Gå til innhold

Ned 5 kg?:-)


Gjest Nathalb

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalb

Heisann,

 

Tenkte jeg skulle høre om at det fantes noen der ute som hadde ca samme målsetninger som meg? Kanskje vi kunne startet en felles utfordring og motivert hverandre?:-)

 

Litt om meg. Jeg er 162 høy og veier 65 kg. Målet er 60 kg! Startvekten min var 69.

 

Planen min er enkel: Trening 4 dager i uken. Unngå søtsaker og store måltider. Det totale dagsinntaket mitt vil jeg skal ligge under 1400 kcal. (Gjerne kommenter det siste, da jeg ikke er så god på telling av kalorier).

 

En god vektnedgang bør ikke overstige 0,5 kg i uken = 2 kg i mnd. Men siden det er sommer skader det vel ikke om vi går ned et lite ekstra gram i uken? Målet er hvertfall 4-5 kg før 1 juli.

 

Så, hvem er med? :-) Trene litt ekstra og spise litt mindre? Også skriver vi her hva vi har gjort og kommenterer til hverandre? Vi kunne kanskje hatt en fast veiedag også?

 

Wiii, håper noen er med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar
Gjest cilio123

Hei hei.

Jeg vil gjerne være med. Jeg er 157 cm og veide ved siste sjekk 65,7, startvekt var 69,4. Første mål er 60 kg. Jeg trener 3-4-5 ggr i uka. Går på GR kurs, aktiv nå, men det går veldig smått nedover og kurs nr 2, nærmer seg slutten! Jeg er veldig flink på ukedagene med mat, men i helgen blir det ofte utskeielser, er veldig glad i rødvin da:-(. Og, noen ganger fører det med seg andre utskeielser også. Men er helt med på og rapportere til hverandre her hvordan det går. Skal til Spania om 3 uker, hadde vært deilig å fått litt ekstra nedgang til det:-)

 

Igår trente jeg styrke først og løp 30 min på tredemølle ca 8 km/t. Det gir 263 kcl i minus ifølge registreringen her. Kcal inntak på mat var 1427. Jeg er alltid litt usikker på om jeg bør "spise opp" treningskcal mine eller om det bare er en bonus med litt mer underskudd. Snakkes mye om at det er viktig å få i seg nok mat osv. Bør kanskje iallefall ligge på 1300 etter fratrekk av trening, tror jeg da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Åå så kult! ;) Ser ut som vi er ganske like da! Jeg er også flink man-tors, men så kommer helgen.... fredag, lørdag og søndag blir det som regel god mat, snacks og rødvin og det er jo faktisk halve uken! Så jeg må skjerpe meg der. Men jeg ønsker fortsatt å tillate litt godt da. Men EN dag tenker jeg er nok. Btw. jeg har begynt å drikke en lavkarbo rødvin som er kjempe god...veldig lite sukker i den. Jeg kan finne i navnet til deg hvis du vil?

 

I går løp jeg ute for første gang denne sesongen. 3.5 km bare, men fy søren jeg er såå støl i dag!! :D Det er jo så tungt å løpe ute! Etterpå trente jeg styrke på mage/rygg.

 

Ja jeg er veldig usikker på det der jeg også. Problemet mitt er at jeg spiser så få og store måltider. I går var middagen min på 600 kcal, men jeg droppet alle mellommåltider og lunsj. I dag skal jeg tvinge meg selv til å spise alle måltidene som er anbefalt på den planen, så kanskje jeg ikke er så sulten når middagen kommer. Er jo bedre med mange små måltid enn med få store tror jeg.

 

Tror ikke man skal spøke med å få i seg for lite heller. Selv om det høres så feil ut.."slanker man seg, bør man jo spise lite ikke sant?". Har hørt noe om at man kan havne på sparebluss hvis man spiser for lite og dermed ikke går ned i vekt. Så jeg tror absolutt treningen bør kompenseres med mer mat. Evt sjokomelk rett etter trening! Det skal visst være kjempe bra! (og godt).

 

Men skal vi si at vi har veiedag om en uke da eller? Altså tirsdag 10? Også satser vi på minst 500 gram ned?:)

 

Jeg har planer om å klare det ved å spise oftere og mindre og trene minst 4 dager denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thessa86

Jeg har også lyst til å være med her.

 

Jeg går veldig sakte ned, men begynte vel på 84 kg helt i begynnelsen.

 

Nå er jeg nede på 78 kg, men vil ned til 73 kg.

Det veide jeg rett etter at jeg fikk min sønn og var egentlig ganske fornøyd da:-)

 

Jeg får nesten se når jeg er komt dit om jeg er fornøyd.

 

Jeg skal ligge på rundt 1600 kcal pr dag, har stortsett ikke problemer med det. Noen dager for lite og noen ganger litt for mye. Det går nesten opp i opp.

 

Jeg kommer sikkert ikke til å være så flink til å trene, kjenner jeg meg selv rett ;-)

 

Men skal spise riktig og har i hvertfall 6 "måltider" for dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Herlig! :-) Det viktigste er at man er flink med en av delene tenker jeg...Jeg er den som heller spiser noe godt også heller tar en ekstra treningsøkt/tur. Da jeg er skikkelig dårlig når det kommer til kosthold. Men trening liker jeg! Men kosthold er "dessverre" og blir det viktigste når man skal ned i vekt da. :D Så tror man kan komme langt selv om man ikke har tid til å trene.

 

Vi skal klare det sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Ja, dette tror jeg blir bra:-). Navn på lavkarbovin mottas med takk:-). Jeg er nok også den som heller tar en ekstra treningsøkt og skeier ut litt ekstra. Men tror det er veldig viktig å få i seg nok mat. Det er ikke alltid så lett å skjønne det med hodet, slanking skal liksom i mitt hode være= spise mindre, men må jo høre på ekspertene som sier det der om sparebluss. Og som du sier thessa86 mange små istedenfor få store måltidet, må nok ogåså til. Der har vi nok litt å lære av Nathalb, 6 måltider høres bra ut.

 

Jeg har blitt bedre, pleier å ha med sånne wasa sandwich knekkebrødpakker. Veldig kjekke som mellommåltid. Jeg har veiedag på kurs idag, så da skal jeg se hva nøyaktig utgangspunkt er, så satser vi på -500g om 1 uke:-).

 

Kjenner til støl etter løping ja, løp 7 km ute på søndag, skikkelig støl idag, men mye bedre idag. Velidg fornøyd med meg selv etter en sånn økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Castillo de Jumilla Monastrell heter den. 1,90 gram sukker per liter eller noe.

 

Ja det er det det må jobbes med! Hele poenget er vel egentlig å gjøre små forandringer, istedet for å dure frem med det man tror er rett uten å oppnå det man vil. ;) Jeg har allerede presset inn både frokost, lunsj og mellommåltid i dag da! Det er helt villt til å være meg. Med lite spennende utvalg i skapene, så de inneholdt rugsprø og ryvita knekkebrød;) Må nok på en liten handlerunde.

 

7km er jo sykt bra!! Flink altså. Jeg har nettopp begynt med et opplegg med nike+. Eller dvs jeg har begynt for tredje gang da jeg kun løper ute når det er finvær. Men jeg har hvertfall startet årets sesong og har en "trener" der som skal hjelpe meg å løpe 5K på 12 uker. I går var det 3,2km i morgen blir det 4,8 og på fredag blir det 6,2. Tjoho..blir nok helt greit støl da ja.

 

Jeg skal veie i morgen tidlig jeg, så vet jeg nøyaktig. Vi skal nok klare det alle tre:D Lykke til på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thessa86

Blitt litt motivert av dere så i dag har jeg faktisk gått på tur i 1 time med min sønn som veier 13 kg på ryggen. (bæremeis)

 

Sliten i ryggen etterpå ja.

 

Jeg har som oftest ikke tid til å trene annet enn hjemme i stuen siden jeg må holde meg hjemme etter småen har lagt seg ;-)

 

Jeg må bare si at dere er kjempe flink til å trene :-)

 

Lykke til med veidag begge to :-)

 

Jeg veide meg i morges og den viste 77.7 kg :-)

Men vekten går veldig mye opp og ned så i morgen kan den være oppi 78.3 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hei og hå:-).

Takk Nathalb, den vinen skal jeg sjekke ut, bestillingsvare kanskje? Skal sjekke på nett om de har den i nærheten av meg. Moro med løpetrening altså, ikke lenge siden jeg bare klarte å løpe noen minutter sammenhengende, kondisen har kommet seg veldig med bare noen måneders sykling/spinning og gå/løping.

 

Så bra thessa86, da er du igang og med 13 kg ekstra på ryggen er jo det en kjempetur da:-).

Veldig fornøyd med veiing igår ned 1 kg på 1 uke! Vekten stoppet på 64,7 kg:-). Deilig å endelig få litt resultat etter uker med bittelitt ned og litt opp. Da fortsetter jeg med løping og styrke denne uken også. Og dette blir startvekten min. Da er vi i gang.

 

________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt 03.05.11 64,7 kg

 

Mål: 60 kg

Bonus: Se 50 tallet på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Først og fremst gratulerer med et kilo ned på en uke!!! Det er jo fantastisk! Noe spesielt du har gjort?:)

 

 

Så da er vi i gang! Startvekten min er 65,8! Har nettopp vært på ferie en uke så skjønte det kom til å være litt ekstra der. Skal faktisk være fornøyd med at jeg bare har gått opp 800 gram med tanke på det inntaket som har vært den siste uken. Så da får vi satse på at neste tirsdag ligger nærmere 65 tallet.

 

Thessa86: Mye fin trening man kan gjøre på stua også! Jeg trener ganske mye hjemme selv. Hvis du har en liten en på 13 kg er han jo en perfekt vekt. haha. ;)

 

Cilio: Det er ikke bestillingsvare nei. Hvis du ikke finner den vet jeg at flere av de castrillo vinene har lavt sukkerinnhold. Du kan sikkert spørre på polet, evt sjekke innholdet på vinmonopolet sine sider :D

 

Da skal jeg hive meg ut på dagens løpetur! 4,82 km! Ha en sunn dag jenter :)

 

______________________________________________________________

Høyde: 162

Startvekt (03.05.2011): 65,8.

Mål: 60 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

God tur i finværet nathalb:-). De har den vinen på mitt lokale vinmonopol. Bare lurte, er det noe annet enn sukkerinnholdet på den vinen som gjør den til såkalt "lavkarbo" vin? Fant nemlig noen andre viner som har enda lavere sukkerinnhold. Noen av de koster riktignok over 300 kr så ikke akkurat noen hverdagsvin.. men fant denne til kr 124,90 "Marqués de la Concordia Hacienda Abascal Crianza 2007", SPANIA, 1,10g/l sukker, 13,5% syre 4,9g/l. Nå skal det ikke akkurat være noe vinforum dette da men... ikke er jeg noen vinkjenner heller så jeg så bare på sukkerinnholdet. En av de dyre har bare 0,7g sukker pr liter, så bare det jeg lurer på da vettu om det er mer enn sukkerinnholdet man skal se på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Ja si det.. jeg søkte bare på lavkarbo vin på google og det var den første jeg fant!;) Siden jeg syns den sto til min stil både pris og prosentmessig valgte jeg bare den. Men jeg ser det er sukkerinnholdet de fleste drar frem når det er snakk om det, så da tror jeg egentlig bare det er det det går på. :D

 

Nå fant jeg forresten denne oversikten:

 

http://skinnyshepherd.blogspot.com/2009/04/noen-lavkarbo-rdviner.html

 

Der var det jo maaaaange! Men ser også her ut til at det er gram sukker per liter som teller ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Da var det torsdag! Hittil har jeg hatt tre veldig flinke dager med tanke på både mat og trening! :) Jeg er mest spent på helgen. Spesielt siden jeg skal i to bursdagsselskap i helgen, så da kommer det nok til å bli en utfordring eller to!;) Men, det handler vel bare om å klare å begrense seg litt. Når jeg først har vært så flink til nå kommer jeg til å bli skuffet hvis jeg ikke kjører løpet helt ut denne uken. Så satser på at det går bra :D

 

Hvordan har det gått med dere hittil?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallo. Jeg har også hatt bra dager, med mat og trening. 30 min jogging igår. Jeg fant også den oversikten med viner, så i helgen har jeg tenkt å prøve en Italiensk me 0.4 g sukker!:-). Helgen er absolutt størst utfordring ja, og planen er ingen utskeielser på fredag og kun 2 glass vin lørdag, handler om å begrense seg ja, men huff så vanskelig innimellom. Hvis jeg holder treningsplanen i tillegg, må det gi resultater:-). Kanksje kan vi ha en ekstra motivasjon med å rapportere her på mandag om hvordan vi klarte oss i helgen:-) Nå skal jeg fyke avgårde å kjøpe nye løpesko på løplabbet, veldig spent på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thessa86

Her går det også bra med spisingen. Holder jevnt ca 1600 kcal, treningen ikke flink som forventet. Men det blir nå mye opp og ned trapper på jobben så det får vel telle for litt. Jobber i 3 etg og tar aldri heisen ;-) blir ca 5-15 ganger opp og ned i løpet av en dag :-)

 

Tror det kommer til å bli en sprekk på lørdag, skal en tur på kino så jeg er litt usikker på om jeg skal ta med meg snop eller en pose chips. Vil i hvertfall ha noe siden det ikke er så ofte jeg er på kino. Er jo flink ellers ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Deilig med fredag og snart helg, men vet også at det nå jeg har størst utfordring. Så bra du er flink med maten thessa86. Sist jeg var på kino var jeg også sånn at jeg skulle unne meg noe snop. Men faktisk så ombestemte jeg meg, jeg spiste måltidene mine gjennom dagen og tok med en pose knaskegulrøtter og 1 pose snack a jack (eller hva de heter). De er ikke så værst som snack erstatning faktisk og veldig lite kcal. Men det er klart det er jo mulig kcal regnskapet ditt gir rom for litt uskeielser.

 

Jeg kjøpte meg løpesko igår og gleder meg til å teste de i ettermiddag. Ha en flott og sunn helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallo. Hvordan har det gått med dere i helgen da? Jeg løp 7 km fredag og idag, veldig fornøyd med de nye skoene:). Kjøpte en flaske vin, 0,4 g sukker, drakk opp hele, det var jo ikke akkurat planen da, men den var veldig god altså:). Foruten det synes jeg helgen har gått bra, ikke noe snop og trent bra. Enda et par dager igjen før veiing, så det blir nok trening imorgen også:D. Spent på å høre fra dere thessa86 og Nathalb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter !

 

Håper dere har plass til en til på tråden!

 

Jeg er 166 høy og veide 71,6 kg da jeg var på vekta forrige tirsdag. Målet mitt er å gå ned 5 kg til begynnelsen av juli. Tenk så deilig å starte sommerferien 5 kg lettere!

 

Vekta mi har svinga litt opp og ned gjennom åra. I fjor klarte jeg å gå ned 7-8 kg på egenhånd fra april til juli-august. Noen kilo har kommet på men heldigvis ikke alle, så utgangspunktet er en god del bedre denne gangen.

 

Har vært i konfirmasjon i helga og kost meg med god mat og kaker så det var ikke den helt ideelle starten. Har nettopp hatt en flott skogstur på 50 minutt, så får håpe det veier litt opp for utskeielsene.

 

Oppskriften min for vektreduksjon er sunnn mat i små/moderate porsjonar, masse frukt og grønnsaker og trim. Prøver å legge opp til et daglig inntak på mellom 1300 og 1600 kcl pr. dag. Jeg liker å gå turer i terrenget, sykling og spinning/styrketrenning.

 

Har vurdert å melde meg på GR nettkurs, noen som har prøvd det ?

Men aller helst har jeg lyst å klare dette på egehånd, flott om jeg får være med på tråden for å hente inspirasjon og motivasjon.

 

Tirsdag passer fint som veiedag for meg, rapporterer til tråden minst en gang pr uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallo. Ønsker deg velkommen jeg, selv om det ikke er jeg som er trådstarter da:-). Men her er det plass:-). De er vanskelige nok de 5 kiloene ja. Jeg går for tiden på GR kurs, aktiv. Synes det hjelper det å ha den dagen i uka å treffe andre i samme situasjon og veie meg. Har ikke gått ned sånn supermye akkurat da, 5 kg ca og går nå på kurs nr 2. Men erfaring har vist meg at det er det jeg trenger for å lykkes, har forsøkt selv tidligeregjennom vgs vektklubb og forum der, trenger litt mer jeg da, men det er sikkert individuelt. Lykke til, vi skal nok klare dette sammen:-)

_____________________________________________________________

 

 

Høyde 157 cm

Startvekt (03.05.11) 64,7 kg

 

Mål: 60 kg

Bonus: Se 50 tallet på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Hei jenter :)

 

Velkommen vekten62! Artig at vi er fler.

 

Helgen min har vært både og. Fredag var skikkelig krise, da jeg spiste kake fra morgen til kveld. Jeg var i møter hele dagen og på bursdag på ettermiddagen så rakk aldri et ordentlig måltid! Så da ble det kake som var den eneste tilgjengelige maten jeg hadde...haha..krise. Heldigvis er slike dager veldig veldig sjeldent! Lørdag derimot spiste jeg sunne måltider OG jeg droppet nattmaten selv om jeg var på byen. Kred! Søndag var så som så. Hjemmelaget pizza til middag og kunne nok gitt meg et stykke før. Men jeg gikk en to timers tur da :D

 

I dag er jeg back on track igjen og tenkte å kaste meg rundt å ta en treningsøkt før kvelden er omme også.

 

Grugleder meg til veiedag i morgen. Håper virkelig jeg har gått ned LITT! Ellers blir det nok en knekk for motivasjonen. Vi krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Da har jeg veid meg og i dag viste vekta 300 gram ned. Ikke store greia, med tanke på at jeg har vært ganske streng uka her. Men kan ha vært helgas utskeiielser som gjorde saken. Helgen her har jeg heldigvis ikke noen planer, så da blir det mye lettere å være sunn :) Vekten min er nå på 65,5.

 

Plan for å få et bedre resultat neste tirsdag:

 

- Fortsette å spise sunt

- Gå til innkjøp av nye noka shakes (bruker bare å bytte ut et til to måltid om dagen)

- Trene 4 ganger

- Ha en helg uten så mange utskeiielser

- Drikk heller saft når sukkersuget setter inn. :-) (Jeg får sånne søtningscravings med en gang blodsukret synker litt)

 

JA også måå jeg få rotet meg til å måle midjemål osv. Kanskje det er lettere å se fremgangen der? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallo. Ja den helgen har nå lett for å ødelegge alt det andre bra resten av uka. Veide meg i dag tidlig, men offisiell veiing er i kveld på kurs, så jeg venter med å notere vekta til da. Den svinger veldig fra dag til dag synes jeg:-). Og jeg vet jo det er forskjell fra morgen til kveld. Men ned 300 g må jeg jo si er imponerende, siden du har hatt 1 hel dag med kake og nedgang er nedgang:-). Jeg er flink og trener 4-5 ggr i uka, hovedsaklig jogging. Planen er 2 ggr styrke, men bare blitt 1 økt denne uka, er liksom ikke fristende å gå inn å trene nå når sola skinner:-). Kommer tilbake med ny vekt i kveld. Jeg har også hatt planer om å måle meg, men har ikke kommet så langt ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallo

Da var ukas vekt klar, ned 400 g. Jeg er vel sånn rimelig fornøyd med det:-). Har vel stadig forhåpninger om å gå ned 1 kg hver uke, men vet jo innerst inne at det ikke er helt realistisk for meg. Da må jeg nok innføre et strengere regime i helgene:-). Jeg får være tålmodig og fornøyd med all nedgang.

 

Jeg har forresten justrert målet mitt fra 60 til 57 kg, jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å være fornøyd på 60, så da er det jo like godt å sette et litt mer ambisiøst mål:-) ________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt (03.05.11) 64,7 kg

 

Vekt (10.05.11) 64,3 kg -400g

 

Mål: 57 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Nedgang er nedgang! :D Nå hadde de jo en kjempe runde forrige uke og hvis vekten skal være varig er det ikke anbefalt med så mye mer enn 500 gram i uka. Så jeg syns du skal være KJEMPE FORNØYD! :) Vi har ta oss sammen i helgen, vi. Det er nok der den største utfordringen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Btw. Jeg tror heller ikke jeg kommer til å være fornøyd på 60, tror egentlig 55 er det perfekte for meg. Var hvertfall veldig fornøyd den tiden jeg veide det (good times...). Men jeg har bestemt meg for at når jeg kommer til 60 skal jeg slutte å veie meg og belønne meg selv med pt-timer sånn at jeg får satt opp et styrkeprogram for å få "forma" kroppen mer. Mer muskelmasse tilsvarer jo en høyere forbrenning på sikt også så da forsvinner det nok flere kilo etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...