Gå til innhold

Ned 15,1 kg


Gjest 60kg

Anbefalte innlegg

"skulle ønske jeg var perfekt, men dessverre så er jeg bare menneskelig!"

Har satt opp en kostholdsplan nå, etter en tid med bare slurving så må jeg ta meg sammen. Håper det kan bli lettere ved å følge en plan. For å gi met et ekstra lite dytt i rumpa har jeg satt meg et mål på å nå 65 kilo innen jul (har da 7 uker på meg). (Satte meg egentlig et mål om å nå 65 kilo innen bursdagen min i januar, men nå vil jeg prøve å stramme inn tøylene litt.) Med tanke på hva som sieis å være et sunnt vekttap pr uke så skal dette målet være realistiskt.

 

Noen flere som vil være med på en "jule-utfordring"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Startvekt: 75,1 kg

Uke 11: 72,4 kg

Uke 12: 71,9 kg

 

...det kan jo ikka ha vært så mye vann jeg la på meg, i og med at vekta går såpass sakte nedover.... Men men, gjort er gjort, spist er spist! Må lære meg å tenke mer positivt "ok jeg skeia ut litt, men nå er jeg tilbake til gode vaner" Jeg er så lei av å være pessimist! Hva er hemmeligheten dere kjære optimister?????

 

Men forresten.. det er 8 uker til jul! Jeg skrev feil! Så med dette må jeg ned 0,87 kg i uka for å nå målet mitt på 65 kg innen jul. Dette blir da målene mine:

uke 13: 71, 03 kg

uke 14: 70,16 kg

uke 15: 69,29 kg

uke 16: 68,42 kg

uke 17: 67,55 kg

uke 18: 66,68 kg

uke 19: 65,81 kg

uke 20: 64,94 kg

 

Hvor har det forresten blitt av alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen overstått, og jeg klarte meg heldigvis relativt bra. Vekten i dag tidlig viste 71,4 kg, så innen fredag skal den vise 71,00 kg. Dette skal jeg klare! Var VELDIG nære på å spise ting jeg ikke burde spise i går kveld (les: sjokolade) men takk og lov at jeg ikke gjorde det(!!!!!!) Tante rød skal komme på besøk denne uken, og da er det så utrolig vanskelig å holde seg unna søtt og godt.

Men det er så utrolig mye deiligere å våkne opp å faktisk være sulten, enn å våkne opp å føle seg ekkel og tjukk som jeg gjør om jeg spiser sjokolade og nei-mat på kvelden. Skal tenke på dette når jeg får søtsug, så skla jeg klare å holde munnen lukket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med her! 24 år, 168 høy og veier rundt 80 kilo. Har ikke vært på vekta på noen måneder, men da lå den på 78, og kostholdet har vært på trynet, så... Men nå blir det andre saker!

 

Jeg gikk ned fra 88 til 75 tidligere i år, og så opp igjen noen kilo pga veldig usunt kosthold og manglende trening. Målet mitt er i første omgang 70 kilo og BMI på normalvektig, deretter 62 kilo og en BMI på 22. Håper å klare ihvertfall fem kilo før jul, og være nede i 65 til mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 75,1 kg

Uke 12: 71,9 kg

Uke 13: 70,5 kg (!!!!!)

 

:) Nå har jeg virkelig vært flink!!! (*gir meg selv et klapp på skulderen.) Ligger en halv kilo foran dagens målvekt! Litt av en motivasjonsfaktor!!!! Nå SKAL jeg klare å komme meg ned til 65 innen jul. Har lenge drømt om å komme meg ned til 60-65 kilo, men alltid gitt opp halvveis... Men ikke denne gangen nei.

Målet for uke 14 er 70 kg, men håper å komme meg under :)

 

Velkommen adana, og lykke til!

Har du lyst til å ble med på en "juleutfordring"? Sette deg en målvekt som du vil nå innen jul?

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så flink du er! Håper min første veiing går like fint! Vil liksom at alt skal gå så fort, så når jeg ikke ser resultat veldig raskt, mister jeg mye av motivasjonen...

 

Juleutfordring er jeg med på! Da sier jeg 75 kilo innen 23. desember, det blir fem kilo på syv uker. Skal være snopefri frem til 20. desember, håper det hjelper på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg sprakk så det sang i går... Ble invitert med på Egon etter jobb, og med seks timer siden siste måltid, ble det både mer usunn mat og mer mat enn jeg hadde tenkt. Og når jeg sitter og plotter inn ca hva jeg spiste nå, kommer jeg opp i nesten 3000 kalorier i løpet av lørdagen!

 

Heldigvis var resten av dagen sunn, og jeg kompenserer ved å ligge litt lavere på kaloritallet i dag. Skulle bare ønske jeg hadde litt mer viljestyrke! Men når jeg er sulten, stikker den ut vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adana, vi "sprekker" alle en gang i blandt! Hemmeligheten er bare å gå tilbake til dietten dagen der på :D 3000 kcal på en dag er jo ikke så ille det da!

Jeg lever ikke helt mafia jeg heller, var bursdagen til svigemor på fredag og fettern til kjæresten min på lørdag, og da ble det litt kake og alt det usunne som bursdager har å by på. Men det er greit å skeie ut litt iblandt, vi må jo nyte livet også!

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi må jo nyte livet også!

 

Det er så sant, så sant. Men mitt viktigste mål nå er å lære meg å nyte sunn mat like mye som usunn mat. Hodet mitt er innstilt på at usunn mat = kos, sunn mat = kjedelig. Men det er jo virkelig ikke slik, heller tvert i mot: for det første er jeg egentlig veldig dårlig til å nyte god mat, for jeg er for opptatt med å spise det. For det andre er det utrolig mye mat som er både god og sunn! I dag har jeg for eksempel kost meg med grønne druer og klementin med mager vaniljekesam. Det smaker jo nydelig, er relativt kalorifattig og jeg sitter igjen med skikkelig god samvittighet over å ha tatt riktig valg for kropp og helse.

 

Nå har jeg forresten gått ned 1 kilo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 75,1 kg

uke 13: 70,5 kg

uke 14: 70,5 kg

 

Samme vekta som forrige uke.. Både onsdag og torsdag veide jeg 70,2 kg, men i går var jeg ute å spiste med kjæresten (en stor salat og 1,5 pizzastykker også delte vi en dessert) så der er nok syndern! Så nå ligger jeg 0,5 kg BAK målet, det er litt surt! Men skal forsette å kjempe!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte begynne på nytt på mandag.. Har blitt altfor mye trøstespising de siste ukene. Men nå er jeg back in business. Trening og sunn mat, jeg skal ned 20 kg til sommeren! Men jeg har endret veiedag til mandag.

 

Nå skal jeg nyte resten av fredagskvelden med pepsi max og fun light-gele :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å kjenne på sukkersuget nå... Frem til nå har november gått helt fint uten sukker, men i går slet jeg virkelig med å holde meg unna sjokoladen! Dagen ble heller ikke så sunn som jeg opprinnelig hadde planlagt, og det ble både loff og pizza og brus. Sjokoladen begrenset jeg til to ruter Freia Premium 86% med et tynt lag økologisk peanøttsmør på - yum! Ble rett over 2000 kalorier på hele dagen. Og med tanke på hvor mye jeg kunne putte i meg på en lørdag før, er jeg egentlig storfornøyd!

 

Har gått ned 2,2 kilo siden start i begynnelsen av november :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,2 kilo er jo kjempebra, bra innsats! Fortsett slik :)

 

Jeg gikk bare ned 300 gram denne uken, men tenker jeg har en del vann i kroppen siden jeg har fått mitt månedlige besøk :D Har laget meg treningsplan for resten av uken, men hadde treninsfri i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Selv syns jeg at jeg har vært relativt flink med maten, men til tross til det vil ikke vekta stoppe før 7 tallet! I dag veide jeg faktisk 70,6 kg så det er 10 gr+ siden fredag. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!! Ligger langt bak målvekta mi til jul nå :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke gått ned noe særlig denne uka, minus 0,2 kilo... Prøver å si til meg selv at jeg har mye vann i kroppen siden jeg har spist en del salt mat de siste dagene, jeg har vært flink alle dager utenom lørdag. Skal holde meg unna saltet og veie meg på nytt lørdags morgen, tenker jeg.

 

60kg: Husker fra sist jeg slanket meg at jeg innimellom havnet på vektplatå og ble liggende der i noen uker før det løsnet igjen. Utrolig demotiverende, men det gjelder å holde ut! Plutselig begynner du å gå ned igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 200 gram denne uken.. Dårlig resultat pga dårlig uke. Ble stortsett sunn mat, men lite trening. Om 36 timer drar jeg til New York, kommer til å bli mye gåing og jeg syns det er lettere å spise sunt når jeg er på ferie?! Skal følge et nytt treningsopplegg når jeg kommer hjem fra NY. Et opplegg som gir meg et lite boost før julen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startvekt: 75,1 kg

Uke 15: 69,7 kg

Uke 16: 69,6 kg

 

Ikke mye å skryte av denne uka folkens! Men jeg trodde egentlig at vekta ville stige litt denne gangen, etter mye stillesitting og eksamenslesing, null trening og kosthold ikke fult så bra heller. Så da ser jeg meg fornøyd med 0,1 kg minus. MEN har allrede innsett at målet mitt om å nå 65 kg innen jul er nå tapt!

 

God tur Brutva!!! Jeg syns også det blir lettere å spise sunere når jeg reiser!!

 

ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startvekt: 75,1 kg

Uke 16: 69,6 kg

Uke 17: 69,9 kg

 

Da ble det 0,3 kg i pluss, ble faktisk postivt overrsaket!

I helgen skal jeg og kjæresten reise bort, ksal bli godt å koble litt av fra hverdagen!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått litt trått med vekta de to siste ukene. Har overhodet ikke telt kalorier, men spist jevnt sunt etter fornuften. Har skeiet ut med sjokolade kun én gang, og da klarte jeg faktisk å begrense meg til under halvparten av det jeg pleide å spise. Har nå gått ned 3,3 kilo siden 1. november, og mangler 1,7 på å nå målet om -5 kilo til lillejulaften. Det skal jeg klare! Syns på en måte at det er demotiverende at det går sakte, men samtidig vet jeg at om jeg fortsetter å gå ned ca 500 gram i uka, blir jo det 13 kilo i løpet av et halvår. Og da er jeg nesten i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adana, syns selv det går sakte, men bedre a gå ned i vekta sakte men sikkert og holde vekta enn å rase ned i vekt for å så rase opp igjen! Jeg kunne vært mye strengere med maten enn det jeg er, spiser omtrent alt jeg vil bare ikke i enorme mengder.. Har ikke gått ned mer enn ca 5 kg på nesten et halvt år nå, men det viktigste er vel ta vekta går nedover og ikke oppover? hehe...

Prøvde meg på en juleutfording som ble en fiasko ( må innrømme at jeg er litt sur på meg selv!!!) Ble heller ikke så sunn mat når jeg var å reiste med kjæresten, men hei, det viktigste er jo å ikke gi opp!!

 

En dag skal vi nå målvekten vår, kanskje ikke i morgen, men dagen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...