Gå til innhold

Tips til sunn overtidsmat?


Anbefalte innlegg

Jobber en del lange dager, også litt på sparket (ikke planlagt). Trenger tips til sunn og mettende mat en kan ty til i slike sammenhenger. Det blir ofte knekkebrød med magerost, cottage cheese m/lett youghurt og frukt, men ofte hadde det vært godt med litt mer "middagsaktig" mat. Har du noen gode tips?

Bruker ofte å ha stående Rett i koppen, men vet ikke hvor sunt det er. Føles ut som det er mye hvit pasta oppi rettene, og det varer ikke så lenge. Tar imot tips med stor takk, både for tørrmat som kan stå i skapet, og smarte retter som jeg kan forberede og ta med den aktuelle dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere har micro på jobb kan du bare lage litt større middagsporsjoner og slenge i frysern. De fleste grønnsaks, og ris retter holder seg godt frosset. Så tar du boksen med i veska til jobb, tiner i løpet av arbeidsdagen, varm i micro, og vips får du sunn middag på jobb.

 

Jeg gjør det av og til når jeg skal trene rett etter jobb. Blir litt tidlig middag da, men alternativet er en middag i 8-9 tiden på kvelden, og da er kveldsmat ikke så veldig lett å få dyttet inn. Samt at å være sulten når du skal trene er pyton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprekogblid

Dersom dere har micro på jobb kan du bare lage litt større middagsporsjoner og slenge i frysern. De fleste grønnsaks, og ris retter holder seg godt frosset. Så tar du boksen med i veska til jobb, tiner i løpet av arbeidsdagen, varm i micro, og vips får du sunn middag på jobb.

 

Jeg gjør det av og til når jeg skal trene rett etter jobb. Blir litt tidlig middag da, men alternativet er en middag i 8-9 tiden på kvelden, og da er kveldsmat ikke så veldig lett å få dyttet inn. Samt at å være sulten når du skal trene er pyton.

 

 

jeg har veldig ofte salat med meg på jobb , der har jeg kylling/skinke , pinje kjerner , mais , litt feta ost , paprika , løk, vårløk, isberg salat , ruccola salat , tomat , agurk , utrolig godt å ha med seg ...

 

så har jeg med en skive med noe krydder brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...