Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012


Gjest Menda

Anbefalte innlegg

Gjest KROKEN TOVE

denne tråden høres veldig ok ut,håper at jeg kan være med!

Jeg er 55???år og mitt store problem er at kiloene sitter spikret,muligvis pga alderen,men man har jo overspist,uff for et vemmelig ord.men det er sannheten.

Håper å gå fra nåværende 85kg til 73-75 før våren.Sliter med litt høyt blodsukker,så jeg kan hale inn dobbel helsegevinst med innsats her.Jeg jobber turnus i helsevesenet så det står ofte godsaker framme,desverre.

Min optimistiske plan:

0,5-1kg pr uke

trimme 3-4 g i uka

låse munnen for snask

spise mye grønnsaker

 

Gleder meg!!!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar
Gjest moratelars

god morgen!

Jeg blir helt imponert over at vi alle er så motiverte , og ingenting er bedre enn en slik start på året! Jeg skeier ut noe, er så glad i vin, og det er ikke så lett å si nei til det, om man blir budt det hos en venninne.

Ellers passer det godt for meg med onsdagen som veie-dag.

Og er det noen også bruker rockering som trening? og hva skal man kalle en slik aktivitet,-på lista over trim?

Ellers er jeg sykemeldt pga en vond arm, og har dermed mulighet til mere trim enn ellers, - glad for det..

nå er det bilringen og rockeringen som skal få seg en runde mens jeg ser på godmorgen norge .

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hei og velkommen hit trekløvermamma:)

Moro at flere tar veien til denne tråden, nå står vi sterke sammen til å klare målet vårt til sommeren.

Jeg er superklar for det kjenner jeg:

 

Vi har felles veiedag her på onsdagene og Mosjonista har laget en flott liste som hun oppdaterer hver veiedag:)

 

Lykke til:)

Gomårn :)

Ny morgen og nye muligheter :rolleyes:

13 dager igjen til fødselspermisjonen er over og på en måte skal det bli godt å begynne og jobbe igjen. Muligheten for småspising gjennom heledagen er 100% større når jeg går hjemme enn på jobb :P Har ikke kommet helt i treningsmodus enda, men tenker å få gått 2-3 turer i løpet av uka med eller uten vogn. Veiedag i morgen høres greit ut. Ønsker alle en superfin tirsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!:)

 

Kjenner jeg gruer meg til å veie meg imorgen. Selv om jeg har spist sunt og drukket mye vann så føler jeg på en måte at det har gått nedover, på en annen måte ikke. Hm..blir spennende dag for alle oss her inne i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunatics

Dritt og lort dag i dag :angry:

Snokveide meg igår, og da viste vekta 79,8 kg... 200 gram liksom?!?!?!

Jeg har ikke spist godteri, ikke oversteget kcal inntaket på 1300 om dagen, og nøye bokført alt jeg spiser og drikker... hva skjer liksom???

 

Joda, vet jo at 200 gram ned er bedre enn 200 gram opp, og at vi begynner på en ny uke imorgen ;)

Jeg gir på ingen måte opp, måtte bare blåse ut litt frustrasjon B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Hei! Her er det skikkelig hurramegrundt både på jobb og hjem, men nå har jeg fått oppdatert listen. Har en 2-åring som har sluttet helt å sove - natt som dag - kjekt??? NOT!!!

 

Idag ga jeg opp å sove halv seks. Stod opp og løpte 30 minutter på tredemølla - 300 kcal forbrent. Så jobbings fra 8-15.30. Hjem lage/spise middag. Sette sammen en rattkjelke. Ut å måke snø, mens ungene akte, 300 kcal forbrent. Inn, mate, stelle, legge 2-åringen, som jeg trodde skulle sove for natten. Satte meg ved PC'n klar for å oppdatere. Da kom ei venninne inn døra - gåtur? Klarte ikke å si nei. Times tur - 400 kcal forbrent.Kom hjem til litt vel dårlig stemning. 2-åringen hadde våknet, 12-årige storebror noe oppgitt etter å ha prøvd å trøste lille gråtefrøken i 30 minutter, uten telefon og uten at foreldrene kom hjem.. Jaja.. furtet i seng nå.. Og her sitter vi i "natten". Kjekt om pappa'n hadde kommet hjem nå, så jeg hadde fått dusjet og vi hadde kommet oss i seng.

 

Det blir en spennende dag imorgen da damer! Jeg vet jeg har fulgt opplegget til punkt og prikke. Og jeg vet jeg ikke har gått ned noe særlig... Gjør aldri det, men, men..bare det går nedover.

 

Lykke til! :D

GreteR.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :lol:

 

-0,8 kg på meg fra 85,9 til 85,1. :) Og det er jeg veldig fornøyd med... Har vært på Kick off med jobben i helga, og da var det ikke lett å beregne kcal... Måtte jo bare spise det vi fikk servert underveis... Men har tatt meg bra inn igjen etter at jeg kom hjem..

 

Menda: Hvordan får jeg lagt inn "undertekst" på innleggene - slik at jeg kan legge inn vektnedgangen uke for uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det igjen onsdag og for meg betyr det veiedag. Startvekt.76,0 idag 74,6 kg.

 

Glemte å melde inn forrige uke, men som dere ser går det etter planen. Kommet endelig igang igjen med treningen og klarer knapt å bøye meg idag. Kjørte nok litt vel optimistisk igang med tunge kneløft. Skal bli spennende å se hvordan jeg kommer meg gjennom kveldens 75 min time interval/styrke. Kjempegøy med så mange som blir med på denne tråden.Inspirerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ups...jeg har kanskje kjørt meg selv litt for hardt, men men...jeg har fått lønn for strevet, total nedgang 2,3 kg :) :) :)

Veide 86.2 kg på fredag og idag viste vekta 84.7 kg, er veldig fornøyd :)

 

Lykke til dere andre:)

 

Jeg tenkte det samme som deg Lunatics 200 gram ned er 200 gram ned og ikke opp. Vi har heldigvis en god stund på oss, og noen dager vil vel vekta ikke vise store nedganger. Hold motet oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stedet hvil.....men har mensen og da pleier jeg å gå opp litt. Satser på bedre resultat neste gang. jeg har ikke trent forrige uke heller men er igang igjen nå og det føles bra!

Dere andre har vært superflinke!! Veldig bra resultater! Blir spennende å se hvor mye vi går ned tilsammen i ukene/månedene fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :lol:

 

-0,8 kg på meg fra 85,9 til 85,1. :) Og det er jeg veldig fornøyd med... Har vært på Kick off med jobben i helga, og da var det ikke lett å beregne kcal... Måtte jo bare spise det vi fikk servert underveis... Men har tatt meg bra inn igjen etter at jeg kom hjem..

 

Menda: Hvordan får jeg lagt inn "undertekst" på innleggene - slik at jeg kan legge inn vektnedgangen uke for uke?

 

Svarer jeg:)

Du går Forum - min profil - rediger min profil( oppe til høyre) - endre signatur (på venstre menylinje) så kan du skrive inn det du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 1,8 kg. Det er siden forrige mandag. Veide da 77,6, i dag veide jeg 75,8.

 

Har lang vei igjen. Men det hjelper på motivasjonen å få en bra start. Jeg håper på et gjennomsnitt med 0,5 kg i uka. Og regner med at noen uker går jeg ned mer noen ganger mindre. Var flink med trening i forrige uke, hadde 14 trimpoeng. Blir ikke så mange denne uka. Men håper på et bra resulgtat neste onsdag likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moratelars

Hei!

og jeg er ikke kommet noen vei på vekta.. 82 kg idag også..her er det bare å "ut på tur" og droppe vinen.. og ikke gi seg.. Men jeg har gått "inn" 2 cm rundt livet, og det er nok rockeringen som har hjulpet der! :) Huff, ny uke, nye muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Heisann! Får ein kjekke tråd :) Lurte på om det er plass til ei til :))

Meldte meg inn her i september og var aktive i noen mnd, men så dødde tråden ut og då blei det liksom ikkje så mye vits i å gå inn på GR.. Men nå e det nytt år og nye muligheter. Mitt store ønske er 10 kg til 1 juni... Så følte denne tråden passet veldig godt til meg.. Jeg er 31 år, gift, har to barn på 10 og 7 år...Prøver å få trent minst 2 ganger i uka på senteret. Mitt problem er vel snop. Nugatti på skiven, og daglig inntak av snop har vært hverdagskost de siste 10 årene. Men når eg så bilder fra siste ferie, fikk eg ett SJOKK.... Ikkje mye vakkert nei, har vel aldri tenkt at eg var blitt såå stor..Var flink frem til desember så har gått ned nesten 10 kg, men det gjenstår de siste 10, som jeg håper å få hjelp, motivasjon av dere til å nå :)

 

5 sep -11 85,6kg

11 jan -12 76,1kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 78,3 kg idag, minus 0,5 siden fredag. Jeg har jo byttet veiedag. Så siden start 1.januar er det minus 1,9kg! Så jeg er fortsatt kjempefornøyd.

Veldig bra for mange av dere ser jeg. Mange av dere har mye å stå i med ved siden av også. Og for dere som føler det går litt tregt, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sååå flinke dere alle er. her går det unna.. jeg har enda ikke meldt meg inn på treningsenter, men det har jeg plan om å gjøre i kveld :)

 

ellers står vekta ganske stille, var 69 kg på fredag, men da jeg veide meg på mandag igjen, viste den 70,1 igjen.. såååå, litt irriterende, men vet at det er pga vi satt inne på en hytte hele helga med -25 grader ute, så kunne ikke ta med ungene ut.

 

ellers føler jeg at maten går greit, har skeiet ut litt mer en planlagt, og det e er vel grunnen til at det går så sakte. men i dag har jeg vært flink å spist en salat med valnøtter og fetaost + skinke til lunsj. passer på klokken, så jeg ikke småspiser (dette er en av mine verste uvaner)

 

er det sånn at alle har veiedag samtidig nå..??

sitter på jobb, så har bare skumlest gjennom her :) ha en flott dag alle <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hei :)

Da jeg veide meg 5.januar veide jeg meg på kvelden, så dagens resultat blir nok ikke helt riktig siden jeg veide meg etter frokost i dag - men vekta viste 88,2kg så jeg er storfornøyd! Siden jeg kun har gått to turer den siste uka ( ikke kommet helt i treningsmodus :unsure: )så er det ingen tvil om at kostendring virker!! Fra snop hver dag til sunnere og litt mindre mat, så nå var det bare å komme seg i aktivitet!! Har en rockering som jeg burde tørke støv av :P Ser at andre på tråden bruker den og at den funker. Målet er også 2-3 dager med gåturer på 1 time.

Ser at mange har hatt fine resultater og det motiverer! Ha en fin onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hei!

og jeg er ikke kommet noen vei på vekta.. 82 kg idag også..her er det bare å "ut på tur" og droppe vinen.. og ikke gi seg.. Men jeg har gått "inn" 2 cm rundt livet, og det er nok rockeringen som har hjulpet der! :) Huff, ny uke, nye muligheter...

Hei :)

Tenkte å børste støv av rockeringen i kveld. Har du noen begynner tips? Ser at du har hatt fint resultat rundt livet :) Kjøpte ringen for snart 2 år siden og den er jo veldig fin å se på ;) men nå tenkt jeg å ta den i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konemor69

Dere er utrolig flinke alle sammen. Blir veldig motivert av dere altså. Håper det er plass til en til her.

 

Jeg er 42 år og 3 barns mamma. Har alltid vært tynn, men så slet vi litt med å få barn. Så etter 10 år og 8 hormonrunder fikk jeg tvillingjenter for 5 år siden. Jeg la på meg 35 kilo med hormoner og gravidekilo. Heldigvis ble alt borte i løpet av et år. Jeg ble etter en stund mirakuløst nok gravid på nytt og fikk en nydelig sønn for 2 år siden. Jeg la på meg nesten 30 kilo i dette svangerskapet og jeg har enda 15 kilo igjen til jeg er der som jeg ønsker å være. Nå skal det sies at jeg ikke begynte å røyke igjen etter siste graviditet og det har jeg heller ikke tenkt til å gjøre.

 

Jeg startet registrering den 6. januar og skal prøve å være flink til å registrere maten og trening. Jeg er nesten alltid alene med barna da mannen reiser mye, så organisert trening er litt vanskelig å få til. Ser at noen bruker rockering.... Jeg har en ubrukt stående så kanskje det kan være noe? Jeg har meldt meg på et Grete Roede Stram opp kurs som starter i februar. Jeg får være flink til egentrening og sunt kosthold frem til da.

 

Målet er 15 kilo til sommeren.

 

Skal bli hyggelig å bli kjent med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men nå!

Her var det mange gode resultater, damer :) Det er klart motiverende med god nedgang - samtidig er det lurt å tenke i et langtidsperspektiv her, spesielt hvis en ikke er helt fornøyd med hva vekta viste i dag ;)

Kan være en trøst å tenke over følgende: Hvor lang tid har kroppen brukt på å legge på seg dine uønskede kilo? Det har neppe skjedd på veldig kort tid. Da er det jo naturlig at kroppen også bruker litt tid på å kvitte seg med disse kiloene...

Det som hjelper på sikt er livsstilsendring, det skjer heller ikke over natten. Vaner er vanskelige å endre, og vi vil antageligvis gå på både en og to, hvis ikke flere, smeller. Det som gjelder da er: Reis deg, børst av deg skuffelsen over feilvalg - og bli ferdig med det. Se framover!

Vi er ferdige med 1,5 uke nå, motivasjonen vil antageligvis snart få noe å bryne seg på. For meg er viktig å psyke meg opp slik at jeg er forberedt på dette jeg vet vil komme. Jeg har tidligere skrevet at jeg er et enten- eller menneske; enten er jeg flink til å spise kun det kroppen trenger, flink til å trimme, flink til å holde meg unna godteri, kaker, potetgull og lignende ellers så er jeg IKKE det. Det holder med noen få dager uten trim, en sjokolade eller for mye god mat med vin til- så er jammen hele opplegget ødelagt, og er jeg først i gang på galeien, ja, da er det bare å kjøre på! Da kan jeg like godt vente til mandag for å starte på nytt. Problemet er at på mandag får jeg ikke startet allikevel, og så bare baller det på seg. Her ligger den største utfordringen min: jeg må lære meg at jeg kan spise potetgull på lørdag, jeg trenger ikke velte hele opplegget på grunn av det. Spiser jeg for mye til ett måltid, er det fortsatt mulig å spise normalt dagen etter. Går det en uke uten trim, ja synd det da, men jeg bør likevel holde meg til matplanen - det er jo slett ingen grunn til å smøre på et tykt lag på brødskiva i tillegg til ekstra gulost?!

Dagen i dag er den første i resten av mitt liv- det er jeg som bestemmer - og jeg bestemmer at jeg vil ha et fornuftig kosthold med nok trim til å holde kroppen i form. Det er lov å unne seg både det ene og det andre - men med måte, og ikke hver dag!

 

Lykke til videre alle sammen, dette klarer vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...