Gå til innhold

Slutte å spise sjokolade!!!


Gjest lise80

Anbefalte innlegg

Gjest lise80

Tenkte at hvis det er flere som sliter med dette så kan vi lage en ærlig tråd på å slutte å spise sjokolade. Med tips råd og motivasjon for å klare det :-)

Jeg vil f.eks klare meg helt uten et par uker som avvenning (for jeg er virkelig sjokoholiker!!), for så å spise litt en gang i uken. Problemet mitt er at det er ingen her hos meg som vet hvor mye sjokolade jeg spiser for jeg gjør det i skjul!! Så da tenkte jeg at siden man er anonym her så...

Kommer meg ikke ned i vekt hvis jeg ikke slutter!

 

Noen som er med?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar
Gjest iamikke

Heia. Ja da tror jeg vi er to! For jeg kan glatt (i smug!)spise en hel plate alene!tror det er ca 200 g i en?Og etterpå har jeg dårlig samvittighet. Men jeg veit ikke heltt hvordan jeg skal klare å slutte!Kan klare to-tre dager uten, men så er det på an igjen.Tror jeg har to forslag til løsning. Og det er: 1. å sette av x antall kr til sjokoladekjøp pr uke. og 2. å pusse tennene når man kjenner at man har lyst på en sjokolade. Det tipset har jeg ikke prøvd selv, men det snappet jeg opp her på en av trådene.

Kunne det vært noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve hypnose mot søtsug? Jeg prøvde denne, og tror kanskje den virket: http://ashop.remimarents.com/catalogue.php (søk etter søtsug ny versjon)

 

Det er jo fryktelig vanskelig å si om det var hypnosen som gjorde utslaget eller om jeg plutselig var mer motivert... Men jeg har ALDRI før klart å si nei når det står snop foran meg... Og når jeg først begynner å spise søtt, så klarer jeg ikke å slutte... Men etter at jeg prøvde den hypnosen, har jeg faktisk klart å la være å spise snop selv når det står foran meg! Og det var jeg superstolt av, hadde aldri trodd at jeg skulle klare det!

 

Dessverre falt jeg av lasset først på ferie, så fordi jeg ble syk, så var det påske og masse besøk etc etc... Og når jeg først hadde spist en del snop, kom søtsuget tilbake igjen... Så nå skal jeg prøve en gang til og se om jeg klarer det igjen....

 

Men jeg har som sagt tro på den hypnosen, og har begynt å høre på den igjen for å få hjelp denne gangen også. Kvaliteten på lyd etc er ikke sånn super, og den høres litt amatørmessig ut, men jeg tror faktisk det var den som hjalp meg.

 

Ellers, for min del vet jeg selv at jeg bare må holde meg unna snop, fordi det er lettere å ikke begynne å spise enn det er å stoppe meg når jeg begynner. Så jeg har aldri snop i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer2010

Jeg er definitivt med her!! Mente jo at jeg hadde vært superflink en hel uke, men glemte litt at jeg spiste sjokoladekake på lørdag når jeg var i bursdag. Søren og, hehe :)

 

Men skal rapportere hver dag (såfremt jeg får tid) hvordan det går. Lettere skeptisk til hvordan dette skal gå, men er absolutt med! Gjør som deg Frukt86 og holder meg til frukt, bær, vaniljekesam osv. Fungerer veldig bra til nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer2010

Frokosten i dag bestod av en deilig smoothie, håper det hjelper i kampen mot sjokoladen! Skal bort i kveld og aner ikke hva som blir servert, men har bestemt meg for å takke høflig nei til sjokolade/sjokoladekake/muffins og alt som evt. måtte ligne på sjokkis..

 

Heier på meg i dag altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iamikke

Takk for flere fine tips her!Vært en stund nå siden sist jeg var her, men det kommer av at jeg i en periode nå har gått på medisin, og bare tanken på mat gir meg smerter. Så i den siste tida har jeg spist veldig lite, og merkelig nok har vekta gått ned!Trodde den ville gå på sparebluss når jeg reduserte inntaket.Men nedgang i vekt er jo positivt uansett.Heldivis nærmer slutten på kuren seg. Får satse på at jeg klarer å fortsette fremgangen. Ser at flere her har satt seg delmål ift vektnedgangen. Har dere da også satt dato for når det skal være oppnådd eller går det automatisk når det meldes inn på den personlige siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Hei sjokkis- elskere!

Jeg heter nessie og er en sjokoholiker :-D

Det eneste som funker for meg er totalforbud av godteri, eg gjekk 107 dager uten godteri nå etter jul og gikk ned 4,5 kg bare på det.

Så dette funker jenter, har satt i gang igjen nå for hadde en liten matorgie i helga som eg ikkje likte i det hele tatt.

Skal følge med på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Klart eg vil vere med og rapportere her! Gøy med likesinnede :-)

Har blitt syk så veit ikkje heilt hvordan det vil gå denne helga men har ikke spist godteri siden tirsdag nå da.

Eg har under min tidligere forbudsperiode spist både kjeks og kaker når det passer seg slik for det er eg ikkje så glad i og følte da at eg ikkje forsaka så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vil gjerne være med her, for nå har jeg falt helt ut av det gode mønsteret mitt. Hadde en lang periode der jeg var kjempeflink og holdt meg unna alt som het godis. Jeg brukte kosemerkene min til potetgull, kaker eller lignende og det gikk kjempefint for dette er noe jeg klarer å begrense. Jeg hadde planer om å fortsette, men datt helt ut og har spist masse godis i det siste.

 

NÅ ER JEG KLAR!

Hvor ofte rapporterer dere?

Jeg har nå satt meg delmål for hvor mye jeg skal gå ned og når jeg skal nå målet. Jeg skriver det her så det blir det veldig forpliktende.

 

Til 1. juni: 2,5 kg

Til 1 juli: 2 kg

Til 1. september: 2 kg og nå målet på 65 kg:)

 

Da blir det en helg uten godis på meg og det skal bli deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Heisann godtfolk:-)

 

Jeg er også av den oppfatningen at totalforbud passer best, iallefall for meg. Skal jeg ha en liten bit klarer jeg ikke å motstå de neste, og da bare baller det på seg siden jeg allerede har "brutt"......

 

Har nå vært på jobb siden kl.15 og ikke spist en eneste bit av browniesen som står her og frister...............Åherregud gi meg styrke, skal være her helt til kl.23! Og er mye som frister annet enn browniesen også, som feks maryland cookies. Jeg vet at jeg ikke klarer å bare ta en. Hver bidige gang jeg har tenkt å ta èn, så har jeg ikke klart å holde meg, derav totalforbud. Må trene opp selvdisiplinen.

 

Mot søtsug hjemme sverger jeg til piskede eggehviter med sukrin eller sukrinmelis, evt litt 100% confecta kakao oppi eller funlight med bringebær for mer smak.

 

Spiste MYE mager vaniljekesam før men har sluttet med meieriprodukter (men i påsken var det tydeilgvis fritt frem for alt av sjokolade og lignende uten tanke på at det inneholder meieriprodukter....typisk meg å "overse" dette...) men anyway; jeg ble helt SKREMT da jeg fant ut at det faktisk talt er 7,5 sukkerbiter (tilsvarende liksom) i den vaniljekesamen!! (tror den som ikke er vanilje er bedre, altså orginal, tilsett heller vaniljeessens eller stevia vanilla creme el funlightsaft for mer smak).

 

Så det kan være lurt å se, hvor sukkerfri vil dere være? er det godteriet og sjokoladen som skal bort, eller også andre produkter som feks vaniljekesam og forøvrig så er jo en av hovedingr i tacokrydder sukker!!

kan være forklaring på søtsug selv om en "holder seg borte" fra sukker.

 

Jeg SVERGER til tyggis, frukt86! Hehe, alle mulige smaker og fasonger. Favoritt for tiden er den nye jordbærsmaken til extra (10pack) og lemon lime i 14pack (som smaker gul fox!). Tygger lett 2-3 pakker hver dag:-( Men heller det enn unødvendig mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Jeg klarte å holde meg, på et vis, på jobben i går. Jeg var d e s p e r a t etter noe så jeg rullet sammen kokt skinke + osteskive og krydret med salt og pepper og hev innpå istedenfor. (og jeg som ikke skal spise ost!!) Men anyway bedre enn brownies eller cookiesene.

 

Jeg er faktisk flink til å avstå fra godiser i besøk og lignende (type alt som kommer på bordet, sier aldri nei til feks dessert som blir servert), men det resulterer alltid i at jeg enten føler at nå har jeg en godisspising "tilgode", eller at jeg er helt desp etter noe søtt og godt når jeg kommer hjem.

 

Jeg tror jeg må prøve å lære meg å "ikke like" det, istedenfor å tenke at jeg ikke skal spise det. Da blir det bare mer spennende/gir mer lyst på det. Psykologisk sett vet dere. Hehe, den hjernen er ikke alltid helt klok;-) Jeg må huske på hvorfor sjokolade/godis ikke er godt for meg eller fordøyelsen, og hvor ødeleggende det er for all treningen jeg har utført.

For meg er "godis" så og si alt. Sjokolade, smågodt, chips, bakevarer, kaker, is, kjeks...Men også "vanlige" varer som jeg lett gjør om til godteri; feks brunost med sjokoladepålegg, eller type rundstykke med noe godt oppå. Det verste jeg gjør egnetlig når søtsuget er som verst er å enten ta smør eller smelte margarin, og så røre inn litt sukker og mel til "deig" og spise det...Tilsetter litt bakekakao for sjokoladesmak, eller sånn kakestrø for litt friskere smak....Herregud så flaut, men det gjør jeg! litt usikker på om jeg burde dele denne "ideen", håper dere er friske nok til å la være å prøve dette ut!!

 

Men men. Jeg er stolt av meg selv som klarte meg i går! Første jobbvvakten siden august hvor jeg har klart meg uten browniesen.

 

Hvrdan går det med dere andre??

Hva tenkte du når du brøt de 107 dagene uten godteri nessie??? var detikke så kjipt?

 

Et lite visdomsord tilsltt:

"When you think of giving up....think of the reasons why you held on so long"

 

=

 

skal vi skrive ned masse gode grunner for hvorfor vi har lyst å avstå fra sjokkisen? (hehe, for å ikke bli en tjukkis;-))

 

ha en fin søndag alle. jeg gruer meg for jeg skal hjem til søndagsbesøk, hvilket=kake til dessert + masse annet godt som skjuler seg inne på kjøkkenet der hjemme! (i leiligheten har jeg jo bare det jeg kjøper inn, og har blitt flink til å bare ha akkurat det jeg trenger, kjøper aldri gdteri her!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iamikke

Takk for tips frukt 86.Vil jo helst være med her da, siden jeg bare elsker godis og sliter med å si nei!Men nå har jeg kommet i normal spisesituasjon igjen.Heldigvis!!!Tror nok at endel til mine problemer har vært at på jobben så skulle vi kose oss i hver pause hver dag...Kanskje like greit jeg sluttet der?

Men nå tror jeg på det nessie87 skrev om total avhold fra sjokolade.For det merket jeg veldig godt i desember og januar. Da var jeg flink!klarte meg uten søtt begge mnd, med et fantastisk resultat på hele - 4 kg!!!

Begynner nå å merke på ryggen at jeg er overvektig, for når jeg våkner om morgenen så har jeg vondt i ryggen.Men i des/jan var det ingen problemer...

Så nåfra nå av må jeg bare følge det slavisk!For denne helga gikk jeg %&¤#+##amok i butikken mht smågodt...Så dette kommer jeg til å få svi for. Så fra nå av må jeg nok bli sjokoladeavholdsmenneske.For helsas skyld!Dessuten så vil jeg ha flere barn, og et steg på veien for å komme dit blir da vektnedgang. Så stå på alle sammen!Blir spennende å følge dere her på tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iamikke

PS glemte å spørre om hvordan dere klarer å legge inn smileyes i innlegg og meldinger?Får det ikke til.Kun på tittelen får jeg det til.Slik som her. Så hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Godt å se at dere holder koken her inne, har nå blitt skikkelig syk og til og med sagt fra til jobben om at eg må holde meg hjemme i dag..

Jobber i restaurantbransjen og veit at eg ikkje har noe å gjøre der i dag, men det satt langt inne å ringe sjefen ja..

Ingen godis på mej hittill men i kveld tror eg nesten eg skal gi meg selv lov.

 

perle20: Det var veldig rart å skulle spise godteri igjen etter 107 dager, tok faktisk litt tid før eg turte putte det i kjeften.

Men eg tenkte eg ville jo kunne unne meg noe men det tenker eg ikkje lenger.

Eg vart faktisk kvalm etter dei første bitane og slutta da, men har jo i ettertid spist litt også, det vart en tilvenningssak.

 

iamikke: Du har også vore flink, man får også mer overskudd om godiskaloriene går på vanlig mat og kondisen blir en smule bedre he ej merka.

Sjokolade er som alkohol eller narkotika for vi blir avhengig, ej veit at det hjalp veldig med den avrusninga på 107 dager!

Har planlagt barn om en 4 års tid og da vil eg vere en sprek mor uten ryggproblemer for det har eg hatt før..

Lykke til!

 

Har dere planlagt hvordan 17 Mai skal foregå da? pølser, kaker og brus er nasjonalmat i morgen..

Når det gjelder kaker/godteri på bordet så har tankegangen min vært slik at "dette er faktisk ikke noe for meg", eg tenker ikke at det er forbudt men at det er ikkje noe for meg! om dere forstår?

 

Satser på å begynne på igjen 18 Mai, da blir det i 2 måneder igjen!

Lykke til alle sammen, ver sterk og ikkje gi opp om du skulle smake en bit men gjør som en venn av meg- kast resten og hell gjerne zalo eller annet på så du ikke blir fristet til å spise det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...