Gå til innhold

Nå er det min tur


Gjest Rosagris

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes
Ja' date=' nå er det mandag og veidag igjen, og for en start på uka, 114,1 kilo, det er 1,4 kilo bort siden forrige uke, og 15,6 kilo ned totalt. Det føltes godt etter forrige uke, og så har det ikke blitt noe vin på meg i helga da:).

 

Apropos vin, det er det eneste jeg har gitt meg selv lov til å bruke kosemerkene på. Ellers kan jeg spise alt, sist uke var jeg ute og spiste tre ganger, og det handler bare om å velge riktig fra menyen, be om og få saus og dressing ved siden av, da har man kontroll på mengden. Jeg drakk også vann til maten alle tre gangene, var sjåfør:) Ellers er Wasa sandvich en flott oppfinnelse:) Frokost og lunsj består som regel av knekkebrød med masse godt pålegg, selvsagt toppet med agurk, paprika og tomat. Kvelds består også av knekkebrød, men da med cottage chees og syltetøy. Frukt spiser jeg imellom måltidene og melkerasjonen bruker jeg i kaffe Latte. Til middag spiser jeg nesten hva som helst. Pizzaen er hjemmelager, lasagne og kjøttkaker likeså. Mye grønnsaker og litt potet, pasta eller ris.

 

Så er det trim: sliter fortsatt med en betent hæl(har vert til lege, men måtte visst bare ta tida til hjelp), men trimsykkel og Wee er tingen:)

 

Og sist men ikke mist: mental trening: mye sitter i hodet, er skikkelig fornøyd når jeg kan legge meg om kvelden og vite at jeg har gjort alt riktig denne dagen. Flott følelse det der, og en kjempeinspirasjon til å fortsette.[/quote']

 

Grattis med flott innsats, Rosagris!!

 

Du er inne på det viktigste av alt i siste avsnittet!!! Det er oppskriften på min suksess.

Den tilfredsstillelsen det gir å mestre dette prosjektet. Her snakker vi om stolthet og økt selvrespekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris

Tusen takk for tilbakemeldinger Fru Fleksnes, Bolledama og Carpediem:)

 

Idag fikk jeg min første komentar på at jeg har gått ned i vekt fra en som ikke vet at jeg er i gang med mitt livs endring. Utrolig hvor mye en slik kommetar gjør. Smiler fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 kilo er utrolig mye. Du virker veldig fokusert og flink. Og det får du betalt for! Er det slik at du skriver ned og teller kalorier? - er du på kurs eller gjør du det selv? Mitt problem er at jeg får SÅÅÅÅ lyst på noe på ettermiddagen/kvelden - har gått bra de to siste dagene, men dagene før det var vanskelige!

 

Du gjør iallefall en KJEMPEJOBB og da er det hyggelig å få gode kommentarer. Selv har jeg nå gått ned 11 kg, og ei venninne idag sa hun hadde hørt fra ei jeg hadde pratet med, om at jeg har gått ned så mye, men hun måtte ærlig si at hun ikke kunne se det... HULK HULK HULK! Jeg har gått ned fra str 50/52 til 48 - og er veldig fornøyd, men det vises vel etterhvert tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris
15 kilo er utrolig mye. Du virker veldig fokusert og flink. Og det får du betalt for! Er det slik at du skriver ned og teller kalorier? - er du på kurs eller gjør du det selv? Mitt problem er at jeg får SÅÅÅÅ lyst på noe på ettermiddagen/kvelden - har gått bra de to siste dagene' date=' men dagene før det var vanskelige!

 

Du gjør iallefall en KJEMPEJOBB og da er det hyggelig å få gode kommentarer. Selv har jeg nå gått ned 11 kg, og ei venninne idag sa hun hadde hørt fra ei jeg hadde pratet med, om at jeg har gått ned så mye, men hun måtte ærlig si at hun ikke kunne se det... HULK HULK HULK! Jeg har gått ned fra str 50/52 til 48 - og er veldig fornøyd, men det vises vel etterhvert tenker jeg...[/quote']

 

Tusen takk for kommentar,Ja,jeg skriver ned og teller kalorier, skulle ønske det var et kurs nærmere her jeg bor, men har sagt at jeg skal melde meg på internettkurs når jeg føler at jeg ikke klarer det selv lenger. Akkurat nå syns jeg det går kjempebra, spiser mellom 1500 - 1700 kalorier om dagen, skaffer meg et par trimpoeng, og følger med på trådenen her inne. Det gir meg motivasjon!

 

Kveldsmaten min består som regel av knekkebrød med cottage cheese og "eple- og pæresyltetøy uten tillsatt sukker. Det er litt søtt, og dekker mitt søtbehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris

Ja, nå blir det ferie på meg. Så selv om jeg ikke kommer til å være her inne på en stund så blir jeg ikke borte. Jeg er tilbake med ny veiedag 19. september. Fredag reiser vi til syden bare jeg og gubben. Der tør jeg å bade, er jo ingen som kjenner meg der... Det skal bli to hærlige uker med sol og varme. Er rimelig lei regn. Blir veldig spennende å se hvordan dette går, men skal ta med meg frokost og lunsj, knekkebrød, mager tubeost, makrell og laks i posjonspakninger, noen ekstra wasa sandwich, og ikke spise så mye til middag! Heller satse på at jeg får kjøpt noe frukt.

 

Så var det dagen idag. 113 kilo:D Det er 1,1 kilo siste uke og 16,7 kilo totalt.

Er tilbake 19. september starter da på innspurten til jul. Har ikke satt noe mål for hva jeg skal veie til jul. Har hatt veldig lyst til å kaste meg med minus 10 kilo til jul, men venter til jeg kommer hjem for å se hvordan jeg da ligger ann.

 

Jeg vil selvfølgelig være innom for å sjekke hvordan det går med dere alle frem til jeg reiser på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, nå har jeg fått ladet batteriene. Var veldig spent når jeg gikk på vekta idag. Den viste 114,6 kilo, så det er opp 1,6 kilo på tre uker. Tenkte først at dette var jo kjipt, men når jeg ser tallet som står øverst oppe på signaturen min må jeg smile. Så alt i alt er jeg fornøyd.

 

Har tross alt hatt en hærlig ferie med mye sol, bading og lange turer(mellome butikkene om kvelden). Har stort sett kjøpt smykker, men gleder meg til neste år da MÅ jeg shoppe klær. Jeg ga bort nesten alle ferieklærne mine før jeg reiste hjem:D Hadde en kjempekoselig stuepike, og spurte henne om hun visste om noen som kunne bruke klærne mine. Hun ville gjerne ha dem, sa selv at hun var veldig flink til å sy. Så hun ble overlykkelig når hun fikk med seg to bæreposer med klær.

 

Hadde med meg knekkebrød og Wasa sandwich og spiste dette til frokost og lunsj hver dag, men vi spiste ute hver kveld, og det ble både litt øl og vin. Men nå er jeg tilbake i hverdagen igjen:) Så nå starter nedtellingen mot jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du har hatt en så fin ferie! Det er deg sikkert vel fortjent. :-)

 

1,6 kg opp er ikke mye i det hele tatt! Etter kun 3 dg på storbyferie og hotell i sommer, så gikk jeg opp ca 3 kg med en gang. Og da var jeg forsiktig!! Mest vann da som kroppen samler når jeg spier "feil" og drikker for lite vann..

 

Ønsker deg en god start på en flott høst. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Bolledama. Joda jeg er i rute igjen, nå er det snart gått en uke etter at jeg kom hjem, og klarte å komme rett tilbake til gode vaner. Så nå er jeg skikkelig spent på hva vekta vil vise på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy come, easy go:) Etter å ha lagt på meg litt i ferien, var det nesten magisk å gå på vekta idag, den viste 111,8 kilo. Det er 2,8 kilo mindre en forrige mandag.

Så dette var over all forventning. Jeg kan nesten ikke tro det selv engang...

Flyttet vekta mange ganger, men den viste det samme uansett hvor den sto:)

 

Så nå er jeg virkelig tilbake, skal i 50 årslag i helga da, men med fokus(og hodet) på rett plass så skal det gå bra det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Bolledama og Friskusdama:) Ja motivasjonen er forsatt på topp.

 

Nå har folk begynt å legge merke til at det er noe som er forandret, men de klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er. Så det er utrolig mange som har kommentert hvor fin jeg er på håret:) Ganske morsomt, har ikke forandret frisyren på lenge og har alltid likt å se bra ut på håret, det er tross alt den ene tingen som man kan gjøre noe med hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris

Ja, så var det veiedag igjen, var nok litt spent etter helga. Da det var stort 50 årslag. Maten var hærlig, koldtbord, og da kan man jo spise "etter boka", men det ble litt rødvin, selv om det ikke var mye holder kroppen litt vann, så totalt sett er jeg fornøyd, vekta viste 111,5 kilo, det er 300 g ned siden forrige uke og 18,2 kilo totalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...