Gå til innhold

Ned 5 kg?:-)


Gjest Nathalb

Anbefalte innlegg

Gjest LinnH91
Hei folkens!

 

LinnH91: Jeg trener både med pulsklokke og nike sko og de bidrar på to ulike måter egentlig. Pulsklokken sier litt mer om intensiteten på økten din og mange har nok fått en aha opplevelse om at de trener på feil intensitet etter og ha begynt med det. Så det anbefales absolutt. Nike´en er en veldig stor motivasjon siden den registrerer hvor langt du har løpt og hvor lang tid du brukte. Veldig bra til å måle fremgangen i treningen din. Hvis du spesifisererer hva du ønsker i et sånt måleapp. kan jeg kanskje hjelpe deg til hva du bør kjøpe? Bare si fra.

Ha en fin uke folkens! :D

 

Hei, jeg vet ingenting om hva jeg vil ha. Jeg bør vell bare få noe anbefalt, en som ikke er så vanskelig å bruke?! Om det er mulig..

Å hvordan bruker man de skoene og sånn uten å ha iphone ? hmmm..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar
Gjest oppogner
Så spennende' date=' hvilke sko er dette da? og hva ligger prisen på? Har så lyst på sånn pulsklokke, der kan man jo også se kcal osv.. Men sko, høres jo helt supert ut !

 

- Linn[/quote']

Klokken som jeg har på hånden heter nikepluss og er en skritt teller tror jeg. Den kan ikke måle pulsen min. Det følte med en sensor som jeg la i et "hull"inne i skoen. Jeg hadde ikke sko med dette hullet så jeg måtte kjøpe disse også. Jeg trengte nye løpesko så det var helt greit. Jeg kjøpte de med mest demping som de hade på XXL og de kostet 1290,- klokken kostet 599,-. Utrolig deilig å løpe med nye sko!!!

De jeg hadde var mange år gamle. Er selvfølgelig bra med pulsklokke men da må man jo ha det belte rundt brystet og det slipper jeg med å bare ha den sensoren inne i skoen. Kan virkelig anbefales og jeg er blitt skikkelig inspirert etter at jeg begynte å bruke dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Løypa som jeg pleier å løpe er 3,3 km. Nå har jeg bestemt meg for å alltid løpe 2 ganger så da er det 6,6 km. Det løpet som jeg skal løpe er også 6,6 km. Disse to er veldig forskjellige å løpe. Trenings løypa er i skogen og det er mykt og godt å løpe. Det er ganske små kupert så tiden blir ikke sp god pr km. Det hvor jeg skal være med på løpet er det grusvei og litt asfalt. Den er nesten helt flat bortsett fra 4 bakker. Denne løper jeg ca 4 minutter fortere en treningsløypa mi.

 

Hadde tenkt å løpe litt intervaller for å komme i bedre form men det er så vanskelig på egen hånd. Det som motiverer meg er å konkurere med meg selv på rundetiden. Derfor ender jeg som regel opp med å løpe litt intervaller mens jeg løper rundt løypa. Blir ikke skikkelig pause mellom intervallene da fordi jeg er så opphengt i den klokka. Men tror uansett at jeg blir i bedre form ved å øke tempoet litt underveis for å få opp pulsen litt.

 

Så gøy at det er flere her inne som liker å jogge:)

Og så er vi jo så like i både vekt og høyde. Er jo gøyere å sammenligne oss og motivere hverandre når disse tingene er ganske like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Klokken som jeg har på hånden heter nikepluss og er en skritt teller tror jeg. Den kan ikke måle pulsen min. Det følte med en sensor som jeg la i et "hull"inne i skoen. Jeg hadde ikke sko med dette hullet så jeg måtte kjøpe disse også. Jeg trengte nye løpesko så det var helt greit. Jeg kjøpte de med mest demping som de hade på XXL og de kostet 1290' date='- klokken kostet 599,-. Utrolig deilig å løpe med nye sko!!!

De jeg hadde var mange år gamle. Er selvfølgelig bra med pulsklokke men da må man jo ha det belte rundt brystet og det slipper jeg med å bare ha den sensoren inne i skoen. Kan virkelig anbefales og jeg er blitt skikkelig inspirert etter at jeg begynte å bruke dette:)[/quote']

 

Virker så spennende, men du trenger ikke å ha ipod/iphone for å bruke Nike+ sant? Jeg har kjempe lyst å prøve ut dette, å nike+ skoene er jo så fine også.. Håper å finne akkuratt de jeg liker *Gleder meg til lønning* wiii..

Ha en fin kveld :D

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Løypa som jeg pleier å løpe er 3' date='3 km. Nå har jeg bestemt meg for å alltid løpe 2 ganger så da er det 6,6 km. Det løpet som jeg skal løpe er også 6,6 km. Disse to er veldig forskjellige å løpe. Trenings løypa er i skogen og det er mykt og godt å løpe. Det er ganske små kupert så tiden blir ikke sp god pr km. Det hvor jeg skal være med på løpet er det grusvei og litt asfalt. Den er nesten helt flat bortsett fra 4 bakker. Denne løper jeg ca 4 minutter fortere en treningsløypa mi.

 

Hadde tenkt å løpe litt intervaller for å komme i bedre form men det er så vanskelig på egen hånd. Det som motiverer meg er å konkurere med meg selv på rundetiden. Derfor ender jeg som regel opp med å løpe litt intervaller mens jeg løper rundt løypa. Blir ikke skikkelig pause mellom intervallene da fordi jeg er så opphengt i den klokka. Men tror uansett at jeg blir i bedre form ved å øke tempoet litt underveis for å få opp pulsen litt.

 

Så gøy at det er flere her inne som liker å jogge:)

Og så er vi jo så like i både vekt og høyde. Er jo gøyere å sammenligne oss og motivere hverandre når disse tingene er ganske like.[/quote']

 

Har ett tips om du syns det er vanskelig å trene intervaller selv.. Lag deg mål, akkuratt som du gjør med vekten, så prøver du å forbedre tiden din i løypen :D Så kan vi gjerne ha en "konkurranse" her inne, når/hvis jeg får meg sånne sko og sånn også :) Da er jeg klar for "krig" (mot kiloene)

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb
Løypa som jeg pleier å løpe er 3' date='3 km. Nå har jeg bestemt meg for å alltid løpe 2 ganger så da er det 6,6 km. Det løpet som jeg skal løpe er også 6,6 km. Disse to er veldig forskjellige å løpe. Trenings løypa er i skogen og det er mykt og godt å løpe. Det er ganske små kupert så tiden blir ikke sp god pr km. Det hvor jeg skal være med på løpet er det grusvei og litt asfalt. Den er nesten helt flat bortsett fra 4 bakker. Denne løper jeg ca 4 minutter fortere en treningsløypa mi.

 

Hadde tenkt å løpe litt intervaller for å komme i bedre form men det er så vanskelig på egen hånd. Det som motiverer meg er å konkurere med meg selv på rundetiden. Derfor ender jeg som regel opp med å løpe litt intervaller mens jeg løper rundt løypa. Blir ikke skikkelig pause mellom intervallene da fordi jeg er så opphengt i den klokka. Men tror uansett at jeg blir i bedre form ved å øke tempoet litt underveis for å få opp pulsen litt.

 

Så gøy at det er flere her inne som liker å jogge:)

Og så er vi jo så like i både vekt og høyde. Er jo gøyere å sammenligne oss og motivere hverandre når disse tingene er ganske like.[/quote']

 

Ok. Så bra! Runden min er på 4.8. Men vurderer og gjøre den litt lengre nå. :D Vil jo ikke være noe dårligere!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb
Virker så spennende' date=' men du trenger ikke å ha ipod/iphone for å bruke Nike+ sant? Jeg har kjempe lyst å prøve ut dette, å nike+ skoene er jo så fine også.. Håper å finne akkuratt de jeg liker *Gleder meg til lønning* wiii..

Ha en fin kveld :)

 

- Linn[/quote']

 

Jeg kobler lit ipod. Men jeg har ikke klokke da. :D Så spørs om jeg har et litt annet opplegg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Jeg kobler lit ipod. Men jeg har ikke klokke da. :D Så spørs om jeg har et litt annet opplegg da.

 

Hmm, jeg har ipod da.. så er jo ingen problem, men bruker helst mobil når jeg er på tur eller sånn.. Har HTC, så..

Men anbefaler du noen pulsklokker eller ? Som er lette, viser kcal (nøyaktig), puls, må slå inn vekt og høyde?

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb
Hmm' date=' jeg har ipod da.. så er jo ingen problem, men bruker helst mobil når jeg er på tur eller sånn.. Har HTC, så..

Men anbefaler du noen pulsklokker eller ? Som er lette, viser kcal (nøyaktig), puls, må slå inn vekt og høyde?

 

- Linn[/quote']

 

Ja jeg anbefaler vel egentlig pulsklokke! hvertfall hvis du har htc. For på Htc kan man få noe tilsvarende med nike plus gratis. Så da ville jeg heller lastet ned det og kjøpt pulsklokke. Få hjelp til å ta en makspuls test også vet du at du får best mulig utbytte av treningen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Ja jeg anbefaler vel egentlig pulsklokke! hvertfall hvis du har htc. For på Htc kan man få noe tilsvarende med nike plus gratis. Så da ville jeg heller lastet ned det og kjøpt pulsklokke. Få hjelp til å ta en makspuls test også vet du at du får best mulig utbytte av treningen! :D

 

Takk for hjelpen. Har nå kjøpt meg Nike+ sko og brikke, så nå er ipoden klar for bruk imorgen :) gleder meg..

Må begynne rolig, men dette skal bli gøy.

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Vekten har vist det samme i en uke nå. 64,3. Har nå gått ned 3 kilo de 3 første uke av denne slankekuren. I dag er det 4 uker til jeg reiser og jeg må ned 4,3 kilo til da. Vet jo at de første ukene er det mye vann og magefyll som forsvinner så da er det lett å greie 1 kilo i uken. Blir mye vanskeligere fremover å greie å få til like mye nedgang.

Til mandag bare må det skje noe!!!

 

Må virkelig skjerpe meg denne helgen og ikke falle for noen fristelser.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Vekten har vist det samme i en uke nå. 64' date='3. Har nå gått ned 3 kilo de 3 første uke av denne slankekuren. I dag er det 4 uker til jeg reiser og jeg må ned 4,3 kilo til da. Vet jo at de første ukene er det mye vann og magefyll som forsvinner så da er det lett å greie 1 kilo i uken. Blir mye vanskeligere fremover å greie å få til like mye nedgang.

Til mandag bare må det skje noe!!!

 

Må virkelig skjerpe meg denne helgen og ikke falle for noen fristelser.

 

Hvordan går det med dere andre?[/quote']

 

det er veldig ofte at kroppen stopper litt når man er på 4-5 uke i slankeprosessen, pga da er kroppen vandt til måten du lever og dermed reagerer den ikke på samme måte lengre.. Vet ikke hvilke meny du følger, men prøv å endr litt på hvor mange kcal du spiser.. Hvis du følger meny 2 - 1600 kcal pr dag, spis 1400 kcal 1dag og 1700 1dag.. Å prøv å jogg istede for å gå :D

Håper dette hjelper deg ! Og husk, prøv å drikk 1 Liter mer vann pr dag enn hva du har gjort tidligere :)

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Ja det er virkelig sant det med vannet. Skal prøve og drikke ca 1 liter mer en det jeg gjør nå. De første ukene så drakk jeg vann hele tiden for å ikke skulle bli sulten. Nå glemmer jeg å drikke vann.Det kan være det er det som gjør at det stopper helt opp. Nå skal jeg gå å finne en stor flaske med vann som jeg skal fylle opp helt. Da kan jeg følge med på hvor mye vann jeg egentlig drikker.

Takk for tips:)

 

I dag har vi hatt reker. Spiste to loff skiver med masse reker og litt majones. Lurer på hvor mye dette blir? Jeg hadde uansett spist 3 eller 4 skiver med mye mer majones hvis jeg ikke hadde slanket meg, så om ikke det er det beste å spise når en vil ned i vekt, så er det iallefall bra at jeg greier å begrense meg litt.

 

Har hatt en bit med sjokolade og en hånd med chips i kveld. Frister sånn når ungene ikke greier å spise opp sitt og det blir noen rester. Er liksom bedre å spise de selv enn å kaste de i søppla. Mannen min sitter med chips og dipp men det kan jeg greie å ikke røre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Linn: dette hørtes interessant ut! Mener du at man da kan spise 1400 og 1700 kcal annenhver dag? Eller bare 1700kcal 1 dag i uken:)

 

Altså kurs lederen min sier at så lenge du kommer opp på total summen som du skal i løpe av 1uke, som er hvis du skal spise 1600 kcal hver dag x 7dager = 11200 kcal pr uke! Så om du velger å spise 1500 i hverdagene og 1800 i helgen da er du i 11100 og det går helt fint.. MAn skal ikke ligge MER enn 800 kcal under det daglige energibehovet ditt, det er også viktig å tenke på.. mellom 500-800 er ok! Men du skal heller IKKE være sulten!!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Ja det er virkelig sant det med vannet. Skal prøve og drikke ca 1 liter mer en det jeg gjør nå. De første ukene så drakk jeg vann hele tiden for å ikke skulle bli sulten. Nå glemmer jeg å drikke vann.Det kan være det er det som gjør at det stopper helt opp. Nå skal jeg gå å finne en stor flaske med vann som jeg skal fylle opp helt. Da kan jeg følge med på hvor mye vann jeg egentlig drikker.

Takk for tips:)

 

I dag har vi hatt reker. Spiste to loff skiver med masse reker og litt majones. Lurer på hvor mye dette blir? Jeg hadde uansett spist 3 eller 4 skiver med mye mer majones hvis jeg ikke hadde slanket meg' date=' så om ikke det er det beste å spise når en vil ned i vekt, så er det iallefall bra at jeg greier å begrense meg litt.

 

Har hatt en bit med sjokolade og en hånd med chips i kveld. Frister sånn når ungene ikke greier å spise opp sitt og det blir noen rester. Er liksom bedre å spise de selv enn å kaste de i søppla. Mannen min sitter med chips og dipp men det kan jeg greie å ikke røre.[/quote']

 

Har ett tips til å huske å drikke vann, fyll en flaske på 1,5 Liter.. sett den i kjøleskapet og i løpe av 1dag skal denne være tom! Altså 1,5 liter vann hver dag.. Det er da en påmindelse til deg om at du må huske å drikke, det er kjempe viktig.. reker er ikke så mange kcal i egentlig, så lenge du begrenser alt det andre :D

Håper du får ett kjekt resultat neste veiing !

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91

Jeg var ute på min første løpetur med de nye fine skoene mine idag.. men da jeg kom hjem å så på hvordan løpingen min var, jeg er helt fornøyd med hvor lenge jeg løp og hvor langt.. var kun 20 min, 3.4km.. Dette gir en gjennomsnittsfart på 5,8km/t

Men da jeg kom hjem å skulle fylle dette inn på vekt klubben prøvde jeg både å fylle det ut som:

Jogging -> 20 min = 0,6 TP

pulsklokke -> 214kcal = 1,1 TP

 

Hva er riktig å fylle det inn som? merkelig at det er så stor forskjell..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg får også store forskjeller på hva jeg har forbrent av kcal når jeg sammenligner nike pluss klokken og det jeg legger inn på vektklubben.

 

I dag løp jeg 6,5 kilometer på 41 min og 30 sek. Klokken viste 430 kcal og da jeg legger det inn på vektklubben viser den bare 340. Da setter jeg at jeg løper 8 km/t. Jeg kan ikke noen formel på hvordag jeg finner ut av hvor mange km/t jeg løper. Er det noen som kan hjelpe?

 

Jeg kan jo velge 6 km/t og 8 Km/t på jogging men jeg tror egntlig at jeg nå må begynne å velge løping og 10 km/t Da vil jeg sikkert få mye mer og da blir det nok ganske likt som det klokken viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner
Jeg var ute på min første løpetur med de nye fine skoene mine idag.. men da jeg kom hjem å så på hvordan løpingen min var' date=' jeg er helt fornøyd med hvor lenge jeg løp og hvor langt.. var kun 20 min, 3.4km.. Dette gir en gjennomsnittsfart på 5,8km/t

Men da jeg kom hjem å skulle fylle dette inn på vekt klubben prøvde jeg både å fylle det ut som:

Jogging -> 20 min = 0,6 TP

pulsklokke -> 214kcal = 1,1 TP

 

Hva er riktig å fylle det inn som? merkelig at det er så stor forskjell..

 

- Linn[/quote']

 

Den mener ikke at du har løpt på en gjennomsnittsfart på 5,8 km/t men at du bruker 5,8 minutter på å løpe en kilometer. Det betyr at du kan løpe en ti kilometer på 58 min. Du løper da ca 10km/t i 20 minutter og dette gir mye meg trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Har nå prøvd meg litt frem og funnet ut at når jeg legger inn løping i 10 km/t i 40 minutter på meg så får jeg akkurat samme som klokken viser 430 kcal.

 

Prøvde på deg også som løp i 20 minutter og hvis du legger inn 10km/t så gir dette 214 kcal og 1,1 trimpoeng. Da er jo klokka og vektklubben enige da.

 

Er skikkelig gøy å løpe nå!!!!

 

Setter ny rekord rundt løypa mi hele tiden. Til torsdag er løpet. Tenker at jeg skal ta en liten treningstur i morgen og så blir det to hviledager før løpet. Hadde vært så gøy å greie å komme under 40 min:) Løp den på 41,3 i dag. Kan kanskje greie å løpe et og et halv minutt fortere hvis jeg varmer opp før start og greier å starte i et høyere tempo en jeg pleier å starte i når jeg er ute og jogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

LinnH91: Du må huske å stille inn skrittlengden din slik at den viser riktig distanse når du løper: Løp en runde som du vet akkurat hvor lang den er, putt brikken inn i dataen og velg settings i rubrikken som kommer opp. Det velger du å legge inn distansen som du løp. Neste gang vil den justere seg etter din skritt lengde. Du må også legge inn vekt og alder men det vet du sikkert.

 

Kan godt være du vet dette men ville bare si det for jeg løp to ganger før jeg fant ut av hvor jeg la inn distansen på at kjent løp. Begge disse løpene ligger nå på treningsdagboken min med 7,4 km men jeg vet at jeg bare løp 6,6 km. Nå viser det på meteren riktig når jeg løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Den mener ikke at du har løpt på en gjennomsnittsfart på 5' date='8 km/t men at du bruker 5,8 minutter på å løpe en kilometer. Det betyr at du kan løpe en ti kilometer på 58 min. Du løper da ca 10km/t i 20 minutter og dette gir mye meg trimpoeng.[/quote']

 

åjaaa, skjønte litt mer nå.. hmm, men tok litt tid =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
LinnH91: Du må huske å stille inn skrittlengden din slik at den viser riktig distanse når du løper: Løp en runde som du vet akkurat hvor lang den er' date=' putt brikken inn i dataen og velg settings i rubrikken som kommer opp. Det velger du å legge inn distansen som du løp. Neste gang vil den justere seg etter din skritt lengde. Du må også legge inn vekt og alder men det vet du sikkert.

 

Kan godt være du vet dette men ville bare si det for jeg løp to ganger før jeg fant ut av hvor jeg la inn distansen på at kjent løp. Begge disse løpene ligger nå på treningsdagboken min med 7,4 km men jeg vet at jeg bare løp 6,6 km. Nå viser det på meteren riktig når jeg løper.[/quote']

 

Dette skjønte jeg ikke, jeg kan jo ikke putte brikken i dataen? vekt å det vet jeg.. det har jeg gjort.. men skjønner ikke dette med skrittlengden..

 

* Hmmm, nå har jeg sittet her å trykket en god del og endelig funnet ut av det.. så imorgen blir jeg nøtt til å gå og løpe igjen, slik at den blir stilt inn skikkelig.. å den ruten som jeg løp første dagen ble jo målt til 3,3 km - men den er bare 2,8 km.. Så jeg blir nøtt å prøve ut litt mer imorgen, siden klokken er legge tid for meg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Tror det er sånn:

60/5,8= 10,34

60/6,36= 9,43

 

Du løp på 10,34 km/t og jeg på 9,43 km/t.

 

Du er da bedre trent enn meg og jeg må skjerpe meg for å greie å følge deg:)

Vi vet jo ikke hvor mye bakker det er osv...

Hvis du hadde vært med på løpet mitt til torsdag hadde du løpt på 37,7 minutter. Heldigris:) skulle ønske det var meg som var i så god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner
Dette skjønte jeg ikke' date=' jeg kan jo ikke putte brikken i dataen? vekt å det vet jeg.. det har jeg gjort.. men skjønner ikke dette med skrittlengden..[/quote']

 

Har du kjøpt den klokken til å ha på armen og en brikke i skoen? Brikken på klokken puttes inn i dataen og den legger inn alt på pogrammet til nike. Her er det også du må gjøre en del instillinger på skrittlengden.

 

Har du ipod? Er det ikke en brikke som du da putter inn i ipoden? Da mp den i tilfelle inn i dataen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...