage/skole igjen, lykke til alle. Vi har fremdeles litt igjen til sommeren er her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

I morra er dagen for ny start, ja. Har hatt mine siste uskeielser på en stund. Må si jeg synes det er litt kjipt å tenkte på, men det er jo verdt det til slutt da:)

 

I dag har jeg hatt en god økt med 4x4 intervall-trening. Blytungt, men deilig etterpå. Jeg trente tidlig idag, og da blir jeg så fryktelig sulten utover ettermiddagen. Så da går det alltid inn mer enn det burde. Sånn sett er det bedre for meg å trene på ettermiddagen, men det er så deilig å bli ferdig med det liksom.

 

Vel-vel, da er det bare å ta seg sammen, og motivere seg for morgendagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knuffels: Takk skal du ha! :) Trening gjør underverk mentalt, og er faktisk ganske lurt å starte dagen med en god treningsøkt! Syns det er fryktelig tungt med intervalltrening, du er kjempeflink!!

 

 

Leste forresten noe interressant her om dagen, at om man ikke spiser karbohydrater som korn, pasta, poteter o.l. i timene før treningen forbrenner man mer fett! Så lenge blodsukkeret er mettet med lett tilgjengelige karbohydrater, prioriterer nemlig kroppen denne drivstoffkilden, og da går fettforbrenningen i hvilemodus.

 

Treningen blir visstnok tyngre, men mer effektiv:)

 

Skal gå til innkjøp av målebånd imorgen, ikke alltid man merker store vektnedgangen når man trener første ukene, men kanskje målene minker? :D

 

Noen som har erfaring med det?

 

Godt mot inn i ny uke folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flink gjeng dere er! Blir inspirert her:)

 

 

Jeg hadde meg to treningsøkter i går, og gjett om jeg kjenner det i dag !! Men, det er en god følelse da. Får la kroppen hvile i dag, før en ny økt igjen i morgen :)

 

Jeg er usikker på hvor mange kcalorier jeg skal legge meg på ? Noen tips?

 

 

Jeg skal prøve på 3 treninger per uke, men utover det er jeg igrunnen ikke særlig aktiv nå midt i eksamenslesingen. Vil ikke ligge for høyt, men heller ikke for lavt. Samtidig vil jeg ha de overflødige booort til sommeren :D

 

 

Ha en strålende uke alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Når det gjelder trening så syns jeg det er best å trene på ettermiddagen, rett og slett fordi da blir det mindre tid hjemme i sofaen eller sånt til å eventuelt spise :D

 

Jeg har begynt å gå til jobb hver dag - rask gange, tar 50 minutter å komme seg dit. Også forsøker jeg å legge inn 3-4 treningsøkter i uken. Har nettopp begynt med styrketrening fast 1 time i uken (har tidligere bare trent kondis) og håper det, i kombo med å være STRENG fremover vil gi resultater de neste ukene...

 

 

Det er så jævlig kjedelig å slanke seg, men husk folkens - det er ENDA KJEDELIGERE å bruke tid og krefter på å være misfornøyd med seg selv og drømme om en annen kropp enn den man har.

 

 

Alt i alt - det er bare å gønne på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om meg: 35 år, gift og har to jenter på 6 og 7 år. Jeg er 157 cm høy (!) og veier i dag 57,2 kg.

 

Aktivitetsnivå: Relativt høyt fordi alternativ til trening heter medisiner. Det er sunnere for kropp og ikke minst lever å finne på et annet alternativ. :D Jeg trener styrke, spinning og løper hvert skuddår. Medlem på SATS. I tillegg startet jeg på 30 day shred i dag (jeg tror ikke jeg kommer til å se ut som en supermodell, bare spent på om man faktisk KAN se forskjell på 30 dager).

 

I følge BMI kan jeg veie 7 kg mindre og fortsatt være normalvektig. I dag er BMI på 23, hvilket er normalvekt, men grunnet et par diagnoser som gjør at mine ledd ikke bør bære mer vekt enn nødvendig prøver jeg å ta noen grep for å utsette det så lenge som mulig.

 

Når det gjelder min vekt varierer den mye i løpet av en uke, men jeg klarer jo ikke å ikke snikveie.... har vært nede i 55 kg, men det var før påsken og sånn. Kroppen vandrer mellom 55-57 kg ser det ut til? Sikkert en del vannvekt?

 

Men får jeg lov til å være med selv om jeg kanskje stopper nedgangen på 5 kg?

 

*****************************************************

 

Trening er min medisin - jeg trener ikke for å holde meg ung men for å bli gammel med stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg har egentlig bestemt meg for å ta treningsfri i dag. Har trent hver dag i to uker og er ganske støl i kroppen, og tenkte at litt hvile kanskje vil gi litt mer overskudd til trening i morgen. Men det er vanskelig å la være. Hvem skulle trodd at jeg som var en skikkelig sofasliter i vinter blir frustrert av ikke å få trent. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bestemt meg for å ta treningsfri i dag. Har trent hver dag i to uker og er ganske støl i kroppen' date=' og tenkte at litt hvile kanskje vil gi litt mer overskudd til trening i morgen. Men det er vanskelig å la være. Hvem skulle trodd at jeg som var en skikkelig sofasliter i vinter blir frustrert av ikke å få trent. :D[/quote']

Trener du variert kan du trene mye, men hver dag i to uker.... kroppen din trenger hvile og du trenger ikke ha dårlig samvittighet. En dags hvile gjør nok at du trener enda bedre i morgen, finn en bok og kutt opp litt frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...