Gå til innhold

Ned 5 kg?:-)


Gjest Nathalb

Anbefalte innlegg

Gjest cilio123

Ja, skal tvinge meg til å være fornøyd med 400g ned:-). Er jo som du sier 500g i uka som er anbefalt. Jeg skal nok gjøre opp en status ved 60 kg. Jeg vet ikke hvor gammel du er. Jeg er 43 og er ikke sikker på om trivselsvekt er den samme nå som i 20-30 årene. Iallefall ikke som i 20 årene, da lå jeg rundt 50 og det føler jeg blir for lite nå i voksen alder:-). Men husker jeg veide 56 da jeg var ca 30 og jobbet for å komme ned et par kg til... Merkelig det der at det heller ble 10-15 kg pluss gitt...

 

PT høres ut som et bra alternativ, en som gikk på forrige GR kurset mitt, valgte den løsningen istedenfor Hold Vekten kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Henger med, har bare ikke hatt anledning til å rapportere noe før nå.

 

Var på vekta igår og den viste - 0,5 kg !

Synes det er storarta når jeg tenker på kakefesten jeg deltok i på søndag.

 

Har sykla på jobb (ca 1 time pr dag) alle tre dager hittil denne uka og 2 ganger i forrige uke. Superfrisk start og slutt på arbeidsdagen, jeg kan notere trimpoeng både her og på jobben så dette er bonus på alle fronter. Vi har sykle til jobben-kampanje ut juni og det passer meg utmerket å ha noe å strekke seg mot.

 

Ellers har uka stort sett gått greit.

 

Tror jeg vil trives bra rundt 67 kilo, det er ei stund siden jeg lå stabilt på det tallet. Det er iallefall mitt første delmål, så vi heller se om det går an å komme ned mot 65 kilo :-)

Det er nok noe i det du Cilio nevner om at vekta fordeler seg litt annerledes med alderen. Jeg er 48 år, og husker at jeg også jobbet for å gå ned et par kilo til da jeg var der jeg mener trivselsvekta mi idag er...

 

Da var vi ganske jevne denne uka jenter. Jeg veldig motivert for veien videre. Mine mål pr. idag er:

 

Startdato: 3.9. 71,6 kg Midjemål: 87 cm

10.9. 71,1 kg - 0,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hei og hå, snart er det helg:-).

0,5kg ned er bra Vekten62, da er vi på gang alle 3. Synes dagene går greit med trening og mat. Vet det blir noen utfordringer i helgen da men... Jentetreff i kveld med mat, dessert og vin, men trene intervall på mølla, 4x4 først da, så har jeg vel litt å gå på:-)

 

Ha en sunn og god helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Kjente meg veldig igjen i denne tråden her. Blir gjerne med dere videre og rapporterer inn her hva jeg har spist og hva jeg veier.

Litt om meg selv: 38 år, 3 barn, 158 cm og veier i dag ca 65 kilo. Slanker meg som regel 5 til 12 kilo på våren og legger på meg det samme høst og vinter. Hvert år når endelig snøen er borte begynner jeg å jogge. Greier som regel å holde på med dette frem til septemper så er det bom stopp med all trening frem til ca april neste år.

 

Løper en runde som er 3,3 km. Prøver å trene ca 5 ganger i uken. Prøver meg på intervaller av og til men det er ikke så lett å få til alene. Må snart begynne å løpe to runder nå men får ofte vondt i kneene når jeg starter opp for hardt på våren.

 

Spiser ca 1200 til 1500 kcal tror jeg men veier ikke noen ting. Har holdt på med dette i så mange år at jeg føler jeg ser mengdene jeg skal ha.

 

Jeg har veie dag på mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Her er det plass til fler, velkommen oppogner. Så satser vi på at i år fortsetter du med trening inne når høsten og vinteren kommer. Kjenner meg litt igjen på det, er så deilig å trene ute nå, og kan være tiltak å komme igang med innetrening. Ellers har helgen vært full av utskeielser og tipper det kommer til å vise seg på vekten denne uken:-(. Ja, ja bare å brette opp armene å gå tilbake til hverdagen, men holdt iallefall treningsplanen i helgen, 4x4 intervall på fredag og 4,5km løping i skogsløype på lørdag. Blir ikke veiing før torsdag denne uken på meg, så da har jeg noen dager å ta meg inn på:-).

________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt (03.05.11) 64,7 kg

 

Vekt (10.05.11) 64,3 kg -400g

 

Mål: 57 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Da var veiedagen her. Ned en kilo. Må jo være fornøyd med det. Det som er kjedelig når en veier seg hver dag er at en gjerne veier mindre på fredag enn en gjør på mandagen. Lå an til en og en halv kilo men så ble det kakespising i bursdagsselskap på lørdag og masse middag og is med tilbehør på søndag. Resultatet etter helgen er en halv kilo opp. Burde veie meg kun en dag i uken men greier ikke å la vær å gå på vekten med en gang jeg står opp. Hvis jeg ser at jeg har gått ned bare 100 gram gir dette meg motivasjon til å være flink resten av dagen. I morgen blir det restaurant på dagen og gjester på grilling og is på kvelden. Må bare greie og skjerpe meg igjen på onsdag.

I dag har jeg løpt 6,6 kilometer. Greide å jogge veldig sent hele veien uten å gå noe.

God 17 mai til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Vel overstått folkens. Da er atter hverdagen her, heldigvis:-). Grattis med nedgang, superbra med 1kg ned Oppogner! Jeg skal veie meg offisielt imorgen kveld. Jeg klarer heller ikke la være å gå på vekten nesten hver morgen! De siste morgenene har vekten vist 62,7, men regner med iallefall 1 kg mer på "kursvekt" på kveld. Men skal være fornøyd hvis jeg har gått ned, det ble vin i helgen som var og et par glass 16. mai og noen glass vin igår også:-) Og litt is og bær unnet jeg meg på 17. mai. Løp 7,5 km mandag, jeg klarer også å løpe hele veien nå, går veldig sakte noen ganger, og noen skikkelige harde bakker på slutten av løypa. Blir løping idag også:-).

________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt (03.05.11) 64,7 kg

Vekt (10.05.11) 64,3 kg -400g

 

Mål: 57 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gelica

Hei :-)

Lurer på om jeg også kan slenge meg på her?

 

Jeg er ca 162 (lav) og hadde ett mål om å gå ned fra 60kg til 52/53kg

Dette var vekten jeg hadde før jeg fikk datteren min og en vekt jeg trivdes med.

Jeg har mer eller mindre hatt en vekt på 60-63 kg de siste årene og har vel ikke gjort så mye for å få de til å forsvinne heller.

Har deltatt på en annen tråd her "ned 5 kg til 17. mai" men med tanke på at 17. mai var i går måtte jeg bare konstatere at målet ikke ble nådd.

Jeg har gått ned fra 60 kg til 57,5 noe jeg ikke er så veldig fornøyd med og jeg ser at jeg nok ikke vært så flink med mat og trening som jeg burde.

Jeg reiser til Alicante 19. juni og setter meg nå ett nytt mål som er fra 57,5 kg til 52,5 kg

Dette er ett mål og ikke et must, men så nærme som mulig ønsker jeg i hvert fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..:) jeg er en jente som har holdt vekten min stabil frem til januar. Men etter januar har jeg hatt ca 2 dager i uka jeg spiser alt jeg kommer over, gått veldig mye i godterier og masse masse sjokolade. Vil nå prøve å være så å si sukkerfri i 4 uker. Skal til syden 17 juni, prøver de klærne fra i fjor sommer, å merker godt de ekstra 4 kiloene:( hadde vært supert med en motiverende gjeng som dere. Jeg veier nå 68,2 og har som mål 65,5 innen 17 juni. Har laget meg en kostholds plan på Grete roede for hverdager og en for helgene som inneholder litt mer kcal, så jeg har noe å glede meg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg slenger meg også på det målet om å ned 5 kilo før ferien. Jeg reiser på cruice 24 juni. Jeg ønsker å gå ned fra 64,9 til 59,9 til jeg reiser. Tror dette kan bli i meste laget men jeg har lyst til å prøve. Jeg veide under 60 kilo i fjor sommer og en stund utover høsten.

For å greie dette må jeg ligge ganske lavt i kcal inntak. Jeg veier ingen ting av det jeg spiser så jeg vet jo ikke sikkert hva jeg ligger på men tipper ca 1200-1300. Spiser nok også under 1000 kcal enkelte dager fordi jeg vet at neste dag blir spesielt kaloririk( feks når det er syforening)

Jeg skal nå prøve å løpe to runder av 3,3 kilometer hver gang jeg trener ikke bare en runde. Skal trene ca 4 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ligger nå på 1300kcal på hverdagene også har jeg to dager i uka jeg skal ligge på ca 1500kcal, men da er dette også litt annen mat jeg har byttet ut for å få litt variasjon. Man må nok ha noe å se frem mot, ikke bare den samme maten hver dag. Men skal da prøve å unngå å spise godteri og sjokolade frem til den 17 juni. Så tvi tvi, det her skal vi klare:)!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hyggelig at vi begynner å bli en gjeng her:-). Velkommen alle nye. Vi får støtte hverandre som best vi kan. Det går vel igjen for de fleste at helgene og ferien er de største utfordringene. Ble mye ekstra kcal på meg helgen som var og starten på denne uka. Dro for å trene inne igår, men ble litt sånn halvhjertet, kjente meg så tung i kroppen. Idag blir det løping i skogen, så mye bedre å trene ute egentlig.

Oppogner, da har vi omtrent samme distanse å løpe, min er 7,5 km. Er en skogsløype så det er mye opp og ned, ganske tungt i forhold til når jeg løper langs veien, men kjennes mye bedre for kroppen. Synes det hørtes veldig lite ut med under 1000 kcal, de som har greie på det mener jo at under 1300 så går kroppen på sparebluss og holder mer på fettet. Men hvis det funker er det jo sikkert greit:-)

 

_____________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt (03.05.11) 64,7 kg

Vekt (10.05.11) 64,3 kg -400g

 

Mål: 57 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91

Jeg slenger meg på, jeg har som mål 4,5 kg før ferien da.. men det er jo nesten 5 kg, så tenkte det er greit å ha noen som er i samme båt :)

Håper på å klare mer enn 4,5 kg da, men liker ikke å være for streng med meg selv. Skal trossalt leve også, selvom jeg vil ha en lettere kropp !!

 

- Hvor lenge har dere holdt på å slanke dere?

- Hvor gammel er folk her?

 

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Hyggelig at vi begynner å bli en gjeng her:-). Velkommen alle nye. Vi får støtte hverandre som best vi kan. Det går vel igjen for de fleste at helgene og ferien er de største utfordringene. Ble mye ekstra kcal på meg helgen som var og starten på denne uka. Dro for å trene inne igår' date=' men ble litt sånn halvhjertet, kjente meg så tung i kroppen. Idag blir det løping i skogen, så mye bedre å trene ute egentlig.

Oppogner, da har vi omtrent samme distanse å løpe, min er 7,5 km. Er en skogsløype så det er mye opp og ned, ganske tungt i forhold til når jeg løper langs veien, men kjennes mye bedre for kroppen. Synes det hørtes veldig lite ut med under 1000 kcal, de som har greie på det mener jo at under 1300 så går kroppen på sparebluss og holder mer på fettet. Men hvis det funker er det jo sikkert greit:-)

 

_____________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt (03.05.11) 64,7 kg

Vekt (10.05.11) 64,3 kg -400g

 

Mål: 57 kg[/quote']

 

Så kjekt, vi ligger ca likt i høyde å vekt.. Det blir spennende å se hvordan det går med deg, gjennom disse ukene før sommeren :)

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med alle sammen her?? Nå er det snart helg, å det store store søt suget kommer nok til å titte innom i løpet av helga tror jeg!! Jeg skal søren i meg klare å holde meg. Hvis suget blir alt for stort på lørdags kvelden så får jeg ta en titt innom her for litt motivasjon:) nattinatt alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Jeg må si jeg er i strålende humør, hadde veiedag igår og ned 1,2 kg på 1 uke og 2dager! Det er jeg superfornøyd med, har tross alt hatt opptil flere kosedager. Men jaggu er jeg flink å trene også altså:-). Var på Yoga på morgenen i går og løp 7,7 km i skogen på ettermiddagen. Tryna 2 ganger uti der, siste gangen med fjeset godt ned i jorda, he he spytta jord og gned sandkor ut av øynene. Var 2 km igjen og det er jo det fine med å trene ute, man må jo hjem da, så jeg måtte jo bare fullføre, he he. Fikk en trøkk i nakken kjenner jeg i dag og skrubbsår på knær og albuer. Ja, ja, nå blir det en ukes solferie, men det gjelder å ikke slappe for mye av, får trene litt på ferie også:-)-

 

TH88 Dette klarer du vettu, pass på å spise ofte, jeg synes iallefall det går lettere når jeg er flink å holder alle måltider og tar gjerne litt sen middag i helgene. Og en treningstur eller to i tillegg så er det kanskje plass til bitte litt kos:).

 

Linn H 91. Ja moro at vi ligger nesten likt og jeg startet på kurs samtidig med deg ser jeg, startvekten jeg har lagt inn her er fra vi startet opp tråden. Startet på 69,4 kg 08.02 og har nå gått ned 6,2 kg. Har som du gått 2 GR kurs, skal snart i gang med kurs nr 3 og satser på å ha nådd målet til høsten iallefall:-) Jeg blir 44 år i løpet av sommeren.

 

Ha en strålende og sunn helg alle sammen!

 

________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt (03.05.11) 64,7 kg

Vekt (10.05.11) 64,3 kg -0,4 kg

(19.05.11) 63,1 kg -1,2 kg

 

Mål: 57 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!! Du har jo vært kjempe flink:) skal nok gå bra i helga se, tenkte jeg skal prøve å holde meg til onsdag med å veie meg. Blir små rar av å gå på vekta for ofte. Blir karbonadedeig med taco krydder, masse grønt og pasta på meg i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Linn H 91. Ja moro at vi ligger nesten likt og jeg startet på kurs samtidig med deg ser jeg' date=' startvekten jeg har lagt inn her er fra vi startet opp tråden. Startet på 69,4 kg 08.02 og har nå gått ned 6,2 kg. Har som du gått 2 GR kurs, skal snart i gang med kurs nr 3 og satser på å ha nådd målet til høsten iallefall:-) Jeg blir 44 år i løpet av sommeren.

 

Ha en strålende og sunn helg alle sammen!

 

________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt (03.05.11) 64,7 kg

Vekt (10.05.11) 64,3 kg -0,4 kg

(19.05.11) 63,1 kg -1,2 kg

 

Mål: 57 kg[/quote']

 

Så morsomt, jeg skal også videre på mitt 3 kurs.. har totalt gått ned 6,1 kg ! Begynte på 68,8 og er idag 62,5 :D Så utrolig gøy å være så likt!

Jeg blir 20 år, så er litt alder forskjell :) Med det gjør jo ingenting!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123
Så morsomt' date=' jeg skal også videre på mitt 3 kurs.. har totalt gått ned 6,1 kg ! Begynte på 68,8 og er idag 62,5 :D Så utrolig gøy å være så likt!

Jeg blir 20 år, så er litt alder forskjell :) Med det gjør jo ingenting!

- Linn[/quote']

 

Jepp, det var jo veldig likt det, moro. Og alder har jo ingen ting å si, vi er uansett i samme båt. Kroppen er kanskje ikke like spenstig som den var i 20 årene, he he men sånn er det jo bare. Det hjelper forhåpentligvis å trene:-). Fyker avgårde til Spania om noen timer, satser noe trening og litt ekstra kos. Ut på løpetur nå, får holde meg på beina idag da, skrubbsår i ansikt og kne og albu, men pytt pytt. Skikkelig støl i nakken igår, men mye bedre idag:-). Har virkelig fått sansen for å løpe. Hvordan er det med dere andre her da? Og hvor har det blitt av dere "gamle", Nathalb, Vekten62, er dere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Har kjøpt meg nye nike sko med skritt teller i skoen. Jeg har på meg at bånd på armen når jeg løper å den viser: Tiden, distanse, km/time og kcal forbrukt. Dette er utrolig motiverende:)

Når jeg kommer hjem plugger jeg den i dataen og jeg lagrer alt på et skjema. Jeg har fått en trener på nike siden og jeg har fått et program for å løpe 10 km fortes mulig innen 12 uker. Her kan jeg følge utviklingen min på løypa som jeg løper og den viser tiden på søylediagram.

Dette kan virkelig anbefales til dere andre som løper også.

I dag løp jeg løype nummer to for andre gang denne våren. Sist gang brukte jeg 47 min og i dag brukte jeg 42,38. Denne løypå skal jeg løpe på et løp på kristihimmelfartsdag. Jeg håper på å løpe under 39 min da. En nedgang på 2,39 tror jeg neppe at jeg greier men en må jo sette seg noen mål:)

Nå skal jeg trene den løypa som jeg pleier frem til løpet. Den er like lang men mye tyngre å løpe. Mye mer små bakker hele tiden.

Merker jeg begynner å bli skikkelig "hekta" på løping nå. Det er bra for da går vektnedgangen mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treig med å rapportere i uka som gikk.

Da jeg gikk på vekta på 17. mai viste den 71,1 - samme som uka før og altså ingen nedgang. Kjedelig men sant :-( Et lite løft er at midjemålet hadde krympa 2 cm på 2 uker ! :-)

 

Ser vi har blitt flere på tråden - det er fint !

Jeg må skjerpe meg fremover for å få resulter ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Jepp' date=' det var jo veldig likt det, moro. Og alder har jo ingen ting å si, vi er uansett i samme båt. Kroppen er kanskje ikke like spenstig som den var i 20 årene, he he men sånn er det jo bare. Det hjelper forhåpentligvis å trene:-). Fyker avgårde til Spania om noen timer, satser noe trening og litt ekstra kos. Ut på løpetur nå, får holde meg på beina idag da, skrubbsår i ansikt og kne og albu, men pytt pytt. Skikkelig støl i nakken igår, men mye bedre idag:-). Har virkelig fått sansen for å løpe. Hvordan er det med dere andre her da? Og hvor har det blitt av dere "gamle", Nathalb, Vekten62, er dere her?[/quote']

 

Jeg var på Lanzarote i påsken og det gikk utrolig bra faktisk, drakk cola zero om jeg ville ha brus. Saft is om jeg ville ha det, lite chips å sjokolade. Gikk ned 0,6 kg på de 2ukene jeg var borte. Er fornøyd med det ! :D

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Har kjøpt meg nye nike sko med skritt teller i skoen. Jeg har på meg at bånd på armen når jeg løper å den viser: Tiden' date=' distanse, km/time og kcal forbrukt. Dette er utrolig motiverende:)

Når jeg kommer hjem plugger jeg den i dataen og jeg lagrer alt på et skjema. Jeg har fått en trener på nike siden og jeg har fått et program for å løpe 10 km fortes mulig innen 12 uker. Her kan jeg følge utviklingen min på løypa som jeg løper og den viser tiden på søylediagram.

Dette kan virkelig anbefales til dere andre som løper også.

I dag løp jeg løype nummer to for andre gang denne våren. Sist gang brukte jeg 47 min og i dag brukte jeg 42,38. Denne løypå skal jeg løpe på et løp på kristihimmelfartsdag. Jeg håper på å løpe under 39 min da. En nedgang på 2,39 tror jeg neppe at jeg greier men en må jo sette seg noen mål:)

Nå skal jeg trene den løypa som jeg pleier frem til løpet. Den er like lang men mye tyngre å løpe. Mye mer små bakker hele tiden.

Merker jeg begynner å bli skikkelig "hekta" på løping nå. Det er bra for da går vektnedgangen mye lettere.[/quote']

 

Så spennende, hvilke sko er dette da? og hva ligger prisen på? Har så lyst på sånn pulsklokke, der kan man jo også se kcal osv.. Men sko, høres jo helt supert ut !

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Hei folkens!

 

Her er det aktivitet ser jeg! Jeg skrev et innlegg i forrige uke, men det ser jeg at ikke har kommet frem? Hmm. Mystisk. Men uansett: Velkommen til dere nye! Kjempe gøy at vi begynner å bli en gjeng ja. Å enig, at det er veldig gøy at vi alle er ca like "høye" :-)

 

Gratulerer til dere som har hatt så god nedgang i det siste! For meg har det dessverre stagnert litt. Men jeg er veldig positiv, så gir ikke opp av denn grunn. Dette har vært en helg full av utskeielser (til en forandring...). Det er så mye hardere hvis man skal på en festlig sammenkomst. Da blir det både dårlig mat den dagen, alkohol, gjerne litt snacks pluss at man gjerne vil ha noe ekstra usunt på søndag også. Ikke bra! Men nå heldigvis er det hvertfall to uker jeg ikke skal gjøre noe spesielt. Så da blir det nok lettere. :-)

 

Jeg løper også med nike plus forresten! Å JA man blir hektet. Oppogner: Hvor lang er den løypa di? Jeg prøvde meg også på et slikt program, men avsluttet det da jeg har misforstått litt i forhold til "K" og km. Noen som vet K er? altså 5k feks.?

 

LinnH91: Jeg trener både med pulsklokke og nike sko og de bidrar på to ulike måter egentlig. Pulsklokken sier litt mer om intensiteten på økten din og mange har nok fått en aha opplevelse om at de trener på feil intensitet etter og ha begynt med det. Så det anbefales absolutt. Nike´en er en veldig stor motivasjon siden den registrerer hvor langt du har løpt og hvor lang tid du brukte. Veldig bra til å måle fremgangen i treningen din. Hvis du spesifisererer hva du ønsker i et sånt måleapp. kan jeg kanskje hjelpe deg til hva du bør kjøpe? Bare si fra.

 

Denne ukens utfordring for meg blir jobbmat. Jeg har nettopp begynt og jobbe, vært student til nå. Når jeg sitter hjemme og leser er det veldig lett og lage god og sunn mat men nå som jeg er på jobb har jeg for det første begynt å hoppe over frokosten og for det andre begynt med litt usunnere lunsj. Så uken her skal jeg prøve og planlegge mer dagen i forveien og lage meg sunn mat hjemme.

 

Ha en fin uke folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

En ting til forresten, legger ved litt motivasjon til dere. En jente jeg leser bloggen til som visstnok har gått ned 13 kilo. 75-62. Her er før og etter bilder:

 

http://cathinthecity.modette.no/2011/05/18/your-wish-is-my-command/

 

og her beskriver hun hvordan hun har gjort det:

 

http://cathinthecity.modette.no/2011/05/22/9544/#comments

 

Er hun ikke fin?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...