Gå til innhold

Nytt år! Nye muligheter!!


Gjest Trixi2
 Share

Anbefalte innlegg

Hjemme igjen og storfornøyd! Måtte en liten snartur på vekta, og den viser 101,8.dvs ned 300 gram disse dagene på ferie! Jeg er kjempeglad!

Da er det bare å stå på videre! Hverdagen er her og det er bare å ta sunne valg så vil resultatet bli flere og flere kg ned...Og som jeg gleder meg til å bli slankere! Håper det hjelper på alle mine plager, og gleder meg til klæra sitter finere og jeg kan bytte de ut i noen nye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 763
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei på dere to.

 

Ja nå er det virkelig på tide å ta grep igjen. Gikk på vekta og 108 kg lyste mot meg. Kan ikke fatte at jeg har klart å legge på meg så mye. Ble helt uvel da jeg så dette tallet. Så tung kan jeg ikke huske jeg har vært. Nå er jeg i hvert fall tilbake. Noen utfordringer blir det fremover og jeg vet at jeg må ta meg sammen når de kommer, men jeg skal i hvert fall skjerpe meg skikkelig i ukedagene. Her kommer jeg i hvert fall til å være lenge. Jeg håper og tror at i alle fall 5 kg forsvinner ganske raskt (håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere to.

 

Ja nå er det virkelig på tide å ta grep igjen. Gikk på vekta og 108 kg lyste mot meg. Kan ikke fatte at jeg har klart å legge på meg så mye. Ble helt uvel da jeg så dette tallet. Så tung kan jeg ikke huske jeg har vært. Nå er jeg i hvert fall tilbake. Noen utfordringer blir det fremover og jeg vet at jeg må ta meg sammen når de kommer, men jeg skal i hvert fall skjerpe meg skikkelig i ukedagene. Her kommer jeg i hvert fall til å være lenge. Jeg håper og tror at i alle fall 5 kg forsvinner ganske raskt (håper jeg)

Hei på deg Kikk! Endelig er vi her begge to! Nå slår vi følge på vei nedover! Prøver å komme inn her innimellom, og helst hver dag! Det øker motivasjonen!

 

108 kg er surt... Vært der selv, nå begynte jeg på 104,5 tror jeg det var... At man kan la det gå så langt... La vekta øke og øke... Ja ja tilsammen har vi sikkert gått ned mye før, men nå skal kg av for siste gang, ikke sant Kikk???

De første kg kommer fort av... Easy come, easy go!

 

Dette skal vi klare!!

Vi drar på fjellet i helga, men skal gjøre mitt beste for sunne og greie valg! Sees søndag kveld/mandag!!

Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin helg til deg også.

 

Selv skal jeg på cowboyfest i Sverige lørdag. Det er moro. Håper jeg klarer å ta sunne valg selv om det sikkert er lite trolig. Håper jeg klarer å finne en bukse som passer.

Hvordan gikk det på fest?? Var sikkert gøy! Fant du en bukse som passet?

 

Jeg har hatt det fint, gått greit på fjellet men så fort jeg kom hjem falt jeg for en sjokolade som lå her... Ja ja spist er spist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og vekta viste 102,2 kg... Dvs at helga ikke gikk greit da jeg så 101 på vekta forrige uke.. Her må det måles og telles når det gjelder matinntaket!!

Har målt meg og jeg er tilsammen 3,5 cm mindre i omkrets enn jeg var for ca 2 uker siden!

Det er bare å ta i et tak nå, jeg skal ned, ned , ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens veiedag ble 107,4kg. Hadde håpet på mer enn 0,6kg, men når jeg ikke tar meg mer sammen er det ikke annet å vente. Blir nok ikke bedre neste mandag heller siden vi skal ha fårikållag fredag og låvefest lørdag. Da hjelper det lite å være flink i uka. Noe hjelper det da, men det kunne ha vært noe mer.

Hva sier du til å lage en liten tabell på denne siden som vi kan kalle 10kg ned til jul? Alltid motiverende med noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens veiedag ble 107,4kg. Hadde håpet på mer enn 0,6kg, men når jeg ikke tar meg mer sammen er det ikke annet å vente. Blir nok ikke bedre neste mandag heller siden vi skal ha fårikållag fredag og låvefest lørdag. Da hjelper det lite å være flink i uka. Noe hjelper det da, men det kunne ha vært noe mer.

Hva sier du til å lage en liten tabell på denne siden som vi kan kalle 10kg ned til jul? Alltid motiverende med noe slikt.

600 gram er faktisk mer enn en smørpalkke ned!! Veldig bra for du som har vært på fest!!

 

Gøy med sammenkomster! Og vet av erfaring at det ødelegger og at man faktisk ikke har lyst til å gå noen ganger fordi man vil ned... Sånn vil faktisk livet være fremover, masse som skjer og flere utfordringer anng mat og drikke! Og sånn vil vi faktisk ha det! Det er jo så koselig å møte andre i festlige lag!! Vi må bare prøve å beherske oss litt, ta litt sunnere valg, og så tar det kanskje litt lengre tid før man når trivselsvekta, menman har levd livet i mellomtida! Viktig, synes jeg!!

 

Ja vi kan gjerne ta 10 kg til jul! Om det er mere drømmer enn realitet vil tida vise! Kan du starte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, jeg vet at nedgang er nedgang så jeg er jo fornøyd med 600g. Du har jammen hatt bra nedgang du og siden du startet på ny. Nå har jeg satt i gang med tabell og heier på at vi når målet.

I kveld er det fårikål fest. Vi har det en gang i året da vi ordner istand til låvefesten. Jeg har stort sett vært flink hele uka med unntak av onsdag. Da hadde vi besøk av mamma og svigerforeldre.

 

trixi2: start 104,4 nå 102,1 tap 2,3 mål 94,4 igjen 7,7

kikk: start 108 nå 107,4 tap 0,6 mål 97,4 igjen 9,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, jeg vet at nedgang er nedgang så jeg er jo fornøyd med 600g. Du har jammen hatt bra nedgang du og siden du startet på ny. Nå har jeg satt i gang med tabell og heier på at vi når målet.

I kveld er det fårikål fest. Vi har det en gang i året da vi ordner istand til låvefesten. Jeg har stort sett vært flink hele uka med unntak av onsdag. Da hadde vi besøk av mamma og svigerforeldre.

 

trixi2: start 104,4 nå 102,1 tap 2,3 mål 94,4 igjen 7,7

kikk: start 108 nå 107,4 tap 0,6 mål 97,4 igjen 9,4

Da er vi i gang!! Når jeg hører -10 kg til jul så tenker jeg at det går jo ikke... Jeg kan jo omtrent ikke bevege meg osv.... MEN nå ser jeg at det umulige er mulig!!! Dette kan jeg klare!! Og jeg x fingrene for at jeg klarer ennå litt mere!😉

 

Go girl! Kos deg med fårikål og party!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

 

Velkommen tilbake til Kikk. Du klarer fort å gå nedover igjen!

 

 

Jeg veide 93.9 forrige fredag OPP

og 93.7 i dag NED.

 

Står bom stille, egentlig!

 

Var bortreist forrige helg, ikke registrert noe denne uken. Men gått ned.

Kommet sikkerlig i gang med trening. Passer på vann og grønnsaksinntak hver dag.

 

10 kg til jul bli tøft. Har drømt et år om å se 89-tallet.........

 

Meldt meg på et mosjonsløp (5 km) i september. Sånt får meg til å trene litt mere.

 

Ha en fin helg!!!

L1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha L1. Ja da er vi i gang. Håper du har rett med at jeg går fort ned. Ikke moro å veie mer enn gubben.

 

Det er klart vi klarer dette Trixi.

 

trixi2: start 104,4 nå 102,1 tap 2,3 mål 94,4 igjen 7,7

kikk: start 108 nå 107,4 tap 0,6 mål 98 igjen 9,4

L1: start 93,9 nå 93,7 tap 0,2 mål 83,9 igjen 9,8

 

Trixi leder, men det må vi få en slutt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Kan jeg henge meg på her? Jeg begynte for 1 1/2 år siden, og gikk ned 13 kilo. Så kom jula, og diverse ikke ønskede hendelser i familien, og "trøstespiseren" slo til igjen. Jeg forsøker med ujevne mellomrom å "ta meg sammen", og da er jeg "flink" en periode og går ned, så sklir alt ut og jeg spiser alt for mye og alt for mye usunt, og går opp. Ikke gøy! :(

 

Jeg greier å komme godt over anbefalte trimpoeng og daglige skritt, heldigvis, ellers hadde nok vekten økt mer enn den har gjort. Innimellom mangler jeg totalt motivasjon, og spør meg selv om det egentlig er verd det. Pussig nok blir alltid svaret at det er det. :) Det tar bare så frustrerende laaaang tid. Men jeg tror at det å være med på å "konkurrere" med andre blir mye mer inspirerende enn å konkurrere med seg selv. Dessuten, 10 kilo til jul blir ca 600 gram pr uke, og det burde være overkommelig. Men jeg trenger drahjelp!!!

 

Vekten min i dag er 95,2. Har dere samme veiedager alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fa-mol og takk for sist.

Ja hei til dere andre og.

Er det noe vi trenger så er det drahjelp. Håper denne tabellen kan være med å motivere. Selv ble det bare 0,2kg ned, men det var nok ikke annet å forvente. Håper på mer neste uke.

Søndag skal mitt første barne barn døpes.

Jeg har veiedag tirsdag

 

trixi2: start 104,4 nå 102,1 tap 2,3 mål 94,4 igjen 7,7

kikk: start 108 nå 107,2 tap 0,8 mål 98 igjen 9,2

L1: start 93,9 nå 93,7 tap 0,2 mål 83,9 igjen 9,8

Fa-mol start 95,2 nå 95,2 tap 0 mål 85,2 igjen 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Veldig koselig at vi blir flere! Så velkommen skal du være Fa-mol!

Og gratulerer så mye med barnebarn Kikk! Koselig!!

 

Jeg har Veiedag tirsdag og i dag kom dommen.... Jeg har ikke vært flink i det hele tatt.. Spist mye sjokolade og is... Skikkelig søtsugen...kipt, men sånn ble det. Veier nå 101,9 så minus 200 gram..

Skikkelig kipt å veie mere enn gubben, bare det burde vært motivasjon nok til å komme seg nedover på vekta..

 

Ny uke, nye muligheter! Starter nå! Ha en flott dag alle sammen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare du som veier mer enn gubben, men ned er ned

 

trixi2: start 104,4 nå 101,9 tap 2,5 mål 94,4 igjen 7,5

kikk: start 108 nå 107,2 tap 0,8 mål 98 igjen 9,2

L1: start 93,9 nå 93,7 tap 0,2 mål 83,9 igjen 9,8

Fa-mol start 95,2 nå 95,2 tap 0 mål 85,2 igjen 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sugen på noe søtt..... Kommer over meg og det er neste jeg kan gå over lik for å få nóe godt... Er sjokolade og søtt jeg har lyst på... Er det verdt det, tenker jeg... Da går det bare ennå lengre tid før du når målet ditt.... Og noen ganger er tanken der at skitt au, drit i det.. Spis hva du vil! Skikkelig kipt... Akkurat nå sliter jeg... Har spist altfor mye søtt siste uka..

Noen gode råd? Jeg drikker vann og spiser lite og ofte... Så går ikke for lenge mellom hvert måltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sugen på noe søtt..... Kommer over meg og det er neste jeg kan gå over lik for å få nóe godt... Er sjokolade og søtt jeg har lyst på... Er det verdt det, tenker jeg... Da går det bare ennå lengre tid før du når målet ditt.... Og noen ganger er tanken der at skitt au, drit i det.. Spis hva du vil! Skikkelig kipt... Akkurat nå sliter jeg... Har spist altfor mye søtt siste uka..

Noen gode råd? Jeg drikker vann og spiser lite og ofte... Så går ikke for lenge mellom hvert måltid...

 

 

Unn deg en dag og gled deg til den.

 

Jeg prøver å holde med til en dag i helgen og da er jeg hvert fall flink i ukedagene.

 

Tar også med meg boks med grønnsaker på jobb, sukkererter, blomkål eller gulerøtter.

 

Gå aldri sulten på butikken.

 

Ekstra vanskelig er det nå etter en sommeren. Da har det vært mere kos enn vanlig.

 

Tøft er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Var på vekten i dag, og det var positivt. I dag viste den 93,6. :D En god start, til tross for en sprekk denne uken.

 

Det er ikke søtt som er mitt største problem, men salt. Jo saltere og fetere, jo bedre smak! Peanøtter, potetgull av forskjellig slag ... hjelp! Det nytter ikke å åpne en pose og si at denne skal vare ut måneden. Er den først åpnet så er den plutselig tom. :(

 

Det går greit på dagtid, da er det ingen problemer. Men kveldstid er verre, da kommer suget. Og når jeg bor så nær en butikk at jeg ikke rekker å tenke ferdig tanken på at det hadde vært godt med noe godt, ja så står jeg i kassen og betaler, da er det ikke enkelt. :angry: Men jeg har greid å komme dit at å gå på butikken og kjøpe snop etter klokken 20, det gjør jeg bare ikke! Selv om jeg kan kamuflere snopet inni andre nødvendigheter. For meg er butikken stengt etter kl. 20!

 

Så er det bare å gå løs på en ny uke! :)

 

Ønsker dere alle en flott helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Var på vekten i dag, og det var positivt. I dag viste den 93,6. :D/> En god start, til tross for en sprekk denne uken.

 

Det er ikke søtt som er mitt største problem, men salt. Jo saltere og fetere, jo bedre smak! Peanøtter, potetgull av forskjellig slag ... hjelp! Det nytter ikke å åpne en pose og si at denne skal vare ut måneden. Er den først åpnet så er den plutselig tom. :(/>

 

Det går greit på dagtid, da er det ingen problemer. Men kveldstid er verre, da kommer suget. Og når jeg bor så nær en butikk at jeg ikke rekker å tenke ferdig tanken på at det hadde vært godt med noe godt, ja så står jeg i kassen og betaler, da er det ikke enkelt. :angry:/> Men jeg har greid å komme dit at å gå på butikken og kjøpe snop etter klokken 20, det gjør jeg bare ikke! Selv om jeg kan kamuflere snopet inni andre nødvendigheter. For meg er butikken stengt etter kl. 20!

 

Så er det bare å gå løs på en ny uke! :)/>

 

Ønsker dere alle en flott helg! :D/>

Oj! Gratulerer så mye! 1,6 kg er veldig bra!!

 

Her er det søtt, men mannen liker best salt... Så i nøden spiser fanden fluer, og det er mulig jeg forsyner meg av hans potetgull osv.. Ikke bra!!

Gått ganske greit i helga. Vært bortreist så spent på vekta da jeg ikke har fått veid og telt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unn deg en dag og gled deg til den.

 

Jeg prøver å holde med til en dag i helgen og da er jeg hvert fall flink i ukedagene.

 

Tar også med meg boks med grønnsaker på jobb, sukkererter, blomkål eller gulerøtter.

 

Gå aldri sulten på butikken.

 

Ekstra vanskelig er det nå etter en sommeren. Da har det vært mere kos enn vanlig.

 

Tøft er det!

Ja det er lurt å ha en dag og glede seg til! Lenge siden jeg har spist så mye gullerøtter som nå! Og sulten på butikken er iallefall teit, da har man lyst på alt...

 

Åsen går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens vekt var på 94.2

OPP!!!!

 

Det er ikke kult når man føler seg flink.

Trener masse og spiser etter boka.

 

Ligger på anbefalte 1900 kacl.

 

I hverdagen har jeg gode rutiner. I helgene er jeg håpløs.

Denne helgen er det ingen ekstras og jeg skal ut å løpe et løp.

I fjor på denne tiden løp jeg KK mila.

Denne gangen er det et 5 km løp.

 

Liker at jeg blir sprekere og sterkere, men skulle gjerne også blitt smalere.

 

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg plutselig inn på pc. Det tok sin tid. Jeg har nok fått virus.

 

Denne helgen kommer nok ikke til å gå så bra, men jeg gir meg aldri

 

trixi2: start 104,4 nå 101,9 nå: 101,9 uke tap: 0 tap 2,5 mål 94,4 igjen 7,5

kikk: start 108 uka før: 107,2 nå: 106,6 uke tap: 0,6 total: 1,4 mål 98 igjen 8,6

L1: start 93,9 nå 93,7 nå: 94,2 uke tap: +0,5 total: 0,2 mål 83,9 igjen 9,8

Fa-mol start 95,2 nå 93,6 nå: 93,6 uke tap: 0 total: 1,6 mål 85,2 igjen 8,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...