Gå til innhold

minus 8 kg til sommeren! BLI MED!


Gjest jqulin
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest jqulin

Trenger motivasjon til å klare dette til sommeren og håper flere blir med! Det har så mye å si at man er flere i kampen mot kiloene!

Jeg er 28 år,er gift og har to barn. Har alltid vært litt lubben men etter førstefødte som også fikk kolikk ble det mye junkfood jeg ble over 100 kg tung! har etter masse jobbing gått ned 34 kg. Nå vil jeg ned til 58 kg til sommeren. Jeg er 66 kg nå og 168 lang!

Jeg har veiedag på fredager for jeg syns det er best!

Har kroniske muskelsmerter i kroppen så det er vanskelig med trening men gåturer,trimsykkel og skigåing har vært det jeg klarer! Ellers blir det sunn mat og masse vann! Bli med!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har akkurat hatt en helg med familien på fjellet og da snakker vi om å reise til seters for å gjøre seg feite. Vært mye snop og mye mat men da har jeg så absolutt fått det ut av systemet og er klar for en uke med masse sunn og godt mat som man ikke får vondt i magen av! Motivert ja!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest firepie

Hei jqulin!

Jeg veier omtrent det samme som du - og skal ned til nesten det samme! Følger deg gjerne på veien! Du har jo vært helt fantastisk flink som har gått ned så mye allerede!

 

Utgangspunktet mitt er at jeg har en kontorjobb, trener lite og spiser det jeg har lyst på. Jeg har omtrent alltid hatt 8 kg for mye. Det er seigt å få opp motivasjonen til trening og til å spise sunt. Nå er jeg med på et standard Roede-kurs her. Håper å få opp piffen! Og nå er det jo så herlig med våren som kommer! Mye lettere å komme seg ut og gå en fin tur.

 

Hvordan går det med deg?

 

Firepie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du vil være med! Jeg har veiedag idag og gikk ned fra 67 til 66.2 kg. Kan være fornøyd med det! Hadde en helg der jeg spiste masse mat og de ekstra kiloene jeg fikk på meg da har vært tråe å få til!

Det blir ikke så mye trening på meg heller. Er sykmeldt akkurat nå så blir ikke så aktiv men prøver å gå litt turer eller sykle på trimsykkel. Det går mest i å spise lite og ofte også prøver jeg å lage grete roede middager hver dag!;)

Dette skal vi klare!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er med! :D

Er 1,68 høy og veier 73 kg :blink: 32 år og mamma til ei lita på 2 år :)

Målet er i 1.omgang å komme ned til 65 kg. Håper jeg klarer dette. Jeg skal være med på nettkurs med oppstart mandag. Har fått 2 bøker i dag og nå driver jeg å leser meg opp på emnet. Må sette meg inn i det her med kalorier og trimpoeng. Har vært med på kurs før, men det er så lenge siden at jeg har glemt litt hvordan dette funker. Gleder meg såå til å få starta skikkelig. Er super klar for en ny giv og en sommer der jeg kan føle meg fresh ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være!;) Godt å være flere og dele erfaringer når det gjelder dette!;) Er en del å sette seg inn i ja, men så fort man skjønner konseptet, tror jeg det kommer til å ligge i hodet uansett om man kommer til matchvekt. Det skal lite til før man havner i samma fella så kunnskap er makt!;)

Vi skal bli så flotte til sommeren atte!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evig optimist

Hei! er det plass til en til? :)

Jeg er også 66 kg og 168 lang, startet for noen uker siden (69,8) men nå trenger jeg motivasjon for å fortsette da det har stoppet opp litt. Venter på at vekta skal blinke med 65 først, begynner å bli utålmodig!

Jeg er 41 år, alene med en 5 åring og har en stillesittende jobb.

Inntil nå nylig har det blitt for mange utskeielser i hverdagen, men nå har jeg endelig tatt til fornuften og spiser små sunne måltider og grete roede middager. Gikk på kurs etter at jeg fikk baby, men etter flere år er jeg oppe på samme nivå.

Målet i år er å føle seg vel i bikini på årets Hellas tur i mai! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt plass til deg evig optimist!;) Moro at vi har samme vekt og høyde! Jeg er sykmeldt og burde egentlig da være flink til å trene masse og hele tiden men sånn blir det ikke. Blir en del sittende ja!;) Tror at mellommåltid og vann har mye å si når man skal slanke seg. og ikke trenge å kjenne seg sulten men spise jamt men smått!;)

 

Helgen min syns jeg har gått greit. ble bakte epler med crispy lokk til lørdagskos. Synes det var greitt å bytte ut godteri med det! Søndagen vart det litt mer for da var vi med barna på barnas dag i akebakken på fjellet og der vart det pølser, kakao,sjokolade og div... spiste ikke mye men litt! Eller har vi gått turer i helgen og holdt oss i aktivitet!;) Blir spennende å se på fredag hvordan vekten blir! Håper det går bra med dere andre!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!!

 

Litt om meg:

Frem til jeg var 18 år var jeg alltid syyylslank(TYNN) uansett hva jeg spiste, hadde et grusomt kosthold med MAAASSSSSSSE godis og lite mat.

MEN så begynte jeg å legge på meg og har ikke klart å legge vekk godteriet, for godteriet er min STORE last! Jeg er rett og slett avhengig, bruker det til trøst - kos - ALT!

Nå er jeg 25 år og 2 barnsmamma og nekter å fortsette denne utviklingen! Er 1.65 cm og 73 kilo, mitt drømmemål er å holde meg under 60 kg, men det er ikke noe jeg tenker på nå. Nå er målet mitt å veie under 65 kg, altså gå ned 8,5 kilo innen sommeren! Første delmål vil bli å komme under 68 kg.

Mitt problem(untatt godisahengighet) er at jeg har store kroniske ledd/ og muskelsmerter, er under utredning for revmatisk sykdom og de mistenker bekhtrev(hvis noen vet hva det er?). Er såpass dårlig ihht smerter og betennelser nå at jeg klarer ikke å trene, men har begynt med daglig inntak av voltaren(betennelsesdempende) i samråd med lege for å se om jeg da kan klare å trene generell lett trening hos manuellterapeut.

Så akkurat nå er det kostholdet som blir mitt fokus + holde meg i noe bevegelse. Håper jeg kan begynne å trene snart også!

 

Håper vi alle sammen klarer målet vårt!! Jeg sliter litt med motivasjonen, men jeg MÅÅÅ bare klare dette! Så håper dere vil hjelpe meg på den tøffe veien til 65 kg, jeg ønsker å hjelpe dere så godt jeg kan iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!!

 

Litt om meg:

Frem til jeg var 18 år var jeg alltid syyylslank(TYNN) uansett hva jeg spiste, hadde et grusomt kosthold med MAAASSSSSSSE godis og lite mat.

MEN så begynte jeg å legge på meg og har ikke klart å legge vekk godteriet, for godteriet er min STORE last! Jeg er rett og slett avhengig, bruker det til trøst - kos - ALT!

Nå er jeg 25 år og 2 barnsmamma og nekter å fortsette denne utviklingen! Er 1.65 cm og 73 kilo, mitt drømmemål er å holde meg under 60 kg, men det er ikke noe jeg tenker på nå. Nå er målet mitt å veie under 65 kg, altså gå ned 8,5 kilo innen sommeren! Første delmål vil bli å komme under 68 kg.

Mitt problem(untatt godisahengighet) er at jeg har store kroniske ledd/ og muskelsmerter, er under utredning for revmatisk sykdom og de mistenker bekhtrev(hvis noen vet hva det er?). Er såpass dårlig ihht smerter og betennelser nå at jeg klarer ikke å trene, men har begynt med daglig inntak av voltaren(betennelsesdempende) i samråd med lege for å se om jeg da kan klare å trene generell lett trening hos manuellterapeut.

Så akkurat nå er det kostholdet som blir mitt fokus + holde meg i noe bevegelse. Håper jeg kan begynne å trene snart også!

 

Håper vi alle sammen klarer målet vårt!! Jeg sliter litt med motivasjonen, men jeg MÅÅÅ bare klare dette! Så håper dere vil hjelpe meg på den tøffe veien til 65 kg, jeg ønsker å hjelpe dere så godt jeg kan iallefall:)

Huff stakkars du! Da har vi bittelitt til felles... jeg er under utredning for fibromyalgi som er kroniske muskelsmerter og ofte stiv så treningsformer for meg er minimale uten at jeg blir ødelagt MEN jeg har begynt på yoga og syns virkelig det hjelper for meg. Tar det rett etter jeg har syklet litt for føler jeg stivner mindre til. Vi skal absolutt hjelpe deg vettu! Jeg prøver å være innom denne siden så ofte jeg kan for å lese og få litt inspirasjon av andre og det motiverer hvis man selv klarer det bra og får skryt vettu!;) Lykke til!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff stakkars du! Da har vi bittelitt til felles... jeg er under utredning for fibromyalgi som er kroniske muskelsmerter og ofte stiv så treningsformer for meg er minimale uten at jeg blir ødelagt MEN jeg har begynt på yoga og syns virkelig det hjelper for meg. Tar det rett etter jeg har syklet litt for føler jeg stivner mindre til. Vi skal absolutt hjelpe deg vettu! Jeg prøver å være innom denne siden så ofte jeg kan for å lese og få litt inspirasjon av andre og det motiverer hvis man selv klarer det bra og får skryt vettu!;) Lykke til!;)

 

Er vel bekthrevs eller fibromyalgi jeg har også, de trodde først det var fibromyalgi men er så mye som tyder på noe annet!

Så vi har nok veeeldig like problemer sånn sett, og er lett å bli sittende hjemme fordi alt annet fremprovoserer store smerter!

Jeg tenker å melde meg på yoga jeg også, for se hva jeg gjør...akkurat nå takler ikke kroppen noe trening i det hele tatt!

Håper medisinen jeg nå tar gjør at det blir lettere. Har itillegg kronisk bekkenleddssyndrom(kronisk bekkenløsning) og hypermobile ledd...så skal ikke være lett nei:P

 

Håper iallefall vi to og gjerne andre er skikkelig aktive her, for jo mer aktive her inne jo mer motivasjon for å gå ned i vekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg på elixia imorgen:) Er 70% sykemeldt så har som mål å trene 2 ganger i uken. I begynnelsen 30-45 min av gangen og deretter opp mot 1,5-2 timer. Alt på dagtid. Får se om jeg klarer det:)

Lykke til! Håper kroppen orker det!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket og gå på vekten idag derfor skriver jeg det inn imorgen. Lite vits og sjekke nå for kiloen stiger utover dagen! ellers har det gått i å handle mat til påske, kaste masse søppel, hente og levere sjukmelding og tilslutt yoga! Kjenner at det har gått i ett idag så da blir det godt med den vanlige fredagspilsen(bare 0.33) og litt saltstenger til kvelds! Deilig med fredag og påske!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0.2 kg til 66 kg!;) Er ikke suuperfornøyd med tanke på at uken har gått så fint med trening og mat men regner med de siste kiloene kanksje vil gå tregt. så lenge det ikke går oppover skal jeg være fornøyd! Håper det går bra med resten!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :)

 

Er 25 år, og har ei jente på snart 2 år. Veide 58kg når jeg ble gravid, er 163 høy, så har trivdes med å ligge på ca 56-58.. De hersens gravidkiloene gikk ikke bort av seg selv gitt :( veier nå 66kg. Etter fødsel gikk jeg ned ganske mye på kort tid med lavkarbo, men ble så lei at jeg orka ikke mer,, nå nærmer sommeren seg, og jeg MÅ ta meg sammen !!!!!

Vil melde meg på roede kurs, men starter ikke før i mai her jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :)

 

Er 25 år, og har ei jente på snart 2 år. Veide 58kg når jeg ble gravid, er 163 høy, så har trivdes med å ligge på ca 56-58.. De hersens gravidkiloene gikk ikke bort av seg selv gitt :( veier nå 66kg. Etter fødsel gikk jeg ned ganske mye på kort tid med lavkarbo, men ble så lei at jeg orka ikke mer,, nå nærmer sommeren seg, og jeg MÅ ta meg sammen !!!!!

Vil melde meg på roede kurs, men starter ikke før i mai her jeg bor...

Velkommen skal du være!;) De graviditetskiloene er fryktelig tråe ja! Jeg gikk opp fryktelig med eldstemann og siden han hadde kolikk ble det mye fastfod som resulterte i enda mer oppgang og på det verste var jeg 103 kg! Myye arbeid for å komme seg til dit jeg er nå! Det bli letter når man er flere og kan motivere hverandre!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag:-D

 

Har hatt en helg med en del godis, men mindre enn jeg trodde det skulle bli. Vi var nemlig på konsert og hadde kosekveld hjemme etterpå(barnevakt over natta) og dagen etter var det brsdagsfeiring for minsten og masse kaker.......menmen.

Idag har jeg trent for første gang, ble bare 40 min pga smerter i knærne, men er veldig fornøyd for det:) Har holdt med unna godis men drukket litt solo.

Skal ha veiedag onsdag tenkte jeg, så spent på å se hva jeg veier da. Men forventer ingen nedgang på et par uker pga denne godis helgen, OG påskehelgen på hytta med svigers og matte god mat+godis....hehe

 

Håper dere er flinkere enn meg i påsken og klarer å holde dere litt borte fra det usunne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag:-D

 

Har hatt en helg med en del godis, men mindre enn jeg trodde det skulle bli. Vi var nemlig på konsert og hadde kosekveld hjemme etterpå(barnevakt over natta) og dagen etter var det brsdagsfeiring for minsten og masse kaker.......menmen.

Idag har jeg trent for første gang, ble bare 40 min pga smerter i knærne, men er veldig fornøyd for det:) Har holdt med unna godis men drukket litt solo.

Skal ha veiedag onsdag tenkte jeg, så spent på å se hva jeg veier da. Men forventer ingen nedgang på et par uker pga denne godis helgen, OG påskehelgen på hytta med svigers og matte god mat+godis....hehe

 

Håper dere er flinkere enn meg i påsken og klarer å holde dere litt borte fra det usunne;)

Veeel....heh... Tror nok vi får ta påsken som den er!;) Har handla inn øl,vin,sjokolade og greier idag så det blir nok noen utskeielser bare man ikke overdriver hver dag! Neste fredag har vi barnevakt og det er den store festdagen på fjellet her så da skal vi kose oss uten å tenke over hva jeg putter i meg. Skal man telle kalorier for hver øl eller vinglass man heller i seg på fest, tror jeg det blir labert!;) Veier meg uansett på fredag for å se an vekten så langt! God påske videre til alle!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel....heh... Tror nok vi får ta påsken som den er!;) Har handla inn øl,vin,sjokolade og greier idag så det blir nok noen utskeielser bare man ikke overdriver hver dag! Neste fredag har vi barnevakt og det er den store festdagen på fjellet her så da skal vi kose oss uten å tenke over hva jeg putter i meg. Skal man telle kalorier for hver øl eller vinglass man heller i seg på fest, tror jeg det blir labert!;) Veier meg uansett på fredag for å se an vekten så langt! God påske videre til alle!;)

 

 

God påske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og opp 0,2 kg til 66,2 kg! Forventet resultat ettersom vi koser oss hver dag i påsken! Ikveld blir det fest så kaloriene blir ikke telt idag akkurat! Regner med mer oppgang etter ikveld men får ta det igjen etter påske!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruttlapp

Hei dere,

Hvordan registrerer dere påskens utskeielser? Jeg er på mitt første kurs. Har som mål å gå ned 8-9 kg til vi skal på ferie i juli. Er godt på vei. Spent på resultatet etter påsken. Unner meg et par glass og litt sjokolade i ny og ne på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Håper dere har hatt en god påske.

Vi er nå hjemme fra påskeferie og idag er første dag jeg registrerer kalorier igjen. Har sikkert gått opp litt i påsken, men har kosa oss maks da:)

Litt tung start siden vi har sykt barn og dermed er det lett å ty til junk.....men skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Hvordan registrerer dere påskens utskeielser? Jeg er på mitt første kurs. Har som mål å gå ned 8-9 kg til vi skal på ferie i juli. Er godt på vei. Spent på resultatet etter påsken. Unner meg et par glass og litt sjokolade i ny og ne på hytta.

Jeg registrerer det her hva jeg spiser til godt så langt det lar seg gjøre! Er jeg på fest og vet det blir mye, så registrerer jeg det ikke! Orker ikke ha det på samvittigheten for jeg har lyst å leve ganske som normalt!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Håper dere har hatt en god påske.

Vi er nå hjemme fra påskeferie og idag er første dag jeg registrerer kalorier igjen. Har sikkert gått opp litt i påsken, men har kosa oss maks da:)

Litt tung start siden vi har sykt barn og dermed er det lett å ty til junk.....men skal klare det!

God bedring til ungen din! Har nok syk unge selv som har fått vannkopper så da blir det lite trening! Godt å høre det er flere som har kost seg i påsken. Må være lov å ta litt fri fra slankingen da!;) Og jeg pleier å være sånn at får jeg en sjelden dag iblant til å skeie ut til jeg blir kvalm, så blir jeg så motivert til å være flink lenge etterpå!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...