Gå til innhold

Ned 7 kg til sommeren! Nokon som vert med? : )


Gjest incognito

Anbefalte innlegg

Gjest Lettsomenfjaer

Sienna71: gratulerer! Så bra at du har stødig nedgang hver uke! Det må være kjempemotiverende ;)

 

 

Jeg har veiedag på fredag og er spent. Jeg har vært så jævlig flink den siste tiden og trener masse. Det MÅ jo gi litt mer avkastning snart....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Gjest Knuffels

Hmmm...kan vel ikke akkurat si meg superfornøyd med dagens veiing, ned 0,4 kg bare... Ja-ja, det er nå iallfall nedover:) Så det er bare å stå på videre og håpe på bedre resultat neste uke. Jeg har jo ikke vært superflink heller, så kanskje enda litt mer skjerpings er det som trengs. Det blir dårlig med trening nå fremover, for all ledig tid kommer til å bli brukt til husmaling. Får ta det igjen seinere.

 

Forresten, hvordan lager dere signatur i innleggene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Knuffels: Hvis du kommer deg til startsiden av diskusjonsidene, f. eks ved å trykke på diskusjon i venstre kolonne. Vil du se over diskusjonstemaene at det er noe som heter "endre signatur". Der gjør du det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

ÅHÅHÅHÅHÅ, NÅ ER DET GØY!

 

UKESRAPPORT

 

Vekttap 1.2 kilo, 2 cm av på midjen, 2 cm av på hofte og 2 cm av på pupp!!!

 

 

Jeg er motivert som faen til å leve helgen igjennom på gulrøtter og havregrøt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Takktakk! Veldig stas!

 

 

Hva jeg gjør? Jeg ligger på rundt 20 trimpoeng i uken (jeg går til jobb i tillegg til trening på sats). Også drikker jeg ikke alkohol (jeg er avholds), noe jeg tror at jeg vinner endel utskeielsekalorier på. Ellers ligger jeg på 1600 kcal om dagen, og forsøker å jevne ut skillet mellom hverdag og helg, slik at helgen ikke kan bli en matfest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mimmi81

Nedgang med 1,3 kg! Oooo glede :)) Eg som trudde eg ikkje hadde vore flink nok sidan eg ikkje har fått inn trening. Har leie på rundt 1300-1400 kcal då eg ikkje har hatt tid til å trene, eller rett og slett ork. Har mykje stress med eksamen no..Så treninga blir ette 16 mai.

 

Trur også det har litt å seie at eg har vore flink å halde meg til melke og glutenfri diett. I alle fall, KJEMPENØGD!!!

 

Gratulerer til dykk som har gått ned, vi er på go vei til målet. Kjempe flinke er vi!! :D

 

Har forresten vore stille frå mi side i det siste pga eksamensstress. Kan nesten ikkje vente til 16 mai!! Da er eg ferdig med skuleeksamen..

 

Delmål 1: 70 kg

Delmål 2: 66 kg

Hovudmål: halde vekta på 65-66 for godt!

 

Startvekt 15 april : 76,4 kg, midjemål

Veke 1: 22 april : 74,9 kg minus 1,5 kg

Veke 2: 29 april: 74,9 kg

Veke 3: 7 mai: 73,6 kg minus 1,3 total nedgang 2,8 kg

Veke 4:

Veke 5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Gratulerer til lettsomenfjær og Mimme 81 men flott vektnedgang! :) Jeg kjenner jeg er skikkelig nervøs i dag - har veiedag i morgen og så langt har jeg gått ned bortimot en kilo hver uke. Blitt litt bortskjemt på en måte og vet jeg blir veldig lei meg hvis vekten står stille i morgen. Har liksom litt på følelsen at den gjør det til tross for at jeg har vært like flink denne uken som de forrige. Men jeg får komme meg ut i sola og tenke på noe annet og nyte dagen i stedet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Veldig riktig tenkt Sienna71! Ikke gru deg til veiing, bare gjør det i morgen også er det overstått. Det er helt vanlig å stå stille i noen perioder, men fortsetter man i god tralt, så løsner det! Og da detter det gjerne av litt også!

 

 

Er du flink til å måle deg? Det blir min nye greie ass. Jeg skal passe på å måle meg hver uke, fordi forsvinner centimeterne rundt midjen, så er det ikke så nøye om vekta står litt stille - det betyr uansett at man krymper!

 

 

Og krymping er gøy ass :)

 

 

Dagens treningsøkt er unnagjort med 1 time bodypump! Den treningen der er virkelig et helvete ass. Jeg blir så sykt sliten. Ellers er jeg i god flow med å gå til/fra ting. Planlegger heller så jeg har tid til å gå fremfor å ta trikken. Samler trimpoeng der også.

 

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Takk! :) I dag dro vi på Egon for å spise lunsj. Det blir middag for meg da - så jeg spiser vel noe knekkebrød senere i dag. Men det er jammen meg ikke lett å velge ut fra menyen hva som er minst kcal i. Jeg endte opp med BBQ-marinert kyllingfilet med ris og grønnsaker og tomatsalsadip. Var flink og spiste opp grønnsaker og kylling først, så da jeg kjente jeg var passe mett lot jeg risen ligge igjen og rørte nesten ikke dippen. Selv om jeg ikke tror sån tomatsalsa er så ille rent kcal-messig. Men var litt usikker på den. Nå skal jeg vente en times tid og så hiver jeg meg på ergometersykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Lettsomenfjær: Jeg så lengre nede i tråden her at du er avholds. Det er jeg også. :) Vi har helt klart en fordel i helgene der ja - litt mindre fristelser. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer
Lettsomenfjær: Jeg så lengre nede i tråden her at du er avholds. Det er jeg også. :D Vi har helt klart en fordel i helgene der ja - litt mindre fristelser. :)

 

 

Jøsses. Noen ganger blir jeg virkelig overrasket over hvor mange av oss det er der ute. I min omgangskrets, som jo består av mye folk i 20-30 årene, er det kun meg og kjæresten som er avholds. Han har alltid vært det, mens jeg ble det for noen år siden rett og slett fordi det gikk over styr og jeg ble veldig psykisk syk.

 

 

Det er med andre ord gammal morro jeg forsøker å slanke av meg. Øl og grandiosa-livet i tyveårene satt sine spor!

 

 

Men herregud - som du sier Sienna71, for en kostholdsfordel det er ass! Og for min del er det iallefall sånn at ettersom jeg har fått til å bli avholds med både alkohol, og slutte å røyke sigaretter etter nærmere 15 år som røyker, tenker jeg alt er mulig, inklusiv å legge om kostholdet og slutte med spisekick. Det handler om å mobilisere alt man har av motivasjon og viljestyrke. Og glede seg over resultatene. For de kommer!

 

 

Nå har jeg trent step/styrke. Det var skikkelig tungt å komme seg ut døra idag og gå på trening. Allergien gjør meg ganske trøtt, selvom jeg forsøker å ta medisiner på kvelden for å slippe unna den verste trøttheten. Men jeg kom meg ut - og jeg valgte attpåtil et treningssenter som ligger 20 minutters gåtur hjemmefra sånn at jeg fikk litt ekstra trim :)

 

Åååååååååå, så flink jeg er! (Sånn apropos: selvskryt er viktig ass. Når man jobber med vekttap forakter man jo på mange måter seg selv, særlig når man "sprekker" osv. Å slanke seg handler iallefall for meg om å belønne seg selv med masse skryt når man får til det man har bestemt seg for.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Lettsomenfjær: Selvsagt skal man belønnes med masse skryt - og det er jo også derfor vi er her. Så masse skryt til deg i dag for treningsinnsatsen. Veldig bra! :) Jeg merker forøvrig at jeg har blitt litt mer selvopptatt etter jeg startet dette her. Stakkars mannen min må høre mitt prat om trening og kcal dagen lang, og jeg klarer jo nesten ikke gå forbi ett speil uten å sjekke om jeg ser noen forandring. :D Men dette handler jo om å sette seg selv i fokus for å endre livsstilen, derfor er det helt greit å være litt selvopptatt - er det ikke? :)

 

Når det gjelder mitt forhold til alkohol - så har det vel egentlig aldri vært særlig intenst. Jeg hadde jo mine runder på fylla som ungdom jeg også, men jeg ble bare dårlig hele tiden. Etter hvert merket jeg også at jeg lett ble dårlig i magen av bare noen få glass vin også, så det var ikke noe gøy. Etter at barna kom ble det full stopp på alkohol - både fordi jeg var så opptatt av dem, samt at jeg er litt kontrollfreak og liker å være 100 % til stede i alt jeg gjør hele tiden. Med alkohol innabords er jo ikke det like lett. Derfor har jeg ikke rørt alkohol på mange, mange år nå. Men jeg er ikke av den typen som dømmer andre som drikker. Helt greit for meg å være i lystige lag med alkohol, men jeg trekker meg fort unna hvis det blir fyll - det orker jeg bare ikke.

 

Vel - tilbake til dagen i dag. Har holdt på mye ute i hagen i dag, hoppet på trampoline med barna og klarte å snike meg unna en times tid for en powerwalk rundt vannet her. Nå er jeg klar for ny uke hvor kiloene og fettet skal jobbes bort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Snike seg til en powerwalk og hoppe på trampoline i varmen - veeeldig bra :D

 

Apropos selvopptatt: jepp, jeg er også helt på tuppa. Forteller kjærsten hver gang jeg har veid meg (på fredag måtte jeg vekke han klokka halv åtte - han studerer så ække tidlig oppe på morgenen - for å fortelle han at jeg hadde gått ned masse), og er veldig opptatt av å fortelle at jeg har klart å gå til jobb og komme meg på trening etterpå og sånn.

 

 

Jeg krysser fingra for at det går over når trivselsvekt er i boks og det holder seg der. Ellers blir det nok uutholdelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

Juhu!!! Ned 1,1 kg! Veldig fornøyd med det altså:) Ikke at jeg helt skjønner hvordan det henger sammen, spiste litt vel mye tull i helga... Men moro er det iallfall!

 

Hvordan går det med dere andre? Stille her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Hei!

 

Jeg skriver så ikke du skal føle deg alene her inne!

 

Først av alt: gratulerer med -1.1 kg! Veldig stas da!!

 

Jeg har veiedag på fredag og er spent på hvordan det ser ut da ass! Mer spent på centimetrene enn på vekta nesten, ettersom jeg er ganske sikker på at jeg bytter ut fettet med muskler fortiden, og da vil det ikke være så rart om vekta ikke viser "riktig" i fht hvor mye som faktisk har forsvunnet!

 

Det går jevnt over bra. Noen dager er det tøffere enn andre å hoppe bukk over søtsuget, men det går stort sett alltid bra!

 

Jeg holder koken med å spasere til jobb hver dag (tenker jeg skal begynne å gå hjem hver dag også!) og trener 5-6 dager i uken. Det er min terapi mot søtsuget - å være i bevegelse og GJØRE noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...