Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Ja da var vi i gang med ny tråd, herlig!

Denne gangen skal vekten bare gå én vei, og det er nedover ;) Jeg veier inn i morgen!

Blir en spennende tid fremover. Mitt første mål er å klare mest mulig til påske :P rette eter er bursdagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det siste usunne julemåltidet inntatt(klippfisk med ribbefett, nydelig godt men ikkje av det mest sunne å ete), restane(kake restane) får andre "kose" seg med. Eg veier meg på tirsdag men går utifrå at det ikkje er noke lystige greier. Men, som du seier så skal vekta berre gå ein vei no framover, nemli ned.

Skal prøve å legge inn ei treningsøkt på trimsykkelen, har tenkt å få meg deg puls om mandagane."ned 2 bukse str på ein mnd" (det hadde jo vore noke det)

 

Satser på å greie mest mulig til påske og, er ein flink så skulle det vere gode utsikter til det. Neste utskeielse blir ikkje før i mai då skal minsten konfirmeres.

 

Såg du skulle vere med på sjokoladefri Mia, den er eg og med på. :) :)

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg har jo egentlig veiedag på tirsdag jeg også, så henger meg på den i morgen! Var innom butikken i stad, hadde lyst på alt mulig, spesielt sjokolae ;) men gikk ut med biola, løk og sopp :P det var jo ikke noe mer jeg egentig trengte :P Litt stolt over at jeg ikke kjøpte NOE annet. Jeg bobler av motivasjon ak nå, det er litt skummelt i grunn.. Men det skal gå bra :D

 

Når på mandagene er puls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da kom jeg endelig inn på siden. Endelig er vi i gang med ny tråd og nytt år. Jeg er i gang allerede og vekt og cm er notert. Er veldig gira og klar. Jeg er nok ikke ferdig med målet før juni-august, alt ettersom.

 

Tonetrall

 

02.jan: 84,2 kg / 545 cm :unsure:

 

Slik er tilstanden i dag. Uff og uff... Men nå går det bare en vei og det er nedover.

Jeg kjører nok blanding av lavkarbo og GR. Jeg kommer også til å spise sjokolade, men kommer til å kontrollere alt mer. Jeg regner nok mest på kcal pr dag. Jeg har kjøpt inn masse småsjokolader (typene som veier ca 24-30 gr) og kommer til å kose meg med én hver kveld. Det er nok slik jeg kommer til å holde ut lengst mulig, og best mulig :P

 

Jeg synes de nye vekt og mål sidene til GR er kjempebra, så der har jeg notert delmål etc. Man kan også se sånn ca når man når målene sine. Ellers noterer jeg all mat igjen. Kommer til å gjøre det i mnd fremover. Ellers liker jeg å planlegge (for meg er det veldig viktig også, siden jeg er så mye borte). I dag er det derfor innkjøpt bok der jeg noterer "slanketing" (innkjøp, huskelister, treningstider, små oppmuntrende ord etc etc).

 

Jeg gleder meg til å gjøre jobben sammen med dere :)

 

Klem

 

PS. Puls begynner kl 19.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo egentlig veiedag på tirsdag jeg også, så henger meg på den i morgen! Var innom butikken i stad, hadde lyst på alt mulig, spesielt sjokolae ;) men gikk ut med biola, løk og sopp :P det var jo ikke noe mer jeg egentig trengte :P Litt stolt over at jeg ikke kjøpte NOE annet. Jeg bobler av motivasjon ak nå, det er litt skummelt i grunn.. Men det skal gå bra :D

 

Når på mandagene er puls?

 

 

Puls er 19.45 så vi får berre henge oss på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg endelig inn på siden. Endelig er vi i gang med ny tråd og nytt år. Jeg er i gang allerede og vekt og cm er notert. Er veldig gira og klar. Jeg er nok ikke ferdig med målet før juni-august, alt ettersom.

 

Tonetrall

 

02.jan: 84,2 kg / 545 cm :unsure:

 

Slik er tilstanden i dag. Uff og uff... Men nå går det bare en vei og det er nedover.

Jeg kjører nok blanding av lavkarbo og GR. Jeg kommer også til å spise sjokolade, men kommer til å kontrollere alt mer. Jeg regner nok mest på kcal pr dag. Jeg har kjøpt inn masse småsjokolader (typene som veier ca 24-30 gr) og kommer til å kose meg med én hver kveld. Det er nok slik jeg kommer til å holde ut lengst mulig, og best mulig :P

 

Jeg synes de nye vekt og mål sidene til GR er kjempebra, så der har jeg notert delmål etc. Man kan også se sånn ca når man når målene sine. Ellers noterer jeg all mat igjen. Kommer til å gjøre det i mnd fremover. Ellers liker jeg å planlegge (for meg er det veldig viktig også, siden jeg er så mye borte). I dag er det derfor innkjøpt bok der jeg noterer "slanketing" (innkjøp, huskelister, treningstider, små oppmuntrende ord etc etc).

 

Jeg gleder meg til å gjøre jobben sammen med dere :)

 

Klem

 

PS. Puls begynner kl 19.30

 

 

Har ikkje komme meg inn på sidene før no, himla tregt nett her idag. (må visst ha tak i sveiv til det :D )

 

Vi blir forhåpentligvis ferdige på samme tid då. Eg veg meg i morgon, får sjå om eg måler meg seinare på dag (når eg har meir tid og huset for meg sjølv)

 

Har ikkje vore særlig svolten idag, men etter det store etegildet som har vore så er det vel ikkje så rart.

 

Ein liten sjokolade på ca 25 gram kvar kveld er bedre enn å gå bananas i ein 200 grams vertfall. Har rikelig av dei på kjølen, men så lenge dei er uåpna så får dei no ligge for meg. Skal greie å halde meg om dei er åpna og.

Eg har ikkje studert så veldig mykje på dei nye sidene, det skulle jo forsvinne ein del etter kvart syns eg dei skreiv.

 

Eg er veldig motivert til å begynne og gler meg til å vere skikkelig igang. Eg håper og at Sizzi stikk innom, om ho ikkje er altfor sliten. Har sagt til ho at ho er savna og at vi tenker på ho. :)

 

Kjem til å lage meg omelett på morgonen slik at eg har då og til lunsj, lavkarbo funka på meg så lenge eg holdt på med det.

Blir litt lei egg i lengden så kanskje eg unner meg ei skive til frokost, det er storsett berre då eg et skiver til vanlig og.

 

Nei, no er det rydding av kjøkkenet og så skal eg innta godstolen med strikketøyet mitt. Ei god venninne treng sokkar :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så bra vi alle er motiverte og klare til nye utfordringer (men sikkert mest de gamle:p) Fikk ikke m meg puls i dag, var på jobb til 19.30 så bar det rett på trening. Jeg har vært utrolig sliten i kroppen i dag også, men ble både måking (de har klart å brøyte bilen min inne..) en god gåtur, og en rolig joggetur på mølla og noe tøyning.. Får prøve å ta cm mål i morra jeg også! Nå er det senga straks, bare litt tannpuss og sånt, hehe

 

Ja sidene har vært ganske håpløse i dag. Men men.. Nå er jeg ganske håpløs, trøtt som rakkern :rolleyes: så sier natta, så får jeg heller komme innomigjen i morgen.. B) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tonetrall

2. jan: 84,2 kg / 545 cm

 

mia123

2. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

 

Jeg målte meg i går kveld, så får prøve å ta det en morgen også, men da får det bli i helgen.. Kroppen er skikkelig i ulaget i dag, føler meg ikke i form i det hele tatt! Håper det blir bedring snart, for nå har ikke kroppen vært god på en stund. Lite fornøyd med vekta, siden det er mye opp fra i går, men ingen sturing her. Skal ha god nedgang til neste uke, så sånn er det med den saken!

 

Fikk først opp de andre måle lt i går, har vært inne der flere ganger, og tidligere, også etter de åpnet de nye sidene har det kun vært midje jeg har kunnet registrere..

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

Hei!

Kan jeg slenge meg med? :)

Jeg har vært her inne utallige ganger, har sikkert ptøvd å slanke på både 5 og 7 ganger... Men nå er det jaggu meg nok! Jeg og samboern + våre tre barn skal på 14dagers ferie til spania i juni, og da SKAL jeg ha gått ned 15 kilo!! veier i dag 78,6, og det endelige målet er ca 60. Jeg er 163 cm høy, så det er en passelig vekt, kanskje.. :P

 

Jeg har en flott ellipsemaskin i stua.. Tørka støv av den i går og trente 47 min :D veldig fornøyd med det. Og i tillegg følte jeg meg kjempebra mens jeg sto der! Så jeg gleder meg til kveldens runde :)

 

Har ikke målt cm enda, men det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg slenge meg med? :)

Jeg har vært her inne utallige ganger, har sikkert ptøvd å slanke på både 5 og 7 ganger... Men nå er det jaggu meg nok! Jeg og samboern + våre tre barn skal på 14dagers ferie til spania i juni, og da SKAL jeg ha gått ned 15 kilo!! veier i dag 78,6, og det endelige målet er ca 60. Jeg er 163 cm høy, så det er en passelig vekt, kanskje.. :P

 

Jeg har en flott ellipsemaskin i stua.. Tørka støv av den i går og trente 47 min :D veldig fornøyd med det. Og i tillegg følte jeg meg kjempebra mens jeg sto der! Så jeg gleder meg til kveldens runde :)

 

Har ikke målt cm enda, men det kommer!

 

Det er berre til å slenge seg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da er det dag 2 og vi er foreløpig 4 motiverte jenter her. Mangler iallfall Buldre og Sizzi :blink: Håper de også "joiner" oss. Ja, de savnes og etterlyses.

 

Ja, vi har vel alle prøvd mange ganger før, men nå har vi bestemt oss at dette klarer vi og at det er endelig. Jeg sluttet å røyke for vel 3 år siden - prøvde manger ganger. Til slutt greidde jeg det, og jeg er fortsatt røykfri. Skjønner i dag ikke hvordan jeg kunne være avhengig av noe så fælt. Håpet er at jeg (vi) kommer dit ang mat også :P Det er vel samme logikken??!!

 

Ønsker dere alle lykke til. 3 av oss burde være sånn passe i mål til 1.juni, noen kanskje før (og en kanskje litt etter ^_^ ). Da er det lurt å sette noen delmål. Jeg har bestemt meg at når jeg når 79 (ca 10.feb), så skal jeg ha ansiktsbehandling :)

 

Ha en super dag.

 

@Mia: Å trene istedenfor å se Puls syntes jeg var lurt ;) Ellers kan du se det om igjen på nrk.no/puls sine sider. Jeg har disse to fridagene innvilget meg en rolig start uten trening. Er rett og slett litt sliten. Jeg begynner treningen i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, Tonetrall og Fjellgeita :rolleyes:

Så flinke dere er som har laget ny tråd. Jeg måtte leite litt for å finne fram innpå her, har ikke vært her på lang tid.

 

Nå blir det endring på det. Starter på kurs neste uke

 

Lykke til på veien nedover, jenter :rolleyes:

 

Lykke til dere andre som også følger tråden!

 

klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vore ein bra dag her vest, kjem til å legge gradvis om. Så slepp eg kanskje sukkersuget etter ei godt sukra julehelg :D

 

Ja, dei får slenge seg med dei som vil, syns eg såg queen i døra her i sta og det hadde jo vore alle tiders om ho slo seg ilag med oss og.

 

Vi får hjelpe kvarandre så godt vi kan.

 

Ellers så har eg så smått begynt å komme meg i siget på syloftet, har utsett det i det lengste.

Skal til byen på torsdag med minsten, handle litt får eg vel og.

Fredag får eg elektriker på huset som skal montere varmepumpe (den andre tok kvelden rett før jul )

 

Vi snakkes brått damer :)

 

Flott hjerte du hadde under navnet ditt Tonetrall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, Tonetrall og Fjellgeita :rolleyes:

Så flinke dere er som har laget ny tråd. Jeg måtte leite litt for å finne fram innpå her, har ikke vært her på lang tid.

 

Nå blir det endring på det. Starter på kurs neste uke

 

Lykke til på veien nedover, jenter :rolleyes:

 

Lykke til dere andre som også følger tråden!

 

klem fra queen

 

 

Der var du ja :)

 

Så koselig å sjå deg, håper du slår deg ilag med oss sjølv om du skal gå på kurs.

 

Klem Fjellgeita

 

Forresten Godt Nyttår til deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Velkommen og Godt Nytt år, Queen. Godt å se deg :) Håper du "joiner" oss og motiverer oss gjennom våren. Lykke til på kurs. Det er supert. Hadde nok også tatt et kurs om det ikke var for denne skiftjobben.

 

Det går bra her også, men sukkersuget er stort :angry: Skal kjempe meg gjennom de første dagene her nå. Ikke lurt å kjøpe så mange småsjokolader :D Tror jeg kjøper en pr dag fremover. Har IKKE spist opp alle, men det har blitt 3 pr dag istedenfor 1. Jaja... Det var verdt forsøket, men det gikk altså IKKE - hehe...

 

Kjenner iallfall på meg at dette skal gå denne gangen.

 

ha en super kveld. Snakkes brått, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så artig at fler titter innom :D Kroppen er ikke god i dag, og nå får jeg virkelig ikke sove.. Lå i nesten 2,5 time og bare vred meg, INGEN tegn til å klare å sovne.. Så nå stod jeg opp, får prøve igjen snart.. Nå er det virkelig bra at jeg ikke har noe godis i hus, for da hadde jeg nok gomla det, selv om jeg i grunn er kvalm nok fra før..

 

Ja fint hjerte tonetrall <3

 

Vi skal klare det denne gangen :D ser nå ut til at jeg får en tregere start enn jeg hadde håpet på, hvis kroppen fortsetter som dette blir det dårlig med både søvn og trening.. DET er jo ikke mye bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Vi skal greie det ja :rolleyes:

 

Vi tar en og en dag, en og en uke etc og plutselig er det påske :P Og om vi har vært flinke da er vi ca 10 kg lettere :D Tenk det !! Det er en deilig tanke.

 

Håper du fikk sove etterhvert. Jeg sov litt lenge i går, så i natt ble det ikke mye søvn på meg heller. Opp kl 05 og jobb. Vært hos legen for å fornye sertifikater i jobben. Alle prøver er flotte (unntatt undertrykket, men kan skyldes overvekt og lite søvn ??), høre godt gjør jeg også ;) Akkurat hjemme for å skrive ned i matdagboken. Så er det i vei til en venninne på middag. Håper jeg greier egenkontroll og at jeg kommer hjem fornøyd og stolt i kveld :huh: Det er vel egentlig helt opp til meg selv - det er mitt valg :wub:

 

Ha en fortsatt superfin og flink kveld. Koselig at vi er mange her nå. Må vi alle lykkes - sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen kjem til å gå fint den skal du sjå. Det er lov å smake litt når ein er i besøk, det er berre om å gjere å begrense seg når ein kjem til godisane (og det er vel der vi feilar einkvar).

 

Eg er på jobb, er nett ferdig med årsoppgjeret i rekneskapen eg fører her (no er det strikketøy ei stund) Ja, eg har det fint, spring ikkje akkurat ræva av meg. ;)

 

Har vore litt bekymra idag, mor har ikkje vore i strøk. Ho tok ein tur til legen og han meinte det var krystallsjuka som feila henne. Ja, for ho har vore så "øren" dei siste dagane. Litt ekkelt når ho er ør og svimmel er redd ho dett og skadar seg igjen. Håpar det rettar seg snart.

Det var dagens bekymring. :)

 

Vi snakkes snart, ha ein super duper kveld hos venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble ekstremt lite søvn i natt, og kroppen er ikke helt i laget i dag heller, men er hvertfall ikke værre! Skal opp å trene litt etterpå, enten så svetter jeg det ut, ellers så blir jeg skikkelig dårlig, men da går det hvertfall fortere over, også får jeg forbrent litt kcals, så win/win! hehe

 

Håper det går bra med din mor fjellgeita :unsure:

 

Ja det er greit å kose seg litt når man er borte, men det kommer jo ann på hvor ofte man er det og hvor mye nedgang man ønsker ;) (til neste veiing) Det er jo ofte den ene utskeielsen manlegger på seg av, fordi det bare er den ene, så kommer neste bare den ene og den neste bare den ene :P

 

Jeg er overbevist om at jeg kommer til å klare det denne gangen, grunnen til det?

- Ingen eksamen med 7 ukers mellomrom

- Har ikke den samme stressende hverdagen som gjorde at jeg la på meg i utganspuktet

- Å vite de to tingene gir meg så mye motivasjon og tro på at jeg dette skal gå veien at det er ikke mulig å feile ;)

- De tre tingene over gjør at jeg er villig til å offre, og til å ta tak og ikke legge ting under en stol eller finne unskyldninger. Oppvask!

 

At det i perioder vi stoppe litt opp og det vil være vansleligere å se resultater er jo en av grunnene til at jeg er her inne for å minne meg på endel ting, og kunne gi støtte undeveis, men også det å få støtte fra dere i gode og onde dager ;)

 

Ups..ble litt langt det her.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...