Gå til innhold

Ned 5 kg?:-)


Gjest Nathalb

Anbefalte innlegg

Gjest cilio123

Huff da, LinnH91, alltid kjedelig når vekten går opp. Men er bare å brette opp armene og fortsette å jobbe. Kommer jammen ikke av seg selv dette vekttapet altså. Enig med deg oppogner, kjenner at løpeformen er bedre og det gir motivasjon. Men, mistenker at det er på tide å gjøre litt forandringer med trening igjen, kroppen venner seg fort og responderer ikke like bra på løpingen som i starten. Har lett for å bli samme runden hver gang. Denne uka skal jeg legge inn en styrketrening og sykkeltur i tillegg til løping. Slapper nok mer av jeg og nå merker jeg, ble litt mye alko denne uka, både torsdag og lørdag, sånt gjør utslag på vekta. Ja, ja, får se hva resultatet blir imorgen:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar
Gjest cilio123

Ned 0,5 kg denne uken. Det får være bra, synes jo jeg har kost meg også:-). Idag er det ut å spise middag og drikke vin med jobb, blir hyggelig, jeg får legge inn litt ekstra trening i løpet av helgen så tåler jeg vel dette også. Løp 4,5 km igår, 28 min ganske fornøyd med det, merker virkelig at formen har kommet seg. Jeg som for noen måneder siden knapt orket jogge 10 min i strekk. Sykkeltur tirsdag 1,6 mil og Yoga idag:-). Imorgen blir det treningsfri (tror jeg).

 

Startvekt: 65,7.

 

Vekt 31.05 63,1

Vekt 07.06 63,4 +0,3 kg

Vekt 14.06 61,9 - 1,5 kg

Vekt 21.06.61,6 - 0,3 kg

Vekt 28.06 61,1 - 0,5 kg

 

Total nedgang - 4,6 kg

 

Målsetning: 57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Hei igjen folkens :D Jeg har vært syk en uke nå så har ikke fått trent noe. Å i og med at jeg er en veldig alt-eller-ingenting person har også kostholdet gått skeis :S Men fra og med i dag har jeg ferie til 1 aug så planen er å bli frisk i helgen og begynne for fullt fra mandag av! :) Hvordan går det med dere? :) Har dere fokus eller er den litt så som så?

 

Vil bare komme med et tips til dere som har problemer med å få tid til trening enkelte dager. Jeg har et år nå vært fast tilhenger av Jillian Michael - 30 day shred. Det er en video som inneholder 3 20 minutters treningsøkter som er HARDE. Seriously, jeg er ikke den som har mest troen på slike ting da jeg har prøvd det meste innen forskjellige timer på treningssenter og har alltid tenkt at det har vært litt lavt nivå på slike videoer. Men tro mine ord - det er god trening. Å spesielt hvis man tar det før jobb/skole og frokost. Det tar bare 20 min og hvis man i tillegg legger på litt styrkeøvelser får man gjort unna en god treningsøkt på 30 min.

 

Det er jo veldig omdiskutert hvilke tidspunkt det er best å trene på og mange taler for før frokost fordi da er karbolagret tømt og man går rett på fettreserven. Vet ikke om dette stemmer MEN det er mange andre fordeler hvertfall.

 

* Du blir ferdig med det og kan nyte ettermiddagen slik du vil

* Du får en frisk og god start på dagen

* Du starter dagen med litt "sunnhet" og jeg blir hvertfall da veldig motivert til å fortsette dagen på samme måte! :)

 

Dette er jo ikke noe som fungerer i alles hverdag, men videoen er uansett til å anbefale til de dagene du har dårlig tid, men likevel vil våkne opp støl dagen etter!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Da er veiedagen her igjen, håper du er på sporet igjen nathalb og blitt frisk og fått trent masse:-). Selv har jeg skeiet litt ut, ble ingen trening hele helgen og gitt litt blaffen i både sunn mat og drikke. Straffer seg sikkert når jeg skal på vekten idag da men... Usikker om jeg får til veiing idag også, vekten min trenger enten bare nye batterier eller så må den skiftes helt ut:-(. Spent på hvordan det har gått med dere andre denne uken. Og takk for tips om trening nathalb, ikke så god på sånn hjemmetrening så foreløpig blir det løping ute eller på senter + styrketrening. Styrketrening har det vært dårilg med den siste tiden da, fått sånn løpedilla:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Stille på tråden her nå.. Alle tatt ferie kanskje? Selv skal jeg jobbe noen uker til, deilig og still på jobb iallefall. Ble veiing igår istedenfor tirsdag. Nøyaktig det samme som forrige uke. Greit nok det, det ble en del utskeielser i helgen og mindre trening enn vanlig. Da kan jeg ikke vente noe annet. Andre som har veieresultater for uka her??

 

Startvekt: 65,7.

 

Vekt 31.05 63,1

Vekt 07.06 63,4 +0,3 kg

Vekt 14.06 61,9 - 1,5 kg

Vekt 21.06.61,6 - 0,3 kg

Vekt 28.06 61,1 - 0,5 kg

Vekt 05.07 61,1 - 0,0 kg

 

Total nedgang - 4,6 kg

 

Målsetning: 57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Hei igjen

 

Er tilbake etter en uke på all inclusve og vekten viser 65!!! Opp 3,5 kilo. Nå er det 5 dager siden jeg kom hjem og den har ikke rikket seg. Har ikke trent på to uker og spiser alt det jeg har lyst på. Huff og huff hvordan skal dette gå!!!

Prøver å ta meg sammen men bare ikke motivert. Å at en ferie kan ødelegge så mye!!! ååå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Oi, oi, oi. Føler med deg oppogner. 3,5 kg hørtes veldig mye ut. Satser på at det er en del veske som kroppen holder på ennå. Easy come easy go har nå jeg hørt. Bare å komme seg opp av sofaen og kanskje gå en tur iallefall, så er du nok snart på rett spor igjen:-). Det er hardt men tenk på så fornøyd du blir når du plutselig har gått ned noen gram igjen. Men tar det som et varsko til meg selv også, skal på all inclusive en uke i september, gjelder å få til noe trening, selv på ferie:-). Stå på videre nå, dette fikser du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Har vært stille fra meg i det siste. Har hatt så utrolig mye å gjøre med bryllupsplanleggingen at all tid har gått med til det. Men det går veldig bra med vekten og har gått ned mer enn forventet. Jeg skal avgi rapport i løpet av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Så bra Renate at det går bra med vekten:). Skjønner det er hektisk med bryllupsplanlegging er jo ikke lenge til. Jeg så faktisk 5 tallet vekten fredag, 59,2 kg for å være nøyaktig! Utrolig motiverende. Hadde godt med utskeielser igår i form av alkohol så må nok jobbe hardt for å komme dit igjen til tirsdag. Men vet det går riktig vei, så får være tålmodig:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Ukas vektrapportering. 60,9 kg, ned 0,2kg, ikke det helt store, men greit nok i disse ferietider:-). Nedgang er nedgang som vi sier:-). Goopia, jeg trener 4-5 dager i uka og kommer ikke opp i 20 trp, så er ikke den rette til å svare. Løper ca 3 ggr i uka og 1-2 sykkelturer. Hørtes veldig mye ut pr uke da? Hvis man får 2 trimpoeng om dagen blir jo det "bare" 14trp i uka. Og som regel blir det sånn 1,5 trp pr gang når jeg trener.

 

Startvekt: 65,7 (03.05.2011)

 

Vekt 31.05 63,1

Vekt 07.06 63,4 +0,3 kg

Vekt 14.06 61,9 - 1,5 kg

Vekt 21.06.61,6 - 0,3 kg

Vekt 28.06 61,1 - 0,5 kg

Vekt 05.07 61,1 - 0,0 kg

Vekt 12.07 60,9 - 0,2 kg

 

Total nedgang - 4,8 kg

 

Målsetning: 57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:)

ser bare mange får til så mye mer..får alla samme som deg..da jeg prøve jogge hver dag..å går turer i fjell med hunden:)

 

hva spiser du om dagene da?her holder æ mæ te lavkarbo..men greit med andre innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Ja, ser mange har veldig mange trimpoeng, men registrerer nå trimmen min som best jeg kan og forholder meg til det. Jeg spiser standard Grete Roede mat, og det fungerer utmerket for meg. Har forsøkt lavkarbo også og det funker det også, men synes det er enklere med GR, er veldig glad i både poteter, brød og pasta og egentlig ikke veldig glad i kjøtt:-). Spiser kyllingkjøtt da, det er det eneste. Tenker at det er mange veier til målet, og at enhver må finne det som passer for seg:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Da var tirsdag og veiedag over. Jeg fortsetter nå å registrere vekt, selv om det er veeeeldig stille her for tiden. Regner med folk er tilbake når ferietiden er over.

 

Helgens Kiel Cruise med tilhørende utskeielser og manglende trening har som forventet gjort utslag på vekten. Opp 0,4kg siden forrige uke. Tar det ikke så veldig tungt, er tilbake til hverdagen med vanlig mat og trening igjen nå. Joggetur 7,5kg mandag og 12km tirsdag, det er jeg veldig fornøyd med:-).

 

Startvekt: 65,7 (03.05.2011)

 

Vekt 31.05 63,1

Vekt 07.06 63,4 +0,3 kg

Vekt 14.06 61,9 - 1,5 kg

Vekt 21.06.61,6 - 0,3 kg

Vekt 28.06 61,1 - 0,5 kg

Vekt 05.07 61,1 - 0,0 kg

Vekt 12.07 60,9 - 0,2 kg

Vekt 12.07 61,3 +0,4 kg

 

Total nedgang - 4,4 kg

 

Målsetning: 57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Fortsatt alene her skjønner jeg:-(. Ja, ja, her er ukens vekt. Fornøyd er jeg, for helgen ble lang og hverdagene ble få. Har tatt meg inn igjen nå, og ikke alt for mye utskeielser til helgen altså. Blir nok å tyvstarte litt imorgen, da har jeg bursdag og 2 uker ferie etter det.

 

Startvekt: 65,7 (03.05.2011)

 

Vekt 31.05 63,1

Vekt 07.06 63,4 +0,3 kg

Vekt 14.06 61,9 - 1,5 kg

Vekt 21.06.61,6 - 0,3 kg

Vekt 28.06 61,1 - 0,5 kg

Vekt 05.07 61,1 - 0,0 kg

Vekt 12.07 60,9 - 0,2 kg

Vekt 19.07 61,3 +0,4 kg

Vekt 26.07 60,7 - 0,6 kg

 

Total nedgang - 5,0 kg

 

Målsetning: 57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Fortsatt alene her skjønner jeg:-(. Ja' date=' ja, her er ukens vekt. Fornøyd er jeg, for helgen ble lang og hverdagene ble få. Har tatt meg inn igjen nå, og ikke alt for mye utskeielser til helgen altså. Blir nok å tyvstarte litt imorgen, da har jeg bursdag og 2 uker ferie etter det.

 

Startvekt: 65,7 (03.05.2011)

 

Vekt 31.05 63,1

Vekt 07.06 63,4 +0,3 kg

Vekt 14.06 61,9 - 1,5 kg

Vekt 21.06.61,6 - 0,3 kg

Vekt 28.06 61,1 - 0,5 kg

Vekt 05.07 61,1 - 0,0 kg

Vekt 12.07 60,9 - 0,2 kg

Vekt 19.07 61,3 +0,4 kg

Vekt 26.07 60,7 - 0,6 kg

 

Total nedgang - 5,0 kg

 

Målsetning: 57.[/quote']

 

Du har vært kjempe flink da. Jeg holder vekten stabil i sommer! :)

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Nå er jeg tilbake for fullt igjen folkens (hørt det før....men mener det nå) :). Hvor mange er det som fortsatt henger med? Vekta i dag viste overraskende nok 0,3 kg ned siden sist jeg veide meg (husker ikke når det var, vekten registrerer en kurve selv). hvordan det er fysisk mulig fatter jeg virkelig ikke! Har vært så feriemodus som det er mulig. Pluss at jeg bruker normalt å veie meg før frokost men i dag ble det etter, samt at jeg er sykt støl etter gårsdagens økt noe som også bruker å resultere i litt ekstra på vekta av en mystisk grunn. Vann kanskje? Anyways - suuuper motivasjon da! :) Så nå skal jeg begynne å veie meg en dag i uken igjen. :)

 

Høsten er jo ofte en tid for "en ny begynnelse" så kan ikke dere som fortsatt vil være med gi lyd da?:) Kanskje det blir med noen nye også? :) Skal sjekke innom hver dag fremover nå.

 

Å Cilio123: Jeg bøyer meg i støvet - Du er så flink!! :)

 

Opppogner: Ikke fortvil, kiloene forsvinner nok fort når du er tilbake i vanlige rutiner igjen. Fettet har nok ikke rukket å "satt seg":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantine

Heisann,

 

Henger meg gjerne gjerne på denne tråden om det er greit? :)

 

Var for noen år siden litt yo-yo slanker, prøvde å gå ned i vekt med forskjellige dietter som ikkje passa meg, så eg gjekk mye opp og ned mellom 59 - 64kg, og i denne perioden nådde eg og min høyeste vekt noensinne, 68kg.

Men i løpet av siste del av 2009 og heile 2010 har eg klart å kontrollere inntaket mitt mykje bedre, i tillegg til å vere meir aktiv. Gjekk i løpet av siste halvår 2009 ned frå 64kg til 61kg, og i løpet av 2010 gjekk eg frå 61 - 57kg. Har i løpet av våren 2011 vert ganske stabil på 55kg, men no har det begynt å legge seg litt sommerflesk på sidene:p Tenkte derfor det var på tide å ta tak i dei siste kiloene for å bli meir komfortabel i eige skinn. Målet mitt er ikkje egentlig så mykje å*gå ned i vekt, eg er jo ikkje så veldig tung, men det er meir å stramme opp og komme i bedre form. Dette gjelder spesielt magen siden eg er epleforma og dei fleste ekstra kiloane desverre har samla seg der.

 

Alder: 23

Høyde: 163cm

Høyeste vekt: 68kg (2009)

Vekt nå: 57kg (25.07.11)

Midjemål: 74cm(25.07.11)

 

Delmål1: 55kg

Mål: 52kg

 

Eg skal prøve å ete ca 1400 kalorier daglig, og trene 3-4ganger i veka.

Gleder meg til å komme i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei konstantine, velkommen skal du være =)

 

Høres ut som du har relativt god kontroll på vekta da i det minste! :) Men bra du finner motivasjon i trening og kosthold likevel.

 

Jeg er slik som deg - epleformet! ALT legger seg på magen. Som kjent går det jo ikke an å punktforbrenne og man hører som regel at så lenge man går ned i vekt vil også magen følge etter. Men ikke hos meg. Nå er jeg på rundt 64 kilo, men jeg har også vært nede i 54-55 og til og med da var magen ille! Den vil liksom ikke rikke på seg....Hvis du sliter med "sideflesk" vil jeg anbefale rockering. Det fungerer kjempe bra. Men den tar ikke det foran, hvertfall ikke på meg!

 

Hvis noen har noen tips om å bli kvitt magefettet blir jeg kjempe gla. Er det noen spesielle matvarer man bør unngå kanskje? Jeg har faktisk en mistanke om at det skjuler seg noen muskler under der også, men de er usynlige under fettet! :) Har faktisk vurdert å teste ut sånn ultralyd behandling som visst nok skal få liv i vevet igjen. Men veldig skeptisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest cilio123

Hallo. Godt å se at noen har begynt å våkne til liv her:-). Akkurat nå fortjener jeg ikke skrytet på tråden her:-(. Jeg har hatt 2 uker ferie og for vektens skyld er det godt at hverdagen er her igjen. Ser at jeg var veldig flink før ferien, og fortsatte litt i første uka med trening iallefall, men litt vin og god mat nesten hver dag, samt godteri og det jeg ellers har hatt lyst på har satt sine spor:-(. Så utrolig lett å gå tilbake til gammelt mønster og gamle synder. Har dessverre fått en strekk eller noe i lysken så gå tur eller løpe er helt umulig, men sykle går heldigvis bra. Forrige uke sykla jeg 1 mil på onsdag, det var alt gitt. Ja, ja, GR kurset mitt starter opp imorgen, så da er det fakta på bordet. Veier ca 1 kg mer siden forrige rapportering her, 61,7. Satser på at det stemmer det med easy come easy go, så jeg fort er tilbake der jeg slapp:-). Så blir det spinning på egenhånd idag og CT av hofter, nakke og skuldre idag. Noe som har satt seg skikkelig fast på venstre side fra nakke og ned i hofte, håper det er noe som lar seg løse med fysioterapi eller lignende. Grattis med nedgang Nathalb og velkommen til deg Konstantine. Jeg skal fortsatt henge med på tråden her så får vi se om de andre "gamle" dukker opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at feriekiloene kommer like fort av som de kom på. De kan ikke rukket å ha satt seg så godt enda! :D Det blir nok en stor motivasjon å begynne på kurs igjen tenker jeg. Lykke til med det! Å god bedring. Håper du er oppe og hopper igjen snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Satser på at kiloene renner av og ja godt å begynne med kurs igjen. Bare jeg som møtte opp av 6 stk da. Men ble fikk jo personlig trener på spinningen som er innbakt i kurset, he he. Og god tid å prate med kursleder. Kommer nok fler neste gang, kurset betalte vi jo før ferien:). Vekten viste 61 5 kg , opp 0,8 kg siden 26/7. Det sKal nok gå bra. Hva med deg nathalb, hvordan ligger du an i forhold til de 5 kg vi planla å gå ned ved start av tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hvis folk har betalt, må de da vel møte opp! :) Blir nok bedre. Å det er jo ikke så værst med personlig trener heller da!;)

 

Jo må si jeg føler meg veldig fresh for tiden. Litt usikker på vekta, prøver egentlig å unngå den litt...Jeg merker at de dagen jeg har gått ned blir jeg super motivert, men så kommer dager der jeg har jobbet beinhardt ei hel uke og likevel gått opp 200 gram. Å da blir jeg så demotivert at jeg ikke orker å stå på. Den vekta er utrolig skummel! MEN de to siste buksen jeg har kjøpt meg nå har faktisk vært størrelse small og det er jeg veldig fornøyd med. Nå kjøper jeg nesten alt i small, mens tidligere var nesten alt i medium. Å det er deilig! Å kjempe motiverende :-) Jeg merker også at jeg har endret meg litt på måltidene. Når vi spiser kveldsmat går det ofte i grove rundstykker med egg. Nå velger jeg konsekvent bare et og er fornøyd med det, tidligere ville jeg alltid ha tatt to. :) Så jeg er motivert og flink for tiden, men prøver å se litt bort fra vekta. Skal heller prøve å veie meg litt skjeldnere istedet for en gang i uka tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Skulle tro folk møtte oppe når de har betalt ja, og det dukket opp en til, altså ble vi 2 stk nå på tirsdag. Ja, ja, de dukker vel opp etterhvert de andre også:-).

 

Jobber med å komme inn ordentlig i de gode rutinene fra før sommeren, får dessverre ikke til løpetrening for tiden, så det er også en omsitlling, blir sykling for det meste. Yoga og litt sånn type trening i tillegg. Starter med fysio på mandag håper det kan hjelpe. Ikke noe galt å se på bilder og det er jo bra, satser på det lar seg behandle:-).

 

Startvekt: 65,7 (03.05.2011)

 

Vekt 31.05 63,1

Vekt 07.06 63,4 +0,3 kg

Vekt 14.06 61,9 - 1,5 kg

Vekt 21.06.61,6 - 0,3 kg

Vekt 28.06 61,1 - 0,5 kg

Vekt 05.07 61,1 - 0,0 kg

Vekt 12.07 60,9 - 0,2 kg

Vekt 19.07 61,3 +0,4 kg

Vekt 26.07 60,7 - 0,6 kg

Vekt 16.08 61,5 +0,8 kg

Vekt 23.08 61,2 - 0,3 kg

 

 

Total nedgang - 4,5 kg

 

Målsetning: 57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...