Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012


Gjest Menda

Anbefalte innlegg

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar
Gjest nullviljestyrke

Snart helg alt, og hittil har det gått som smurt med både kosthold og trim. Har startet litt moderat med gåturer i rask tempo. Har en runde som tar akkurat 30 minutter, og det tenker jeg duger den første uka. Har flere runder med ulik lengde, så det skal bli progresjon. Det er merkelig hvor mye litt trim kan gjøre med både innstilling og motivasjon, og 30 minutter er jo så absolutt overkommelig!

Er det noen som har prøvd zumba på playstation el.lign? Det er trimmen sin det! Fikk dessverre en smule overdose av det tidligere i høst, men får vel komme over det og ta noen økter igjen. Det samme gjelder forresten 30 day shred med Jillian fra slankekrigen. Greitt å kunne trene i sin egen stue- er ikke akkurat den mest grasiøse personen her på jord. De som evt. ser meg gjennom vinduet får garantert en god latter..

 

 

Blir ikke helt enig med meg selv angående veiedag; hvilken dag har dere? Veide meg 1. Januar, men antall kilo var nok påvirket av både alkohol og potetgullinntak... Dagens vekt var mye hyggeligere, så det er nok mer reellt. Tenker jeg starter med dagens vekt (79,6). Et sted må jeg jo begynne, og det er tida framover som teller- ikke antall kilo jeg starter på! Målet blir jo det samme. 1. Delmål er 74 kg, 2. Delmål er 72 kg ( og det er her jeg detter av), 3. Delmål er 70 kg og hovedmålet er 68 kg. Slik, nå står det svart på hvitt til og med. - bare å brette opp striskjorta, da :)

 

Var i VG vektklubben før, der var det veiedag på mandager, noe som er helt håpløst... jeg var flink til å skeie LITT ut i helgene, og de kaloriene jeg hadde fått på meg, syntes på veiedagen.. Nå skal man jo ikke skeie ut, så spiller vel ingen rolle hvem dag man velger... Men jeg har valgt meg fredag. Er veldig flink i ukedagene, og tenker at hvis jeg ser nedgang på fredags morgen, blir det lettere for meg å holde meg unna utskeielser i helgen. :rolleyes:

Jeg har vært veldig flink i 3 dager nå.. Og vi har hatt sunne middager hver dag, OG jeg her begynte å tvinge meg selv til å drikke vann.. jeg som ikke liker vann og har aldri drukket det noe særlig på mine 35 år... Er veldig glad i Cola Zero, men skal prøve å holde meg unna det i ukedagene fremover.. MÅ DRIKKE VANN, MÅ DRIKKE VANN, MÅ DRIKKE VANN. Problemet mitt er at jeg ikke er så veldig tørst av meg, så jeg kan gå nesten en hel dag uten å drikke annet enn ett par kopper kaffe og ett glass melk. Håpløst. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten et midjemål på 101 cm! Noen som er i nærheten av det?

 

Mitt midjemål var på 100 cm. Så ha en del å gå ned. I følge Bedre puls på NRK skal det ikke overstige 80 cm på kvinner... Så det er bare å stå på! Jeg syns de første dagene har gått bra. Men har ikke vært på vekta siden mandag, så je vet ikke om jeg har gått ned noe enda. Jeg har veiedag på mandager, da har jeg litt press i helgene til ikke å skeie ut noe særlig. Jeg er ikke noe stor godterispiser så det skal gå greit. Men må redusere vininntaket litt... Men et par glass skal jeg nok ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Så koslig med enda flere nye :D Velkommen!

 

Jeg sovnet kl 21 igår, så jeg fikk ikke oppdatert noe liste. Kommer sterkere tilbake ikveld. Føler meg litt smågal, men våknet topp uthvilt lå 4.30. Så nå har jeg faktisk løpt 30 min på tredemølla B) Frisk start på dagen får man si.

 

Ser flere her syns det er litt kjipt å notere alt man spiser. Jeg har komponert en frokost og en lunsj jeg spiser hver dag. Så varierer jeg heller på tilbehøret - forskjellig frukt, men alltid 300 gr hver dag - og forskjellig grønnsaker. Til middag spiser jeg ca 150 gr kjøtt/fisk og 100 gr ris, potet elv pasta. Kjøttet/fisken ser jeg vekta på pakken, eller veirr det. Man lærer seg egentlig raskt å ta det på øyemål. Og varier tilbehøret ml grønnsaker elv salat... Føler dette fungerer for meg.

 

Ha en flottere dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Så koslig med enda flere nye :D Velkommen!

 

Jeg sovnet kl 21 igår, så jeg fikk ikke oppdatert noe liste igår. Kommer sterkere tilbake ikveld. Føler meg litt smågal, men våknet topp uthvilt lå 4.30. Så nå har jeg faktisk løpt 30 min på tredemølla B) Frisk start på dagen får man si.

 

Ser flere her syns det er litt kjipt å notere alt man spiser. Jeg har komponert en frokost og en lunsj jeg spiser hver dag. Så varierer jeg heller på tilbehøret - forskjellig frukt, men alltid 300 gr hver dag - og forskjellig grønnsaker. Til middag spiser jeg ca 150 gr kjøtt/fisk og 100 gr ris, potet elv pasta. Kjøttet/fisken ser jeg vekta på pakken, eller veirr det. Man lærer seg egentlig raskt å ta det på øyemål. Og varier tilbehøret ml grønnsaker elv salat... Føler dette fungerer for meg.

 

Ha en flottere dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første veiing foretatt og knallstart! Jeg har gått ned 1,4 kg :D Men regner ikke med det skal gå i denne farta videre. Etter all julespisinga følte jeg behov for å rense kroppen og har spist stor porsjon med frukt og youghurt til frokost, og salat til formiddagsmat, og mye grønnsaker til middag. Nå kommer jeg til å gå over til mer normal spising, det vil si brødskiver til frokost og lunsj. Jeg har ikke kjent noe sukkersug og føler meg i mye bedre form. Flott med den oversikten du hadde laget mosjonista, jeg hadde visst ikke lagt inn noen startvekt og mål. Startvekta mi var 80,2 og målet er 70kg. Men har satt meg delmål først på 75kg. Jeg har ikke noe tidsmål,tidligere erfaring har vist at det kan variere veldig hvor fort det går ned.

 

 

Startvekt31/12 80,2

6/1 78,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::rolleyes:

 

Her går det så det suser med både mat og trim!

 

Det er så deilig å være i gang med å bli lettere.

 

Nå har jeg hatt styrketrening med kari jaquesson(har kveldsvakt i dag på jobb)så da blir det trim på formiddagen.Med mine noen og femti år så tar jeg trimmen på stuegulvet,tenker jeg! :mellow:

 

 

 

I morgen har jeg tenkt å begynne på 30days shreed,kjøpte den i 2011.

 

Fisk til middag i dag! GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Idag har jeg veiedag og er fornøyd med nedgangen, jeg trener hver dag og spiser vanlig sunn kost og drikker masse vann:)

 

Gratulerer Tremor med nedgangen, det syns jeg var veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med nedgang dere! Har gått bra med maten denne uken, men ikke trening. Så det må på plass igjen med en gang. Skal på 40 års lag i morgen så regner med det blir litt vin, skal ellers klare å holde meg i skinnet. Er heldigvis koldtbord så kan styre selv:)

God helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunatics

Her har det gått bra med maten, helt til det var jentetur med shopping i går..

Spiste litt smågodt, ca en håndfull på kino + to pizzastykker, men det er ikke verdens undergang :rolleyes: hanker meg selv inn i dag... Våknet i natt med at omgangssyken hadde virkelig tatt borlig i min kropp, så i dag har jeg ikke fått i meg mat, og jeg hopper over veiiinga denne uka, tar det til torsdag :)

Er ellers aktiv, har hest så jeg rir ofte, har en Husky tispe på litt over året, så nå har jeg handlet inn trekkutstyr slik at vi får prøvd oss på snørekjøring så snart formen min stiger :)

Flott at vi er så mange som støtter hverandre ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men nå!

God kveld, alle damer!

Holdt på å falle i gamle fredagskveldsynder ved å bli sittende å døse i sofaen.. Men bare nesten! Satte på meg gåklær og fikk meg en frisk kveldstur i 8 minusgrader. Tok den samme runda, og fikk meg ett trimpoeng:) Som bonus blir en jo mer opplagt og slipper forhåpentligvis å sovne til gullrekka på TV'n...

Motivasjonen til en ny livsstil er naturligvis sterk, det bruker den å være i starten av januar...Men jeg vet at det er fort gjort å snuble- og at det skal lite til før en gir opp. Da er det fint å kunne lese inspirerende og motiverende innlegg her på forumet!

 

Ønsker dere alle en fin helgestart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Hei! Så flinke dere er alle sammen. Vekta går nedover, trimmer og står på :) Vanskelig å "kvele" gamle vaner ja Ellinrep. Fredag er sofakvelden nr. 1 og når ungene både spiste potetgull og popcorn her så må jeg si jeg hadde det hardt en stund ja. Gikk på kjøkkenet og stappet i meg tomater, kålrot og litt i overkant med mandariner.. men uansett... jeg tar helle 5 mandariner enn en neve potetgull. Jeg lovte meg selv en atkinsbar idag da.. Den ble nytt i fulle drag. Kjempegode og ca 170 kcal for en 40 grams, mettende bar. Men har som mål å kun spise de i helgene :)

 

Dro med mannen ut på en trimtur jeg også. 8-10 minus her å, så nå er vi skikkelig rød og frisk i kinnene.

 

Jeg har jobba litt med den lista vår. Vi har litt sånn ymse startdager og veiedager. Noen har allerede meldt inn flotte vektnedganger, men hva om vi melder inn uke 1 neste uke. Personlig startet jeg mandag og har veiedag onsdag.. Syns kanskje det ble både knapt med tid og ikke har jeg veid meg heller. Så hvis vi melder inn neste uke, så satser vi på stort vekttap på oss alle og en skikkelig pangstart?? Enig?? (Håper dere forstår hva jeg mener) Så oppdaterer jeg listen hver søndagskveld - Spennende!

 

Legger ved startvektlisten nå... Rop ut om noe er feil/mangler! :D

GreteR.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!!

 

Er det for sent å melde seg på???

 

Håper ikke det!

Jeg er en 35 år ung tobarnsmor. Begynte med Roede klubben 1 nyttårsdag og sørget derfor for å skeie skikkelig ut i julen.

 

Første nyttårsdag viste vektskålen 79,2 kg på mine 176 cm.

Allerede har jeg gått ned til 76,5 (En halvkilo er juks, gav blod på onsdag he-he).

Mitt første delmål er 75 kg hvilket jeg håper å kunne nå i begynnelsen av neste uke. Hovedmålet er ca 60 kg.

 

Ser det var noen som var skeptiske til å veie maten sin forann ungene.

Mine er fremdeles forholdsvis små og lettlurte (3 & 5) og jeg har fortalt dem

at jeg veier maten min fordi "dama" (erstatt gjerne med legen om ønskelig) har

sagt at jeg spiser for lite mat. (Salathaugen på tallerkenen har jo vokst, så det er ikke helt løgn).

 

Å legge inn mat i roede klubben har hjulpet meg mot fysingen i alle fall ;)

Må stadig spise en ekstra frukt og drikke ekstra melk på kvelden, og har da ikke så lyst på godteri :D

 

Gleder meg til å gå ned sammen med dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moratelars

hei! :) Håper at dere har plass til en til på laget! Jeg trenger noen å heie på og få litt "hei" tilbake. Jeg er 51 år om noen dager og har vært overvektig siden jeg sluttet å røyke samtidig som jeg begynnte med hormonspiral. i løpet av noen måneder økte jeg 20 kg. og side har jeg vært omtrent på stedet hvil.. Men jeg begynte iallefall ikke å røyke igjen, det er jeg mest av alt fornøyd med!

og selvfølgelig har jeg også spist for mye.. inntak og utfall henger vel nok sammen,- hos meg..

Jeg veier 82 kg, og er 162 høy. livmål 95 cm.

Jeg har to hunder jeg går tur med, har gleden av å bruke rockering hver dag, og kjenner at det hjelper på magen, og holdningen.

Jeg har forsøkt GR internettkurs, men det var uten effekt for meg. Tror at det å stå litt " ansvarlig" for noen andre hjelper mest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Hei alle dere flinke :rolleyes: Jeg vil gjerne være med her. Startet selv en ny tråd, men blir med her heller hvis det er greit.

 

Jeg er snart 51 år, veier 82,3 kg ,168 høy. Min største motivasjon er at jeg skal gå 10 dager på pilegrimsveien i Spania i september alene. På denne turen vil jeg slett ikke dra på 10-12 kg for mye :angry:

 

Jeg har veiedag mandag. Er spent på resultatet. Jobber med delmålene nå. Skal skrive dem inn her senere.

 

Siden jeg skal gå i Spania vil min trim i stor grad være: gange, skigåing, spinning og styrke. Utfordringen er å få motivasjon nok til å trene jevnt. Har en hektisk jobb derfor er dørstokkmila tung på kveldstid.

 

Tar gjerne imot tips til mellommåltidsmat når suget til noe er størst. Hva tyr dere til?

 

Lykke til alle sammen - Tenk margarinpakker for hevr halvkilo dere går ned!!

 

Hilsen Hilde :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Hei! Så flinke dere er alle sammen. Vekta går nedover, trimmer og står på :) Vanskelig å "kvele" gamle vaner ja Ellinrep. Fredag er sofakvelden nr. 1 og når ungene både spiste potetgull og popcorn her så må jeg si jeg hadde det hardt en stund ja. Gikk på kjøkkenet og stappet i meg tomater, kålrot og litt i overkant med mandariner.. men uansett... jeg tar helle 5 mandariner enn en neve potetgull. Jeg lovte meg selv en atkinsbar idag da.. Den ble nytt i fulle drag. Kjempegode og ca 170 kcal for en 40 grams, mettende bar. Men har som mål å kun spise de i helgene :)

 

Dro med mannen ut på en trimtur jeg også. 8-10 minus her å, så nå er vi skikkelig rød og frisk i kinnene.

 

Jeg har jobba litt med den lista vår. Vi har litt sånn ymse startdager og veiedager. Noen har allerede meldt inn flotte vektnedganger, men hva om vi melder inn uke 1 neste uke. Personlig startet jeg mandag og har veiedag onsdag.. Syns kanskje det ble både knapt med tid og ikke har jeg veid meg heller. Så hvis vi melder inn neste uke, så satser vi på stort vekttap på oss alle og en skikkelig pangstart?? Enig?? (Håper dere forstår hva jeg mener) Så oppdaterer jeg listen hver søndagskveld - Spennende!

 

Legger ved startvektlisten nå... Rop ut om noe er feil/mangler! :D

 

Kan jeg også få bli med?

82,3 kg, 168, 51 år.

Har skrevet et innlegg her tidligere i dag.

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen1:) I dag dro en venninne meg med på en lang skogtur på 2 timer, og det var deilig:)

Føler formen og kondisen allerede begynner å bedre seg, og at man føler seg strammere i kroppen.

 

Er greit å drøye veiingen til neste uke Mosjonista:)

 

Veldig koselig at det kommer nye inn her, velkommen til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Velkommen til dere nye - klart dere får være med :-)

 

Idag var jeg sååååå dum. Var på shopping med familien og spiste på pizzarestaurant. Til daglig syns jeg at jeg kan spise mye til lunsj, så jeg synset litt med pizzaen og tenkte at dette var ok. Men kjære vene, sammenlignet den med dr.oetker peperonipizza -fytti grisen så tragisk mye kalorier. Og jeg som har lovt ungene taco ikveld. Hadde jeg ikke vært alene hjemme m 2 åringen skulle jeg ha trimmet meg en god tur. Kunne ha tatt henne med på trilletur, men ute er det minus 8 og hun er forkjøla. Gud føler meg dum, desperat og innelåst...hehe... Men vekta viste -1 kg idag. Så dette funker. Og jeg har lært B):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ohallo alle sammen!

 

For at vi skal holde nogenlunde lik framgang så hadde det vært greit å ha veiedag feks tirsdag eller onsdag.Hva sier dere om det?

 

Lettere også for dama som legger oss inn i skjemaet!

 

Kom med evt andre forslag på veiedag,så stemmer vi over de i løpet av helgen eller mandag.

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

:ohallo alle sammen!

 

For at vi skal holde nogenlunde lik framgang så hadde det vært greit å ha veiedag feks tirsdag eller onsdag.Hva sier dere om det?

 

Lettere også for dama som legger oss inn i skjemaet!

 

Kom med evt andre forslag på veiedag,så stemmer vi over de i løpet av helgen eller mandag.

:blink:

 

Enig med deg Bessa. Uansett for meg om det blir tirsdag eller onsdag :-)

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessa : Ja, det er helt greit for meg å ha veiedag enten tirsdag eller onsdag, blir med på den :)

 

Mosjonista: Ikke ha dårlig samvittighet, syns vi er flinke jeg...noen sprekker må man vel regne med, det gjør jeg. Og det er derfor jeg syns at man også må bruke litt tid på å komme ned disse kiloene.

Ny start i morgen igjen:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Har hatt en fin dag. Gått en 2 times trimtur i nydelig vinterlys. Det ble noen trimpoeng :rolleyes:

 

Tror også at biffmiddagen til kvelds er helt ok. Nyter et par glass rødvin - det må være lov i helgene.

 

Ha en fin kveld :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunatics

Der ble det en frisk ridetur i 10 minus igår :D , det var bare fantastisk :D

Maten gikk det kjempebra med, var jo lørdag og alt, og lørdag er liksom den dagen "alle" spiser godteri.. men nei, jeg spiste ingenting godteri :D Hadde faktisk ikke lyst på noe, selv om barna spiste sitt :)

 

Nå ser jeg frem til en nydelig søndag, skal være mye ute i snøen, mens ribba storkoser seg i ovnen ;)

Skal ha masse grønnsaker til, så tror jeg klarer å holde meg til rett kalorimengde sammenlagt i dag :)

 

Ha en nydelig søndag alle sammen !

 

Ps: veier meg på den dagen dere ønsker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Kjempebra forslag Bessa !! Og bra at dere andre er med på den. Det gjør noe ekstra med en, når man vet at akkurat den dagen sitter alle klar og venter på at du skal skrive inn en flott vektnedgang. Istedetfor at du kan snike inn ett litt sånn halvlunkent et akkurat den dagen du kun veier deg :) Jeg er der idag nemlig B) 600 gr opp igår... Her skal det drikkes vann idag... Knaskes grønnsaker og gjøre alt rett. :P

 

Kan ikke du bestemme en dag da Bessa? Personlig syns jeg både tirsdag og onsdag er bra dager begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...