Gå til innhold

Bli med? 10 kilo ned!


Gjest Pillow

Anbefalte innlegg

Gjest oslogirl

God mandag.

 

Håper det står bra til med alle sammen og at dere er ved godt mot. Idag er da jeg offisielt igang med kurs, så nå er det ingen vei tilbake. Håper motivasjonen holder seg på det nivået jeg er nå og at godtesuget holder seg unna. Jeg må si at jeg sliter med å komme opp i det antall Kcal jeg skal ha iløpet av en dag. Syntes jeg spiser og spiser jeg...

 

frukt86: Jeg har skjønt det med N, for det er jo et par ting som er N, men som er hjertegode, så da skal man tydeligvis ha i seg noen av de også, men som du sier, alt i små mengder. Man kan ikke overdrive nei. Utrolig at du hadde tre bursdager samme helga da, men kanskje like greit for da fikk du hele dosa en helg, så kan du "være flink" neste helg. Man må tillate seg noe en gang i blant, men selvsagt ikke for ofte.

 

Pero: Enig med frukt, hold deg til en og samme vekt. Wii høres morsomt ut, men jeg har det ikke selv - tror ikke jeg har stor nok plass engang :D Jeg har sånn Dance Stage, Eye Toy Sport og Zumba - men er ikke flink til trene hjemme jeg heller. Så flink du har vært til å kaste klær, jeg har selv fått unna en god del og det trengtes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Mange blir bedre av å spise mer naturlig fett. Meierismør er mye bedre en soft light som er mye mer kjemisk fremstilt, er nye viten. Alt magert er ikke bra. 100 kalorier fett er bedre en 100 kalorier sjokolade da fett er insulin nøytralt. Så da er 1 kalori, 1 kalori helt til det når kroppen. Kaloriene fra sjokoladen trigger insulin produksjonen fordi kroppen er livredd for høyt blodsukker da det kan skade øyne, nyrer og blodårer. "Diabetes". Fett er svært viktig, da det demper sultfølelse og innehar en rekke viktige prosesser i kroppen. Insulin er et "byggende" hormon som virker som nøkkler, slik at sukkeretkarboydratene kan lagres som fett. Det er naturlig at mange tror at det er fetende å spise fett, fordi det er jo det vi vil bli kvitt?

 

Så var det fett andelen som inneholder like mange kalorier som sjokoladen. Fett er insulin nøytral, og det er ikke lett å slanke seg med mye insulin i kroppen, fordi dette blokkerer fettforbrenningen. Derfor teller ikke jeg lenger kalorier. Det beste er heller å lære seg hvordan forskjellige matvarer påvirker hormonene som igjen trigger sultfølelse, og stoffskifte.

 

Søk "Big fat lies" på Youtube, og LCHF. "Low carb, High Fat"

Og http://www.matoghelse.no/helse/2011/07/04/en-kalori-er-ikke-en-kalori!.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillow: Denne uka +0,9 kg / Totalt -1 kg

 

Opp nesten en kilo på denne uka! Det er helt sjukt ass.

Nå er det nok! nok! nok! Hvorfor skal det være så vanskelig?

 

Jeg får bare skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg første dag der eg merka forskjell på favorittdongeribuksa!! Glede! Etter åtte dagar med sånn "passe flink" innsats.

 

Pillow: har ei veninne som har slanka seg radikalt og fullstendig lagt om livsstilen til alle slags kroppsleg aktive aktivitetar. Ho seier at dei vekene ho har rørt alkohol har vektnåla stått heilt i ro uansett innsats på andre frontar. Dette er hennar ord; vi er jo alle ulike.

 

Har trua på masse frukt og grønt, litt tankeverksemd når det gjeld alt det andre og styre unna diverse kaloribomber - desse kjenner vi jo alle til. Sånn prat som Adam kjem med vel eg å oversjå - beklagar, Adam.

 

Superduper travel veke med skulestart her hjå oss - får sjå korleis dette går no når ferien heilt klart er forbi og stresset setter inn.

 

Lukke til med alle små og store val alle saman!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, Pero! Grattis med buksa! Gleder meg til det er min tur :D Og ja, det er mange kcal i alkohol - dumt jeg elsker det! Og elsker å være på fest og bar. Påkker altså!!

 

Jeg har starta med friskt mot på´n igjen i dag. Og NÅ er det ikke noe tull. Og jeg har smakt min første SKYR i dag. Det er jo bare sååå godt da!

 

Oslogirl: Du kan jo også spise yoghurt med kortblanding. Der ligger det også endel kcal!

 

Ha en topp tirsdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslogirl

Gratulerer med buksa, Pero, det må føles helt herlig. Gleder meg til jeg kan få på meg noen av klærne som er lagt til side.

 

Start på ny frisk igjen, Pillow så skal du se at det går så mye bedre. Forstår godt at det er kjedelig, men som det blir sagt her, vi kommer vel alle til å gå litt opp og ned, før det stabiliserer seg nogenlunde.

 

Takk for gode tips, det skal jeg passe på. Alt som kan gjøre at man får Kcal opp iløpet av dagen og som er bra og man skal ha i seg, hjelper. Jeg steker maten i olje, så der får man jo fort 100 kcal - alle monner drar :D Min store ulempe er at jeg ikke er noe glad i yoghurt, gir det stadig en ny sjanse men fikser det bare ikke. Det er super dumt, for det er jo så bra mellommåltid og hjelper på kcal. Lærer meg vel knepene jeg også, etterhvert.

 

Lykke til videre alle sammen, ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da var jeg tilbake her igjen ja, skolestart er over, og det gikk jo som jeg frykta, fra en første uke hvor jeg var så flink og spiste under 1500 tilogmed uten å egentlig tenke mye på det, sliter jeg nå med å holde meg under 1800, jeg er så sliten og sulten når jeg kommer hjem fra skola, og da ser alt knallgodt ut.

Jeg trøster meg selv med at så lenge det er under 2000 så er jeg flink! Håper dagen blir bedre i dag, så langt er alt vel ihvertfall :D

 

Grattis med buksa fra meg og! Jeg gleder meg til å kunne merke noe selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har blitt flinkere til å drikke vann altså! Og det skal jeg fortsette med.

 

I morgen skal jeg på jobbfest. Vi skal ut å spise på Aker Brygge (det er rett ved der jeg jobber) og det gleder jeg meg til. Jeg elsker sjømat. Lurer veldig på hva jeg skal ha på meg. Har ikke noe fint. Kjempe frustrerende!

 

Ellers har denne uka gått strålende for min del, håper bare den fortsetter sånn og at vekta går NED!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor er det så mykje lettare å vere flink når eg har god tid? No når stresset har satt inn har eg ikkje vore flink i det heile. Alle fristingar - ja takk.

 

Oppstartsveka er den travlaste av dei alle - har fri i dag og er flink. Må klare å endre dårlege vanar sjølv om dagane går fort!!

 

Håpar de andre har vore flinkare enn meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pero: Det er sant det, og det er litt rart, det skulle jo egentlig vært omvent? Når man har fri har man jo tid til å spise hele dagen på en måte, men når man har mye å gjøre så burde det jo være lettere å bare spise når man har tid. Jeg har det helt likt, når jeg kommer hjem fra skola så raser kaloriene på, kan ikke fatte og begripe hvordan det går til :0

 

Frukt: Jeg er helt enig! Klær er bedre motivasjon enn vekt egentlig, jeg var og kjøpte en nydelig svart kjole på salg, som streng tatt var i minste laget, så optimistisk er jeg :D Jeg skjønte jo først at jeg måtte slanke meg en dag jeg skulle på fest, og bare en av kjolene mine passet. Det var en skikkelig lei dag, men nå henger den fineste jeg har på veggen, og den skal jeg sørenmeg passe inn i igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk forskning som viser at vi mennesker ikke er så gode til å være gode til alt på en gang. Enklere sagt: Vi godtar at vi velger dårligere mat når vi er stressa fordi vi bruker energien vår på "viktigere ting" - det vi er stresset for.

 

Forskere ga to grupper ulike oppgaver som de sa handlet om hukommelse. En gruppe skulle huske to tall, gå ned en gang, og fortelle tallet til en annen forsker. Den andre gruppa skulle huske syv tall.

 

Begge gruppene møtte en forskningsassistent i gangen som tilbød dem frukt eller kake. De som skulle huske flest tall valgte i mye høyere grad kake enn de som skulle huske få. Sånn forskerne forklarer det handler dette om at man allerede bruker ressurser på gjøre noe "fornuftig" - og da velger man den enkleste og mest fristende veien i møte med et matvalg. Jeg tenker at dette både betyr at vi ikke må klandre oss selv så fryktelig hvis dagen er for tøff og man tar noen dårlige matvalg - sånn er hjernen vår! Men samtidig kan det å være bevisst på det hjelpe oss å overstyre de dårlige beslutningene.

 

 

Jeg merker akkurat det samme som dere, Snopet og pero - men jeg synes ikke det er rart. Jeg vet at jeg spiser dårligere når jeg har dårlig tid, fordi jeg ikke har tid til å lage eller finne sunn mat. I tillegg spiser jeg oftere mens jeg allerede er opptatt med ting, og da merker jeg ikke hvor mye jeg spiser. I tillegg vil jeg kanskje unne meg noe fordi jeg har en kjip dag. Men det hjelper å være bevisst på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt: Nei, jeg er ikke sulten når jeg er på skola, spiser mellom 600 og 700 kcal på skola, flink til å ha med gulerøtter og epler og sånne sunne ting, jeg tror bare jeg blir akutt uintelligent når jeg kommer hjem, og "glemmer" at jeg er på slankern :D

Men jeg skal ikke sutre, det er jo tydelig at det jeg gjør funker, og det gjør meg veldig lykkelig, så nå er jeg motivert til å fortsette å være flink :)

 

Det høres ut som at du er mye mer vettug, jeg trenger nok en bedre plan for middagene, også må jeg begynne å pusse tenna etter middagen, sånn at det blir slutt på kveldssnoklinga.

 

I dag har jeg blitt skikkelig forkjøla, og jeg er så sulten, jeg har lyst på alt vi har i hele huset! Og desverre er gubben skikkelig glad i ost, så vi har mange deilige oster som står i kjøleskapet og frister meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flinke dere er!!!!

 

Jeg vet ikke hva jeg gjør galt, men jeg klarer ikke dette helt.

Nå har jeg gått halve tiden på kurset og jeg kan ikke akkurat si at jeg er fornøyd.

 

Føler meg som en dundre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre humør i dag.

-0,7 kg! Det er jo bra på en uke! Håper det fortsetter sånn!

 

I dag skinner sola i Osloby og det er deilig. Gleder meg til å kjenne solstrålene på huden. Jeg er ganske glad i høst også jeg altså. Liker å sitte inne i en stue å se på tv (og spise digg) når det regner og er mørkt ute..

 

Frukt: Jeg kjenner meg igjen med det der og bare spise seg skikkelig god og mett. Det er jo så deilig. Vi har fått varm-mat til lunsj på jobb forrige uke og denne uka, det er et prøve-prosjekt, så alle måtte bli med, men jeg tror ikke jeg skal ha det etter denne uka. Det er altfor mye mat. Det er så uvant for meg. Det som er digg er at jeg holder meg mett mye lenger da... Men jeg aner ikke hvor mange kcal jeg putter inn i munnen min :)

 

Husk å drikk masse vann! Det hjelper meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillow: kjempeflink! ingenting hjelper på motivasjonen som å se at det går rette veien :)

 

Frukt: hvor lenge har du holdt på egentlig? Jeg er veldig sjalu på deg som har klart å gå ned så mye allerede :o Kjenner at jeg angrer på at jeg ikke begynte på dette for lenge siden, sånn at jeg også hadde vært nærmere målet :)

 

Jeg er på dag to av ynkeligheten min, heldigvis for meg har gubben bestemt seg for å overse all sutringa mi, og nekter å kjøpe med noe snop hjem til meg, og jeg er for stakkarslig til å dra meg på butikken på egenhånd. Det funker ganske så bra :) Jeg klarte faktisk å holde meg under 1600 kcal i går også, selv om jeg var konstant sulten og kjedet vettet av meg. Det er så ulidelig kjedelig å være syk! Jeg hadde helt glemt hvor kjedelig det er å bare sitte her uten noe å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...