Gå til innhold

Ned 5 kg?:-)


Gjest Nathalb

Anbefalte innlegg

Ok, takk for svar.men er så vanskelig å vite hvor mange kcal jeg skal spise og hvilken meny jeg skal følge. Har aldri gått på kurs før. Vil gjerne spise 1600kcal hver dag, men synes bare at det høres mye ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar
Gjest cilio123

Hallo alle sammen. Da er jeg tilbake til hverdagen etter en herlig uke i Spania, med sol og varme. Vekten er vel så som så... Synes jeg har vært ganske flink, men klart blir noen ekstra dager med vin enn hjemme... og så var det så mange gode pizzaer:-). Men vi hadde tilgang på sykler, så syklet masse. Og 2 løpeturer på litt over 5 km, så er fornøyd med det. Veiedag imorgen, så idag er det ut å løpe:-). Ser det er flere enn meg her som er blitt hektet på løping, skal bli morsomt å følge med fremgang i løpingen vår fremover. Lykke til med løp på torsdag, oppogner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Ok' date=' takk for svar.men er så vanskelig å vite hvor mange kcal jeg skal spise og hvilken meny jeg skal følge. Har aldri gått på kurs før. Vil gjerne spise 1600kcal hver dag, men synes bare at det høres mye ut :D[/quote']

 

det er veldig lett å finne ut av, her https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

og husk at 1 Trimpoeng = 30min rask gange !

 

Lykke til, når du vet dette er det lettere for oss å hjelpe deg :)

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Har du kjøpt den klokken til å ha på armen og en brikke i skoen? Brikken på klokken puttes inn i dataen og den legger inn alt på pogrammet til nike. Her er det også du må gjøre en del instillinger på skrittlengden.

 

Har du ipod? Er det ikke en brikke som du da putter inn i ipoden? Da mp den i tilfelle inn i dataen.

 

har ipod og det er ingen ting jeg skal stikke i den.. har det innebygget i ipoden :D men jeg tror jeg har funnet ut av hvordan jeg gjør det.. skal bare spise middag og så ut å teste om jeg får det til..

Gleder meg og håper på at det blir lett !!

 

Men ellers masse takk for svar og hjelp!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Tror det er sånn:

60/5' date='8= 10,34

60/6,36= 9,43

 

Du løp på 10,34 km/t og jeg på 9,43 km/t.

 

Du er da bedre trent enn meg og jeg må skjerpe meg for å greie å følge deg:)

Vi vet jo ikke hvor mye bakker det er osv...

Hvis du hadde vært med på løpet mitt til torsdag hadde du løpt på 37,7 minutter. Heldigris:) skulle ønske det var meg som var i så god form.[/quote']

 

Jeg er nok ikke i noe god form, syns jeg selv.. prøver jo å bli bedre, derfor jeg jogger istede for å gå så mye nå.. men elsker å gå turer, liker ikke så godt å løpe.. men men ! + jeg hadde kun rett fram , ingen opp eller ned !

Satser på å få måleren til å funke skikkelig :D så får vi se om jeg er i så god form som jeg har sagt.. haha

 

Jeg skjønte ikke måten du regnet på.. hehe

 

 

****Må jeg kalibrere både løping å gåing eller bare gåing? så kommer løpingen av seg selv?

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91

Jeg er litt godterisyk, så derfor lager jeg Gelé..

Men ikke pakke gelé, sun light saft gelé..

Lurer på om dette blir vellykket, dere kan værtfall få oppskriften om dere har lyst på noe godt en dag:)

 

Dette trenger du:

1 pk gelantinplater (10 stk)

7,5 dl vann

2,5 dl saft, hvilke type velger du!

 

Først tar du gelantinplatene oppi en bolle med kaldt vann og lar de trekke i 5 min, mens du lager til blandingen med saft og vann (mengden bestemmer du selv), men HUSK dette skal IKKE koke..

Når blandingen har blitt varm og platene har lagt i ca 5.min, legger du platene oppi blandingen og rører helt til de er smeltet!

 

Denne geléen gir 70,7 kcal pr LITER! Men husk, begrens vanlijesausen. (Helst unngå den)

 

Lykke til!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Jeg løp et løp som jeg vet er 3,3 km. Så la jeg det inn på "settings" og nå viser den nøyaktig skrittlengde. Jeg bryr meg ikke om å bruke den når jeg er ute og går, men jeg tror at den da ikke hadde vist helt nøyaktig fordi en har jo forskjellig skrittlengde om en går eller løper.

 

Da er du kanskje ikke i bedre form en meg allikevel da:) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Nå ble jeg overrasket!!!

Vekten har vist 64,3 i 7 dager nå. Lørdagkveld spiste jeg reker som nok var veldig salte for søndag viste vekten 65,3. Jeg drakk masse vann hele søndagen og vekten stoppen sannelig på 63,3 i dag. Helt utrolig. Ned en kilo denne uken. Har nå gått ned 4 kilo på 4 uker. Det er 3,5 uke til jeg reiser så det kan se ut som om jeg greier målet mitt om å se 59 tallet før jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så bra oppogner!! hurra for deg:) sist onsdag når jeg veide meg så veide jeg 67.2 altså en kg mindre enn uka før. Men etter helgens sprekk så blir det litt skummelt å veie seg merker jeg. Har utsatt det å gå på vekta til fredag:) tror nok det å drikke vann har mye å si ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt det var med den kalkulatoren. Jeg har Energiforbruk før trim på 2078 og ett energi forbruk med trim på 2318. Nå skrev jeg inn trim påeng 8 å som regel har jeg mer enn det også. Da regner jeg med at jeg ivertfall kan spise 1600 kcal om dagen. Er vant til å ligge på rundt 1300kcal, men er vel kanskje derfor disse sprekkene i helgene kommer snikende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har sittet og lest tråden nå, i håp om å få ny motivasjon... Foreløpig funker det bra:)

Har denne gangen ikke turt å veie meg, men siden nyttårsforsettet gikk dårlig har jeg nå litt hastverk med å nå sommerkroppen!! Er 29 år, ca. 163 høy, og veide tidligere 50 kg. Nå er nok vekten ca. 60, og jeg trenger litt motivasjon for å holde den sunne livsstilen gjennom sommeren og etter det også!

Pga mye jobbing og en stressende hverdag har det blitt mindre trening og for få måltider. Har nå kuttet ut brød, som jeg legger veldig lett på meg av. Noen som har tips til mellommåltid på rundt 200 kalorier?! Som er enkelt å få tak i på en matvarebutikk og som ikke må tilberedes? Vanskelig å få spist noe annet enn junk i jobb-hverdagen.. MEN..hvis jeg klarer å få i meg flere måltider ila. dagen skal jeg klare å ikke spise en kjempemiddag når jeg kommer hjem i 20-21-tiden, det er nok det som har ødelagt for vekten det siste året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snipo:) aldri for sent ute. Begynner du nå er du godt i gang innen sommeren kommer. Jeg kjøper noen ganger en boks mager vanilje kesam 225kcal, en nutrilett sjokolade 215kcal, ett eple og en skyr ca 185 kcal. Nutrilett sjokoladen kan du jo fint ha i veska de hele tiden hvis du skulle få bruk for den:) stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Jeg løp et løp som jeg vet er 3' date='3 km. Så la jeg det inn på "settings" og nå viser den nøyaktig skrittlengde. Jeg bryr meg ikke om å bruke den når jeg er ute og går, men jeg tror at den da ikke hadde vist helt nøyaktig fordi en har jo forskjellig skrittlengde om en går eller løper.

 

Da er du kanskje ikke i bedre form en meg allikevel da:) haha[/quote']

 

Jeg er nok ikke i så god form, men jeg har også utrolig dårlig viljestyrke.. om jeg kjenner jeg blir sliten, stopper jeg å går litt.. For jeg haater å presse meg selv, klarer det ikke.. Men jeg blir bare i bedre form hele tiden, så tilslutt klarer jeg nok det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen. i dag har jeg spist til frokost 2 brødskiver med litt smør og en banan, lunsj to brødskiver og lett syltetøy ett eple, etter jobb to brødskiver med lett syltetøy, middag 150g kylling 100g pasta, salat og dressing. som kos har jeg spist en youghurt og bringebær. Alt dette kom på nesten 1200kcal. er dette alt for lite for at man skal få noe vektnedgang? betyr det at jeg kan feks spise 3 brødskiver til hvert måltid isteden for 2.

 

synes det høres så mye ut. hvor mange kcal spiser dere. å hva spiser dere?

trenger noen råd fra dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
hei alle sammen. i dag har jeg spist til frokost 2 brødskiver med litt smør og en banan' date=' lunsj to brødskiver og lett syltetøy ett eple, etter jobb to brødskiver med lett syltetøy, middag 150g kylling 100g pasta, salat og dressing. som kos har jeg spist en youghurt og bringebær. Alt dette kom på nesten 1200kcal. er dette alt for lite for at man skal få noe vektnedgang? betyr det at jeg kan feks spise 3 brødskiver til hvert måltid isteden for 2.

 

synes det høres så mye ut. hvor mange kcal spiser dere. å hva spiser dere?

trenger noen råd fra dere:)[/quote']

 

Spørs hvilke meny du følger.. om du følger meny 2 er dette ALT for lite.. Meny 1, da er det greit..

 

Jeg selv er meny 1 og ligger på ca 1100-1200 pr dag..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

I morgen kommer dagen som jeg har trent til i en mnd. Det som er dumt er at jeg enda er skikkelig lemster etter treningsturen på søndag og mandag. Det verker i lårene når jeg går ned en trapp eller når jeg sykler. Det er sikkert ikke vondt lenger i morgen men jeg har iallefall ikke en utvilt muskulatur som er klar for å gi alt. Nå angrer jeg på at jeg ikke heller hvilte meg de siste dagene isteden for å ut å trene skikkelig hardt.

 

Løp på 41,3 på søndag så jeg har et håp om å greie 39,59 men det blir vanskelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Spent på hvordan det gikk i løpet ditt oppogner, håper det gikk bra og du er fornøyd med resultatet:-). Vekta på tirsdag viste det samme som forrige uke, 63,1 kg. Fornøyd med det, ble tross alt en del ekstra kos i ferien. Føler det stort sett går greit med mat og trening, blir som regel litt vin i helgene, men med den treningsmengen og intensiteten jeg har for tiden, virker det som det går bra:-). Snipo, jeg bruker gjerne nøtter eller mandler som mellommåltid for å komme meg opp i kcal antall. Eller cottagecheese/mager vanilje kesam, med bær i. God og sunn helg alle sammen, stå på!

________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt (08.02) 69,4 kg

Vekt (31.05) 63,1 kg

 

Total nedgang 6,3 kg

Delmål 1 60 kg

Mål 57 kg (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppogner

Tror aldri jeg har greid så jevn vektnedgang som jeg har hatt denne gangen. Tidligere så pleier jeg å stå stille i to til tre uker og så plutselig gå ned gjerne over 2 kilo. Denne gangen har jeg gått ned ca 1 kilo hver uke. Det har aldri stoppet opp sånn som tidligere. Deilig å se et resultat hver uke.

Denne uken ble det 0,7 kilo ned. Jeg må nå greie 2,8 kilo på 2,5 uker. Det spørs om jeg greier målet mitt men jeg skal prøve helt til jeg reiser.

 

Har nå bestemt meg for å ha en intensitetsuke på treningsfronten!

Skal trene hver dag i en uke. Skal prøve å få mange lange økter men ikke fokusere på å løpe fort. Nå er jeg jo ferdig med det løpet så nå kan jeg mer bare løpe for å forbrenne kcal.

 

Vil prøve å få noen økter på 10 km. I dag har jeg gått/jogget litt i en time og 20 min. Kom 8,8 km på den tiden. Var deilig å bare kunne gå uten å forkusere på den klokken hele tiden.

 

Hvordan går det med dere andre? Stille her på tråden nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Hei folkens :D

 

Jeg har vært litt fraværende fra denne tråden i det siste delvis på grunn av stagnerende vekt og delvis på grunn av ustabilt internett som har gjort at to laaange innlegg har blitt slettet. Argh! MEN heldigvis har jeg ikke vært fraværende fra trening og sunt kosthold!! Snarere tvert i mot har jeg vært kjempe flink! Til og med i helgene. Så i dag viste vekten 0,9 kg ned!! aaah for en motivasjon :)

 

Jeg ville bare fortelle at selv om jeg ikke har vært så aktiv til å skrive har jeg lest og jeg er IMPONERT over samtlige av dere!! :) Herlig innsats! Jeg må si jeg blir kjempe motivert av å lese at dere er så flinke.

 

En liten oppsummering på hva som har skjedd ETTER vi startet tråden:

 

Nathalb (Startdato: 3,5, 2011). Startvekt: 65,8. Målsetning: 60. Nåværende: 64.6.

Cilio123 (Startdato: 3,5, 2011). Startvekt: 65,7. Målsetning: 57. Nåværende: 63,1.

Thessa86 (Startdato: 3,5, 2011). Startvekt: 78. Målsetning: 73. Nåværende: 77,7.

Vekten62 (Startdato: 8,5,2011). Startvekt: 71,6. Målsestning: 66. Nåværende: 71,1.

Oppogner (Startdato: 14,5,2011). Startvekt: 65. Målsetning: 55. Nåværende: 62,7.

Gelica (Startdato: 18,5,2011). Startvekt: 60. Målsetning: 52/53. Nåværende:57,5.

Th88 (Startdato: 18,5,2011). Startvekt: 68,2. Målsetning: 65,5. Nåværende: 67,2.

LinnH91 (Startdato: 19,5,2011). Startvekt: 61,8. Målsetning: 55. Nåværende: 61,8.

Snipo (Startdato: 31,5,2011). Startvekt: 60. Målsetning: ... Nåværende:

 

Tre ganger hurra til Cillio123 som har gått ned mest av oss alle!! :D Å også til Oppogner som er liiike bak! :D

 

Dette er da ikke så verst er det det?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

Ja også en ting til. Må jo nesten dele hva jeg har gjort for å få til nedgangen, så vi kanskje kan hjelpe hverandre!

 

1. Jeg har bakt lavkarbo brød. Noe som er fantastisk rett og slett for da kan man få i seg i noe brødlignende med kjøttpålegg uten karbohydrater. Liker :) Veldig god start på dagen og du holder deg mett lenge.

 

2. Sjokomelk etter trening er fantastisk for restitusjon, slukker søtbehovet og gjør deg faktisk ganske mett! Hvis jeg trener sent på kvelden og drikker en oboy trenger jeg som regel ikke noe annet i tillegg.

 

3. Kakao og popcorn når du craver etter noe søtt/salt. Det er ikke BRA, men det er ikke dårlig heller. Å for oss som ikke skal gå ned 50 kg syns jeg absolutt det skal være lov! :)

 

Dette er tingene jeg hvertfall tror har funket for meg kostholdsmessig.

 

Treningsmessig har jeg gjørt følgende:

 

- 4*4 intervaller ute

- spensthopp i trapp (12 hopp* 5 runder)

- rockering

- styrketrening på rygg, mage og baksidelår på stor ball

- -jillian michael, 30 day shred.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Nå ble jeg glad og veldig motivert Nathalb, flott oppsummering. At jeg skulle klare å gå ned mest hadde jeg ikke trodd. Mistenker at oppogner nå kanskje er forbi når jeg har veid denne uken. Har liksom ikke helt godfølelsen denne uka, men kurs og veiing i kveld vil vise. 1 treningsøkt mindre enn planlagt og 1 dag mer med vin enn planlagt, ikke bra. Så flink du har vært nathalb som har klart det også i helgene, og flink å variere treningen ser jeg. Selv har jeg lett for å bli litt ensforming i treningen, stort sett løping nå på sommeren. Men skal nok komme meg inn på treningssenteret for en styrkeøkt i løpet av uka. Hadde vært spennende og høre hvordan det går med alle duppedittene deres for løpetrening:-). Var jo en del frem og tilbake på tråden her, men regner med dere har fått dreis på det nå:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb

4 egg

1,5 ts bakepulver

40 gram linfrø (som de er)

60 g kruskakli

50 g sesamfrø (som de er)

50 g solsikkekjerner (som de er)

3 ss olje

1/2 boks Creme Fraiche ( Ikke lettutgave, men full fett varianten 35% fett)

 

Visp eggene sammen med elektrisk visper, til det er luftig men ikke eggedosis, og blander så bare resten i. Rører det sammen med en vanlig visp og heller i form m bakepapir. Strø litt sesamfrø på toppen.

Så enkelt som det kan bli!

Steke v 180 grader i 55 min på nederste rille.

Syns de blir veldig gode, ikke bløte, men saftige.

Oppbevares i kjøleskap i opptil 2 uker.

 

(Oppskriften funnet på lavkarbo.no)

 

Jeg har ikke kjøkkenvekt, så fikk ikke til å måle opp. Men jeg fant denne oversikten, som har regnet om til dl:

 

60 g kruskakli = 4 dl

40 g linfrø = 3/4 dl

50 g sesamfrø = bittelitt i underkant av 1 dl

50 g solsikkekjerner = bittelitt i underkant av 1 dl

 

Det smaker ikke brød slik vi tenker da, det må man bare være forberedt på. Men jeg har blitt veldig gla i det likevel :) Saftig og godt. Skal bake mitt tredje i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalb
En ting til. Har du oppskrift på det lavkarbo brødet Nathalb' date=' hadde vært spennende og prøvd ut det. Og takk for gode tips ellers:-)[/quote']

 

4 egg

1,5 ts bakepulver

40 gram linfrø (som de er)

60 g kruskakli

50 g sesamfrø (som de er)

50 g solsikkekjerner (som de er)

3 ss olje

1/2 boks Creme Fraiche ( Ikke lettutgave, men full fett varianten 35% fett)

 

Visp eggene sammen med elektrisk visper, til det er luftig men ikke eggedosis, og blander så bare resten i. Rører det sammen med en vanlig visp og heller i form m bakepapir. Strø litt sesamfrø på toppen.

Så enkelt som det kan bli!

Steke v 180 grader i 55 min på nederste rille.

Syns de blir veldig gode, ikke bløte, men saftige.

Oppbevares i kjøleskap i opptil 2 uker.

 

(Oppskriften funnet på lavkarbo.no)

 

Jeg har ikke kjøkkenvekt, så fikk ikke til å måle opp. Men jeg fant denne oversikten, som har regnet om til dl:

 

60 g kruskakli = 4 dl

40 g linfrø = 3/4 dl

50 g sesamfrø = bittelitt i underkant av 1 dl

50 g solsikkekjerner = bittelitt i underkant av 1 dl

 

Det smaker ikke brød slik vi tenker da, det må man bare være forberedt på. Men jeg har blitt veldig gla i det likevel :) Saftig og godt. Skal bake mitt tredje i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig motiverende å lese nathalb!!!:D synd jeg ikke kikket innom for 15 min siden for da hadde jeg nok holdt meg unna popcornet og en liten bit mars:( men sant som du sier, popcorn er jo ikke det verste. Har alikevel ikke oversteget 1600kcal i dag. Kjøpte meg en sånn mini mars på 18g som inneholder 72kcal også spist 40g popcorn fra maarud som tilsvarer 160kcal. Ville egentlig spise hele posen, men ikke med motivasjonen jeg fikk fra dere nå:o TAKK!!

 

Stå på jenter, synes alle har vært veldig flinke jeg. Applaus til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...