Gå til innhold

Bli med? 10 kilo ned!


Gjest Pillow

Anbefalte innlegg

Snopet: Ahh, skjønner veldig godt hvordan du har det! Liker du pepsi max forresten? Den har minimalt med kcal i seg! Jeg elsker den drikken... Det hjelper litt med tanke på colaen. Middags må man jo spise uansett, og jeg spiste pizza selv i går.

Dette lagde jeg (skikkelig lett og dritgodt):

 

- Sett ovnen på 225 grader og sett inn en kyllingfilet (en holder lett til to pizzaer) den skal stå der i ca 30 min. Da skjerer du den i skiver.

- Fres mye fersk spinat, hvitløk og sopp.

 

- Ta en ferdig lefse (Jeg kjøpte min på Sultan på Grünerløkka)

- Smør utover ca 1 ss Avjar.

- ta spinaten, hvitløken og soppen på pizzan.

- kutt opp 3 cherrytomtaer og legg de på også.

- ta litt grønn paprika på også.

- Ta på mozarella og kyllingfiletskivene på toppen

 

- Stekes i ovnen i ca 10 min

- Ta ut og hell over ruccola, pinjekjerner og basillikumsblader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Shitt pommfritts ass! I går hadde jeg så sjuuuukt lyst på godteri, men klarte å la være å gå på butikken å kjøpe det. Hadde jeg hatt det i skapet hadde det ikke vært tvil om at det hadde gått i gapet!

 

I går ryddet jeg i klesskapet - jeg gleder meg sånn til å kunne gå med klærne mine. Jeg har 17 bukser som bare venter på å bli brukt! Og alle overdeler og kjoler!!! Jeg gleder meg sånn.

 

En annen ting jeg fant ut av da jeg ryddet var at jeg ikke skal kjøpe meg mere klær. Jeg har så mye tøy! OMG! Det eneste jeg "trenger" er en sort skinnjakke, men jeg finner jo aldri en jeg liker. Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe det til meg selv i 30årsgave og premie om jeg går ned dissa kiloene. Vet dere hvor de har kule skinnjakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

 

no er den supertravle oppstartsperioden over, no er det ei veke med traveltravel og då over i normal travel :-) Har gjort dette nokre gonger før :-)

 

Synast ikkje eg har vore flink, men har likevel gått ned 2,9 kg på to veker. Veit mykje er vatn i byrjinga, men det er likevel fantastisk motiverande!!!

 

Pillow: anar ikkje kvar dei har kule skinnjakker - men for ei FABELAKTIG motivasjon!! Og det der med å komme inn i klena i skapet gler eg meg og enormt til!! Og kunne bruke kle eg bruker no, men utan at det kjennast ubehageleg og synast eg må ha lang strikkejakke over eller "fleskeflyttar" under :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillow: Jeg prøver litt generelt å styre unna diverse bruser, jeg får bare lyst på mer uansett hva det er, med eller uten sukker :) Jeg har forøvrig IKKE klart å motstå snopfristelsen. Var ei venninne som kom på besøk med care-pakke. Og der var det jammen en sjokkis. Namnam, ned på høykant.

 

Frukt: Ingenting er så fantastisk som å tenke på at alle de fantastiske klærne skal passe igjen! Jeg er også på min andre runde med slankings, men denne gangen er det mer planlagt på en måte, jeg var rimelig stor på ungdomsskola, begynte å trene, og gikk ned til en fin form på ganske kort tid. Holdt den vekta i noen år, og så kom kjæresten, og kiloene. Hehe, det er rart med det der.

Jeg har så mange fine kjoler i skapet mitt, jeg har egentlgi ikke et realistisk håp om å passe inn i alle igjen, men den fineste, en fantastisk polkadott swingkjole, den skal jeg få på meg igjen!

 

Jeg har forresten funnet en fordel ved å være tung: Jeg bruker i følge kalkulatoren her masse kalorier bare på å gå! Når jeg har gått ned mer skal jeg søren meg begynne å ha vekter på meg når jeg går tur, så jeg ikke mister den bonusen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe84

Heisann damer.

 

Jeg er ei dame på 27år som etter 3 svangerskap (to tette svangeskap), sliter med å få bort mage og lår etter graviditetene.. Jeg skal ned 10-12kg tenker jeg. (har ikke vekt, så det må anskaffes for å holde kontroll) :)

 

 

Jeg har ikke slanket meg bevisst tidligere,men denne gangen sitter kiloene som støpt på skrotten!

 

Jeg har akkurat meldt meg inn i vektklubben, og begynner på et internettkurs i uke 36. Spent!

 

Jeg tror at det kan være av stor nytte med et slikt forum, og en gjeng man kan "henge sammen med", for å motivere hverandre i opp- og nedturer :o

 

Jeg har tre barn, er midt oppi totalrenovering av enebolig (puh), prøver å gå ned i vekt (trener 2-5 g pr uke)

 

Jeg er ganske flink til å dra på treningssenteret, men det er ikke alltid døgnet har nok timer. Men, alt handler jo om prioriteringer visstnok :)

 

Vel, jeg ser frem til denne "reisen" sammen med dere!

 

Hadde vært kjekt å være 10kg lettere til julebord-sessongen.... :) *penkjole..sukk*

 

Masse lykke til alle sammen! Dette skal vi klare, sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg! Takk for hjelpa! Litt motiverende å se det sånn :o

 

Phoebe: Velkommen! Trener du så mye så kommer dette sikkert til å bli kjempelett! Jeg har ikke så mye tid til å trene, men har hund, så jeg prøver å gå hver gang jeg skal noe sted. Siden jeg ikke får forbrent så mye mer, så prøver jeg heller å passe veldig på hva jeg putter i meg. Jeg sparer inn de fleste av kaloriene mine på diverse "ekstra" småspising, og på frokost og lunsj, de to måltidene er liksom så lette å kontrollere! Samme frokost hver dag, og mer eller mindre samme matpakke, og når den først er pakket, så er det jo det jeg spiser :) Kan tenke meg at det er litt vanskelig hvis du skal ha med deg tre unger :) Men du forbrenner helt sikkert en masse hvis du driver å pusser opp!

 

Jeg tror forøvrig at jeg er frisk igjen, og skal nå legge ut på gåtur, så føler jeg meg helt sikkert bedre etter mitt ganske ukloke kafebesøk med ei venninne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var jeg og gubben ute med bikkja for å gå tur i godværet i Oslo. Ca en god halvtime hjemmefra kom regnskuren. Så bra at jeg hadde på meg hvit bomullskjorte da gitt! Hadde jo vært dumt hvis jeg for eksempel skulle hatt en regnjakke slengt over armen eller noe.

 

Snakk om "caught in the rain" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Jeg tror ikke regnskuren gjorde underverker for helsa mi akkurat, jeg har jobbet i helga, og i går var jeg blitt så dårlig at jeg bare så vidt kom meg på bussen hjem igjen.

Så nå er jeg hjemme fra skolen i dag også, det begynner å bli mye fravær på meg nå, og dermed også veldig lite bevegelse. Men jeg har visst klart å passe på kaloriene gjennom elendigheta mi allikevel! Jeg har gått ned en kilo den uka her :o

Dette går jo så bra at jeg rett og slett ikke tror på at det er reelt, men jeg er fornøyd allikevel altså :)

Nå sitter jeg inne og hoster og snørrer og ser ut på regnet, jeg skal ikke bevege meg noe sted i hvertfall! Jeg håper gubben gidder å lage suppe til meg også i dag, det er det eneste som er godt når man er så tett i nesa, kan ikke spise mat som må tygges :)

 

2,3 hørtes da mye ut? Har du hatt en veldig slapp uke eller er det bare vann eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslogirl

Hei dere.

Lenge siden jeg har vært innom - ikkje bra! :) Håper det går bra med dere alle sammen, selvom jeg leser at noen har gått litt opp og andre er syke. God bedring og lykke til - vi må vel alle være forberedt på en og annen nedtur er jeg redd. Jeg hadde gått ned 1,1 kg min første uke og var kjempe fornøyd med det. Veldig spent på neste vekt som jeg skal ta imorgen. Jeg har iallefall fortsatt den gode veien, og unnet meg en isskje med tress is i helga - må jo bruke frimerkene :o Jeg har testet ut diverse middagsoppskrifter fra Grete Roede, og må si at de kan jeg virkelig anbefale. Fullkornspasta med kjøttsaus, marinert kyllingfilet wok (aldri laget noe hvor jeg må rive ingefær). Bakte boller med havregryn igår og de ble også gode - greit som mellommåltid.

 

Ha en fin kveld folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da må jeg bare si at jeg er temmelig skuffa over meg selv som ikke får dette til. At det går ann!! Jeg har klart å gå ned 1,5 kg på 1 mnd. Det er utrolig dårlig!

 

Jeg har bestemt meg for å ha 3 uker uten alkohol. Håper det hjelper litt på vekta. Er så lei nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslogirl: Det var lurt tips med oppskriftene her, det har jeg faktisk ikke tenkt over engang :D Det er så greit med ferdigutregnede kalorier. Siden jeg fremdeles er ute av stand til å puste gjennom nesa tenkte jeg å prøve meg på soppsuppe i dag. Kyllingsuppe i går!

 

Pillow: Jeg synes heller ikke 1,5 kg på en måned er så veldig dårlig! Så lenge det går rette veien så spiller ikke tempoet så stor rolle slik jeg ser det, du skal jo tross alt holde vekta av resten av livet! Og jo saktere pila går ned, jo mindre sparemodus går kroppen inn i, det er bonus :)

 

Frukt: Så flink du er som jogger! Gubben hadde ikke tid til å gå tur med bikkja i morres, så jeg slepte meg ut på en meget langsom gåtur rundt kvartalet her, hosta og snørra og peste meg avgårde. Du kan tro jeg fikk noen rare blikk! Jeg er så lei av sofaen her at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, så nå håper jeg at jeg blir skikkelig frisk til helga, for da skal jeg nemmelig på fjelltur med mamma, og jeg dør etter å bevege meg litt igjen! Forøvrig lurt å tenke på all vekt som reell ja, så blir det bra hvis det viser seg at det ikke var det! Jeg har gått over til vin etter at jeg så på kaloriene i øl, og prøver å begrense mine "et glass om kvelden" til å faktisk bli et glass, et lite ett, da går det :) Forøvrig er det jo faktisk litt kalorier å spare på å bytte til light øl! kke mye, men litt! Alle monner drar!

 

For min del er det litt pussig matinntak om dagen. Jeg sliter jo med å puste, så grønnsaker og frukt blir det ikke noe av, tar for lang tid å tygge! Derimot blir det en del supper og snop, det går ned på høykant! Heldigvis er ikke snopsjuka så ille som den pleier, så da blri det ikke for ille med kaloriene allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er best. Takk for oppmuntrende ord! Det er jo sant ned er ned :D

 

Så flink du er som jogger, Frukt! Når jeg blir i form igjen (er litt småsjuk) skal jeg ta meg en liten tur jeg også!

 

Og snopet, håper du blir frisk snart. Det er kjedelig å ikke smake noe. Så herlig å glede seg til å gå på tur, det er noe jeg ikke pleier å glede meg til. Liker meg best vannrett på sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er veldig glad i å bevege meg, det er bare det at dørstokkmila er så helt UTROLIG lang! Seriøst, jeg blir helt sjokkert noen ganger av hvor vanskelig det er å komme seg ut, selv når jeg vet at jeg blir i godt humør når jeg først er ute. Det er godt å ha bikkje altså, det hjelper på veien ut :D

 

Jeg synes halve Oslo er sjuke for tida jeg, god bedring til deg og Pillow! Det er viktig å ikke løpe når man er småsjuk, da blir man lett veldig sjuk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' jeg er veldig glad i å bevege meg, det er bare det at dørstokkmila er så helt UTROLIG lang! Seriøst, jeg blir helt sjokkert noen ganger av hvor vanskelig det er å komme seg ut, selv når jeg vet at jeg blir i godt humør når jeg først er ute. Det er godt å ha bikkje altså, det hjelper på veien ut :D

 

Jeg synes halve Oslo er sjuke for tida jeg, god bedring til deg og Pillow! Det er viktig å ikke løpe når man er småsjuk, da blir man lett veldig sjuk![/quote']

 

Ja, dørstokkmila er lang, men som du sier hjelper det å ha hund, godt å måtte ut. Har avtale med en venninne om tur i kveld, godt å ha en å gå sammen med og da blir Fant, hunden vår også glad.

Jeg er ellers godt inspirert med tanke på spisingen om dagen. Forrige uke inneholdt flere utfordringer og jeg synes jeg klarte meg bra. Ble hvertfall minus 0,5 kg.

Har gått ned over 30 kg, men har nå ca 8 igjen til målet mitt.

God kveld til dere alle fra NPH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslogirl

Frukt86: Takk for det, enda mer ned idag, så nå har jeg klart 2 kg siden start og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg er tydeligvis i en god steam, men sliter fortsatt med å få til noe trening da.

 

Pillow: Jeg syntes heller ikke du skal være for hard mot deg selv, kroppen reagerer forskjellig for oss alle. Men som de andre sier, tror jeg du gjør lurt i å kutte ned på alkoholenheten en liten stund. Du skal fort se at det kanskje vil hjelpe. Er du ellers flink til å spise frokost, lunsj, mellommåltid og middag da?

 

Snopet: Jeg kan virkelig anbefale deg de oppskriftene, og som du sier der får man ferdig utregnet kalorier. Det er nok mange suppeoppskrifter også. Forstår at du sliter med å få i deg alt du trenger når du er syk - klarer du ikke å få i deg frukt dersom den er oppskåret?

 

NPH: Så utrolig bra jobbet, 30 kg ned er jo kjempe bra. Grattis :D

 

Den dørstokkmila er veldig lang ja. Når jeg først har kommet hjem fra jobb og spist middag, frister sofaen mye mer enn å gå ut igjen. Vet at man bør ta på skoene og gå seg en lite tur, og må skjerpe meg der. Får avtale med en venninne, så blir det kanskje lettere. En hund gjør iallefall saken enklere for dere andre.

 

Ønsker dere syke fortsatt god bedring og hold ut!

God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...