Gå til innhold

Ned 15,1 kg


Gjest 60kg

Anbefalte innlegg

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Nå mangler jeg bare 0,9 kilo før jeg har nådd mitt første vektmål! Klarer jeg det innen lillejulaften, mon tro? Vurderer å flytte veiedagen til julaften, og ta normal matdag på lillejulaften; det blir sikkert nok usunt i løpet av julehelga likevel... Det nærmer seg ihvertfall med vekta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Så bra Adana!!!!! Er så deilig når man når delmålene sine!!!

Jeg om meg ikke inn på forumet i går og fikk da ikke registrert vekten min. Har hatt en veldig usunn uke (igjen), fikk besøk av broren min en ukes tid, og da gikk det omtrent bare i nei-mat. Vekten viste 70 kg på fredag. Men nå er jeg hjemme på ferie i norge, så nå har jeg mer tid til å satse på trening og kostholdet. Jeg startet prosjektet om å gå ned til 60 kg i slutten av ferien i august, så -5 kg på et semester, og det har vært et veldig hardt semester pa skolen. Skal bli godt med litt tid til meg selv nå!

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå så kjederlig! alle målene i "dagboka mi" her på siden er nå borte og 70 kg vises nå som startvekt!.... Men noe jeg syns er veldig motiverende å se er at man kan velge mellom hvor mye man vil gå ned hver uke, og da viser de deg datoen du vil nå målvekta de!! Må virkelig legge mer innsats i slankingen nå! Jeg SKAL nå 60 kg innen juli 2012, det er målet mitt. "Hvis jeg går ned 0,5 kg i uken, når jeg mitt delmål 30.01.12 (67 kg) og trivselsvekt 07.05.12(60 kg)" Motiverende!!!!!!!!! Må bare komme meg gjennom alle disse julemiddagene, men det skal nok gå greit, har vært vegetarianer i over 10 år så jeg holder meg på den måten langt unna den værste julematen. Skal komme meg ned på 69 kilo igjen i løpet av juletiden og frem til nyttår også blir det full satsing for å nå 60 kg innen juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet hele veiingen lillejulaften, kostholdet var helt aldeles på trynet hele uka. Så for å spare meg selv fortvilelsen valgte jeg å utsette målet mitt til første helgen i januar. Julehelga og maten der er hellig, så nå har jeg kost meg med myyye god mat og sjokolade, så vekta nå tør jeg ikke tenke på engang. Men jeg er tilbake på den sunne linje fra i morgen av, og det gjelder også nyttårshelga. I følge sidene her når jeg vektmålet mitt innen tidsskjema hvis jeg går ned 0,5 kilo i uka, det bør jo absolutt være overkommelig :) Og hvis jeg går ned 0,7 kilo i uka når jeg målet i begynnelsen av mai, det er supermotiverende å se svart på hvitt at det lønner seg å være flink. Hvert eneste gram teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da tok jeg mot til meg og gikk på vekta: ned 0,2 kilo! Skjønner det ikke helt, men jeg veide meg to ganger, så da satser jeg på at det er riktig. Og det med mensen, dagen etter hardtrening. Da bør jeg klare 0,7 ned til neste fredag!

 

Håper det går like fint med dere andre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så utrolig bra Adana!!!!!!!!

Selv forsetter jeg å surre rundt på 69-70 kg, og i dag viste vekta 70 kg, grrrrrr.... Har ikke blitt noe trening de siste 3 dagene nå da jeg har blitt forkjølet, det skulle jo bare mange... Så skal jeg opereres på mandag, fjerne galleblære pga gallesten, så da blir det jo noen dager uten trening av den grunn...

Men selv om jeg ikke får trent så kan jge jobbe med å forbedre kostholdet mitt som kanskje er dte jeg trenger å jobbe mest med!!

 

Snart er det nyttår og tid for nyttårsforsetter(som skal vare!!!!) og mitt mål for år 2012 er å gå ned de siste 10 kg! Det skal jeg f... meg klare! 5 kg pr halvår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må virkelig klare å gå ned disse 10 kg nå! Syns jeg har kastet bort altfor mye tid på å være missfornøyd med min egen kropp, nesten 24 år, altså så lenge jeg har levd. Jeg vet ja at jeg ikke er "feit" med den vekta jeg er på nå, men jeg er ikke fornøyd med vekta og det er vel der selve nøkkelordet ligger; å selv være fornøyd med sin egen vekt!

Jeg har en fantastisk kjæreste, som jeg til tider ikke fortjener da min fustrasjon går utover han. Han sier at han syns jeg er perfekt som jeg er nå, men i og med at jeg ikke syns det selv er det vanskelig å tro/høre på hva andre sier. Når vi skal ut kan jeg bruke timer på å finne ut hvilke klær jeg skal ha på meg, fordi jeg føler at jeg ikke ser bra ut i noe(ikke hver gang vi skal ut, men ofte nok!) Jeg må virkelig ta meg sammen nå og gå ned de siste 10 kg en gang for alle. Jeg kan ikke forsette å la denne slanke-fustrasjonen gå utover kjæresten min, men mest av alt kan jeg ikke forsette å skuffe meg selv! Hvor mange ganger har jeg vel ikke prøvd å slanke meg nå, satt opp en plan jeg har lovet at jeg skal følge? Hvis jeg ikke kan stole på meg selv, hvem kan jeg vel stole på da? Alle disse planene som gikk i vasken går nok litt utover selvtilliten. Nå er det på tide at jeg får drømmen min oppfylt, og det er faktisk bare opp til meg.

Ikke det at jeg ikke har vært flink fram til nå... Men jeg er ikke fornøyd med min egen innsats frem til nå. Jeg opprettet en profil her og startet i august, da veide jeg 75,1 kg og i dag ligger jeg på 70 kg. 5 kg i minus er jo ikke ille det, men jeg kan ikke legge håden på hjertet å si at jeg er fornøyd med min egen innsats. For akkuratt 1 år siden så lå jeg på den vekta jeg ligger på nå (før jeg gikk opp 5 kg på sommeren..) og surret rundt 69-70 kg. Jeg var hos en ernæringsfysiolog og skulle virkelig greie å nå drømmevekta, men her er jeg dne dag i dag.

 

Det jeg prøver å si er vel at jeg ikke kan forsette på denne måten, jeg vil jo ikke være missfornøyd med meg selv resten av livet. Forsetter jeg å skuffe meg selv vil det etterhvert ta knekken på seltilliten min.

Måtte 2012 bli et fantastisk år for alle oss her på forumet!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60kg: 5 kilo ned siden august er ikke dårlig, husk at all nedgang er bra for kroppen og helsa! Alle har perioder hvor det skorter på motivasjonen og viljestyrken, jeg er selv ekspert på å "unne meg" litt ekstra sjokolade, litt potetgull, en ekstra porsjon med god mat osv. Jeg er også utrolig flink til å finne unnskyldninger for hvorfor jeg skal slippe å trene (dårlig vær, litt snufsete, trente i går og er litt støl, trett... jeg kan alle). Så kom det som for meg ble gjennombruddet: jeg var på et kurs hvor en av foreleserne sa noe som festet seg hos meg: "Du skal ikke prøve, du skal gjøre. Hver gang du sier du skal prøve gir du deg selv tillatelse til å mislykkes." Så nå er jeg bevisst på at jeg ikke sier at jeg prøver å slanke meg, men jeg slanker meg faktisk. Dette er ikke noe jeg kan gjøre innimellom, det må være et valg jeg tar hver eneste dag, ved hvert eneste måltid og før hver eneste trening.

 

I tillegg har jeg gjort en liten troubleshooting der jeg har notert ned alle de vanlige unnskyldningene mine for å spise usunt og droppe trening, og lagt til hvorfor det er en elendig og ugyldig unnskyldning. Dette har jeg hengt opp. Ved siden av dette har jeg hengt opp gode grunner til å spise sunt og trene jevnlig, sammen med vektmål, treningsmål og belønningen jeg skal få hver gang jeg når et mål. Dager jeg vet på forhånd blir vanskelige blir lagt inn i planen, slik at jeg med god samvittighet kan kose meg med mat og avslapping, og vite at det går fint med den langsiktige planen likevel.

 

Dette er ikke en failsafe måte å jobbe på og jeg er jo langt ifra den som går ned mest, men for meg hadde det gått enda dårligere om jeg ikke hadde disse skjemaene og den tanken i hodet med at jeg ikke prøver, jeg gjør. Kan jo være noe av det kan hjelpe for andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange fine tips Adana! Likte den delen om at "Du skal ikke prøve, du skal gjøre!"

Så i 2012 SKAL jeg gå ned de siste 10 kg, og jeg SKAL bli flinkere med kostholdet mitt!!

 

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :)

 

Hvordan går det? Her skorter det på motivasjon til både sunn mat og trening i dag... Går rundt og mumler "påske" til meg selv, for å minne meg selv på at jeg har tatt utfordringen om ti kilo ned til påske. Skal jeg klare det er det ikke mye rom til utskeielser! Så nå har jeg tatt meg selv i nakken og skal straks ut og gå en liten tur. Det er ihvertfall bedre enn ingenting! Veiedag på fredag, spent om jeg har klart å komme ned i 75 kilo! Føler det går riktig vei, men jeg har tatt feil før... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Adana, holdt motet oppe! Det er ikke alltid lett, noen dager vanskeligere enn andre. Men som du sier, for å gå ned i vekt må man greie å holde seg unna dagens fristelser, og bare unne seg noe iblandt. Men når man faktisk greier det føler man seg også mye bedre, det er hvertfall min er faring! :)

 

Selv ligger jeg nå nyoperert og får ikke gjort stort, må nok hoppe over veiedagen i morgen (første veiedagen jeg hopper over siden august, aiaiai). Får ikke begynt å trene lett før om 3-4 uker, så nå er det veldig viktig at jeg passer godt på hva jeg spiser.

 

Nå er det vel bare du og meg som er aktive på denne tråden, så jeg må ønske deg masse lykke til med veiedag i morgen, håper du når målet ditt! Satser på å veie meg til neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er helt ny i gamet og prøver å finne meg en aktiv tråd å "melde meg inn i". Jeg er nitten år, 80kg, 170 høy og ønsker å minske til 65ish. Har nylig meldt meg på kurs (første samling var mandag den 2/1) og motivasjonen er på topp! Har nybegynnervansker med å komme inn i rutiner og hadde vært supert med litt hjelp i starten.

 

Godt nyttår forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei willus, her er du hjertelig velkommen! Vi har visst ganske likt utgangspunkt vi to, jeg er to cm lavere enn deg, begynte på 80 kg og skal ned to-tre kilo mer. Dette klarer vi sammen! :)

 

Her er heldigvis motivasjonen på topp siden jeg har klart delmålet, men idag var selvfølgelig dagen tredemølla tok kveld... Så nå må jeg på treningssenteret hver gang jeg vil trene utholdenhet. Upraktisk! Men men, sånn er det. Da får jeg ihvertfall uttelling for medlemsavgiften :P

 

Håper du får en rask og fin rekonvalesens, 60kg! Nå har du ihvertfall lov å slappe av med den beste samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk flink du er Adana!!!!!!!!!!! Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

og Willus, velkommen!

Jeg syns også alltid det er vanskelig å ordne med mat når jeg er på jobb/skole. Men noe jeg syns er fint å ha med er en stor salat eller grovt brød med ost og masse grønnt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for at jeg SKAL (ikke prøve men SKAL!) nå målet mitt på 60 kg innen 20 uker. Ligger nå på ca 70 kg, så det vil si en vektnedgang på 0,5 kg i uka. Den 25 mai SKAL jeg veie 60 kg. Og denne gangen SKAL jeg nå målet mitt!!!

 

Mitt hovedproblem er spising om kvelden, og det SKAL jeg unngå nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager med kaloritelling havner jeg fortsatt til kort.. Jeg vet enda ikke hva det gjør med vekta, veger til mandagene på kurset*spenning*. Men hva er egentlig forskjellen på meny en og to? Spiller det stor rolle for vekta om det blir lite kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann willus.

Selv deltar jeg ikke på noe kurs, og vet ikke hva som er på hverken meny 1 eller 2. Men syns at det å delta aktivt her på formuet og ha faste veiedager hjelper på motivasjonen. Godt å ha kontakt med andre som er i samme situasjon som deg selv :)

Det sises vel at om man får i seg for lite kalorier så vil det over lengden gjøre at kroppen går i sparemodus, og at det kan gjøre vektnedgangen vanskligere. Så er det også være lurt å være forsiktig med å være for streng som man ikke en dag går på en smell og spiser alt man har foran seg.

Hvor mange kalorier ligger du på pr dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får det til!! Jeg begynte på kurs forrige mandag, og er veldig spent. Jeg ligger på rundt 1300kal tror jeg. Er redd for denne sparemodusen! Har jobba litt skift og litt ikke skift(sånn er det vel med jobb ved siden av studier) og gleder meg til en mer stabilisert hverdag. Hvilken meny følger du?:) og hvor mye trener du ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Willus

Jeg vil tro at det er trygt å ligge på 1300 kalorier om dagen, veldig bra! Ligger man derimot på 1000 kalorier eller under vil jeg tro at kroppen går inn i sparemodus. Jeg spiser vel egentlig "det jeg vil" så lenge det er sunt. Har vært vegetarianer i 12 år så det går mye i grønt, bønner, korn og soyaprodukter. I går for eksempel ble maten:

Frokost: 1 stk grovt brød med gulost, tomat og agurk

Lunch: 2 skyr

Middag: en stor salat med 1 boks hvite bønner

Kveldsmat: mager kesam med jordbær og banan.

 

Jeg er ikke så veldig nøyaktiv på å telle kalorier, men teller sånn grovt over og prøver å ligge på sånn ca 1200-1500 kalorier om dagen. Er veldig glad i sunn mat, men mitt problem er spising om kveldene og at jeg innimellom får skikkelig godte-kick som jeg må lære meg og kontrollere. Før jul ble det også altfor mye pizza og usunn mat i helgene. Jeg vet hvor feiliene mine ligger som gjør at jeg nå har ligget på samme vekt (69-70 kg) de siste mnd, og nå SKAL jeg skjerpe meg og ned de kilone en gang for alle. Har gitt meg 20 uker på å gå ned de siste 10 kiloene, så innen 25 mai SKAL jeg veie 60 kg. Da må jeg gå ned 0,5 kg i uka som er et ukentlig vekttap som de fleste anbefaler.

 

Ellers er jeg også veldig glad i å trene, spesielt løping. Går i styrketrening og løping. Vurderer å delta i et maraton i juni, og da må jeg ned de siste 10 kiloene. Des tyngere man er des lettere er det å få belastningsskader når man løper mye, det er også mye av grunnen til at jeg vil ned i vekt, for å forbedre løpingen min og mindre sjansen for å få belastningsskader. Har allerede løpt et løp på 30 km, og det gikk veldig fint så da må neste bli et maraton.

Men til tross for all løpingen har jeg altfor mye fett samlet på rompe-lår som jeg gleder meg til å bli kvitt!!! Fikk sjekket fettprosenten min for en stund siden, og da lå den på 25%, vil ned til 18-20%

 

Men pga jobb/skole får jeg ofte ikke trent så mye som jeg selv ønsker/burde. Trener vel i snitt ca 0-5 timer løping i uka og 0-3 styrkeøkter.

 

De siste mnd har jeg vel i løpet av ukedagene spist og trent bra, så kommer helgen med div usunn mat og litt alkohol. Hadde jeg bare hold de gode vanene ved like i helgene hadde jeg nok gått ned i vekt, men med den usunne helgematen gikk jeg nok opp det jeg hadde gått ned i løpet av ukedagene og endte derfor med å ligge på samme vekt i flere mndr.

 

Hvordan ser dine dager ut med trening og kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert å høre at du er så dyktig med løpingen!! Selv kan jeg ikke fordra å løpe.. Jeg liker best timetreninger på treningssenteret mitt. Varierer mellom spinnning, kondistrening, corebar, zumba, stramopp (styrketrening) og kanskje litt yoga i ny og ne:) Blir som regel 3 økter i uken, med varierende lengder. Når det klaffer tar jeg kanskje kondis og stramopp etter hverandre. Er også en apekatt etter trening; viktig med en banan til slitne muskler!

 

Menyen min består av:

 

Frokost:

4 knekkebrød med pålegg (glad i ost/skinke og salat og agurk)

et glass melk

te/varmt vann med sitron i

+tran!!

 

..er jeg heldig med tiden spiser jeg kyllingsalat istedenfor.

 

Mellommåltid er frukt/yoghurt med müsli av noe slag

 

Lunsj:

En toast; to brødskiver med en skinkebit og ost i mellom uten smør

te, vann

 

Middag:

Kjøtt, fugl, fisk

massse grønt

to poteter eller tilsvarende mengde med ris eller fullkornspasta

 

Kveldsmat:

Fullkornswrap med kylling og salat/en toast til, eller yoghurt

 

 

Jeg føler at dette fungerer for meg, enn så lenge i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...