Gå til innhold

Nytt år! Nye muligheter!!


Gjest Trixi2
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er her nå fremover! Har hatt div utfordringer, sykdom og sykdom.. Litt for travelt sov. Har faktisk kjøpt ny vekt da den alle plutselig sviktet meg... Den er litt forestilling, men er bare snakk om noen hundre gram.. Uansett så er det den som jeg forholder meg til heretter. Skulle veie meg i dag, en forsov meg så da ble det ikke.. Men den viste iallfall 95-tallet her om dagen! Prøve å spise lite og ofte.. Møtte ei jeg ikke har sett siden november, og hun så straks at jeg har gått ned! Hyggelig, selv om jeg ikke har gått ned mye siden da!

 

Er dere er alle sammen?

 

Hei, Trixi2 :)

 

Så leit med sykdom og utfordringer - håper alt står bra/mye bedre til nå?!

 

Må jo bare gratulere deg med flott nedgang! Du har gjort en kjempejobb siden du startet, det er supert å se resultatet både på vekta og på kroppen!

 

Det er så hyggelig å få høre at det synes, den jobben vi har satt i gang med for oss selv! Komplimenter fra andre om min vektnedgang gir meg motivasjon til å fortsette med det jeg gjør bra - merker selv at jeg føler meg mer vel i eget skinn (enda jeg fortsatt har nesten 20kg igjen å ta av), har fått en bedre kroppsholdning allerede og synes selv at klærne sitter mye bedre på enn for bare en måned siden.

Og enda bedre skal det bli! :D

 

Stå på videre, jeg holder følge på veien ned i vekt - og om ikke det er i år vi føler oss på topp i bikini (den skal på, uansett) så satser vi alle kluter på å kunne sprade lekkert rundt i vannkanten allerede sommeren 2014! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 763
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er jeg også.

Så fint det går med dere. Her er det sorgens kapittel men slik blir det jo når man ikke kan ta seg sammen.

I dag veide jeg 100,4 kg. Var så vidt jeg gikk på vekta. Kan ikke si jeg hadde lyst. Orker ikke oppdatere profil. Jeg skal jo ned igjen dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg også.

Så fint det går med dere. Her er det sorgens kapittel men slik blir det jo når man ikke kan ta seg sammen.

I dag veide jeg 100,4 kg. Var så vidt jeg gikk på vekta. Kan ikke si jeg hadde lyst. Orker ikke oppdatere profil. Jeg skal jo ned igjen dit.

 

Åå, så godt å se deg! Ikke så mye tid jeg er her inne, men skal skjerpe meg!

 

Nå tar vi ett skippertak og kommer oss nedover, kikk! Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er jeg! Ikke mye aktivitet her i det siste, men skal bli bedre.

Denne våren har bare vært sykdom.. Men nå må det bli bedre! Ferien er begynt og jeg skal bevege meg så mye jeg klarer. Fremdeles en uke igjen av antibiotikakuren, men blir vell snart i form. Ikke har jeg trent, ikke har jeg spist sunt, men jeg har spist lite og ofte!

Var på vekta i dag og den viste 95,5 på 1. Feriedag! Da håper jeg på nedgang i sommer, men akkurat ferien kan det stå stille..

 

Vi sees! Plutselig!

Og du juni 72, jeg er ikke så flink, det går saaaakte, men nå skal det gå også sikkert ned! Har alltid gåttned og så opp, men dette er siste gang! Lover!

 

Vi str på videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Trixi2 og Kikk.

 

Ja, jeg vet ikke helt hvorfor motivasjonen stemmer så bra for meg nå, i forhold til null motivasjon for to måneder siden (kun gremmelse, men overhodet ikke klar for å gjøre noe med det).

 

Men nå er jeg kommet virkelig godt i gang, lest meg opp på mange tråder her inne, både gamle og aktuelle, samt gått igjennom min egen fra start til slutt, i tilfelle jeg hadde noen lure tips til meg selv som jeg nå hadde glemt :)

Mentalt sett så har jeg mer aksept for situasjonen, at jeg er oppe i en vekt som jeg ikke trives i eller har godt av å være.

Jeg innser at det vil ta tid og at jeg har en iboende lyst til å fråtse som jeg rett og slett må holde i sjakk, men på en overkommelig måte. Hittil har det hjulpet veldig å registrere alt av mat og drikke her inne, så godt det lar ser gjøre. Enda enklere ble det nå, siden de fleste middagene jeg lager er fra GR sine oppskrifter (og jeg har laget middag fra bunnen hver dag i to måneder!) - da trenger jeg ikke lure på hva en porsjon er. Det hadde ikke vært mulig å gjennomføre om ikke kjæreste og barn ble med på å prøve ut disse middagene, og synse fritt om hva som er godt og hva de ikke liker. Så langt har det vært stående ovasjoner fra kjæresten (som også trenger å gå ned i vekt, for helsa sin skyld), mens ungdommen har vært litt mer lunken til noen retter. Har notert tilbakemeldingene, og justert sånn at alle er greit fornøyde :)

 

Den gode planleggingen er alfa og omega for meg, handlerundene er superenkle å gjennomføre, har ikke kjøpt noe tull med hjem, så har kontroll på hva som ligger i skapene. Sjokolade har jeg, men den er forholdsvis mørk og jeg kan ta en bit hver dag om jeg vil - eller spare til helgen. Totalt sett har det blitt lite av det. Kake på fest spiser jeg litt av, brus har jeg droppet helt.

 

Trening er litt tja fortsatt, det blir en og annen gåtur, målet for hver måned er å klare én tur mer enn forrige (det er få i utgangspunktet, så når jeg har innarbeidet gode rutiner, så kan jeg justere det målet igjen).

 

Nå står ferieturer snart for døren, da har jeg nøkternt mål om stillstand eller bare litt opp - men viktigere enn vektmål er å kose meg på en mest mulig fornuftig måte og i mindre målestokk enn jeg ellers ville gjort. I tillegg er ferietur en avgrenset periode; med en gang jeg er hjemme igjen, er det tilbake til GR-kosthold!

 

Dette ble langt, men man vet aldri hva som kan motivere, jeg tar i mot alt av råd og tips, og koker det sammen med min egen overbevisning - det er mitt liv jeg skal leve, og det må være levelig, ellers så vil jeg nok en gang sabotere meg selv og det fine resultatet jeg ser nå. Det er kanskje derfor jeg er så nøye på registreringen og opplever at det gir energi - en dag skal jeg klare meg uten å måtte føre inn alt jeg spiser og da håper jeg at dette er en solid læringsperiode.

 

Christine Koht har sagt (hun trener mye, da); "Du kan spise alt, men bare én"!

En porsjon, et stykk, en bit - antar det kommer an på hva det er, men jeg tror ikke på et kosthold hvor det er forbud mot noe. Nei-mat betyr ikke for meg at jeg aldri kan spise det igjen, men heller at jeg kan spise det bare en gang i blant, så lenge jeg ellers er fornuftig.

 

Håper dere finner riktig motivasjon, jenter, og at dere holder fokus tross alt - husk det er viktig å oppdatere her inne, uansett hvordan det går!!!

 

Ha en god uke!

 

En ting til; dere har holdt dere under startvekten begge to - det står det respekt av!

Bruk nåværende vekt som et platå (over 10 smørpakker lettere enn da dere startet, det er MYE!) å starte fra/fortsette videre fra - se fremover og unngå å gå mer bakover!

Vær fornøyd med det som er oppnådd og stå på videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange kloke ord. Synes det er kjempebra at du er så motivert. Skulle ønske jeg var det også. Altså 100%. Merker at noe av den forsvunne motivasjonen er på vei tilbake selv om ikke alt er der.

Det blir vel ikke like lett fremover nå som det er ferie og vi skal 14 dager til Kreta fra 11 juli, men jeg skal gjøre så godt jeg kan.

Fremover mot ferien kan jeg i hvert fall gjøre et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Trixi2 og Kikk.

 

Ja, jeg vet ikke helt hvorfor motivasjonen stemmer så bra for meg nå, i forhold til null motivasjon for to måneder siden (kun gremmelse, men overhodet ikke klar for å gjøre noe med det).

 

Men nå er jeg kommet virkelig godt i gang, lest meg opp på mange tråder her inne, både gamle og aktuelle, samt gått igjennom min egen fra start til slutt, i tilfelle jeg hadde noen lure tips til meg selv som jeg nå hadde glemt :)/>

Mentalt sett så har jeg mer aksept for situasjonen, at jeg er oppe i en vekt som jeg ikke trives i eller har godt av å være.

Jeg innser at det vil ta tid og at jeg har en iboende lyst til å fråtse som jeg rett og slett må holde i sjakk, men på en overkommelig måte. Hittil har det hjulpet veldig å registrere alt av mat og drikke her inne, så godt det lar ser gjøre. Enda enklere ble det nå, siden de fleste middagene jeg lager er fra GR sine oppskrifter (og jeg har laget middag fra bunnen hver dag i to måneder!) - da trenger jeg ikke lure på hva en porsjon er. Det hadde ikke vært mulig å gjennomføre om ikke kjæreste og barn ble med på å prøve ut disse middagene, og synse fritt om hva som er godt og hva de ikke liker. Så langt har det vært stående ovasjoner fra kjæresten (som også trenger å gå ned i vekt, for helsa sin skyld), mens ungdommen har vært litt mer lunken til noen retter. Har notert tilbakemeldingene, og justert sånn at alle er greit fornøyde :)/>

 

Den gode planleggingen er alfa og omega for meg, handlerundene er superenkle å gjennomføre, har ikke kjøpt noe tull med hjem, så har kontroll på hva som ligger i skapene. Sjokolade har jeg, men den er forholdsvis mørk og jeg kan ta en bit hver dag om jeg vil - eller spare til helgen. Totalt sett har det blitt lite av det. Kake på fest spiser jeg litt av, brus har jeg droppet helt.

 

Trening er litt tja fortsatt, det blir en og annen gåtur, målet for hver måned er å klare én tur mer enn forrige (det er få i utgangspunktet, så når jeg har innarbeidet gode rutiner, så kan jeg justere det målet igjen).

 

Nå står ferieturer snart for døren, da har jeg nøkternt mål om stillstand eller bare litt opp - men viktigere enn vektmål er å kose meg på en mest mulig fornuftig måte og i mindre målestokk enn jeg ellers ville gjort. I tillegg er ferietur en avgrenset periode; med en gang jeg er hjemme igjen, er det tilbake til GR-kosthold!

 

Dette ble langt, men man vet aldri hva som kan motivere, jeg tar i mot alt av råd og tips, og koker det sammen med min egen overbevisning - det er mitt liv jeg skal leve, og det må være levelig, ellers så vil jeg nok en gang sabotere meg selv og det fine resultatet jeg ser nå. Det er kanskje derfor jeg er så nøye på registreringen og opplever at det gir energi - en dag skal jeg klare meg uten å måtte føre inn alt jeg spiser og da håper jeg at dette er en solid læringsperiode.

 

Christine Koht har sagt (hun trener mye, da); "Du kan spise alt, men bare én"!

En porsjon, et stykk, en bit - antar det kommer an på hva det er, men jeg tror ikke på et kosthold hvor det er forbud mot noe. Nei-mat betyr ikke for meg at jeg aldri kan spise det igjen, men heller at jeg kan spise det bare en gang i blant, så lenge jeg ellers er fornuftig.

 

Håper dere finner riktig motivasjon, jenter, og at dere holder fokus tross alt - husk det er viktig å oppdatere her inne, uansett hvordan det går!!!

 

Ha en god uke!

 

En ting til; dere har holdt dere under startvekten begge to - det står det respekt av!

Bruk nåværende vekt som et platå (over 10 smørpakker lettere enn da dere startet, det er MYE!) å starte fra/fortsette videre fra - se fremover og unngå å gå mer bakover!

Vær fornøyd med det som er oppnådd og stå på videre! :D/>

Tusen, tusen takk for langt innlegg! Massevmotivasjon og inspirasjon der! Vistår på. Videre, ned skal vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange kloke ord. Synes det er kjempebra at du er så motivert. Skulle ønske jeg var det også. Altså 100%. Merker at noe av den forsvunne motivasjonen er på vei tilbake selv om ikke alt er der.

Det blir vel ikke like lett fremover nå som det er ferie og vi skal 14 dager til Kreta fra 11 juli, men jeg skal gjøre så godt jeg kan.

Fremover mot ferien kan jeg i hvert fall gjøre et forsøk.

Håper du finner motivasjonen i deg og tar ett skippertaksmenneske siste to ukene kikk! Da harvdunlitt å gå på på ferien! Har du prøvd sommertøyet? Om det er litt trangt kan du få det mer passe!

Vi sjåast innimellom!

Lykke til! Husk lite og ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Fint å se deg tilbake Trixi2! :)

 

Her går det jevnt og trutt i gjennomsnittlig riktig retning, vekta svinger hit og dit daglig men totalt sett ned :) Krever planlegging og gjennomføringsvilje, motivasjon finnes i massevis her inne og har heldigvis også en kjæreste som virkelig har hengt seg på livstilsendringen. Har fortsatt en lang vei å gå frem til foreløpig hovedmål og deretter hold vekten-fasen, så her inne blir jeg lenge!

 

Håper du har hatt det fint i sommer og er klar til dyst nå i høst!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei alle sammen!

Ikke mye tid til å skrive nå, men jeg er her og skal tilbringe mye tid her inne fremover!

Har ikke fokusert på vektnedgang i høst, vekta ligger på 98 ett eller annet.. Men nå skal det gå nedover!

 

Håper vi sees, gamle og nye venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Ikke mye tid til å skrive nå, men jeg er her og skal tilbringe mye tid her inne fremover!

Har ikke fokusert på vektnedgang i høst, vekta ligger på 98 ett eller annet.. Men nå skal det gå nedover!

 

Håper vi sees, gamle og nye venner!

 

Så bra, da sees vi :D Håper du har ei super helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei

 

Ha en flott dag med sunne valg.

Tusen takk Kikk! Det samme til deg!

Har akkurat veid og spist min frokost, planlegging er tingen!

 

Nå skal vi ned, begge 2! En av de første dagene som kommer skal jeg sette meg ned og tenke gjennom hvorfor jeg vil ned. Og få det ned på papiret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 101,1 kg i dag.... Selv om det er lenge siden jeg var en lett-vekter, er det også en stund siden jeg var på 3-sifret... Føles ikke bra.... Så nå er det bare å komme seg nedover, vektmessig!

 

Jeg skal veie og registrere alt så langt det går. Planlegge ukesmenyer så vet jeg hva jeg skal ha. Håper det blir resultater fort, så motivasjonen holder.. Kanskje vi kan hjelpe hverandre??

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro med tresifret nei. Jeg vil gjerne være med å hjelpe. Håper virkelig du finner en måte som funker for deg. Jeg er blitt veldig flink med dagbok(så lenge jeg orker) hittil. Noen dager er det et ork, men jeg har nå gjort det hittil. Jeg har lagt meg på 1300. Etter programmet skal jeg ha 1800, men det har jeg ikke tatt en eneste dag. I morgen skal jeg lage meg pizza. Da tar jeg en fullkornstortilla og bruker den som bunn. Har på tomatpure, karbonadedeig, champignon, løk, paprika og tilmålt lettost og så lager jeg meg en salat ved siden av.

Gleder meg allerede til det måltidet.

Lørdag skal jeg unne meg litt kos. Da skal jeg kjøpe 70%kokesjokolade som jeg smelter i vannbad. Husk å ikke bruke for varmt vann, da smelter ikke sjokoladen riktig. Så tar jeg jordbær og ananas og putter en tannpirker i og dypper i sjokoladen. Sist jeg gjorde det la jeg de på en tallerken og da stivnet halve sjokoladen på tallerken så denne gang skal jeg stikke de ned i en innpakka oasis hvis det går da. Skal også lage meg grønnsaker og dip. Dipen lager jeg veldig enkelt av ekstra lettrømme og gresk dressing pulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro med tresifret nei. Jeg vil gjerne være med å hjelpe. Håper virkelig du finner en måte som funker for deg. Jeg er blitt veldig flink med dagbok(så lenge jeg orker) hittil. Noen dager er det et ork, men jeg har nå gjort det hittil. Jeg har lagt meg på 1300. Etter programmet skal jeg ha 1800, men det har jeg ikke tatt en eneste dag. I morgen skal jeg lage meg pizza. Da tar jeg en fullkornstortilla og bruker den som bunn. Har på tomatpure, karbonadedeig, champignon, løk, paprika og tilmålt lettost og så lager jeg meg en salat ved siden av.

Gleder meg allerede til det måltidet.

Lørdag skal jeg unne meg litt kos. Da skal jeg kjøpe 70%kokesjokolade som jeg smelter i vannbad. Husk å ikke bruke for varmt vann, da smelter ikke sjokoladen riktig. Så tar jeg jordbær og ananas og putter en tannpirker i og dypper i sjokoladen. Sist jeg gjorde det la jeg de på en tallerken og da stivnet halve sjokoladen på tallerken så denne gang skal jeg stikke de ned i en innpakka oasis hvis det går da. Skal også lage meg grønnsaker og dip. Dipen lager jeg veldig enkelt av ekstra lettrømme og gresk dressing pulver.

Flott Kikk! Nå står vi på, og sammen skal vi klare å gå ned!

Jeg skal føre dagbok så langt det går, og satser på at søtsuget jeg har forsvinner, fort!!!

Takk for middagstipset og kose tips! Det skal prøves i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra. Jeg har et annet tips også som jeg lade og det var bare så godt.

  • først stekte jeg laks
  • blandet sammen 90 g matyoghurt og 45g lett majones(der brukte jeg Hellmanns light som har 270 kal. pr 100 g)
  • Så moste jeg laksen inn i dette med en gaffel
  • så skjærte jeg agurk, stangselleri og paprika i terninger og blandet det i
  • Så krydret jeg litt med salt, pepper og sitronsaft
  • så la jeg tre store fullkornslefser (kunne sikkert hatt 4) utover benken
  • hadde på noen salatblader og lakserøra over og rullet sammen.
  • serverte dette med en salat

 

Jeg tok 1 lefse og mannen tok 2. Hvis man skal lage til 1 person brukerman 30g yoghurt og 15 g majones

 

Denne retten har jeg tenkt å selge på jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra. Jeg har et annet tips også som jeg lade og det var bare så godt.

  • først stekte jeg laks
  • blandet sammen 90 g matyoghurt og 45g lett majones(der brukte jeg Hellmanns light som har 270 kal. pr 100 g)
  • Så moste jeg laksen inn i dette med en gaffel
  • så skjærte jeg agurk, stangselleri og paprika i terninger og blandet det i
  • Så krydret jeg litt med salt, pepper og sitronsaft
  • så la jeg tre store fullkornslefser (kunne sikkert hatt 4) utover benken
  • hadde på noen salatblader og lakserøra over og rullet sammen.
  • serverte dette med en salat

 

Jeg tok 1 lefse og mannen tok 2. Hvis man skal lage til 1 person brukerman 30g yoghurt og 15 g majones

 

Denne retten har jeg tenkt å selge på jobben

Nam, høres godt ut! Eneste er at det er allergi her.. Gluten og melk, så det er litt styr å lagemat alle kan ha.. Eneste gode med det er at jeg lager mye mat fra bunnen av, og det blr jo mye sunnere også!

 

I dag er det kyllingbryst m masse salat på menyen! Og litt pesto...! Nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, høres godt ut! Eneste er at det er allergi her.. Gluten og melk, så det er litt styr å lagemat alle kan ha.. Eneste gode med det er at jeg lager mye mat fra bunnen av, og det blr jo mye sunnere også!

 

I dag er det kyllingbryst m masse salat på menyen! Og litt pesto...! Nam!!

 

Det er jo godt det og. Jeg har en sønn med melkeallergi så jeg vet hva det vil si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...