Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall

Hva jobber du som Tonetrall? Jeg har hatt to kjempe tunge men interestante dager på kurs i førstehjelp ved selvmordsfare. Det ble en sen middag i dag, og en sen tur ut, ikke for trening, men bare ut med kameraet mitt, litt bak fjellsia her og tok et par månebilder :) i morgen er det et par timers arbeid, noe skolearbeid og en hard treningsøkt! Og en hyggelig (håper jeg:P) filmkveld :)

 

Ja vi snakkes brått!

Jeg jobber ombord på fly, Mia. Det er vanskelig mht mat, spesielt på tidlige morgener :huh: Er borte i 5 dager i strekk, noen ganger mindre, så det er litt vanskelig med patpakke <_< Litt enklere er det om man begynner senere. Da er middag problem, men det ordner seg stort sett... Man får sovet ut og er litt mer opplagt - noe som er viktig når man slanker seg. Må uansett greie det med jobben jeg har :) Og det skal gå sammen med dere :D

 

Har trent en god økt i dag syklet tur retur gymmen, handlet... Nå er det sport på TV, avisa og kos. Stille og rolig kveld. Gleder meg og koser meg med ferie B) I morgen er planen lang gåtur, 1 time saltrening og middag hos venninne.

 

Engeljenta; Du er hjertelig velkommen :)

 

Snakkes snart igjen. Ha en super lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommen att frå årets første oppover tur, det var godt å kjenne at ein virkelig fekk bruke kroppen. Det er noke heilt anna å gå i oppoverbakke enn å traske langs veien. Får vertfall pulsen opp :)

 

 

No er det ein kopp kaffi og litt avslapping, indrefilet på meg og kallen i kveld (med bearnaisesaus) :D:)

 

 

Ha ein super kveld jenter

 

Velkommen til engeljenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja da skjønner jeg at det er vanskelig mht mat Tonetrall!! Men som du sier så må du jo bare få det til å funke slik som hverdagen er, og det klarer du :D Sykkelen min er satt inn i boden for en god stund siden.. Men skia er tatt fram og tatt i bruk da =) Det er såpass med snø her at jeg kan ta på meg skia rett på utsiden av døra. Og om jeg hadde årket, eller vært god nok på ski så kunne jeg gått til butikken på ski. Men pga bakkene så bruker jeg bena istendenfor!

 

Jeg hadde en super økt på mølla i dag, var tungt med styrkedelem, men så fant jeg ut etterpå at jeg hadde satt på feil vekter på nedtrekken, så det VAR tyngre :P

 

Høres herlig ut med indrefilët og barnaise!! Forresten, har du fått pulsklokka? Er så nyskjerrig :rolleyes: Ble kylligtaco i grove lefser her i dag. Skal kose meg med gulerøtter og dip, og oppskårede elper senere. Blir kos med filmkveld! Aner ikke hva vi ksla se da, så om dere har forslag så si fra ;)

 

Englejenta, ja her er du hjertlig velkommen! :) Så her et annet sted at det ikke ble trening som ønsket i dag, sett på vekkerklokka nå du, i tilfelle du sovner igjen;) du får sikkert en super økt i morgen så du klarer deg fint til onsdag :D

 

Selv skal jeg på skitur i morgen, det er fast det nå så lenge været tillater det. I morgen håper jeg på selskap da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da skjønner jeg at det er vanskelig mht mat Tonetrall!! Men som du sier så må du jo bare få det til å funke slik som hverdagen er, og det klarer du :D Sykkelen min er satt inn i boden for en god stund siden.. Men skia er tatt fram og tatt i bruk da =) Det er såpass med snø her at jeg kan ta på meg skia rett på utsiden av døra. Og om jeg hadde årket, eller vært god nok på ski så kunne jeg gått til butikken på ski. Men pga bakkene så bruker jeg bena istendenfor!

 

Jeg hadde en super økt på mølla i dag, var tungt med styrkedelem, men så fant jeg ut etterpå at jeg hadde satt på feil vekter på nedtrekken, så det VAR tyngre :P

 

Høres herlig ut med indrefilët og barnaise!! Forresten, har du fått pulsklokka? Er så nyskjerrig :rolleyes: Ble kylligtaco i grove lefser her i dag. Skal kose meg med gulerøtter og dip, og oppskårede elper senere. Blir kos med filmkveld! Aner ikke hva vi ksla se da, så om dere har forslag så si fra ;)

 

Englejenta, ja her er du hjertlig velkommen! :) Så her et annet sted at det ikke ble trening som ønsket i dag, sett på vekkerklokka nå du, i tilfelle du sovner igjen;) du får sikkert en super økt i morgen så du klarer deg fint til onsdag :D

 

Selv skal jeg på skitur i morgen, det er fast det nå så lenge været tillater det. I morgen håper jeg på selskap da!

 

Jepp, har fått pulsklokka :)

 

Sendte deg ei PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Lørdagskvelden ble ikke den TV kvelden som var planlagt. Plutselig stod en barndomsvenninne og hennes mann utenfor :D Sååååå koselig og slår iallfall alt på TV :P Hadde akkurat kommet ut av dusjen og ikke spist så detvpasset perfekt.... Middagen og kcal inntaket totalt gikk helt fint til vinen ble åpnet, men det får jeg by på :) Så da er vel sjansen for vektnedgang enda mindre denne uken :huh: De neste to ukene derimot skal det være en god vektnedgang.

 

Oppoverbakker er bra. Har du begynt på intervall à la Yngvar fra Puls? Har også Pulsklokke. Kanskje jeg kan bruke den i sal? Beregnet for gange og løping så det blir kanskje feil? Her er ingen snø, så sykkel er bra. Håper jeg får til en skitur i løpet av ferien. Det er jo bare å ta trikken til fjellet <_< Vi får se.

 

Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det blir ingen skitur på meg i dag :( det blåser kuling ute og her er det jo bare fjellet å gå på, så det er ikke så lurt, det er så mye lett sne også, så det føyker som bare det..

 

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :unsure:

 

Det ble ingen filmkveld som planlagt her heller, men det ble en måneskinnstur på meg i natt, med skikkelig stjerneklar himmel også :D Det slår alle filmer det! Desverre ikke noe nordlys, men flott var det alikevel :) Så blir det kanskje film på storskjerm i kveld :)

 

Det er bare å bruke pulsklokka i sal også, da får du litt oversikt over hvor tung (evt lett) den sal økta er :) Jeg bruker den uansett trening. Selv om pulsen jo ikke blir så atfor høy om jeg bare trener ren styrke, noe jeg gjør svært sjeldent ;)

 

Ja må dere alle ha en strålende søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :) :)

 

Lørdagskvelden gjekk etter oppskrifta. Ei kollega hadde jo sett fram den boksen med Toblerone til meg då eg kom, tok den og sette den rett i skapet. Der fekk den stå urørt, men gav beskjed om at boksen "hennar" stod i skapet.

Har tenkt meg på ein tur seinare, skal hente minsten først. Det blir nok tur på veien ikveld, i staden for oppover.

Eg "går" for ein oppovertur i morgon. Det er ikkje alltid like lett å planlegge, vips så kjem han heim og seier at dei skal det og det etter skuletid, og då er det berre å køyre avstad.

 

Ja, eg har begynt på sånn ala Yngvar Andersens opplegg :D

Prøvde pulsklokka men eg trur ikkje tala var heilt rette for eg møtte på svorger og svigerinne på turen og stoppa og prata litt med dei.

Golden'en snudde før halvvegen, ho likar best å gå med mor på vegen. Litt bedagelig av seg, men ho er med "far" idag til fjells.

Den andre hunden er med alltid, ho er kjempeglad for kvar ein tur.

 

Ikkje noke Tv kveld på meg heller igår/natt, hørte på radio i staden og hekla på oldemorruter til eldstejenta :) :)

 

Ha ein super søndag jenter :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Snart på tide å dra heim, må innom butikken ein tur på veien. Helga har gått heilt fint, Tobleroneboksen stod her igår kveld og, men den har fått stått urørt.

4 mil gange blei det forrige veke, greier eg det samme eller meir denne veka???(med oppoverturer så blir det ikkje så mykje men dei har meir effekt) Får prøve meg på ein oppovertur idag.

Skal vertfall ikkje sove for lenge idag, sov i det lengste forrige gang eg kom frå helgevakt og det resulterte i at eg låg lenge og vrei meg natta til tirsdag. Tirsdag skal eg på ettermddag, skal ha med meg omelett, godt og mettande og då slepp eg vel andre fristelsar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

God morgen.

 

Deilig med planer for uka. Større sjanse at de blir gjennomført da synes jeg :)

 

Jeg har vært på 1 t styrketrening, en trikketur til optikeren og hjem til dusj og lunsj. Nå er det ca 40 min rask gange hver vei til kiropraktor ;) Så da er kroppen trimmet. Deilig ned ferie. Man får gjort så mye :P I kveld blir det torsk med flesk. Vurderer potet eller blomkålpuré til. Pluss gulrøtter.

 

Så er jeg veid og målt :rolleyes: Ble helt ok. Resultat under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

Greier ikke lime inn fra IPad... Regner ned dere fikser dette ;)

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

 

Tok meg fiheten til å skrive deg inn her jeg MammaLinnR ;) Det er super bra jobba! Godt vi kan motivere hverandre :D Det er nesten sånn at jeg gleder meg litt til veiing neste uke. Sliter fremdeles med sjokoladesuget da, men har klart meg så langt så skal jeg nok klare meg frem til påske, det kan ikke bli værre enn det var forrige uke :P hehe

 

fjellgeita, jeg registrer ikke, gjorde det en stund, men det ble altfor mye stress, og stress er ikke bra når man skal ned i vekt. Jeg veier innimellom, sjekker kcal på det jeg er usikker på, og vet at jeg blir helsprø om jeg skal veie maten min resten av livet :P må innrømme ta jeg egentlig er litt misunnelg på Tonetrall som klarer å være så flink der ;)

 

I dag er det treningsfri, snart tilbake på jobb litt, så er det korøvelse i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAr det slik du meinte Tonetrall ?? :)

 

Flott nedgang, og då har du til og med ikkje vore "flink". Litt flink har du nok vore :)

 

Vi hadde fersk torsk igår med bacon og gulrot, eg bevilga meg ei potet eg :D

 

Tenkte eg skulle prøve å lage meg eit anna lavkarbo brød, syns det er godt med skive til frokost. :)

 

Oppoverturen er bytta ut med klevask og diverse husarbeid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, mente akkurat slik, Fjellgeita :D Har fått ny "skikkelig" PC også. Må bare sette meg inn i hvordan den funker. Fikk den i går kveld ;) Total PC kollaps i huset.... Men nå blir det supert. Anbefaler på det varmeste. Funker til alt og lett å ha med. Dvs alt unntatt kopiere tekst :P

 

Maten klar. Gleder meg. Har vært full fart dag, så nå blir det deilig med rolig kveld :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mente akkurat slik, Fjellgeita :D Har fått ny "skikkelig" PC også. Må bare sette meg inn i hvordan den funker. Fikk den i går kveld ;) Total PC kollaps i huset.... Men nå blir det supert. Anbefaler på det varmeste. Funker til alt og lett å ha med. Dvs alt unntatt kopiere tekst :P

 

Maten klar. Gleder meg. Har vært full fart dag, så nå blir det deilig med rolig kveld :huh:

 

 

Har lurt på å kjøpe meg ein slik eg og. 2aren du har går eg utifrå??

 

Sette brøddeig før eg gjekk ein tur med hundane. Sia det ikkje blei oppovertur så gjekk eg ein tur på vegen. 5,7 km i bra tempo.

Hadde i grunnen ikkje samvittighet te å ikkje gå. Laga meg rundstykker før idag, smakte ein bit og dei smakte veldig godt.

Det blir nok ein rolig kveld her og. Vektrapport i morgon tidlig, måler meg neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja bra nedgang! :D Jeg er stolt over å ha fulført 6km´ern på 35 min i dag, kroppen har vært tung! Gikk først en tur på 1t, så opp for å trene i hallen. Ble styrke først for mølla var ikke ledig.. Vet ikke om det hadde gått like bra om det ikke hadde vært veiing i morgen :rolleyes:

 

Du har jo fått noen gode turer da fjellgeita med 4 mil totalt ;) Har ikke vært flink med søvnen i helga, så MÅ komme meg tidlig i seng i dag. Skal bare dusje, spise og så legge meg!

 

Det blir vektrapport i morgen tidlig ja! Eller rapporten kommer i løpet av dagen :P Er spent, nå er det bare 2uker til første delmålet skal være nådd, så får bare kjøre på!

 

Fortsett med motivasjonen jenter dette blir bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Har lurt på å kjøpe meg ein slik eg og. 2aren du har går eg utifrå??

 

Sette brøddeig før eg gjekk ein tur med hundane. Sia det ikkje blei oppovertur så gjekk eg ein tur på vegen. 5,7 km i bra tempo.

Hadde i grunnen ikkje samvittighet te å ikkje gå. Laga meg rundstykker før idag, smakte ein bit og dei smakte veldig godt.

Det blir nok ein rolig kveld her og. Vektrapport i morgon tidlig, måler meg neste tirsdag.

Anbefales absolutt. Iallfall supert for meg som reiser så mye ;) Tror kanskje jeg har 2ern? Kjøpte den bare for 1 uke siden. Det trengs ikke opplæring. Den er selvforklarende. Lett å skrive inn mat etc på GR :P Fått min nye Samsung PC opp og stå sånn noenlunde også. Den er også super :D Må ha en PC med stor skjerm også.

 

Så flink du er, Fjellgeita :) Da kan du vel ta et rundstykke med god samvittighet.

 

Flink du også, Mia :) Motivasjonen er der ja. Ja, det hjelper litt når veiing nærmer seg :rolleyes: Jeg prøver å satse på minus 1,5-2 kg neste uken. Jeg har gått veldig lite ned de 2 første ukene, så håper jeg greier å få tatt av litt i ferien. Om 3 kg får jeg en hudpleietime (av meg selv). Hva skal du gi deg selv etter første delmål, Mia?

 

Ha en super dag. Gleder meg til å lese deres gode resultater i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he gi meg sjølv til første delmål?? Vel, eg snopa meg 8 djupe tallerka i natt eg :D :D Det får vere presang før første delmål.

 

Fekk ikkje sjå på Yngvar ikveld, fekk besøk på loftet mitt akkurat då. Får sjå om eg kan sjå det på toaren i morgon eller noke i den dur. Elle nettet :)

 

Det er heilt sikkert toaren du har Tonetrall. Vi hadde slik på fjellet og den var veldig grei, tek omtrent ikkje noke plass så det er ikkje heft å få den der med seg. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

He, he gi meg sjølv til første delmål?? Vel, eg snopa meg 8 djupe tallerka i natt eg :D :D Det får vere presang før første delmål.

 

Fekk ikkje sjå på Yngvar ikveld, fekk besøk på loftet mitt akkurat då. Får sjå om eg kan sjå det på toaren i morgon eller noke i den dur. Elle nettet :)

 

Det er heilt sikkert toaren du har Tonetrall. Vi hadde slik på fjellet og den var veldig grei, tek omtrent ikkje noke plass så det er ikkje heft å få den der med seg. :) :)

Æsj - glemte Yngvar jeg òg :huh: Kan ta det på nettet. Denne PC'en er jo så rask at jeg blir helt rørt (dvs den andre var så treg at det var helt uutholdelig, og var jo blitt vant til den tregheten :)

 

Høres ut som du har tatt ut gaven til deg selv allrede ja ;) Du fortjener det uansett. Det er de dype Grand Cru eller? Super til salater òg de

 

ps: Ser dere "Homeland" serien? Den er skikkelig bra. Blitt helt hekta jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj - glemte Yngvar jeg òg :huh: Kan ta det på nettet. Denne PC'en er jo så rask at jeg blir helt rørt (dvs den andre var så treg at det var helt uutholdelig, og var jo blitt vant til den tregheten :)

 

Høres ut som du har tatt ut gaven til deg selv allrede ja ;) Du fortjener det uansett. Det er de dype Grand Cru eller? Super til salater òg de

 

ps: Ser dere "Homeland" serien? Den er skikkelig bra. Blitt helt hekta jeg.

 

Den serien har ikke eg hørt om, kva kanal??

 

Det er Grand Cru ja, men ikkje pasta tallerkenen dei andre som ikkje er så djupe. Har ganske mykje i den serien no etter kvart :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Den serien har ikke eg hørt om, kva kanal??

 

Det er Grand Cru ja, men ikkje pasta tallerkenen dei andre som ikkje er så djupe. Har ganske mykje i den serien no etter kvart :) :)

TV2 går den på. Siste episode neste mandag. Spennende :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

 

 

Lite på cm denne uka, men sånn er det jo bare innimellom. Greit fornøyd med 1kg ned, men det kan bli bedre! Kommenterer mer senere i dag. Ha en super dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet i dag, 07:52

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

 

 

 

Denne veka var det heldigvis bevegelse.

Eg får sjå om det blir tur på føremiddagen idag, viss ikkje så blir det vertfall tur i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Supert dere to :D Fantastiske resultater. Ja, det går nedover når man er flink. Slik er det :) Kjempemotiverende. Nå er det bare å stå på fremover. En dag, en uke, en måned ;) Så er man plutselig i mål.

 

Dagen i dag er treningsfri (bortsett fra gåtur). Skal se på kjøkkenbenk i dag. Gleder meg.

 

Ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Herlige resultater! Jeg skal begynne å se den serien i dag hadde jeg tenkt :P Har flere som har anvefalt! I dag blir det ikke gåtir som det pleier ang jobb, en avbestilling. Men det blir trening i kveld, først og fremst styrke. Nå skal jeg ha meg lunsj. Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...