Gå til innhold

Vi som startet på kurs i uke 2


Anbefalte innlegg

Velkommen alle nye. Blir spennende å følge hverandre.

 

Helgen min er ikke så veldig bra. Det ble nok litt mere vin på meg enn det jeg planla. Jeg måtte også smake på den gode vaniljekremen, men der tok jeg bare 1 liten skje.

 

Vekta mi i dag viste 104,2 så jeg har gått ned 1,2kg denne uken. Synes jeg fortjener det selv om jeg ikke var helt flink lørdag. resten av uken er jeg kjempeflink.

 

Har ikke vært superflink med trening. Det ble 6,5 trimpoeng. Skal på trening idag etter jeg har vært på kurs.

 

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar
Gjest tullsjura

Denne helgen har vært litt vanskelig.. har vært veldig flik i ukedagene, men Lørdag spiste vi nachos og søndag spiste jeg 2 små pizzastykker, ifra en lokal pizzaresturant. Å i dag var jeg i byen sammen med en veninne, vi skulle spise lunch i byen. Jeg bestillte en tacosalat.. men til min store skuffelse var det ikke mye salat, bare mye feit kjøttdeig. Men var sulten så måtte bare spise det.. Etter øyemål ble det en lunch på 500 (!!!) kcal. Men det var en høvelig sen lunch, så det blir ikke noe middag i dag... Huff!!

 

Ellers forje uke hadde jeg 9,5TP og et kcal snitt på 1350kcal :)

Blir spennende på onsdagen, når jeg skal på vekta. I dag skal jeg gå en laaaang tur, å i morgen skal jeg på Step intervall :)

 

Håper alle får en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for kurs med spinning og veiing i morra. Spent! Har fulgt menyen, bortsett fra den lille sjokoladesprekken på lørdag. Er spent på om jeg kanskje bør bytte til meny 2, føler kanskje meny 3 er litt mye. Har problemer med å få nok kalorier.

 

MEN i dag fikk jeg 10 i kostholdsscore for første gang! Juhu!

 

Blir spennende å følge dere videre. Har allerede gått bittelitt i surr med nickene, men prøver å henge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Hei alle sammen! Flott resultat, kikk! Ned 1,2 er ned 1,2 :-)

 

Jeg har ett forslag til hvordan vi kan holde litt oversikt og følge med på hverandre her inne. -Ikke noe avansert, akkurat, men rett og slett en liste med nick og nedgang per uke og for eksempel trimpoeng og/eller cm rundt midjen? Hva tror dere? Jeg setter opp en liste, så kan dere velge om dere vil være med :D

 

kikk Uke1 -1,2 TP 6,5

tullsjura

Wilms

sinsnik

Maylah

danigei79

lilla.gorilla

Irotsjka

widescreen

Mirafoli

meo

QueenCam

 

Jeg har bestemt meg for å trene hver dag de neste ukene. Jeg skal delta i en konkurranse i mars (med en haug av altfor spreke og altfor slanke mennesker), og målet er å være i så god form og så slank (vel, alt er relativt) som overhodet mulig. -Derfor blir det trening hver dag for meg på dette kurset, selv om noen "treninger" kommer til å være gåturer.

 

Blir spennende å se på resultatene deres!

Bra med 10 kostholdpoeng, Maylah. Jeg har ikke kommet over 9,2. Tror jeg spiser for lite til mellommåltidet. -Synes liksom jeg har klart det bra når jeg har alle de grønne krysset av, men det er tydeligvis ikke nok.

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beg tirsdag 10 på mitt 2 kurs. var riiimelig nervøs etter jul og nyttår med mye god mat, kaker og litt alkohol, men hadde klart og gå ned 700-800 gram siden kurs 1 var ferdig, jaaai.

Gruer meg til i morgen, føler jeg har gjort noe gale denne uken, spist litt lite og spist litt feil men har ihvertfall trent hver dag så bare det er liiiitt nedgang skal jeg være happy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Flott resultat, kikk! Ned 1,2 er ned 1,2 :-)

 

Jeg har ett forslag til hvordan vi kan holde litt oversikt og følge med på hverandre her inne. -Ikke noe avansert, akkurat, men rett og slett en liste med nick og nedgang per uke og for eksempel trimpoeng og/eller cm rundt midjen? Hva tror dere? Jeg setter opp en liste, så kan dere velge om dere vil være med :D

 

kikk Uke1 -1,2 TP 6,5

tullsjura

Wilms

sinsnik

Maylah

danigei79

lilla.gorilla

Irotsjka

widescreen

Mirafoli

meo

QueenCam

 

Jeg har bestemt meg for å trene hver dag de neste ukene. Jeg skal delta i en konkurranse i mars (med en haug av altfor spreke og altfor slanke mennesker), og målet er å være i så god form og så slank (vel, alt er relativt) som overhodet mulig. -Derfor blir det trening hver dag for meg på dette kurset, selv om noen "treninger" kommer til å være gåturer.

 

Blir spennende å se på resultatene deres!

Bra med 10 kostholdpoeng, Maylah. Jeg har ikke kommet over 9,2. Tror jeg spiser for lite til mellommåltidet. -Synes liksom jeg har klart det bra når jeg har alle de grønne krysset av, men det er tydeligvis ikke nok.

 

Ha en god natt!

 

Synes det er bra at du har laget liste. Litt enklere å følge med.

Kjempeflott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilla.gorilla

Flott med den listen, det var lurt :)

 

Jeg forstår alle dere som har gått på en sjokoladesmell eller vinsmell eller en smell sånn generelt når det å holde seg i tøylene.

 

Jeg har både spist hamburger og hjemmelaget pizza denne helgen, men jeg har ikke kommet over kcal mengden jeg skal ha i deg, så da er det vel greit? :P

 

Jeg har laget meg en "tabbekvote" for uken. Holder jeg meg innenfor den, så er jeg fornøyd.

 

Men tiden er forbi da jeg kunne finne på å spise 200g melkesjokolade, enten det var onsdag eller juni..

Nå er deg 74g deilig melkerull hver lørdag som er den store gleden!

 

Jeg heier på alle dere :D

Ha en trivelig uke og kos dere med mat og mosjon.

 

Veiing i morgen og jeg er spendt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikk Uke1 -1,2 TP 6,5

tullsjura

Wilms

sinsnik

Maylah Uke 1-0,8 TP 11

danigei79

illa.gorilla

Irotsjka

widescreen

Mirafoli

meo

QueenCam

 

Har oppdatert lista med mine tall. Ble veid på kurs i dag og har gått ned 0,8. Kurslederen virket skuffa og spurte meg ut om uka, men jeg er strålende fornøyd :lol:

0,8 kilo i uka er over halvannen kilo på 2, og 3 kilo på en mnd. Det blir noen kilo på et år det! Så jeg er glad i kveld :D

Har ingen drømmer om å gå fort ned i vekt, sakte og rolig passer meg greit. Men kursledern og jeg ble enige om at jeg går fra 1900 kalorier til 1700, og siden jeg er stappmett etter både lunsj og middag tror jeg at det passer meg helt bra :)

 

Har dere andre hatt en bra dag? Jeg har syklet spinning på Roede-kurset i dag og er helt utrolig sliten.... Hjemme ventet en febersyk og trist jente som savnet mammaen sin, som for ikke lenge siden sovnet tett inntil meg med hånda inni munnen min. hehe Søtnosa mi. Så nå sitter jeg i sofaen litt på ank og passer på. Ikke moro med syke barn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Jeg må som Irotsjka, vente med å oppdatere mine mål til Torsdag. Jeg går forresten aktiv spinning kurs, og er spent på hvordan det skal føles å sitte på en spinning-sykkel igjen. -Blitt noen år siden sist..

 

-0,8 høres flott ut Maylah! Bra at du er fornøyd. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg når du skal ned på 1700kcal. Jeg ligger på meny 3 selv, men det hender jeg ender i nedre zone av det som er tillatt. Aldri morro med syka barn. -Var hjemme med minsten med ørebetennelse og feber i forrige uke. Han hylte og gråt av smerte. Man føler seg ganske hjelpesløs. (selv om paracet fungerte, heldigvis)

 

I dag har jeg vært på 1 times skitur, og så tok jeg en styrketrening med Wii'en etterpå. Har satt meg opp på 9-ukers program, med 4 økter i uka. Jeg er mørbanket i hele kroppen, men jeg skal klare trimpoeng hver dag denne gangen!

 

Nok en god dag, og jeg gleder meg veldig til veiedag og spinning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag 2 ferdig og jeg har gått ned 900 gram og 7.5 cm :) godt fornøyd med det.

Etter sist kurs har jeg erfaring på at jeg går opp når jeg drikker alkohol på første veiing så gruer meg til neste veiing siden jeg skal ut i helgen og feire søs sin bursdag og vet det blir en del mer kcal enn kosemerkene har gir lov til. Men får kjempe hardt ellers denne uken og ennå hardere mot veiing nr 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irotsjka

Så rart at kurslederen virket skuffet, Maylah. Hun jeg går hos var veldig nøye på at man er forskjellig, og at alle vil gå ned i ulikt tempo. Hun mente også at alt over en kilo som oftest var vann, hvis man holdt seg til menyen man fikk utdelt.

 

Syns dere som har lagt inn resultater til nå har vært kjempeflinke. Det finnes ikke en tabellfunksjon som kan gjøre det enda mer oversiktlig? Kan prøve litt etter hvert.

 

Selv har jeg tenkt å ta dette sakte og rolig, for har gått noen kurs før og gått opp igjen etterpå. Må bruke tid på å endre vaner. Sliter med de kostholdspoengene eller hva det nå heter, for klarer ikke spise nok, evt blir det mer enn beregnet til hvert måltid, får ikke i meg nok melk (den regner jo ikke om ost til melkekvote - skuffet...) og sånn. Får ta det over langen. Har fått i meg mer vann enn vanlig, og er god på grønnsaker, så det er en god start. Og så må middagsporsjonene minskes ut fra hva jeg har spist, og godterispisingen må nesten nulles ut.

 

Har vært mye mer i aktivitet enn tidligere. Fikk GPS til jul, så har endelig begynt med geocaching. Anbefales. Legger det gjerne inn i treningsturer nå i starten, så har jeg et mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med de kostholdspoengene eller hva det nå heter, for klarer ikke spise nok, evt blir det mer enn beregnet til hvert måltid, får ikke i meg nok melk (den regner jo ikke om ost til melkekvote - skuffet...) og sånn. Får ta det over langen. Har fått i meg mer vann enn vanlig, og er god på grønnsaker, så det er en god start. Og så må middagsporsjonene minskes ut fra hva jeg har spist, og godterispisingen må nesten nulles ut.

 

Jeg tar 4 yoplait yoghurt istedenfor melk. Jeg orker ikke melk jeg heller og det er fullt lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag har jeg vært på 1 times skitur, og så tok jeg en styrketrening med Wii'en etterpå. Har satt meg opp på 9-ukers program, med 4 økter i uka. Jeg er mørbanket i hele kroppen, men jeg skal klare trimpoeng hver dag denne gangen!

 

Nok en god dag, og jeg gleder meg veldig til veiedag og spinning :-)

 

Aktiv spinning jeg også går på - hardt men godt!

Er Wii trening effektivt eller? Vi har PS3 -- noen som vet om det finnes noen bra trenings-spill til den?

 

Lykke til med spinning og veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Er Wii trening effektivt eller? Vi har PS3 -- noen som vet om det finnes noen bra trenings-spill til den?

 

Vel, hvor effektivt det er kan sikkert diskuteres, men ettersom jeg har 2 barn og en mann som reiser mye, så er det ofte den greieste muligehten. -Slipper å gå ut av døre for å trene.. Dessuten er det en viss motivasjon at programmet forventer å bli brukt 4 ganger i uka (Active 2, som for øverig også finnes for PS3). Det tar litt lang tid mellom hver øvelse, synes jeg, men jeg bruker tiden til å ta noen ekstra repetisjoner eller tøye. Jeg har bestilt Zumba fitness også (finnes også for PS3), og håper det kan være morsomt! Tidligere har jeg brukt mye Wii FIt 2, med Balance Board. Det brettet brukes både som vekt, step og til å registrere bevegelser, og det brukes også til enkelte øvelser i Wii Active 2, men det finnes ikke noen balance board til PS3..

 

-Så i forhold til å ikke få trent, så er det stor effekt av Wii-trening. Jeg blir svett og støl og får trimpoeng. Men som sagt, jeg tar i litt ekstra og legger på litt ekstra repetisjoner. Jeg tror nok jeg kan klare å trene mer effektivt uten, men den viktigste fordelen er at det registreres og at man får øvelser og veiledning underveis.

 

Flott resultat av anjah også! Er enig med Irotsjka i at det er rart kursleder virket skuffet. Ofte så er det sånn at kilo som har tatt tid å komme på, og har vært der lenge, tar lenger tid enn de som har kommet raskt på. Skulle gjerne hatt en slags tabell på dette, ja! Skal prøve å kopiere fra Excel i neste innlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Tja, ikke helt enkelt, men med litt moderasjon her inne, så ser det iallefall bedre ut enn tidliger..

 

Hadde du noen TP denne uka, anjah?

 

Uke 1

kikk -1,2 6,5 TP

tullsjura -0,8 11 TP

Wilms

sinsnik

Maylah

danigei79

lilla.gorilla

Irotsjka

widescreen

Mirafoli

meo

QueenCam

anjah -0,9

 

Noen flere som har resultater i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Tja, ikke helt enkelt, men med litt moderasjon her inne, så ser det iallefall bedre ut enn tidliger..

 

Vel, helt bra ble det vel ikke.. Så bedre ut før jeg postet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilla.gorilla

Veiing i uke 2 gikk fint. -1,6 kg og er veldig fornøyd :D

Jeg har rrent mer enn jeg skal og i kommende uke skal jeg BARE gå 15 minutt ut i verden og tilbake igjen, hver dag selvfølgelig. Jeg kan ikke gå opp en meny til (er på meny 4 pga amming, dvs 2200 kcal) så da skal jeg faktisk prøve bevege meg mindre.

Men litt mer styrketrening skal jeg klare denne uken.

 

Har målt at jeg har -22 cm, men det kan jeg bare ikke tro..

Går det ann liksom? Kjenner jo på kroppen at jeg føler meg lettere og at klærene er litt løsere, men 22 cm..? Hehe :)

 

Syns alle klarer seg så bra her! Stå på :D

 

Uke 1

kikk -1,2 6,5 TP

tullsjura -0,8 11 TP

Wilms

sinsnik

Maylah -0,8 11 TP

danigei79

lilla.gorilla: -1,6. 12,5 TP.

Irotsjka

widescreen

Mirafoli

meo

QueenCam

anjah -0,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 1,6 er jo kjempebra. Ikke bare bare å slanke seg mens man ammer, skal jo passe på å ikke gå for fort ned også.

Jeg fikk beskje om at 200 kalorier eksta holdt nå som jeg ikke fullammer lenger, hva har du fått beskjed om lille gorilla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Uke 1

kikk -1,2 6,5 TP

tullsjura -0,5 11,8 TP

Wilms

sinsnik

Maylah -0,8 11 TP

danigei79

lilla.gorilla

Irotsjka

widescreen

Mirafoli

meo

QueenCam

anjah -0,9

 

Måtte redigere litt :) Har gått ned 0,5kg, ikke 0,8 :) å 11,8TP

Men jeg er førnøyd! Men fikk streng beskjed om å spise mer... å det er litt vanskelig egentlig! Men har godt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg så vekta på kurset i dag. Ned 3,5kg! Det var nesten så det var litt flaut.. Har hatt 28,6 TP og har gått ned 10,9 ca, 3,5 av dem rundt midjen. (Husker fra siste at midjen og vekta følger hverandre ganske tett :-) )

 

Spinning-timen var hard! Jeg er helt mør i lårne, og nå skal jeg avgårde på svømming! Torsdager er tøffe dager, men jeg liker det :D

-Bare synd jeg skal bort neste torsdag og går glipp av 2 treninger og veiing..

 

Er spent på dere andre som har veiedag i dag også!

 

Uke 1

kikk -1,2 6,5 TP

tullsjura -0,5 11,8 TP

Wilms

sinsnik

Maylah -0,8 11 TP

danigei79 -2,6, 5TP

lilla.gorilla -1,6. 12,5 TP.

Irotsjka

widescreen

Mirafoli

meo

QueenCam -3,5, 28,6TP

anjah -0,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irotsjka

Mange flinke folk her, altså!

 

Jeg er veldig fornøyd med 1,2 kg ned første uka. Målet er egentlig å klare 0,5 i uka, men det er godt med en kickstart! Og så er jeg veldig fornøyd med å være med på Grete Roede aktiv ute. Mye god trening der :) Og inspirasjon til hva jeg kan gjøre selv mellom kursene.

 

Uke 1

kikk -1,2 6,5 TP

tullsjura -0,5 11,8 TP

Wilms

sinsnik

Maylah -0,8 11 TP

danigei79 -2,6, 5TP

lilla.gorilla -1,6. 12,5 TP.

Irotsjka - 1,2 8,2 TP

widescreen

Mirafoli

meo

QueenCam -3,5, 28,6TP

anjah -0,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...