Gå til innhold

Fra 100 til ca 60


Gjest Vocci
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 2. November en start vekt på 106,7 kg.

Dette var dagen en ny æra startet og jeg begynt på mitt første kurs. På tirsdag er siste veiedag. Målet mitt er at vekten skal være under 100. Forrige veiing viste 100,6. Så det skal jeg klare.

 

Jeg er på gang :) Under 40 kg igjen. :)

 

Jeg skal jo klare meg "alene" gjennom julen og fram til nytt kurs starter 9. Januar.

Derfor er dette rette tidspunkt å starte ett innlegg her.

Noe som forplikter.

 

Jeg vil ha min veiedag om mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du fint, du har jo allerede et bra vekttap! :)

Jeg skal ned omtrent like mye som deg, veier litt mer, og skal ikke helt ned på 60 kg. Er, som deg, godt igang, og denne gangen går det så mye lettere enn tidligere!

 

Jeg har også veiedag på mandager, skal bli spennende å følge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å følge deg også :)

 

I dag var siste kursdag. Jeg har hatt ett vekttap på 1,7 kg.

Vekten viste 98,9. UNDER 100. Jubel :lol:

 

Totalt vekttap så langt er 7,8 kg

 

Mitt neste mål er at jeg skal ha hatt ett totalt vekttap på 10kg til neste kursstart 9. Jan.

Starte kurset med nytt klistremerke. Jeg er enkel å glede. :rolleyes:

 

Dette vekttapet ga meg motivasjon til å klare julen uten de store utskeielsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I morgen braker det løs igjen.

Jeg har veid meg hjemme men klarer ikke helt å stole på det. Er redd jeg blir skuffet når jeg går på "kursvekten".

 

Men har vært flink i julen. Hvis kursvekten er like snill med meg som min vekt er så har jeg gått ned ca to-tre kilo disse ukene det ikke har vært kurs. Krysser fingrene :)

 

Jeg har vært i to bursdagsbesøker og en juletrefest denne helgen. Ingen utskeielser. STOLT :D

Har kost meg med en liten 70% sjokolade nå.

De er helt genial de små porsjonspakkene.

 

Jeg registrerte ingen mat på forrige kurset. Jeg måtte venne meg til prinsippene først. Og for å være helt ærlig så har jeg ikke klart noe særlig med trimpoeng heller.

 

Nå føler jeg at jeg har klart å legge alt om slik at det virker ikke så overveldende å begynne med registreringen.

 

Jeg har måtte kjøpe meg nye bukser. Det ble noen billigbillige på salg. Jeg har jo ikke planer om å bruke de så lenge B)

 

Gleder meg til i morgen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

I morgen braker det løs igjen.

Jeg har veid meg hjemme men klarer ikke helt å stole på det. Er redd jeg blir skuffet når jeg går på "kursvekten".

 

Men har vært flink i julen. Hvis kursvekten er like snill med meg som min vekt er så har jeg gått ned ca to-tre kilo disse ukene det ikke har vært kurs. Krysser fingrene :)

 

Jeg har vært i to bursdagsbesøker og en juletrefest denne helgen. Ingen utskeielser. STOLT :D

Har kost meg med en liten 70% sjokolade nå.

De er helt genial de små porsjonspakkene.

 

Jeg registrerte ingen mat på forrige kurset. Jeg måtte venne meg til prinsippene først. Og for å være helt ærlig så har jeg ikke klart noe særlig med trimpoeng heller.

 

Nå føler jeg at jeg har klart å legge alt om slik at det virker ikke så overveldende å begynne med registreringen.

 

Jeg har måtte kjøpe meg nye bukser. Det ble noen billigbillige på salg. Jeg har jo ikke planer om å bruke de så lenge B)

 

Gleder meg til i morgen :rolleyes:

 

 

Så flink du har vært! Motiverende lesing :)

 

Lykke til videre nedover!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :)

 

I dag var som sagt første kursdag. Mange nye mennesker. Skummelt.

Veiingen var etter møtet.

96 Kg. Ned 2,9 kg i juleukene. Dette smaker bedre enn sjokolade og delfiakake og alt det andre. :P

Nå smiler jeg fra øre til øre. Og tenke seg til. Sist gang jeg så 96 så ble jeg nedfor. Kjøpte meg en vekt og turde ikke veie meg før ett år senere. Da viste den 106 :o

 

Vi fikk sesongbok og en produktguide. Gleder meg til å sette meg ned å lese og lære mer om god og sunn mat.

 

For en fantastisk start på ett nytt år.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kursdag nr 2.

Ned 600 g til 95,4. Totalt vekttap 11,3 kg.

Må si meg fornøyd med det :)

 

Jeg har ikke begynt å registrere og veie mat enda. Men nå skal jeg begynne med det. Føler jeg har fått prinsippene så da skal det vel gå greit.

 

Målet er å også få meg minst ett trimpoeng denne uken. Myk start er bedre enn ingen start tenker jeg. Har ikke gjort meg fortjent til ett eneste trimpoeng så langt i prosessen. :unsure:

 

En av de største utfordringene viser seg å være middagen. Min mann står for middagslagingen.

 

I dag lagde han en herlig pastagryte. Men det blir vanskelig å måle hvor mye jeg kan spise da.

Satser på at vi sammen kan fikse dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å registrere mat i dag.

Det var absolutt ikke så avskrekkende vanskelig som jeg hadde sett for meg.

Det som jeg ser blir utfordringen er lunsjen. Jeg aner jo ikke hva det veier det jeg spiser, og det vil jo se litt dumt ut hvis jeg drar med meg vekten :blink:

Tenker jeg veier opp mengder hjemme så får jeg ta det på øyemål på jobben.

Og enn så lenge så får jeg holde meg unna varmmaten.

Ikke vet jeg hvilke forskjellige brødtyper de har heller og knekkebrød vil jeg ikke begynne med.

Samtidig så tror jeg ikke at selv om jeg ikke får 100% mål i lunsjen så er kuren ødelagt.

Vi har kake i lunsjen hver fredag og jeg har ikke tatt ett stykke på 12 uker. B) Før tok jeg to :rolleyes:

 

Skal prøve meg påmtrimpoenget i morgen :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre dag ned registrering av mat. Hmmm.

En ting kan jeg konstantere. Jeg har ett lite variert losthold. Det jeg ser jeg må endre på er mer fett, mer hjertevennlig, frukt og melk. (jeg er god på karbohydrater, proteiner og vann)

 

Teller juice som frukt kanskje? Da kan jeg jo drikke frukten :P

To skyr for dagen må jo nesten gi meg riktig melkemengde tenker jeg. Håper jeg :)

 

Skal prøve meg med disse endringene i morgen å se om jeg får en bedre score.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre dag ned registrering av mat. Hmmm.

En ting kan jeg konstantere. Jeg har ett lite variert losthold. Det jeg ser jeg må endre på er mer fett, mer hjertevennlig, frukt og melk. (jeg er god på karbohydrater, proteiner og vann)

 

Teller juice som frukt kanskje? Da kan jeg jo drikke frukten :P

To skyr for dagen må jo nesten gi meg riktig melkemengde tenker jeg. Håper jeg :)

 

Skal prøve meg med disse endringene i morgen å se om jeg får en bedre score.

 

Hei! Jeg synes du er kjempeflink! :) Jevn og fin nedgang i vekten! Og så virker det som om du greier å konsentrere deg om et steg om gangen. Det er kjempeflott! OG nå er du begynt å registrere maten - det er jo supert! :D

Selv startet jeg på 104,5 kg 9.januar og har minket 1,7kg etter første uka. Har begynt på nettkurs som jeg så langt ikke er helt fornøyd med,- men det går seg vel til... Jeg har delmål om å komme nedt til 95kg i løpet av dette første kurset. Endlig mål er rundt 73kg. Stå på ! Dette går veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå har jeg tatt av 15,9 kg på to kurs.

Jeg har gått standardkurs nå.

På tirsdag skal jeg prøve meg på ett maxikurs.

Jeg har oppjustert målet mitt. Jeg sier meg fornøyd når jeg når67,7 kg B)

Da har jeg tatt av totalt 40 kg. Dette har jeg bestemt meg for at jeg skal klare.

 

Gleder meg til nyt kurs. Vet jeg ikke ville klart det uten den oppfølgingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmy22

så utrolig flink du har vært!!:)

 

Jeg startet på mitt første kurs(maxi) 09 januar og i dag startet jeg på maxikurs nr 2. virkelig å anbefale:) hadde nok heller ikke klart det så godt uten kursene tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :) er stolt av meg selv.

Og utrolig glad for at jeg begynte på kursene. Det er mer forpliktende å vite at jeg skal opp på den vekten en gang i uken.

 

Begynte på maxi i dag. Det blir spennende å se hvordan dette kurset er i fohold til et standard kurs.

Her er det iallefall flere som har de samme utfordringene. Til nå har jeg stort sett gått på kurs med folk som har skulle ned 10+ -.

Til nå har jeg totalt gått ned 17 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :) er stolt av meg selv.

Og utrolig glad for at jeg begynte på kursene. Det er mer forpliktende å vite at jeg skal opp på den vekten en gang i uken.

 

Begynte på maxi i dag. Det blir spennende å se hvordan dette kurset er i fohold til et standard kurs.

Her er det iallefall flere som har de samme utfordringene. Til nå har jeg stort sett gått på kurs med folk som har skulle ned 10+ -.

Til nå har jeg totalt gått ned 17 kg :)

 

Kjempeflink har du vært. Vi har startet en tråd på ned 20-30 kg som heter nytt kurs i mars, for oss som startet på kurs nå. Ta en kikk der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! :D

Det må være magisk å ikke bare tippe under 100 kg, men også nå under 90 kg! :)

 

Det er utrolig deilig :)

Grete Roede er helt genial. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har begynt med dette for mange år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,1 denne uken.

Og det til tross for kakebesøk og fest :) Jeg er blitt god på å tenke meg om og å si Nei takk B)

 

Vekten viser i dag 88,6.

 

Bare 1,9 kg til totalt tap på 20 kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du vil klare det imonik. Kan jeg kan alle ;)

 

Forrige uke gikk jeg opp 0,3. Veko ødelagte for meg.

Men jeg kom sterkt tilbake denne uken. 1,4 ned :rolleyes:

 

Da har jeg 0,8 igjen til 20 kg. Det bør jeg jo klare til neste uke B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

herregud, så flink du er!! stoor inspirasjon til meg som skal ned litt over 44 kg.. det er en lang vei å gå, så du gir meg håp på at dette skal jeg også klare. stå på videre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, så flink du er!! stoor inspirasjon til meg som skal ned litt over 44 kg.. det er en lang vei å gå, så du gir meg håp på at dette skal jeg også klare. stå på videre!! :)

 

Tusen takk for det :)

Jeg har absolutt tro på at du og vil klare det. Du er jo kommet godt igang allerede.

Kan jeg kan alle. Jeg er/var ett stort matvrak (sjokolade) og ekspert på dårlige unskyldninger :blink:

Nå har jeg bestemt meg for at dette er ett langt prosjekt.

Fem måneder og jeg er så godt som halvveis.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Tusen takk for det :)

Jeg har absolutt tro på at du og vil klare det. Du er jo kommet godt igang allerede.

Kan jeg kan alle. Jeg er/var ett stort matvrak (sjokolade) og ekspert på dårlige unskyldninger :blink:

Nå har jeg bestemt meg for at dette er ett langt prosjekt.

Fem måneder og jeg er så godt som halvveis.

:D

 

jada, jeg er foreløbig motivert-men det har en tendens til å dabbe av etter en stund. men gr kurs er jo dyre så jeg har ikke råd til å dabbe av, så det er jo motivasjon i seg selv! dessuten er jeg møkklei av meg selv som jeg er nå :P håper også jeg går ned like mye som deg på så kort tid, helt utrolig.. jeg har satt meg mål på mai neste år, men hååååper det går fortere ;) jeg prøver jo å overbevise hjernen min på at dette er livsomlegging og ikke en kjappkjapp slankekur, men foreløbig ønsker den at dette går kjappt ;)

 

kommer til å titte innom deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har vært kjempeflink :)

 

Jeg hadde en gledelig overraskelse denne uken.

Jeg har ikke hatt overskudd/ tid til å ha kontroll på mat og sånn. Så null registrering denne uken.

Men min nye livvstil er blitt så innarbeidet at det gikk bra alikevell B)

 

1,1 kg ned... Og jeg er nå over halvveis.

Ikke bare det. Men jeg har slanket vekk mer enn det minste jenten min veier. Det er jo nesten litt skummelt.

Kan ikke skjønne hvordan jeg lot det gå så langt. Men jeg ble vel det som de kaller størrelsesblind. Og jeg har vært flink å unngå å bli avbildet. Så da har jeg jo sluppet å få bildebevis på at jeg hadde mistet kontrollen.

 

Men aldri mer. :D Nå skal jeg beholde kontrollen og gode vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Jeg synes du har vært kjempeflink :)

 

Jeg hadde en gledelig overraskelse denne uken.

Jeg har ikke hatt overskudd/ tid til å ha kontroll på mat og sånn. Så null registrering denne uken.

Men min nye livvstil er blitt så innarbeidet at det gikk bra alikevell B)

 

1,1 kg ned... Og jeg er nå over halvveis.

Ikke bare det. Men jeg har slanket vekk mer enn det minste jenten min veier. Det er jo nesten litt skummelt.

Kan ikke skjønne hvordan jeg lot det gå så langt. Men jeg ble vel det som de kaller størrelsesblind. Og jeg har vært flink å unngå å bli avbildet. Så da har jeg jo sluppet å få bildebevis på at jeg hadde mistet kontrollen.

 

Men aldri mer. :D Nå skal jeg beholde kontrollen og gode vaner.

 

gratulerer med flott nedgang :D jeg har bilder på mitt tyngste, og de er ikke pene.. men bra motivasjon til når jeg kommer lenger ned i vekt, tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...