Gå til innhold

Nytt år! Nye muligheter!!


Gjest Trixi2
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Trixi2

Gått veldig greit i dag, og jeg er skikkelig stolt av å klare å holde meg unna godsakene de andre koser seg med!! Hadde masse salat til middagen som var taco og smoties til dessert!! Og da var jeg god og mett, og mye lettere å motstå fristelser. I morgen blir det bursdag, har tenkt å innvilge meg litt kake... For å ro den i land skal vi ha grønnsakssuppe til middag, sparer masse kalorier på den.. Har ikke fått mere enn 8500 skritt i dag, men er bedre enn det kunne vært!

 

Er veldig spent på veiing til onsdag!! Nå MÅ jeg ha gått ned litt. Tar en liten veiings i morgen tidlig så jeg kan se hvor landet ligger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 763
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, Trixi2!

 

Hyggelig du stakk innom tråden min også - det er godt å ha flere å slå følge med :)

 

Ser at du også har hatt en fin dag i går, planlegging og kontroll på inntak er lurt! Var selv en tur på restaurant, da sjekket jeg menyen på nett før jeg dro dit og hadde en ide om hva jeg burde velge - og det ble veldig bra!

 

Høres ut som om du har en lur plan for bursdagsfeiring, kos deg masse med gode valg :) Med både dét og god uttelling på skrittelleren så burde det bli synlig også på vekta til onsdag, heier på deg!

 

Da skal jeg kose meg videre med havregrynen min, stadig brunsj her nå i helgen...trener i alle fall opp øyemålet mitt til når jeg ikke har mulighet for å veie ting.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei

 

Så flott at du er på plass igjen.Du er savnet vet du.

Hyggelig med et nytt fjes også.Hvis man kan si det på den måten.

Mitt delmål er også 90kg og det er vel kansje ditt også Trixi.

For min del virker det veldig vanskelig. Ihvertfall slik jeg holder på.

Må vel være ærlig å si at det ikke er maten som er mitt største problem. Det er nok vin i helger. Jeg er veldig glad i god rødvin. Det er jo også småspising av mat på jobben da. Brus, snacks og godteri rører jeg nesten aldri. Da er det kansje litt kake. De siste ukene har jeg bakt gulrot kake på jobben. Det er populært og da har jeg smakt litt selv. Bakte forresten igår. Jeg selger på jobben.

 

I dag har jeg to års bryllupsdag og fredag reiser vi til Lyon, så jeg tenker at jeg skjerper meg skikkelig fra mandag.

 

Da får dere ha en flott tirsdag. Her skinner sola og alt er bare bra.

 

Klem fra Kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Hei, hei

 

Så flott at du er på plass igjen.Du er savnet vet du.

Hyggelig med et nytt fjes også.Hvis man kan si det på den måten.

Mitt delmål er også 90kg og det er vel kansje ditt også Trixi.

For min del virker det veldig vanskelig. Ihvertfall slik jeg holder på.

Må vel være ærlig å si at det ikke er maten som er mitt største problem. Det er nok vin i helger. Jeg er veldig glad i god rødvin. Det er jo også småspising av mat på jobben da. Brus, snacks og godteri rører jeg nesten aldri. Da er det kansje litt kake. De siste ukene har jeg bakt gulrot kake på jobben. Det er populært og da har jeg smakt litt selv. Bakte forresten igår. Jeg selger på jobben.

 

I dag har jeg to års bryllupsdag og fredag reiser vi til Lyon, så jeg tenker at jeg skjerper meg skikkelig fra mandag.

 

Da får dere ha en flott tirsdag. Her skinner sola og alt er bare bra.

 

Klem fra Kikk

Heisann!!! Så koselig du kom!!! Savnet deg skikkelig!! Da er vi i gang nedover begge to!! Gratulerer med bryllupsdagen!!!! Og god tur om vi ikke møtes før du drar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig å høre Trixi. Ilige måte forresten. I kveld skal vi feire litt bryllupsdag med en god middag og et vennepar. Litt vin blir det også så denne uka blir ikke min beste kan man si. Neste uke kommer jeg sterkere tilbake. Da blir det en uke med mye jobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Det var hyggelig å høre Trixi. Ilige måte forresten. I kveld skal vi feire litt bryllupsdag med en god middag og et vennepar. Litt vin blir det også så denne uka blir ikke min beste kan man si. Neste uke kommer jeg sterkere tilbake. Da blir det en uke med mye jobbing.

Kom når du er klar så setter vi igang!!! God tur og kos deg med din kjære!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Hei, Trixi2!

 

Hyggelig du stakk innom tråden min også - det er godt å ha flere å slå følge med :)/>

 

Ser at du også har hatt en fin dag i går, planlegging og kontroll på inntak er lurt! Var selv en tur på restaurant, da sjekket jeg menyen på nett før jeg dro dit og hadde en ide om hva jeg burde velge - og det ble veldig bra!

 

Høres ut som om du har en lur plan for bursdagsfeiring, kos deg masse med gode valg :)/> Med både dét og god uttelling på skrittelleren så burde det bli synlig også på vekta til onsdag, heier på deg!

 

Da skal jeg kose meg videre med havregrynen min, stadig brunsj her nå i helgen...trener i alle fall opp øyemålet mitt til når jeg ikke har mulighet for å veie ting.

 

Ha en fin dag!

 

 

 

Åssen går det??? Jeg koset meg i bursdag, og jeg har koset meg borte i kveld... Var ikke innkalkulert, men tok meg ett lite stykke kake.. Ja, ja, spist er spist..

 

Var på vekta i dag og det var nedgang!!! Skal måle meg i morgen! Skriver rapport da!!

 

Ha en fortsatt fin uke!!! Snart 17 mai!!! Og flere utfordringer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Var vekta i går og den viste 96,7 kg, dvs -1,2 kg ned siden forrige onsdag!!! Veldig fornøyd, skulle måle meg i dag og finner ut at jeg kun har krympet 1cm!!!! Rare greier, men her er det bare å fortsette!! Prøvde bunaden i går, og den passer såvidt!! Heldigvis slapp jeg å gjøre noe annet enn å stryke skjorta... Men jeg må gå ned nå det kommende året da jeg skal i to konfirmasjonen neste år... Vil gjerne føle meg vel i bunaden og ikke som en dundre på nesten 100...

 

Nok å gjøre i dag med forberedelser til morgendagen. Må bare huske å spise lite og ofte!!!

Ha en fin dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vekta i går og den viste 96,7 kg, dvs -1,2 kg ned siden forrige onsdag!!! Veldig fornøyd, skulle måle meg i dag og finner ut at jeg kun har krympet 1cm!!!! Rare greier, men her er det bare å fortsette!! Prøvde bunaden i går, og den passer såvidt!! Heldigvis slapp jeg å gjøre noe annet enn å stryke skjorta... Men jeg må gå ned nå det kommende året da jeg skal i to konfirmasjonen neste år... Vil gjerne føle meg vel i bunaden og ikke som en dundre på nesten 100...

 

Nok å gjøre i dag med forberedelser til morgendagen. Må bare huske å spise lite og ofte!!!

Ha en fin dag alle sammen!!!

 

Gratulerer med flott nedgang på deg også, så bra! Samme veiedag og nokså likt utgangspunkt, kjempefint å holde følge :)/>/> Vi har samme mål med bunad til neste år - gleder meg til å kjenne at den passer!

 

Må nesten bruke målebåndet først til helgen, om morgenen på jobbdager blir det alt for stress å drive med det. Så ennå aner jeg ingenting om det er blitt noe mindre i cm bare på én uke.

 

Lite og ofte - og lure valg, det må det bli i matveien. Skal nok ha i meg noen glass med no godt i, det dumme er at jeg ikke liker øl og bare er sånn passe begeistret for vin...da ender jeg heller opp med paraplydrinker og sånt, der er det spekket med kalorier :blink:/>/> Gjør det innmari sjelden, dog, så tar det som kommer nå denne helgen og så vet jeg at det er en laaang stund til neste gang. Dropper uansett alt av godis, kanskje en dessert - med masse bær! Knekkebrød og tubeost til mellommåltid, tror jeg har en plan :)/>/>

 

Ha en flott 17. mai og pinsehelg - spennende hva vi får til frem til neste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er som har nedgang. Selv har jeg økt. Veide meg ikke igår så jeg får vente til mandag, men jeg skal jammen prøve å ta dere igjen. Ikke enkelt slik som jeg holder på, men jeg skal gjøre et forsøk.

Startet dagen me youghurt naturell, 2ss havrekli og 1 ss fun light saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Gratulerer med flott nedgang på deg også, så bra! Samme veiedag og nokså likt utgangspunkt, kjempefint å holde følge :)/>/>/> Vi har samme mål med bunad til neste år - gleder meg til å kjenne at den passer!

 

Må nesten bruke målebåndet først til helgen, om morgenen på jobbdager blir det alt for stress å drive med det. Så ennå aner jeg ingenting om det er blitt noe mindre i cm bare på én uke.

 

Lite og ofte - og lure valg, det må det bli i matveien. Skal nok ha i meg noen glass med no godt i, det dumme er at jeg ikke liker øl og bare er sånn passe begeistret for vin...da ender jeg heller opp med paraplydrinker og sånt, der er det spekket med kalorier :blink:/>/>/> Gjør det innmari sjelden, dog, så tar det som kommer nå denne helgen og så vet jeg at det er en laaang stund til neste gang. Dropper uansett alt av godis, kanskje en dessert - med masse bær! Knekkebrød og tubeost til mellommåltid, tror jeg har en plan :)/>/>/>

 

Ha en flott 17. mai og pinsehelg - spennende hva vi får til frem til neste onsdag.

Hei igjen!! Hatt en fin pines, altfor fin når det gjelder kalorier... Men nå er det bare å brette opp armene!!! Håper din ble bedre enn min, men uansett så er det bare å fortsette videre! Om det er nedgang på vekta i morgen, ja da hopper jeg i taket!, så sannsynlig er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Så flinke dere er som har nedgang. Selv har jeg økt. Veide meg ikke igår så jeg får vente til mandag, men jeg skal jammen prøve å ta dere igjen. Ikke enkelt slik som jeg holder på, men jeg skal gjøre et forsøk.

Startet dagen me youghurt naturell, 2ss havrekli og 1 ss fun light saft.

Hei på deg!

Ja nå skal vi holde følge, Kikk! Snart så raser du forbi meg, men uansett så må vi ta følge!

Er spent på hvordan det gikk på vekta med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig gikk jeg ikke på vekta denne uka. Vet jeg burde men jeg gjorde ikke det. Venter til mandag.

Det er rart det skal være så vanskelig når man vet hva man skal gjøre?

I dag skal jeg ihvertfall ikke ha kake, selv om jeg har bursdag. Tenk 52 år :blink:

Skal lage meg en god middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

For å være helt ærlig gikk jeg ikke på vekta denne uka. Vet jeg burde men jeg gjorde ikke det. Venter til mandag.

Det er rart det skal være så vanskelig når man vet hva man skal gjøre?

I dag skal jeg ihvertfall ikke ha kake, selv om jeg har bursdag. Tenk 52 år :blink:/>

Skal lage meg en god middag.

Gratulerer så mye med dagen, Kikk!!!! Håper den blir topp med god middag!!

Hopp på vekta så fort du orker, og i mellomtida gjør du som du skal! Avtale???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Gratulerer med dagen! Pøs på med friske bær! Nydelig.

Og hopp på vekta - det er en inspirasjon til å ta grep!

Koselig å se ett nytt 'fjes' på sida mi!! Velkommen skal du være!! Hvordan går det med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Ukas vekt var 97,1kg, dvs opp 400 gram.. Sånn kan det gå, håper det blir lenge til neste pytonhelg når det gjelder fristelser, kaker og godt drikke. Men koselig var det så lenge det varte!!

 

Målte meg i dag...

Hals: 37,5(-0,5)

Overarmen:36(-1)

Bryst: 109

Under bryst: 93(-2)

Midje: 98

Hofte:112

Ende: 115

Lår: 68

 

Dvs mye det samme som sist, men også minket 3,5cm!! Og håper neste uke har bedre resultat både på vekt og mål.. Jeg må veie og telle, og det tar tid... Men det må nok til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - så hyggelig Trixi - det går faktisk veldig bra med meg - snikveide meg i dag og har gått ned tilsammen 7.5 kg på snart 7 uker (nettkurset snart slutt) - så det føles bra. Det er fortsatt masse masse igjen, men jeg er i gang. Sykler hver dag uansett vær - og planlegger måtidene - særlig middagene skikkelig godt. Og baker knekkebrød som faktisk hele familien liker. jeg er skikkelig god på hvetebakst, men har kuttet det helt ut, særlig etter at jeg bakte mine verdensberømte saftige boller - og skulle bare smake en og så ble det 4-5..... Hatt noen flere kontrolltap-episoder som har vært en skikkelig tankevekker; type 'jeg skal bare ta etpar non-stop mens jeg likevel pynter en kake' og så blir det nesten en halv pose. Så bortkastet og ingen glede....Den følelsen av å miste kontroll er ikke bra. Jeg har ikke begynt å løpe pga rest etter bekkenplager fra siste svangerskap (løper litt når jeg leker med barna), men tenker at når jeg er under 90kg (nå 95) så blir det regelmessig kombinasjon av løping og rask gange. Når jeg er nærmere 85 tror jeg at løping skal gå fint.

Har en nabo jeg går tur med - så vi presser hverandre litt. Planlagt aktiv sommerferie og gleder meg! - jeg er egentlig en svært aktiv friluftsperson som har hatt en solid pause de siste 6 årene - men i hjertet føler jeg meg som et turmenneske og jeg har smakt litt på det i det siste, nydelig å oppholde seg i naturen.

Styrketrening/boot camp/sirkeltrening - alt i gruppe vurderer jeg å begynne med til høsten.

Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Trixi2 og Gullmedaljekandidaten og gratulerer med dagen, Kikk! :)/>

 

Det ble skikkelig pinse på meg også, og har ikke fått treningen i gang, men raskt tilbake til registrering av all mat og føler jeg har ganske fin kontroll på det. Det ble en liten økning på meg også, opp 100g fra forrige uke, men ser faktisk "nytt" tall denne uka også: 96,9 i morges. Enn så lenge så har det å veie seg daglig bare skjerpet meg, selv om det selvfølgelig er mest gledelig å se at det går ned, så får jeg en ekstra påminnelse når det går litt opp også.

 

Små skritt!

 

Resten av dagen er behørig plottet inn, deilig å kunne følge en plan. En liten seier, følte jeg, da jeg handlet på sulten mage, å vite at jeg hadde fornuftig lunsj å komme hjem til i tillegg til ferdig planlagt middag.

 

Målebåndet tar jeg frem i helgen, etter småjusteringer på hvor jeg målte, så ble det litt ned et par steder, men større omkrets som utgangspunkt andre steder, totalt sett opp eller ned 0,5cm. Føler at magen ikke strutter like mye lenger - eller kanskje er det bare at jeg er mindre oppblåst? Gleder meg uansett allermest til å passe inn i buksene jeg har i skapet! :)/> Skal bli deilig å ha litt større valgmulighet igjen!

 

Stå på, jenter! Stø kurs og vær glad i deg selv hele veien mot både delmål og hovedmål, det er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff.I går gikk jeg på vekta og der lyste tallet 100kg mot meg. Hva er det jeg driver med? Nå må jeg bare ta meg sammen. Dette går ikke. Skjønner ikke at jeg ikke kan ta meg sammen.

Denne helgen skal jeg lage koldtbord til 56 prs + ostekake og bløtkake. Det er ganske enkelt å putte ting i munnen mens jeg holder på.

Lørdag skal jeg også servere og rydde i den ene komfirmasjonen.

Ønsker alle en fin fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Trixi2! Er her fortsatt, jeg!

 

Holder fokus ganske greit, ser at det er lett å justere porsjonsstørrelsen fort opp med en gang jeg dropper å bruke kjøkkenvekta, så det får bli mest mulig bruk av den inntil jeg kan stole mer på øyemålet.

 

Det går sakte, men sikkert nedover, så motivasjonen er på topp! Om jeg bare kunne komme meg over dørstokkmila i tillegg, så hadde det nok hjulpet enda bedre på...men så lenge jeg ikke beveger meg mer, så er det desto viktigere å tviholde på registreringsregimet og kun ha én lørdag i uka! Er i gang med min fjerde uke - det har gått fort (og heldigvis lett å komme inn i rutiner igjen...dvs, det krever en del planlegging og at jeg har handlelista klar før jeg skal i butikken.

 

Håper det går greit med deg også, Trixi2?

 

Kikk, det er kjedelig å ta tak i de samme kiloene om igjen, men stå på videre! Jeg har jo mine 17-18kg å gå ned igjen (faktisk "bare" 14-15 nå, har jo gått ned 3 kg på de forrige tre ukene - men sikkert mye vann nå i begynnelsen og ikke minst bråstopp i den ukeslange godterifråtsinga vi holdt på med før). Ikke gi opp! Heia oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er her nå fremover! Har hatt div utfordringer, sykdom og sykdom.. Litt for travelt sov. Har faktisk kjøpt ny vekt da den alle plutselig sviktet meg... Den er litt forestilling, men er bare snakk om noen hundre gram.. Uansett så er det den som jeg forholder meg til heretter. Skulle veie meg i dag, en forsov meg så da ble det ikke.. Men den viste iallfall 95-tallet her om dagen! Prøve å spise lite og ofte.. Møtte ei jeg ikke har sett siden november, og hun så straks at jeg har gått ned! Hyggelig, selv om jeg ikke har gått ned mye siden da!

 

Er dere er alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Trixi2! Er her fortsatt, jeg!

 

Holder fokus ganske greit, ser at det er lett å justere porsjonsstørrelsen fort opp med en gang jeg dropper å bruke kjøkkenvekta, så det får bli mest mulig bruk av den inntil jeg kan stole mer på øyemålet.

 

Det går sakte, men sikkert nedover, så motivasjonen er på topp! Om jeg bare kunne komme meg over dørstokkmila i tillegg, så hadde det nok hjulpet enda bedre på...men så lenge jeg ikke beveger meg mer, så er det desto viktigere å tviholde på registreringsregimet og kun ha én lørdag i uka! Er i gang med min fjerde uke - det har gått fort (og heldigvis lett å komme inn i rutiner igjen...dvs, det krever en del planlegging og at jeg har handlelista klar før jeg skal i butikken.

 

Håper det går greit med deg også, Trixi2?

 

Kikk, det er kjedelig å ta tak i de samme kiloene om igjen, men stå på videre! Jeg har jo mine 17-18kg å gå ned igjen (faktisk "bare" 14-15 nå, har jo gått ned 3 kg på de forrige tre ukene - men sikkert mye vann nå i begynnelsen og ikke minst bråstopp i den ukeslange godterifråtsinga vi holdt på med før). Ikke gi opp! Heia oss alle :)/>

Så flott at du er her! Så flink du er! Ja veiing og måling er absolutt det jeg bør ta meg tid til..

 

Nei, jeg gir ikke opp! Fortsetter den harde veien videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ham, sjekket nettopp hva jeg veide da jeg sist traff henne som så jeg hadde gått ned... Og da var jeg på 95-tallet.. DVD at eg veide mindre da enn nå... Jeg får ta det som et kompliment! At jeg ser mindre ut nå! Hi hi! Men nå må jeg nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...