Gå til innhold

Bli med? 10 kilo ned!


Gjest Pillow

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg er 29 år fra Oslo og har tenkt til å gå ned ca 10 kilo. Jeg trenger sårt noen å prate med underveis. Har noen lyst til å bli med?

Jeg starter på internettkurs på mandag. Gruer og gleder meg.

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar
Gjest Gemini567

Blir gjerne med på dette.... Fint å ha noen å samråde seg med underveis... Og dele resultatene med. Jeg tenkte selv å gå ned ca 5 kilo, men er like vanskelig det, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini567

Nei... har ikke holdt på lenge... Har begynt, også har det sklidd ut igjen. Vanskelig nå i ferietiden, hehe:).... Men jeg skal gå ned mellom 5 og 10 kilo, for jeg trives overhodet ikke sånn som det er nå. Jeg har imidlertid vært flink til å holde meg unna snop en periode da, noe som er min store svakhet. Men jeg synes det er lett å holde seg i hverdagene, også sklir det ut i helgene.

 

Nå har jeg også bestilt meg "30 days shred" dvd en, som visstnok skal være utrolig bra. Bare 20 min trening hver dag, som skal gjøre underverker.

 

Har du holdt på lenge? Og har du tatt av noen kilo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Grete Roede for 6 år siden. Da gikk jeg ned 15 kilo!! Så har jeg gått opp 8 igjen.. Bare de siste mnd har jeg gått opp 5 kilo. Det er skikkelig kjipt. Får ikke på meg noen av klærne mine og føler jeg ikke noe bra.

 

Derfor vil jeg gå ned ca 10 kilo! For å føle meg vel og ikke være en tjukkas.

 

Min største svakhet er nok alkohol. Jeg liker å ta meg en fest i helgene og kose meg med rødvin hjemme på kvelden på hverdagene.

 

Jeg starter i morgen og lurer veldig på om det kommer til funke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini567

Jeg tok også av endel sist jeg gikk på Grete Rode kurs. Var vel for ca 6 år siden det også..... Tok noen glass rødvin selv i går kveld jeg, hehe..... Er jo sååå deilig å kose seg i helgene. Men jeg har stor tro på at hvis man spiser sunt og moderat sånn til daglig, så kan man kose seg litt ekstra i helgen.... Gleder meg iallefall å få denne dvd en da.... Jaaaaaaaa, er så kjipt når klærne begynner å stramme:(

 

Lykke til i morgen iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyfrisk

Nistrist vær ute og stemningen er trykket og dempet etter den tragiske hendelsen fredag. Jeg har bestemt meg for at denne høsten skal preges av omsorg og varme, for mine nærmeste, venner og bekjente og ikke minst for meg selv. Derfor skal jeg også gå ned noen kilo, veier i dag 67 kg fordelt over 165 cm. Trener aktivt, men er glad i søtsaker. Nå skal det bli slutt på å lure seg selv - jeg skal igjen oppleve en lettere kropp når jeg for tredje gang løper halvmaraton. Det er en selv som ofte er sin verste fiende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini567

Omtrent samme vekt og høyde som meg det. Jeg vil iallefall ned minst 5 kilo, men vil prøve å klare det på egenhånd denne gangen. Brukte Grete Roede sist gang, og det virket veldig bra. Selv om jeg ikke fulgte opplegget slavisk, så gikk jeg ned ca 6 kilo. Så prøver igjen nå, er iallefall veldig motivert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

Kan jeg også bli med her? Jeg har egentlig vært aktiv på en tråd på 18-25 år, men den er fryktelig stille for tiden!

 

Jeg er jente, 25 år og bor i Oslo. Er 1.64 høy og veier per dags dato 63.4, men har vært oppe på 73.5. Har satt meg som mål å snegle meg ned på 58 kg, men det tar litt tid! Har aldri gått kurs, men følger prinsippet med å spise sunt, lite, ofte, passe på antall kcal og trene. Begynte å jogge for 3 uker siden, og det går over all forventning! Veldig fornøyd med det. Håper det er plass til en til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere har svart! Så klart er du med!!!

 

Jeg har holdt på i 2 dager nå (føler meg flink allerede! hehe). Jeg håper så veldig at jeg får på meg klærne mine igjen snart.

 

Frukt86: Hvordan har du klart deg? Hvor lenge har du holdt på?

 

Jeg er så redd for å ikke klare dette eller at vekta bare står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg syns jammen meg du er flink! Grattis med master!!

 

Ang kurset vet jeg litt hva jeg går til siden jeg gikk på G R for 6 år siden. Den gang gikk jeg på fysisk kurs, hehe, nå er jeg på kurs over internetten. Forrigang gikk jeg ned 15 kilo. Fra 90 til 75. Nå har jeg gått opp 7 av de kiloene og veier 82 (er ca 170)

 

Jeg føler meg som en dundre! I løpet av de siste 4 mnd har jeg vært på 3 ferier (ganske heldig!?). I påsken var jeg i Sør Afrika, i juni var jeg i Kina og nå i juli var jeg i Hellas. Og på den stunden har jeg skeia helt ut! Jeg har spist alt jeg ville og drikki alt jeg ville, og jeg ELSKER rødvin og mat! - Og jeg hater å trene! Hvorfor er det sånn at noen elsker å trene? Det er såååå urettferdig!

 

Så langt syns kurset går ok, men jeg har jo bare holdt på i 3 dager. Jeg fikk mitt første brev fra kursleder i går. Kan ikke akkurat at jeg følte meg sånn supert motivert av det brevet, men men. Jeg er ganske motivert sjøl så det går bra!

 

Hyggelig å ha noen å dele ting med her inne!

 

Mitt mål er å veie 10 kg mindre før min 30 årsdag som er 11. desember.

Men først skal jeg ta av de 7-8 kiloene jeg har "jobba" på meg de siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hørtes deilig ut med ferier! Men jeg skjønner hva du mener når det kommer til den utskeielsen..! Går jo bra en sjelden gang, men brått blir det litt for ofte. For min del er det også litt vanskelig å komme tilbake til gode vaner etterpå også! Jeg gikk opp ganske heftig i vekt da jeg begynte å studere, for "alle" spiste godterier i eksamensperioden. Når man har eksamensperiode 2 måneder 4 ganger i året (og ikke trener godisen av seg), så går det ikke så bra med vekta, gitt!

 

Men den treningen.. Jeg har alltid hatet det, men har lært meg å like det. Ikke sikkert du kan få det på sammen måten, men for meg har det vært innstillingen. Det er ALLTID et ork å trene! Helt grusomt! Men du, så god samvittigheten er etterpå! Og det er BRA for kroppen din, om du skal ned i vekt eller ei. Forebygger en rekke sykdommer og slitasjeskader. Jeg tenker ofte at jeg må trene fordi jeg MÅ, ikke fordi jeg har lyst. Nå som jeg prøver å gå ned i vekt så blir selvsagt den treningen en bonus. For meg hjalp det å gå på spinningtimer på treningsstudio. Da kan jeg ikke gi opp etter 2 min (som jeg alltid har lyst til), men må faktisk bli ut timen! Nå som jeg har begynt å jogge har jeg fått meg pulsklokke. Motiverende å se at pulsen faktisk synker for hver gang, uten at jeg løper saktere! Og så viser den antall kcal forbrent, og det syns jeg er veldig artig :)

 

Virker som om det er veldig opp og ned med disse kursene, ut i fra hvilken kursleder man får tildelt. Håper kursleder blir litt flinkere til å motivere! Hvilke tiltak gjør du sånn til daglig? Ser du skriver at du liker vin, prøver du å kutte ned på det? Jeg prøver å spise mindre porsjoner nå.. :) Har en tendens til å spise til jeg sprekker.. og så litt til.. Ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har kuttet helt ut vinen de siste dagene. Tenkte å ikke drikke alkohol før lørdag 6, da skal jeg på fest. Jeg merker selv at jeg høres ut som en alkis, men det er ikke sånn at jeg drikker meg full hver kveld. Det har bare blitt sånn at jeg tar meg ett glass vin etter maten når jeg ser på tv. Men det har jeg da altså kuttet ut. Alle vaner er vanskelige å bryte... jeg kjenner suget etter søtsaker og chips også. OMG!

 

Ang trening. Jeg "liker" å svømme så tenkte jeg skulle bli flink å starte med det. Var å svømte i går faktisk.

 

Jeg har også kuttet ned på str på måltider + at jeg tenker over hva jeg putter inn i munnen min. Og jeg skriver dagbok, det hjelper meg til å ha kontroll på kcal.

 

Jeg er så klar for å komme inn i buksene mine igjen!!! ÅÅÅååååÅÅÅÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hehe, jeg trodde ikke du var alkis :) De har jo ikke tid til å spise, så de trenger ikke gå ned i vekt :) Nei, det var bare tull. Men det er sånne små ting i hverdagen som gjør at kcal-mengden dras opp, f.eks. et glass vin eller brus, for den saks skyld. Og med litt alkohol innabords er det i hvert fall for meg lettere å krysse andre "grenser" når det kommer til spiselige ting. Søtsuget gir seg etter noen TØFFE dager! Har spist mye is og drukket øl i det siste, så jeg kjemper litt om dagen jeg også! Men det kan bare ikke fortsette, så en må være beintøff med seg selv.

 

Svømming er kjempebra! Trener mange muskler i kroppen, og gjør underverker for dårlig holdning! Fokuser litt på å holde magen inn når du svømmer, da får du "gratis" magetrening! Bra å trene styrke av de store muskelgruppene for å gå ned i vekt! Og de buksene kommer du garantert inn igjen! Svømmer du i svømmehall eller ute? Jeg dyppet tåa i vannet da jeg var på hovedøya for et par uker siden. Det kaldeste jeg har vært borti :) Men jeg er veldig frossen av meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også dritpysete når det gjelder å bade i vannet ute. Jeg syns det er kaldt og er redd for "hai", hehe...

 

Så jeg svømmer inne. Vestkantbadet har damesvømming, det er digg, men de er stengt nå. Så jeg har svømt på tøyenbadet. Litt mye mas der om dagen, folk driver å tar "bomba" hele tiden ogsånn. Men det får bare gå til vestkantbadet åpner igjen! Tenkte å være flink å svømme i morgen og. Jeg liker egentlig å danse også, men jeg er ikke så glad i sånn dans de danser på treningsstudioer ogsånn. Jeg liker best å hoppe og danse "min egen dans" og det tør jeg ikke gjøre blant folk...

 

I dag dansa jeg litt til denne sangen:

http://www.youtube.com/watch?v=ChuYpoajar0&feature=relmfu

 

(Jeg elsker BLACK LIPS, men det lissom ikke sånn musikk de spiller på dansetimene jeg har vært på....)

 

Ja, det blir fort endel mere kcal når man drikker vin og brus ogsånn. Heldigvis er min favoritt brus pepsi max, men det er visst ikke så bra å helle i seg det heller. Har drikki kjempemye vann de siste dagen. Litt slitsomt for jeg må tisse hele tiden! Du, de derre frimerkene, de kan man spare opp ikke sant?

 

På mandag starter jeg på jobb igjen. Gruer meg skikkelig. Jeg liker best å ha ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Ååå nei! Jeg HATER sånne dager! Kan føle meg fantastisk i et antrekk, og så tre timer etterpå... BLÆH! Om du har råd kan du jo ta deg en tur til byen og se om du finner et antrekk? Om du handler på H&M eller Vero Moda/only eller lignende, så er det ikke så dyrt for en topp.. Og så kan du ha tights og støvletter til? Vet ikke helt hva du liker av tøy da.. Men du burde nok dra i bursdagen, ingen tenker på hvordan du ser ut uansett! Og om noen begynner å ta bilde - posér for alt det er verdt! Man ser som regel mye bedre ut på bilder da, enn om en prøver å krøke seg sammen og gjemme seg. For med på bildet blir du som regel uansett!

 

Kanskje du burde begynne på freestyle? :) Vet egentlig ikke hva det er, men det høres ut som impulsiv dans! Jeg syns dans ser morsomt ut, men jeg eier ikke koordinasjon, så jeg får det ikke til :) Sånn er livet! Jeg pleier å svømme på Domus Athletica. I helgene er det "familiesvømming" der, så da styrer jeg langt unna. Orker ikke dele basseng med hundrevis av unger når jeg faktisk prøver å trene! Blir sliten av det! (men er glad i barn, altså, selv om det kanskje ikke høres sånn ut :)). Og jeg må si jeg syns du er flink som er i gang med svømming og litt dansing! Alle monner drar! :)

 

Er på jobb, så venter med å spille av den sangen til i kveld ; ) Har ikke hørt black lips før, så det blir spennende!

 

Jeg drikker også light brus når jeg først drikker brus, men prøver å holde meg hovedsakelig til vann. Syns det egentlig er best! Utenom når jeg er fyllesyk, da går det ikke ned! Frimerker kan man spare opp, ja! Så vidt jeg har forstått i hvert fall. Men mener jeg har lest at man anbefales å bruke dem ca én gang i uka i hvert fall. Har kanskje noe med at om du sparer opp en måneds frimerker så vil man vel gå litt opp i vekt når man bruker alt på én gang eller noe..? Er ikke sikker!

 

Har veldig lyst på ferie, selv.. Men ble ferdig som student i juni, og har ikke akkurat råd til å ta ferie uten lønn nå! Men jeg satser på at jeg får spart opp en del penger i løpet av dette året, sånn at jeg får tatt en helt fantastisk ferie neste sommer, selv om jeg bare får litt feriepenger da. Gulrot for meg : ) Kun ett ÅR fram i tid.. Uff, håper jeg er ferdig med slankingen til da, altså! Men det går som regel greit å komme tilbake til jobb når man har vært der litt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i går var det en litt hard dag. Humøret var ikke på topp i det hele tatt og på kvelden lengtet jeg ut på bar der alle vennene mine satt. Shitt ass!

 

Og i den bursdagen var det heldigvis bare 1 som tok bilde av meg. Og jeg gjorde som du sa: bare smilte og poserte så godt jeg kunne. Jeg kjøpte ikke noe nytt å ha på meg, men tok på meg en stor topp og en tights-aktig bukse. Ååå, jeg er så lei av å gå i tights ass, de jeg har er helt slitt. Tror jeg skal kjøpe meg en tights i dag. Er så forbanna lei av de jeg har, trenger en som er litt kul! Og jeg spiste 2 pølser og IKKE noe kake i bursdagen.

 

Jeg håper denne dagen her blir bedre. Tror jeg skal gå meg en tur og kanskje stikke på museum eller no. Det er så mange utstillinger jeg ikke har sett nå - hverken Astrup F. eller Samtidskunsmuseet sine utstillinger har jeg fått med meg i sommer.

 

Ellers må jeg si at det frister veldig å dra på byen i kveld ass :/

 

God lørdag fine frukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei du!

 

Flink du var som ikke spiste kake i går! Veldig bra :) Dra ut i dag! Er du redd for kcalene? Prøv å drikk litt mer vann! Som ny-singel er jeg ute nesten hver helg, men denne helgen er jeg stuck i leiligheten og pakker/flytter. Skikkelig surt når været er så bra som det er i dag, men det må jo gjøres!

 

Kom meg på joggetur i dag tidlig! Vi jogget nesten en mil, med pauser (selvsagt - for meg). Veldig fornøyd! Nå prøver jeg å si til meg selv at jeg IKKE kan spise sjokolade eller is i dag, selv om jeg har utrolig lyst til å bare gå opp til butikken og kjøpe meg det! Bor nemlig fem meter fra butikken.. VELDIG lett å impulskjøpe ting. Dit jeg flytter må jeg faktisk ta buss til butikken (eller, kan selvfølgelig gå, men blir fort for tung når man handler litt). Håper jeg blir flinkere til å ikke kjøpe usunt da. Passe på å være mett når jeg handler, og huske på hvorfor jeg gjør dette!

 

Kul tights høres veldig lurt ut :) Jeg kjøper i blant noen få, billige plagg som passer der og da. Jeg føler meg mye bedre når klærne ikke strammer og er direkte ubehagelige å ha på. Men dersom det blir for stort, så gir jeg dem til fretex. Om jeg er så dum å gå opp igjen, så får jeg ta den økonomiske straffen!

 

Håper du har en fin lørdag, du også! Og god helg! Vet ikke helt når jeg er på nett igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla, i morgen skal jeg veie meg og måle meg. Gruer meg litt til det merker jeg. Håper ikke jeg har gått opp noe! Jeg MÅ gå ned!

 

Lykke til med flyttinga. Hvor skal du flytte forresten? Jeg bor på Grünerløkka og trives ganske så godt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg dritskuffa!

 

-0,3 kg på en uke! Hadde håpet at jeg hadde gått ned litt mer enn det ass. Håper virkelig at jeg har gått ned mere til neste tirsdag.

 

Hvordan går det med pakking og flytting, Frukt?

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg drikker mye vann. Jeg drikker ca 2,5 liter om dagen. Og jeg må tisse hele tiden!!!

 

Jeg hadde så ønska at jeg hadde gått ned litt mer, det hadde hjelpi på motivasjonen. Det blir spennende med tilbakemelding fra kursleder om denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, jeg skjønner det med motivasjonen. Men jeg tenker også: når man går lite ned, og faktisk har vært flink med mat og trim - tenk hvor mye man hadde gått opp om man ikke hadde vært det! Og de tallene er ikke alltid helt reelle. Veier du deg på morgenen før frokost? Og du hadde ikke spist salt mat dagen før? Sushi og soyasaus for meg kan fort utgjøre +1kg for meg...!

 

Får håpe kurslederen din har noen lure tips til deg, da! Du er sikker på at du spiser riktig mengde mat også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...