Gå til innhold

Bli med? 10 kilo ned!


Gjest Pillow

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Humøret et litt bedre i dag altså. Fremdeles skuffa over den første ukas resultat, men men. Jeg veier meg før jeg spiser frokost hver tirsdags morgen. Gruer meg allerede til neste veiing. Æsj!

 

Hvordan går det med flyttinga har du kommet godt i gang med å fikse og få på plass ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Hei dere som er her:) Jeg har begynt nettkurs nå. Gått Grete Roede før,fysisk;) og synes det virker lettere enn over nettet egentlig.. Uansett;problemet mitt er søtt!! Jeg føler jeg MÅ ha det hver dag:(

 

Etter utregning skal jeg ha meny mellom 1 og 2.. Håper det går!!

 

Angående alkohol er den litt kjip ja..når helga kommer blir det gjerne litt.

 

Håper vi kan støtte hverandre her inne!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, velkommen Mia! Topp at du henger deg på! Herlig med en til her inne :)

 

Så herlig med jentetur da, Frukt. Det er digg å bare dra bort og glemme hverdagen litt.

 

Jeg gruer meg til i morgen. Jeg er så dårlig på å holde fokus i helgene, selvom jeg må jo si at jeg har vært jævlig flink disse to ukene. Jeg har bare drikki alkohol på lørdager + at jeg ikke har spist noe godteri eller pottis!!! Å halleluja ass. Tenk at jeg har klart det. Det er derfor det er så kjipt om jeg ikke har gått ned noe i morgen. Wææ, gruer meg!

 

Ååå, jeg vil ikke være en tjukkas mere.

 

 

 

------------------------

Første uke: -0.3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg og har faktisk gått ned 1,6 kg! Det er såå kult! Nå håper jeg bare inderlig at dette fortsetter og at jeg kan klare målet mitt.

 

Når har dere andre veiedag?

 

 

------------------------

Første uke: -0.3 kg

Andre uke: -1,6 kg

 

Totalt: -1,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Mia, så hyggelig at du vil være med :P For min del er det søtbehovet litt vanesak. Jeg må holde meg helt unna et par ukers tid, og så går det mye bedre etterpå! Men det er vanskelig. Om du har mulighet til å gjøre noe når søtbehovet tar deg, så er det det beste. Vanskelig å motstå når en sitter på sofaen og ser på tv. Prøv å døye suget med frukt eller yoghurt, for eksempel. Dette funker i hvert fall for meg, men selvfølgelig ikke nødvendigvis for alle.

 

Pillow: GRATULERER! Da var nok ikke forrige veiing helt reell likevel, og så er det va 1 kg i snitt pr uke. Det er jo helt fantastisk bra! Det funker det du gjør :)

 

Jeg har veiedag mandager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34 år, bur utanfor Bergen og tenkjer meg ned 10 kg ish.

 

Har alle dei dårlege vanene; kan verkeleg ikkje fordra å trene, elsker søtt, elsker salt, elsker champagne og raudvin. Har det travelt og er eit oppkomme av unnskuldningar.

 

No skal det takast tak - med så mange dårlege vaner som eg har så må det gjere ein forskjell om eg klarar å endre dei. De er så flinke å motivere kvarandre -håpar eg kan få henge meg på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pero! Og velkommen. Så klart du skal henge deg på her :) Vi er her for hverandre og støtter opp når det trengs. Jeg elsker rødvin og cava selv, og når jeg klarer å gå fra å drikke rødvin HVER DAG(!) til bare en gang i uka - klarer du det også. Hold ut. Det er de første ukene som er harde.

 

 

Det er bare onsdag og jeg gleder meg allerede til helg! Og grunnen til at jeg gleder meg er fordi jeg ikke skal gjør noen ting. Jeg har ingen planer! Jeg har en øyabillett, men den skal jeg jammen meg selge. Det holdt med klubbøya i går gitt!! (Auu, hodet mitt. Litt mange øl, litt tidlig opp i dag! Var ikke noe flink til å passe på alkohol-inntaket!!)

 

Søtbehov: Det er helt klart sånn med meg også! Den første uka var knallhard - nå går det bedre. Yoplait vanilje yoghurt er dritgod og har nesten ingen kcal. Den går det også ann å ta korn i, feks Go´Dag fra Axa. Smaker herlig selvom det er jukse-godteri.

 

God onsdag alle sammen.

 

 

 

------------------------

Første uke: -0.3 kg

Andre uke: -1,6 kg

 

Totalt: -1,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at eg kan henge meg på!!

 

Rauk på ei flaske med prosecco saman med gubben i går kveld - var veldig nøgd med at eg hadde klippa plenen :-) Sjokkerande at oversikten over "frimerker" ikkje har anten prosecco eller champagne på lista!! Skreiv det inn som kvitvin i staden...

 

Takk for tipsa, vatnmelon, nektarin og Yoplait-yoghurt har redda søtsuget no desse dagane - meiner å hugse ta det vert betre om ei veke eller to dersom eg klarer å avstå.

 

Veigde meg i dag, utålmodig som alltid, og var skuffa over å ha gått ned berre 0,3 kg. Kom så på at eg starta med "min nye livsstil" på måndag og at i dag er onsdag.

 

Frihelg høyrest fabelaktig ut, forresten!!!! Kva vil det seie for deg? God bok? Film? TV? Sove lenge? Langt bad med bobler, ansiktsmaske og hårkur? Rydde i kjøkenskapa (eg kjenner nokon som synast rydding er det mest avslappande i verda)? Kaffe latte og ferske aviser?

 

God onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag. Hardt å være fyllesjuk på jobb ass! Endelig hjemme på sofaen :)

Paracet og pepsi max : JA TAKK!

 

En frihelg for meg kan se ut sånn som dette: sove til jeg våkner - stå opp uten å se på klokka (prøve å la være å se på klokka i løpet av dagen), sette på en fin cd (akkurat nå hører jeg mye på Washed Out sin nye cd. Den er så fet), lage deilig frokost med god kaffe. Surfe litt på nettet, kanskje gå på butikken, møte en venninne om jeg får lyst, kanskje se en film midt på dagen, spise middag ute eller lage deilig mat hjemme, ta ett glass vin på bar på kvelden (fikk lyst til å dra på Oslo Mekaniske Verksted. Der er det såå hyggelig), så legge meg når jeg vil.

 

I dag kommer jeg til å ryke på en smell for jeg skal spise indisk til middag. Jeg elsker indisk mat. Ohhhh!

 

Jeg er også utolmodig og gikk ned bare 0,3 kilo første uka! Var dritskuffa. Men gikk ned endel nå sist da, og det var digg. Jeg håper ikke det bare var "flaks" og at jeg fortsetter å gå ned. Hodet mitt sier hele tiden "Herregud, når du spiser så mye som du gjør nå kommer du ikke til å gå ned i vekt!" -For jeg spiser jo masse mat!? Rart det der altså.

 

Og ang Prosecco og sjampanje: jeg har også ført det opp å hvitvin. Ølen i går førte jeg ikke opp... Det får være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslogirl

Hei.

 

Jeg har vært passiv her inne i noen år, men må bare få tatt et grep og gjort noen endringer. Håper jeg kan henge meg med dere og kanskje få opp motivasjonen som er en mangelvare :/ Har aldri vært på GR kurs før og har nå meldt meg på nettkurs som skal begynne neste uke. Må si at jeg gruer meg veldig og er naturlig nok redd for at det ikke skal gå slik man ønsker. Og ikke minst, klare og holde seg unna alle godsaker og tenke nøye igjennom det man putter i munnen. Er det noen her som har erfaring med nettkurs og om det fungerer like bra som om man sitter i et rom med andre? Jeg føler meg ikke helt klar for å sitte med andre, selvom det nok sikkert er bedre ettersom man der prater om det man opplever. Mens ved nettkurs, er man kanskje litt vel alene.

 

Som dere andre hater jeg også å trene, hadde man likt det så hadde man vel kanskje ikke hatt behov for kurs :) Nå viser vekta et skrekk tall som jeg aldri har vært på før, og da må man bare ta grep og ha slutt på sofagris med chipsposen.

 

Dette blir spennende, og det kan vel ikke bli verre?! Er forresten 36, bor i Oslo og ønsket er å gå ned 10-15 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig velkommen! Det er så herlig at vi blir flere her inne.

 

Jeg syns nettkurset går bra! Man må bare være flink å holde seg selv ørene. Jeg har en super kurlleder her inne. Hun sender meg gode svar på rapportene jeg leverer inn. Er du nøye med å skrive mat og trim inn i dagboka er det ett stort pluss. Det funker på meg! Da har jeg mere oversikt over hva jeg dytter inn i munnen :)

 

Som nevnt tidligere her er det de første ukene som er hardest. Det var det for meg iallefall. Jeg tenker ikke på å ta ett glass rødvin på kvelden lenger(!) Det hadde jeg aldri trodd at jeg skulle få til. Jeg skal ikke lyve og si at jeg ikke får lyst på chips&dips og godtteri, men det er ikke så stort behov som tidligere.

 

Jeg er 29 og bor i Oslo. Elsker musikk, mat og drikke, ferie, jobben min, late dager, interiør, klær - smykker - sko og personlige stiler og mye mer. Bor sammen med typen min som jeg har vært kjærester med i 6-7 år.

 

Ha en herlig torsdag! Sola skinner i Oslo by og det liker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg får lov?

 

Jeg er 23, bor i Oslo, er 167 høy, og begynte nesten å grine når jeg så at vektnåla hadde passert 86 kg.

Dvs at jeg vil ned Ihvertfall 15 kg, og det er fryktelig fryktelig mye!

Jeg trente aktivt når jeg bodde hjemme, men har alltid vært lubben, når jeg flytta til Oslo mista jeg det gamle treningsmiljøet, og fikk meg samtidig en veldig sedat samboer. Så i løpet av de siste tre årene har det sneket på seg ti kilo.

 

Jeg er supermotivert nå, begynte på mandag og har vært flink i tre dager (og jeg er skikkelig imponert over meg selv :)), men jeg er så fryktelig redd for at jeg ikke skal få resultater av dette! Jeg kjenner på meg at hvis de uteblir så kommer motivasjonen til å dale. Spesielt med tanke på at fra og med mandag er sommerferien over, og da er det tilbake på skolen, fra 8-16 hver dag, da blir det tungt å finne tid til trening.

 

Det hadde vært veldig godt å ha noen å holde følge med på en måte, jeg er heldig med en vennekrets som er veldig lite snopete av seg, så jeg slipper fristelsene. Men det betyr jo også at det ikke er noen av dem som har forståelse for at det er vanskelig å spise riktig og holde seg unna alle de tusen fristelser som finnes i butikkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i besøk i dag, så satsa på kalorifattig dag i går.

Men rauk utpå når eg skulle lage Oreokake for å ha med ("det kan eg godt, eg skal jo lage/ikkje spise"). Var samvitsfull og skreiv inn alle marshmallowsane og oreokjeksen eg åt undervegs - og landa likevel på berre 1111 kcal i går. Oh yeah!! Og var verkeleg god og mett heile dagen. Skyr som mellommåltid er ein vinnar!

 

Har tidlegare gått på nettkurs, no skal eg prøve meg på eiga hand på GR sin vektklubb. Er overraska (denne gongen og) over kor mykje ein kan ete kvar dag!! Er glad i salatar og på denne tida er det jo så deilige norske råvarer, og då kan ein ryke utpå med litt cava på kvelden ser eg. Har brukt opp alle "kosemerkene", dog.

 

Pleier drikke sprudlevin om torsdagane, men denne veka vart det tysdag og det var ikkje å anbefale. Trøytt og trasig på jobb og lat på ettermiddagen går ikkje.

 

Pillow: eg har eit ordtak "med dei tre X-ane kan eg klare kva som helst; Ibux, Pepsi Max og Kleenex" :-)

 

Frihelga let fabelaktig!! Eg trur eg skal rydde på loftet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det gikk bra med den indiske maten. Spiste 1 halvt nanbrød i stedet for 1 helt, men jeg har skikkelig dårlig samvittighet ass. MYE KCAL!!!! Øl på tirsdag og Indisk på onsdag. Jeg snikveide meg i dag (egentlig aldri noe god idee) og hadde gått opp alt jeg hadde gått ned forrige uke. Buhuhuhu! Faen ass.

 

Jeg går på yoga, har jeg sagt det? Det er ganske digg, men man forbrenner ikke så mange kcal da. Det er dumt!

 

I morgen skal jeg på Oslo mekaniske Verkstedet. Da blir det nok litt vin altså. Hmm, jeg må jo bare klare å gjennomføre dette ved å leve ett litt normalt liv. Om ikke blir det jo bare en slankekur og jeg kommer til å gå opp igjen! Men det jeg skal være god på er hverdagene! Og fremdeles holde meg til vin en gang i uka. Det var bare unntak denne uka pga av KlubbØya.

 

HJELP!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og - velkommen Snopet! Topp med nye folk!!!

 

Vi burde nesten lage en eller annen "ned i vekt"-liste som man skriver inn i hver veiedag. Vil dere bli med? Jeg skrev på deg Frukt, bare ta deg vekk om du ikke vil bli med.

 

Kan ikke de som vil skrive seg på?

Litt dytt i rompa om man må skrive inn vekta hver uke. Iallefall for meg.

 

 

 

 

Pillow: Denne uka -1,6 kg / Totalt -1,9 kg

Frukt86:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å samle veieresultatene hadde ikke vært så dumt, jeg har ikke faktisk veid meg enda, eller, veide meg hjemme hos mamma i ferien, men jeg må veie meg på nytt så snart jeg finner en vekt her i Oslo som jeg faktisk kan bruke, de viser vel ikke det samme. Så jeg kan bli med på veieliste om to uker :)

 

Jeg veit jo at det viktigste er å være sunn og alt det der, men jeg har et klesskap fullt av nydelige kjoler, og vil veldig gjerne at ihvertfall en av dem skal passe meg innen en stor fest jeg skal på 31. okt! Det er målet mitt sånn foreløpig :P

 

Forøvrig skal jeg på en tradisjonsrik hyttetur i helgen, der tradisjonene stort sett består i øl og ostepop, så jeg gremmes på forhånd. Ostepop er desverre det aller beste jeg vet.

 

Jeg klandrer i alle fall ingen for å ta seg en øl i ny og ne, skolestart er på mandag, og med den kommer veldig mange fester de første ukene, jeg vet ikke om jeg skal være litt kjip og bare bli hjemme fra dem, eller om jeg skal prøve å være med edru, evt bare med noen få øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslogirl

Idag kom kursbøkene i postkassa og jeg må si at det er jo overraskende mye man kan spise - selvom det man liker aller best, selvsagt er en stor, rød N! Ikke så veldig overraskende kanskje, for hadde man ikke dyttet i seg alle disse N'ene, hadde man jo ikke hatt behov for kurs :)

 

Takk for svar, da satser jeg på at nettkurs skal fungere. Det er nok som du sier, Pillow at man må holde seg selv i ørene. Da er det jo viktig med dere her som man kan støtte seg til, og venner som har forståelse for det man driver med. Jeg er spent på min kursleder, har fått velkomstbrev og så langt ser det jo bra ut. Det er vel akkurat med det suget etter chips og søtsaker jeg frykter mest, men må bare ha troen på at jeg skal klare dette. Etterhvert vil det bli lettere håper jeg.

 

Frukt86: Takk for det, du har jo helt klart et poeng der. All bevegelse er bedre enn ingen. Så lenge man klarer å ta seg en gåtur og hoppe av t-banen en holdeplass før etc, så hjelper jo det på. Jeg kan ikke melde meg inn på en senter igjen, for det ender bare som støttemedlem. Jeg har allerede avtalt med en venninne om at vi skal få tatt noen kveldsturer, og det MÅ vi jo klare! Du er forøvrig inne på noe når det gjelder dette med å leve annerledes. Jeg har også alltid spist det jeg vil, men det må man bare slutte med nå. Rett og slett ta viktige valg og ikke hoppe over måltider (som jeg stadig har gjort).

 

Jeg blir også med på vektlista, selvom jeg ikke er igang med kurs før til uka.

 

Ha en riktig god helg alle sammen. Kos dere masse :P

 

 

oslogirl: kursstart uke 33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh no!

Jeg hadde en fuktig kveld i går. Ikke akkurat planlagt, men det endte sånn. Endte også med nattmat (pizza). Denne uka har jeg virkelig bomma endel ass. Det er så gøy med fest.

 

Å, hvorfor skal det være så vanskelig? Jeg vil jo bare gå ned noen kilo lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslogirl

Fuktige kvelder er sjeldent planlagt, og det er jo da man som regel har det mest gøy. Føler med deg :P Man må jo unne seg noe innimellom, men det er helt klart vanskelig. Var på butikken idag og så på de som handlet lørdagsgodt, og der stod jeg med kun sunne varianter. Men, må man så må man.

 

Du får gå deg en god tur imorgen, så går det (nesten) opp med go'sakene fra igår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur ikkje det går over tid dersom ein er for streng med seg sjølv!!! Ein litt fuktig kveld i ny og ne MÅ vere lov, ein må berre sørge for at det ikkje vert for hyppig - det er jo ikkje bra for nokon ting :-)

 

Vekta seier eg er gått ned 1,9 kg sidan forrige måndag, men trur ikkje heilt på det. Dobbelsjekka med ein annan badevekt som sa noko heilt anna (og høgare)... Men den hadde vel kanskje sagt noko heilt anna forrige måndag og dersom eg hadde prøvd han.

 

Eg kjøpe meg Nintendo Wii før sumaren og var veldig nøgd veldig lenge. Men no er eg drita lei!! Har kjøpt fleire nye spel, men alle andre enn Nintendo sitt eige leser så dårleg av sensorfjernkontrollen. Så då håpar eg diverse hus- og hagearbeid kan vege opp for manglande trening.

 

Heiv 13 plastposer med gamle klede i helga - veldig, veldig stolt!!! Prøver å rydde på loftet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...