Gå til innhold

Slankedagbok anno 2011


Gjest spich
 Share

Anbefalte innlegg

Huff, vi har flyttedag på jobben idag (flytter til nye lokaler), også hadde sjefen med kokosboller. Så nå sitter jeg og koser meg med en slik en, enda så kvalm jeg ble etter halve.... Huff :(

 

Denne helgen blir nok hard. Ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er påsken i full gang for min del. Med påskeferie og mensen er det tøffe tak for sjokoladesuget. Gjorde ikke saken noe bedre at jeg fikk et kjempestort påskeegg fra jobben - kan jo ikke bare kaste det.... Huff. :huh:

 

Jeg har bestemt meg for å slippe litt på tøylene denne uken, men trene for fullt som ellers. Var på trening igår, og i dag har jeg vært ute på joggetur! :)

Har planer om å få trent i morgen også, selv om den vanlige timen utgår nå i påsken. Skal også få trent en gang til ila. uka, og også legge inn en joggetur til. Så får jeg håpe at treningen gjør at det jeg spiser for mye ikke gjør at jeg går opp i vekt. Målet er å stå stille til neste uke. Da skal jeg ha full skjerpings, og veie ALL maten igjen. Det har jeg ikke gjort på mange uker, og det kan nok være mye av årsaken til at jeg har stått stille så lenge.

 

God påske til alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hola!

En stund siden sist nå. Typisk meg å ikke være så mye her inne når jeg har dårlig samvittighet... ja, for jeg røyk på en smell i påsken. Ikke klarte jeg å ta meg helt inn etter påske heller, og forrige uke var ikke bra. Vet ikke om det var årsaken, men jeg fikk et nytt gallesteinsanfall i helgen, og har vondt i magen enda. Tok det som et tegn jeg, kroppen sa ifra at nå har det blitt for mye sjokolade.... B)

 

Gikk på vekta igår mårres, da viste den 99,1. Men det er nok ikke en reell vekt, da jeg hadde sitti på do hele dagen før, og ikke hadde spist noe på en god stund.

 

Ikke har jeg fått trent på nesten en uke heller. Blæh.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola!

En stund siden sist nå. Typisk meg å ikke være så mye her inne når jeg har dårlig samvittighet... ja, for jeg røyk på en smell i påsken. Ikke klarte jeg å ta meg helt inn etter påske heller, og forrige uke var ikke bra. Vet ikke om det var årsaken, men jeg fikk et nytt gallesteinsanfall i helgen, og har vondt i magen enda. Tok det som et tegn jeg, kroppen sa ifra at nå har det blitt for mye sjokolade.... B)

 

Gikk på vekta igår mårres, da viste den 99,1. Men det er nok ikke en reell vekt, da jeg hadde sitti på do hele dagen før, og ikke hadde spist noe på en god stund.

 

Ikke har jeg fått trent på nesten en uke heller. Blæh.... <_<

 

Ja den følelsen kjenner jeg igjen,med dårlig samvittigehetog da er det lett å skyve vekk disse sidene. Det er jo egentlig da du virkelig trenger dem.

Trist at du ble syk da. Håper du snart er på bedringens vei.

Det at du nå er tilbake betyr jo at du vil legge ned en ny innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har også lett for å droppe å være her inne i dårlige perioder og det er veldig dumt for da skeier jeg ut enda mer.

Så jeg jobber med saken. :unsure:

 

Det gjør jeg også. Kjenner meg så igjen i det du skriver. Det er en mann jeg kunne tenkt meg og møtt, og det er Øyvind Hammer.

Har du hørt om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ØH var ikke noe kjent navn for meg, men nå har jeg lest om han på Wikipedia.

Ser han bl a jobber med Bjørndalen.

Ja man skulle hatt seg en sånn egen coach til å backe seg opp av og til vettu, men noen ganger lurer jeg på om jeg bare et et "lost case" jeg altså. Veldig strukturert og nøye i perioder, og så faller jeg så fullstendig av lasset og glemmer ALT jeg vet og kan.

At det går an!?

Men nå er jeg hvertfall vært i siget helt siden høsten, bortsett fra høytidene, og da er det bare å jobbe på videre.

 

Ha en sunn og fin helg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ØH var ikke noe kjent navn for meg, men nå har jeg lest om han på Wikipedia.

Ser han bl a jobber med Bjørndalen.

Ja man skulle hatt seg en sånn egen coach til å backe seg opp av og til vettu, men noen ganger lurer jeg på om jeg bare et et "lost case" jeg altså. Veldig strukturert og nøye i perioder, og så faller jeg så fullstendig av lasset og glemmer ALT jeg vet og kan.

At det går an!?

Men nå er jeg hvertfall vært i siget helt siden høsten, bortsett fra høytidene, og da er det bare å jobbe på videre.

 

Ha en sunn og fin helg! :P

 

Nei du er ikke lost case.. Se hvor mange vi er som detter ut og som til stadighet er tilbake her. Du har holdt på siden høsten og det sier litt bare det. Tror ikke man egentlig glemmer det man kan, men det er lett å dytte den kunnskapen vekk.

Vi får bare stå på og ikke gi oss.

Ha en fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Kikk.

Ha det fint du også! :P

 

Det skal jeg. Vi skal ikke gi oss. Blåser i negative komentarer. Jeg opplevde en forrige helg. Hun sa: Du kan bare slutte å slanke deg, du går bare opp igjen. Takk for den tenkte jeg men jeg skal jammen vise jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen folkens!

Jeg er her, men det har nok sklidd ut litt. Har ikke vært på vekta siden påske, men i morgen tidlig skal jeg ha en realitycheck. Jeg er sånn halvflink i matveien, men treningen går det veldig bra med da :)

Det har vært godt med en liten pause, men nå må jeg ta meg sammen slik at det ikke sklir helt ut og jeg begynner å legge på meg igjen.

 

Ellers nyter jeg å kunne kjøpe gensere i str. L for tiden :) Har kjøpt meg mange fine nye topper, og det er så herlig å oppleve at XL nå blir for stort, tidligere har jeg jo hatt problemet at til og med XL kunne bli for lite noen ganger... Hadde egentlig bestemt meg for å ikke kjøpe noe særlig nye klær enda, men jeg hadde bare klær som så ut som telt, så jeg måtte bare.

 

I morgen er det trening på formiddagen og fri resten av dagen, før det blir 6 dager i strekk med jobb fra søndag. Så i morgen skal jeg nyyte fridagen, og håpe på litt fint vær for en gangs skyld. :)

 

God helg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er et slit med disse høytidene og feriene som har tendenser til å bli aaalt for lange. Jeg jobber hardt for å klare å komme meg fort i gang igjen, med litt varierende resultat da men......

 

Det gjelder å ikke gi opp.

 

Stay cool! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det er fælt at påsken skal vare uti mai... Eller, jeg kan vel kanskje ikke skylde på påsken. Det er jo egentlig bare teit at man "må" skeie ut litt i høytider, hvor er logikken lissom.

 

Jeg veide meg idag da, og gudskjelov hadde jeg ikke tippet over 100 igjen. Faktisk viste den 99,2 og det er jo ned siden før påske, så jeg er fornøyd med det! Det er nok trenigen som har gjort susen der vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det Spich.

JA til to-sifret!! :P

 

Det verste er at utskeielsene må bli så lange. Er ikke så farlig å kose seg 1-2 dager (planlagt), men når det blir ukesvis ...... Fysj! :unsure:

DET vil vi ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Uff, nå er det jaggu lenge siden jeg har vært her inne altså.

Har liksom ikke klart å komme ordentlig igang igjen, gudskjelov har jeg klart å holde treningen vedlike..

 

Vekta stoppet på lørdag på 102,7 - jeg som absolutt ikke skulle tippe over 100 igjen...

 

Men nå er jeg igang, og nå skal jeg ta tak i det største problemet mitt - utskeielsene i helgene. Det er de som tar meg, for jeg er ganske flink i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Spich. B)

Ja er det ikke skrekkelig irriterende!?

Er ute å kjøre med maten jeg, men har heldigvis også opprettholdt treningen. Men, da går jeg jo ikke ned. Uansett; bedre å være tjukk og sprek enn tjukk og helslapp mener nå jeg, tross alt.

Er jo heller ikke akkurat den letteste tida nå da, men etter jul, DA skal jeg virkelig bli flink!! (he he)

 

Stå på, det gjelder å ikke gi opp!! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Kess!

Ja du har helt rett, er bedre å være tjukk og i god form enn tjukk og i dårlig form! :)

Men, jeg kjenner likevel begrensningene i å være så tung, selv om jeg trener. Alt er så mye tyngre, får vondt i knærne av å jogge, tungt med styrke når man løfter sin egen kropp hele tiden.

 

Jeg startet jo på 113,8 for et drøyt år siden, på det verste (sommeren 2011) stoppet vekten på 117 kg. Så jeg har jo gått ned ca. 15 kg, og jeg grøsser over tanken på hvordan jeg så ut for halvannet år siden. Jeg kjenner ikke den gode følelsen av å ha gått ned lengre, jeg føler meg bare helt jævli... Blir kvalm hver gang jeg ser speilbildet av meg selv, spesielt når jeg trener. Jeg vil bare ned!!! Jeg vil bli slank, og få operert bort den stygge magen min..... Blæh.

 

Det er jo bare jeg sjæl som kan klare det. Tenk at jeg har stått på stedet hvil siden påske... Tenk om jeg hadde fortsatt i samme duren hele tiden, da hadde jeg sikkert vært ihvertfall 10 kg lettere nå... Men men. Ikke noe vits i å syns synd på seg selv, er vel bare bite tenna sammen og komme igang igjen.

 

Denne uka har jeg kommet igang med veiing av maten, og jeg ser jo nå at jeg har spist for mye. Det er stort sett middagen jeg sliter med å holde nede kalorimessig. Også blir salaten litt stor i lunsjen på jobben, med litt for mye fetaost (fått helt dilla!) og pasta. Får prøve å kutte ned litt på den, også er det veldig dumt at jeg ikke får veid den slik at jeg vet hvor mye kalorier det er. Har bare regnet rundt 400 kcal på den, vil tro det er sånn ca. riktig.

 

Nei, dette ble mye bla bla. Jeg er ihvertfall i gang, skal prøve å holde meg så godt som mulig så langt opptil jula som mulig, og ikke skeie ut altfor mange dagene i jula. Fra nyttår er det ihvertfall heeelt slutt, da skal jeg sette igang prosjektet "ny og bedre Spich" igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jada, er fortsatt på samme sted jeg.... Gikk på vekta idag, den viste 100,5. 2. januar viste den 105, så sånn sett har jeg jo vært flink da! :)

Men, den viste 100 for et snaut år siden også. Så på ett år har jeg ikke gått ned en dritt. Men, jeg har jo heller ikke gått opp, og det er nok takket være treningen.

 

Jeg trener ganske ofte nå for tiden, og merker jo at kondisen og styrken er blitt atskillig bedre. Det kan gå dager mellom hver gang jeg har vondt i ryggen, og ukesvis mellom hver gang nakken er skikkelig vond, tidligere var begge deler konstant vonde hver dag.

 

Det som frustrerer meg mest nå, er at alt er så tungt likevel ettersom jeg veier så mye. Prøvde meg på slalom for første gang i helgen, det var dritmorsomt, men tok den nok litt langt med over 3 timer i bakken første dagen. Siste turen var helt pyton, med null krefter i bena. Prøvde meg dagen etter, like ille, og hadde bare lyst til å grine. Da tenker jeg at hadde jeg vært 30 kilo lettere så hadde dette ikke vært noe problem...

 

Så nå MÅ jeg bare skjerpe matinntaket. Neste vinter skal jeg kjøre masse slalom, og gå lange skiturer. Jeg skal orke flere timer i bakken, flere dager på rad, og jeg skal orke skiturer på flere timer og flere mil uten å nesten stoppe opp i hver bakke. Jeg vil lære meg skøyting (på ski), det ser så herlig ut å bare gli avgårde opp bakkene... Og jeg vil bli lettere i kroppen slik at jeg kan ta opp joggingen igjen uten å få så sinnsykt vondt i bena.

 

Dette skal jeg bare klare, og jeg gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde noe morsomt her om dagen, jobben har sponset oss med en helsetest! :)

Den gikk på å bl.a. å måle vår formmessige alder, to forskjellige tester. Begge kom jeg ut yngre enn jeg er på, og det er jeg fornøyd med :)

Tok også en test på en maskin, som målte muskler og andre verdier i kroppen, og fikk til svar at jeg var langt over normalen ift. styrke i kroppen, det var en positiv overraskelse!

 

Fikk også vite at min idealvekt er 76 kg, og at jeg dermed bør gå ned 26 kg. Veldig greit å få det svart på hvitt, nå vet jeg hva jeg har å gjøre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jaja, still going strong.

Vekten har stått stand by, et par kilo opp og ned, det siste året.

Denne uka har jeg vært slavisk på å veie maten, og kjenner at det gir resultater! Nå er utfordringen å klare å holde på de gode rutinene, og veie all maten og holde meg til 1600 kcal per dag, så går det sikkert nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i heiagjengen din.

Dette klarer du.

 

Jeg har ikke vært flink siste månedene men kjenner også at det hjelper å veie maten. Er så lett å lure meg selv når ikke jeg gjør det.

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med heiagjeng da! :D

Det har gått veldig bra denne uka føler jeg, og i følge vekta har det også skjedd ting. Offisiell veiedag er i morgen, og jeg hååååper vekta viser det samme som i morges! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jaja, idag viser vekten 96,9... Det er helt utrolig hva litt utskeielser skal gjøre med kroppen altså. Hadde 3 dager som jeg spiste det jeg ville, og gikk opp 3 kg på en uke. Skulle tro det var like lett å få de vekk igjen, men den gang ei. Så nå har jeg sliti med å gå ned de samme kiloene en gang til, og forbanna meg på at det ikke skal bli noen flere utskeielser på en stund.

 

Må lage meg et nytt delmål også, klarte jo selvfølgelig ikke det jeg hadde satt opp for 1. mai (under 95 kg..) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...