Gå til innhold

Ned 10 -12 kilo til sommer 2012


Gjest Menda

Anbefalte innlegg

Vekta i dag viser 68,5 kilo, dvs -1,2 kilo ned fra forrige mandag! Superfornøyd med det :D

Rask gåtur på 10 km på mendag, spinning i går, og snømåking i 2 timer i dag, er ukas foreløpige trim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

sier bare hæærlig... Så mye flinke folk det er her :-)

Selv har jeg gått ned 1,4 kilo og veier nå 77,0 kg. Fornøyd. Da er det bare å forsette på ny uke, med enda flere muligheter på der vi har bommet til nå ;-)

Stå på alle sammen, sammen SKAL vi klare det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Her var det mange gode resultater, damer :) Det er klart motiverende med god nedgang - samtidig er det lurt å tenke i et langtidsperspektiv her, spesielt hvis en ikke er helt fornøyd med hva vekta viste i dag ;)

Kan være en trøst å tenke over følgende: Hvor lang tid har kroppen brukt på å legge på seg dine uønskede kilo? Det har neppe skjedd på veldig kort tid. Da er det jo naturlig at kroppen også bruker litt tid på å kvitte seg med disse kiloene...

Det som hjelper på sikt er livsstilsendring, det skjer heller ikke over natten. Vaner er vanskelige å endre, og vi vil antageligvis gå på både en og to, hvis ikke flere, smeller. Det som gjelder da er: Reis deg, børst av deg skuffelsen over feilvalg - og bli ferdig med det. Se framover!

Vi er ferdige med 1,5 uke nå, motivasjonen vil antageligvis snart få noe å bryne seg på. For meg er viktig å psyke meg opp slik at jeg er forberedt på dette jeg vet vil komme. Jeg har tidligere skrevet at jeg er et enten- eller menneske; enten er jeg flink til å spise kun det kroppen trenger, flink til å trimme, flink til å holde meg unna godteri, kaker, potetgull og lignende ellers så er jeg IKKE det. Det holder med noen få dager uten trim, en sjokolade eller for mye god mat med vin til- så er jammen hele opplegget ødelagt, og er jeg først i gang på galeien, ja, da er det bare å kjøre på! Da kan jeg like godt vente til mandag for å starte på nytt. Problemet er at på mandag får jeg ikke startet allikevel, og så bare baller det på seg. Her ligger den største utfordringen min: jeg må lære meg at jeg kan spise potetgull på lørdag, jeg trenger ikke velte hele opplegget på grunn av det. Spiser jeg for mye til ett måltid, er det fortsatt mulig å spise normalt dagen etter. Går det en uke uten trim, ja synd det da, men jeg bør likevel holde meg til matplanen - det er jo slett ingen grunn til å smøre på et tykt lag på brødskiva i tillegg til ekstra gulost?!

Dagen i dag er den første i resten av mitt liv- det er jeg som bestemmer - og jeg bestemmer at jeg vil ha et fornuftig kosthold med nok trim til å holde kroppen i form. Det er lov å unne seg både det ene og det andre - men med måte, og ikke hver dag!

 

Lykke til videre alle sammen, dette klarer vi :)

 

What she said!!

 

Veldig godt skrevet og akkurat i riktig tid. Du har helt rett - snart kommer motgangen. Det du skrev er jo egentlig opplagt, men det er viktig å huske på det akkurat nå og i ukene fremover.

 

Hadde nettopp en "runde" på kjøkkenet. Rotet rundt i skap og skuffer - hadde fortsatt nok motivasjon til å ligge unna, men snart har jeg nok ikke det :unsure: vi har mye godt men ikke "det" jeg hadde lyst på. Vet ikke hva det er en gang. Best å ikke analysere the moment of weakness.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente/dame på 38 år, som for 3 år siden satt inn hormonspiral etter mye trøbbel.

Dette hjelp meg mye med mine plager, men jeg som alltid har vært slank ( 183 cm og 73 kg) la på meg 12 - 13 kg, noe jeg gjør med hormoner. Og jeg er IKKE glad i disse kiloene :(

Vil så gjerne ned igjen til mer normalvekt for meg.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal komme ned disse kiloene, men jeg satser på mye egentrening etter nyttår kombinert med sunn kost:)

 

Noen som ønsker å bli med??

 

 

Jeg vil være med her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moratelars

Hei :)

Tenkte å børste støv av rockeringen i kveld. Har du noen begynner tips? Ser at du har hatt fint resultat rundt livet :) Kjøpte ringen for snart 2 år siden og den er jo veldig fin å se på ;) men nå tenkt jeg å ta den i bruk.

Heisann!

Jo jeg er kjempefornøyd med ringen min, føler at jeg blir strammet opp i hele magen! tror at det heter kjernemuskulatur,. iallefall kjennes det slik ut. Jeg starter med den på morgenen 10 min, og på kvelden det samme.

Og jeg måtte "øve" på å få det til, det er klart.. Ikke helt lett i fra begynnelsen. Begynnte bare å telle runder jeg fikk det til, - og plutselig en dag gikk det så lett som bare det. ;) . Jeg vet om en dame som kun trimmer ved hjelp av ring, og har valgt å holde på 1 time hver annen kveld. selv er jeg også glad i å gå tur, og velger å være ute i friluft i stede for å stå inne i stua med ringen..

Kan anbefale å se på tv, høre en sang eller nyheter på radio, slik at tida ikke blir for langtekkelig mens du rocker i vei..

nå har jeg begynnt å øve meg på å rocke motsatt vei, og tror at det kan være bra for muskulaturen med litt likevekt i belastningen :)

Lykke til!! blir gøy å se om vi kansje mister mere cm enn resten av gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg her Duddu71 ;) Velkommen!:)

 

En veldig motivert gjeng her, dette skal vi klare, men det blir nok noen dager med litt motgang og mye fristelse:(

 

Rockering høres kjempegreit ut som trening...den må jeg tenke litt på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Heisann!

Jo jeg er kjempefornøyd med ringen min, føler at jeg blir strammet opp i hele magen! tror at det heter kjernemuskulatur,. iallefall kjennes det slik ut. Jeg starter med den på morgenen 10 min, og på kvelden det samme.

Og jeg måtte "øve" på å få det til, det er klart.. Ikke helt lett i fra begynnelsen. Begynnte bare å telle runder jeg fikk det til, - og plutselig en dag gikk det så lett som bare det. ;) . Jeg vet om en dame som kun trimmer ved hjelp av ring, og har valgt å holde på 1 time hver annen kveld. selv er jeg også glad i å gå tur, og velger å være ute i friluft i stede for å stå inne i stua med ringen..

Kan anbefale å se på tv, høre en sang eller nyheter på radio, slik at tida ikke blir for langtekkelig mens du rocker i vei..

nå har jeg begynnt å øve meg på å rocke motsatt vei, og tror at det kan være bra for muskulaturen med litt likevekt i belastningen :)

Lykke til!! blir gøy å se om vi kansje mister mere cm enn resten av gjengen.

Hei og takk for tilbakemeldinga :) Er bare inne på nett en svipp men har bestemt meg for å begynne rockinga i kveld når ungene har lagt seg, for å unngå skader :lol: har ikke fått teket på det enda, så ringen holder seg kun oppe 3-4 svinger før den søker gulvet. Men øvelse gjør mester ;) Ha en fin torsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

:D DA har jeg oppdatert listen og fyttigrisen så flinke vi er!!! Måtte det bare fortsette :) Selv gikk jeg ikke ned sååå mye da.. så da var det veldig godt å lese det innlegget ditt ellinrep. Det er så sant som det er skrevet.. Kjempebra!!

 

Ble en daff sofadag her igår. Mannen og 2-åringen har reist til farfar, så her ble det såå rolig. Skulle sikkert ha trent og gjort ting i huset, men sånne kvelder klarer jeg ikke annet enn å synke ned i godstolen og nyte roen...hehe.. Bedre takter idag. Nå har jeg spist fullkornspai fra Stabburet til middag - NAM!, litt avslapning, så blir det å måke snø så kaloriene renner ut av kroppen på meg.. JUHUU!! Stå på videre alle sammen!!!

GreteR.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alle har vært superflinke! (vel bortsett fra en da...*rekker opp hånda*)

Gjør alt for å bidra til nedgang neste uke. Maten har gått greit de siste dagene.

Prøver å drikke masse vann, må minne meg selv på det utover kvelden. På jobb går det bra for da har jeg vannflaska ved siden av meg hele dagen, værre på kvelden når jeg holder på med annet...

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært å oppdatere listen Mosjonista!:)

Gøyalt og se tallene på denne måten, det gir mer motivasjon til å fortsette:)

 

Imorgen ser jeg frem til en lang gåtur med en venninne, koselig å ha litt selskap med treninga iblant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mosjonista

Takk for det Menda :rolleyes:

 

Jeg ble så inspirert av den tråden ellinrap la inn link til at jeg måket hele gårdsplassen og bar inn en hel palle med ved. Fylte opp vedvesker og bar de rundt halve huset og lengst inn kjellern. 3 timers jobb og 1400 kcal forbrent.... Positivt smågal kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode resultater, damer :) Det er klart motiverende med god nedgang - samtidig er det lurt å tenke i et langtidsperspektiv her, spesielt hvis en ikke er helt fornøyd med hva vekta viste i dag ;)

Kan være en trøst å tenke over følgende: Hvor lang tid har kroppen brukt på å legge på seg dine uønskede kilo? Det har neppe skjedd på veldig kort tid. Da er det jo naturlig at kroppen også bruker litt tid på å kvitte seg med disse kiloene...

Det som hjelper på sikt er livsstilsendring, det skjer heller ikke over natten. Vaner er vanskelige å endre, og vi vil antageligvis gå på både en og to, hvis ikke flere, smeller. Det som gjelder da er: Reis deg, børst av deg skuffelsen over feilvalg - og bli ferdig med det. Se framover!

Vi er ferdige med 1,5 uke nå, motivasjonen vil antageligvis snart få noe å bryne seg på. For meg er viktig å psyke meg opp slik at jeg er forberedt på dette jeg vet vil komme. Jeg har tidligere skrevet at jeg er et enten- eller menneske; enten er jeg flink til å spise kun det kroppen trenger, flink til å trimme, flink til å holde meg unna godteri, kaker, potetgull og lignende ellers så er jeg IKKE det. Det holder med noen få dager uten trim, en sjokolade eller for mye god mat med vin til- så er jammen hele opplegget ødelagt, og er jeg først i gang på galeien, ja, da er det bare å kjøre på! Da kan jeg like godt vente til mandag for å starte på nytt. Problemet er at på mandag får jeg ikke startet allikevel, og så bare baller det på seg. Her ligger den største utfordringen min: jeg må lære meg at jeg kan spise potetgull på lørdag, jeg trenger ikke velte hele opplegget på grunn av det. Spiser jeg for mye til ett måltid, er det fortsatt mulig å spise normalt dagen etter. Går det en uke uten trim, ja synd det da, men jeg bør likevel holde meg til matplanen - det er jo slett ingen grunn til å smøre på et tykt lag på brødskiva i tillegg til ekstra gulost?!

Dagen i dag er den første i resten av mitt liv- det er jeg som bestemmer - og jeg bestemmer at jeg vil ha et fornuftig kosthold med nok trim til å holde kroppen i form. Det er lov å unne seg både det ene og det andre - men med måte, og ikke hver dag!

 

Lykke til videre alle sammen, dette klarer vi :)

 

Hei Ellinrep :rolleyes:

 

Her beskriver du meg og.. Jeg er enten HELT PÅ eller HELT AV.... Hvis jeg er flink å trimme, så er jeg og flinkere med maten og.. Faller jeg ut på trimmen, så "slurver" jeg mer med maten og - men det burde være omvendt.. Hvis jeg ikke får trimmet, så burde jeg jo være ekstra forsiktig med maten...

 

Denne uvanen skal jeg nå snu... Om en gjør en feil, så er ikke hele endringen ødelagt - en må bare ta seg inn igjen så fort som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

:D DA har jeg oppdatert listen og fyttigrisen så flinke vi er!!! Måtte det bare fortsette :) Selv gikk jeg ikke ned sååå mye da.. så da var det veldig godt å lese det innlegget ditt ellinrep. Det er så sant som det er skrevet.. Kjempebra!!

 

Ble en daff sofadag her igår. Mannen og 2-åringen har reist til farfar, så her ble det såå rolig. Skulle sikkert ha trent og gjort ting i huset, men sånne kvelder klarer jeg ikke annet enn å synke ned i godstolen og nyte roen...hehe.. Bedre takter idag. Nå har jeg spist fullkornspai fra Stabburet til middag - NAM!, litt avslapning, så blir det å måke snø så kaloriene renner ut av kroppen på meg.. JUHUU!! Stå på videre alle sammen!!!

Super liste du har laga!! Lillemann har sovna, så nå skal jeg hoppe i klærne og måke litt snø :) hadde egentlig tenkt å slappe avforan tv, men jeg ble inspirert av snømåkinga til deg og ett par andre på tråden- så takk for det!! Snoker ikke i skapene så lenge jeg er ute ;) ha en fin fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Helg damer :)

 

I dag har jeg altså vært så flink som jeg aldri har vært på en lørdag før...

spiste grove rundstykker til frokost kl 9 og wok med kylling og grønnsaker til tili middag kl 14 <3 åsså var jeg ute å gikk tur i 1,5 time sammen med datteren min.

 

men nå sliter jeg, da ungene har fått lørdagsgodis.. og dette er døden for meg.. jeg har vann i munnen, abstinenser og sultfølelse :o helt utrolig at det skal være slik.. men målet mitt er å kunne kose meg med å se ungene kose seg, uten at jeg sitter å sikler på godiset.

 

så nå sitter jeg med kaffekoppen med daten i fanget, med begge ungene på siden av meg med hver sin skål i fanget. JEG SKAL KLARE DET!!!!

 

var forresten på vekta i morres og veide 69,6 kg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Dette klare du :) Hardt er det, men må tenke POSITIVT.. Lag deg en god fruktsalat, grønnsaker med dipp :)

Det er lørdag, og lov å kose seg litt :)

HA en flotte lørdag videre....

Heier på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er virkelig hardt.. men vi skal bort på besøk, og da regner jeg med det er mye godt på bordet, så da skal jeg heller unne meg å smake litt :)

 

ja egentlig trenger jeg ikke helg på et par mnd, for det er helgene som ødelegger som verst for meg.

 

har heldigvis fått samboern med meg nå :D <3 <3 og han har gått ned 3 kg tror jeg :D så her motiverer vi hverandre.

 

takk for kjapt svar forresten, kos deg i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunatics

Lite skriving på meg denne uka, da minsta har slitt med dobbelsidig ørebetennelse og feber på rundt 40 siden søndag :(

Men med maten går det bare bra, har ikke fått trimmet annet enn det lille jeg gjør hjemme. Så satser på mere trim neste uke.

 

Snikveide meg i dag, 79 kg ! :D det er minus 1 kg siden jeg startet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D DA har jeg oppdatert listen og fyttigrisen så flinke vi er!!! Måtte det bare fortsette :) Selv gikk jeg ikke ned sååå mye da.. så da var det veldig godt å lese det innlegget ditt ellinrep. Det er så sant som det er skrevet.. Kjempebra!!

 

Ble en daff sofadag her igår. Mannen og 2-åringen har reist til farfar, så her ble det såå rolig. Skulle sikkert ha trent og gjort ting i huset, men sånne kvelder klarer jeg ikke annet enn å synke ned i godstolen og nyte roen...hehe.. Bedre takter idag. Nå har jeg spist fullkornspai fra Stabburet til middag - NAM!, litt avslapning, så blir det å måke snø så kaloriene renner ut av kroppen på meg.. JUHUU!! Stå på videre alle sammen!!!

 

 

Hei. Startvekta mi var 77,6. Gidder du endre det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen.

Jeg har falt litt ut kjenner jeg men gir ikke opp.

Har liksom ikke helt funnet svisjen i det hele denne gang, men den kommer nok. Mat, trening og det der har ikke falt helt på plass enda. Har kjøpt nintendo wii med sports så får rørt litt på flesket der da og skal kjøpe til enda noen treningsgreier. Det er jo zumba å få kjøpt til den også så den vurderes sterkt...

 

Stå på alle sammen så kommer jeg etter jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!:)

 

Nå kan jeg virkelig kjenne det på klærne at jeg har gått ned i vekt, juhu...dette har jeg lengtet så etter:)

Er spent på veiingen til onsdag, krysser fingre for at vekta viser det jeg ønsker.

 

Skjønner at det frister når barna sitter med lørdagsgodtet sitt og man ikke kan røre så mye selv. Men tror det er viktig at man ikke glemmer å kose seg litt i helgene, ellers vil jo denne slankingen bli uutholdelig for mange.

 

Ønsker alle en flott uke med masse motivasjon og styrke til å holde seg unna alle fristelser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

God kveld!:)

 

Nå kan jeg virkelig kjenne det på klærne at jeg har gått ned i vekt, juhu...dette har jeg lengtet så etter:)

Er spent på veiingen til onsdag, krysser fingre for at vekta viser det jeg ønsker.

 

Skjønner at det frister når barna sitter med lørdagsgodtet sitt og man ikke kan røre så mye selv. Men tror det er viktig at man ikke glemmer å kose seg litt i helgene, ellers vil jo denne slankingen bli uutholdelig for mange.

 

Ønsker alle en flott uke med masse motivasjon og styrke til å holde seg unna alle fristelser:)

Godkveld :)

Det må være superkjekt å kjenne på klærne at vekta går nedover - du har vært kjempe flink!! Selv har jeg vær på hyttetur med god vin og enda bedre mat, men jeg håper at jeg ikke har gått opp til startvekta på onsdages veiing :huh: Har begynnt og bruke rockeringen to små runder pr dag og det kjenner jeg på magen, så er det bare å satse på at jeg fortsetter med den og ser resultater etterhvert ;) ha en fin søndagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må være, å kjenne at klærne sitter løsere. Det gleder jeg meg til også :)

Her har uka gått bra, men verre i helga. Var en tur i Sverige på lørdag, og da var vi innom godisbutikken. Ble litt ja.. og på kvelden ble det litt vin. Men jeg tenker at det må være lov å kose seg, for jeg kommer ikke til å slutte å spise godis. Det kommer jeg ikke ti å klare. Jeg må skjerpe meg på inntaket.

Det er nesten håpløst å få til trening, siden det skjer noe så å si hele tiden... Det irriterer meg en smule :(

Satser på noen smutthull til uka, så jeg får trent.

Gleder meg til onsdag for å se hvordan vekta ligger ann da.

 

Stå på folkens, dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men nå!

God kveld, alle sammen!

 

Ja, det er som flere har sagt- helgene er en utfordring... Ukedagene går unna som bare det, og jeg har funnet en fin rytme med mat og trim. Men så kommer helga, og lager krøll. Ikke veldig mye, trodde jeg, helt til jeg plottet inntak av rødvin, potetgull og hjemmebakt pizza inn i systemet. Jøje meg. Tok meg faktisk tid på å plotte inn alle ingrediensene på pizzaen og delte på antall stykker, og fikk meg en stor overraskelse der, ja. Men, jeg gir meg ikke- jeg har bare blitt en erfaring rikere. Så det så. Har prøvd å bøte på skaden i dag med å spise ganske mye mindre, så får vi se til uka.

Ny uke starter, og nye muligheter ligger der og venter. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...