Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Jeg er fryktelig treig til å oppdatere her... har altfor mange baller i lufta samtidig, så data er en smule nedprioritert :S

men uansett, jeg veide 75,6 kg i dag :D d går da nedover :D

jeg skal sette av litt tid i kveld eller i morgen til å lese gjennom alle de nye innleggene, nå skal jeg fortsette med mine små og store prosjekter ;) Ha en strålende helg!!

 

Strålende nedgang da :D At du ikke prioriterer data ser nå bare ut til at du er i mye aktivitet ;) Begynte å lure på om vi hadde mista deg jeg nå :P hehe

 

Her er det bare å ta turen innom når du føler for det, alltid velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

JAAAAAAAAAAAAAA! Jeg klarte hangups på trening i dag! Riktig nok bare en :P men nå har jeg noe å jobbe vidre med. Det var en helt godkjent en og klarte nesten to :D Ellers så var det 8km roing, men i nokså rolig tempo og noe mer styrke :)

 

Det ble endel mat i går, gikk bra med vekta i dag, men får nok betale for det i morgen. Vet det blir en flaske vin i kveld, og sikkert tidlig morrakvisten før jeg kommer meg i seng. Men det unner jeg meg for storkoser meg me de folka jeg skal være i lag med :D

 

Ha en fortsatt flott helg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Gratulerer MammaLinnR :D Helt strålende nedgang.

 

Prøver å nå slike ukesmål jeg óg, men da må man være flinkere enn jeg er nå for tiden :huh: Har skikkelig startvansker her... Får være fornøyd med stillstand og litt nedgang. Alt er bedre enn oppgang. Har hatt den fæle uka som jeg får av og til. ALT er spiselig :angry: Det er skikkelig hard uke. Håper det har gått ok. Jeg satser uansett fremover og veier meg i morgen.

 

Neste uke blir også en uke med mye som skjer i. Jeg kommer meg langt uten sjokolade, så om jeg greier det er alt mulig ;)

 

Fantastisk med ha gips, Mia. Det er skikkelig tungt. Jeg har ikke sjanse. Bravo :P Trening greier jeg fint å få prioritert iallfall. Skal starte med Personlig trener i morgen. Da blir det ennå bedre. Håper han kan motivere og hjelpe på vektnedgang også :rolleyes:

 

Ny uke og nye muligheter. Først skal søndagen gjøres unna med bravur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke til å trene, jenter!! Hva er Hangups?? :blink:

Jeg har ikke trent på lenge, men må starte opp med kondisjonstrening....har meldt meg på sykkelritt i juni....HJELP! har syklet det flere ganger, men ikke siden 2006. Er en god motivasjonsfaktor til å holde seg i form iallfall.

Får mye trening på jobb, bærer fôrsekker, kjører tunge trillebårlass, møkker hos dyr o.l. Og når arbeidsdagen er slutt, venter den firbeinte på tur, og etter det har jeg slettes ikke overskudd til trening.Men helgen har jeg tid og krefter, bortsett fra at da skal man jo ordne alt man ikke har tid til i uken...hehe.....bare unnskyldninger.....kanskje jeg tar en løpetur på tredemølla senere i dag.

Er dere ofte på vekta? Jeg holder meg til en gang i uka.

Maten har det gått greit med denne helga, har blitt litt vin og is, men tror det går bra. Blir spennende på tirsdag.

Nå er det ut i snø og solskinn! Ha en flott søndag, jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter :) :)

 

Eg har ikkje prøvd hangups, måtte google for å finne ut kva det var :D

Idag har det vore eit nydelig ver her, men eg har ikkje komme meg ut. Har jobba litt her heime.

Eg skal ikkje skryte på meg å ha vore heilt etter boka denne veka, men mesteparten. Har snikvegd meg men eg veit ikkje om det blir nedgang, frykter heller oppgang.

Eg er heller ikkje så flink med treningane Buldre, prøver å komme meg ut ein tur kvar dag. Du har no styrketrening når du bærerforsekker, dei er tunge nok dei. (blir litt slik bæring på meg og samt møkking :) Kommande veke skal eg jobbe mykje natt, men får satse på å komme meg ut likevel. Det er om sommaren eg er flinkast med treninga, då blir det ofte lange fjellturer.

 

Håper de har hatt ei fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Heia.

 

Man trenger ikke bruke timer i et treningsstudio når man trener "naturlig" ifm jobb :) Vær fornøyd med at dere får denne trimmen "gratis" og med frisk luft dere jenter. Såg på Puls el.l. program sammenligning mellom en som hadde halvaktiv jobb og trente etter jobb kontra en som var veldig aktiv på jobb og ikke så aktiv etter jobb. Gjett hvem som "trente" mest ;)

 

I dag ble dagen perfekt matmessig. Ikke vært så fysen heller. Kanskje "uka" er i ferd med å gi seg :P Laget t.o.m lavkarb sjokoladekake til jente-middagen i morgen uten å smake....

 

Lykke til med nattevaktene til uka, Fjellgeita. Det er nok en tøff uke, ja. 30 min sollys hver dag trenger man, så hiv deg ut en liten tur hver dag :rolleyes:

 

Starter med veiing og personlig trener i morgen. Tjo ho. Ny uke - nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: 1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5) :unsure:

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

Det var jo ikke akkurat noe WOW resultat med bedre enn oppgang :) Cm går jevnt og trutt ned iallfall. Satser på at kommende uke også blir nedgang ;) Jaja, greier jeg 2 kg pr mnd så er det jo bra vekttap til jul da iallfall :rolleyes:

 

Topp time hos Personlig trener. Koselig lunsj med kollegaer. Nå må jeg komme i gang med middagen til jentekvelden. Foreløpig ser det bra ut mht kcal inntak :P

 

Snakkes brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgangen,sjølv om den ikkje var så stor som du hadde håpa på. Du får ta det igjen neste gang, du satser vel på mykje trim i gatene i England tenkjer eg ;)

 

Eg har gått tur i 1 time ikveld og, gjekk litt tidligare så det var ikkje så mørkt.

 

No skal eg sy litt og sjå Puls og Salt og Pepper :)

 

Ha ein fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: 1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

 

Ja vekta kunne vært mye bedre i dag, men mangel på søvn de siste 3-4 døgna og for mye inntak i går siden jeg ikke fikk trent (sovna rett og slett fra det) så kan jeg ikke ofrvente noe bedre resultat. Fornøyd er jeg ikke, men vet hva som må til og er sikker på mer nedgang neste uke ;)

 

Cm målene er jo bra da, som dere sier, alt ned er jo bra :D

 

Ha en fin dag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: 1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

 

 

Vekta kunne vel ha vore bedre her og, men ned er ned. Håper at eg kan greie å vere flink denne veka og då burde jo eg få litt meir nedgang til neste veging. Merkelig med desse kiloa, dei er lett å få på men det er eit langt lerret å bleike for å få dei av. :(

 

Har vore på nattevakt og er vel litt susen i toppen etter litt for lite søvn, får hive meg nedpå etter middag tenkjer eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja vekta kunne vært mye bedre i dag, men mangel på søvn de siste 3-4 døgna og for mye inntak i går siden jeg ikke fikk trent (sovna rett og slett fra det) så kan jeg ikke ofrvente noe bedre resultat. Fornøyd er jeg ikke, men vet hva som må til og er sikker på mer nedgang neste uke ;)

 

Cm målene er jo bra da, som dere sier, alt ned er jo bra :D

 

Ha en fin dag dere :)

 

 

Gratulerer med nedgangen.

 

Vi får satse på å vere flinke denne veka og då skulle det vel ordne seg til neste veke.

 

Snakkes snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa jo at du møtte svigers eller noe på oppoverturen? Da detter pulsen raskt i mellom slaga. Derfor kcal ble mindre enn du ellers ville hatt. Så er det jo sånn at man forbrenner mer fett ved roligere aktiviteter fordi man ikke trenger energi til musklene like raskt som ved intensive økter. Ved intensive økter så forbrenner man mer karbohydrater. Til syvende og sist så spiller det ingen olle. De karbohydratene som ikke blir brukt omdannes til fett. Og var øktene like lange?

 

Det var en ekstremt kort forklaring så vet ikke om det var så opplysende..

Her blir det fiskegrateng og gulerøtter til middag :)

 

Trur eg glømte å svare deg, beklager. :)

Ja, eg forsto kva du meinte.

Øktene var like lange ja. Går i bratt oppoverbakke i 30 min, men så må jo eg tilbake då og då blir det bratt unnabakke :D

Når eg går på veien så går eg i godt tempo heile tida, men pulsen kjem jo ikkje opp i det den er oppover.

 

Det blir ikkje tur før eg har køyrt minstejenta til bussen ikveld, eg må ut, eg har lyst ut :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: 1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

Se der var man jammen på rett kjøl igjen! :D Det går nedover med oss hele gjengen...sakte men sikkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Suverent Buldre!! :D

Ja det går hvertfall nedpver med oss alle sammen og det er jo bra det :D

Jeg sitter å manner meg opp til treningsøkt ;) Skal bare skifte og så komme meg av gårde, gleder meg faktisk, tror kroppen hadde godt av fri i går også.. nÅ er det bare å finne frem pulsklokka og kjøre på!!

 

Og Tonetrall, vi har faktisk gått ned tilsammen over 40cm siden vi begynte å måle oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverent Buldre!! :D

Ja det går hvertfall nedpver med oss alle sammen og det er jo bra det :D

Jeg sitter å manner meg opp til treningsøkt ;) Skal bare skifte og så komme meg av gårde, gleder meg faktisk, tror kroppen hadde godt av fri i går også.. nÅ er det bare å finne frem pulsklokka og kjøre på!!

 

Og Tonetrall, vi har faktisk gått ned tilsammen over 40cm siden vi begynte å måle oss :lol:

 

 

Har/Hadde tenkt å sløyfe turen ikveld, men eit stikk av dårlig samvittighet kom då eg logga meg på her :)

 

Ja, så det er på med pulsklokka og hive seg rundt. Turen blir kanskje ikkje så lang som dei andre kveldane, er noke tummelumsk oppi topppen når ein går natt.

 

Ha ein super kveld jenter.

 

Og ps til Buldre: Super nedgang, vi er på rett kjøl heile bunten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

JAAAAAAAAAAAA!! En herlig økt i dag!! Sett bortifra at jeg fikk en takbjelke i hodet fordi jeg hoppa tau inne.. Det satte nesten en stopper for økta i dag MEN.. så fikk jeg jo ikke trent i går og hadde en stor middag for at jeg skulle kunne gi alt på trening i dag :P 30 min styrke, 5km på romaskinen (25min) og sist men ikke mist 10km på mølla på 60 min :D :D :D det er første gangen siden jeg skada kneet mitt for 3 1/2 år siden :D men skal nok ikke gjøre det for ofte..

 

Vi satser alle på en god uke nå! For min del er det jo siste uka før første tidsfrist :P har trua på denna uka jeg :D nå må jeg snart komme meg i dusjen..

 

Og Fjellgeita, så bra du kom deg ut ;)

 

God kveld og god natt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra treningsøkt du har gjennomført, du er heilt suveren :) .

 

Det blei 35 min veldig rask gange på meg og turkompisen min.

Eg glømte refleksvest og måtte improvisere litt(hunden måtte dele refleks med meg, for ho hadde) :)

 

I morgon blir det tur mens minsten trenar fotball, 1,5 timar tur :).

 

 

Natta jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Så flinke dere er :D

 

Jeg har kommet godt i gang med kurset, og er veldig motivert. Går i ei veldig fin gruppe, hvor humoren sitter løst. Har gått ned 2 kilo på 2 uker, og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg gleder meg til kurskveldene, og ser helt klar en stor fordel med den sosiale biten. Flere i gruppa er "gamle travere" mht slanking, men heretter heter det kostomlegging ;)

Målet mitt er to 1-times turer i uka. Forrige uke hadde jeg 3, og det ligger det an til denne uken også.

 

Ønsker dere lykke til på veien mot et sunnere liv!

 

Klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Så flinke dere er :D

 

Jeg har kommet godt i gang med kurset, og er veldig motivert. Går i ei veldig fin gruppe, hvor humoren sitter løst. Har gått ned 2 kilo på 2 uker, og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg gleder meg til kurskveldene, og ser helt klar en stor fordel med den sosiale biten. Flere i gruppa er "gamle travere" mht slanking, men heretter heter det kostomlegging ;)

Målet mitt er to 1-times turer i uka. Forrige uke hadde jeg 3, og det ligger det an til denne uken også.

 

Ønsker dere lykke til på veien mot et sunnere liv!

 

Klem fra queen

 

Flott vektnedgang, kjekt å høyre at du likar deg i gruppa.

Flott at du er komen igang med trimmen og. Det blir mest turar på meg og.

 

Snakkes snart igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...