Gå til innhold

Beregne kalorier når man ammer?


Krible81
 Share

Anbefalte innlegg

Man skal ikke slanke seg for fort når man fullammer, men jeg tror 0,5 - 1 kg er passelig, så det burde nok gå fint. Mange går jo ned så mye av seg selv etter graviditeten. I følge GR skal man opp en meny når man fullammer, dvs 300 kcal mer :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Hvordan beregner man kalorier når man fullammer? Jeg har en baby på snart to mnd. Og er det ok å gå ned 0,5-1 kg pr uke likevel? Jeg bør ned 15-20 kg - og nå vil jeg begynne!!

 

Hvis du tar utgangspunkt i hva du burde ligge på til vanlig for å gå ned i vekt og legger til 500 til 700 kcal ekstra er du godt igang. Det gjorde jeg og det funka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvis du tar utgangspunkt i hva du burde ligge på til vanlig for å gå ned i vekt og legger til 500 til 700 kcal ekstra er du godt igang. Det gjorde jeg og det funka :)

 

Er det noen som vet hva man burde ligge på når man ammer en på åtte måneder. Ammer ca fire ganger om dagen og en til to ganger om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Dette lurer jeg også på.. Gutten min er snart 12 uker.. og NÅ må jeg få bort graviditets kiloene.. Skal vi støtte hverandre?

I følge ammehjelpen så skal ikke kaloriinntaket være mindre enn 1500 pr dag når man fullammer. Min baby er bare 11 dager gammel og jeg skal ha av ytterligere 8-10 kg utover det som allerede har forsvunnet. Jeg er med på støtte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Man skal ikke slanke seg for fort når man fullammer, men jeg tror 0,5 - 1 kg er passelig, så det burde nok gå fint. Mange går jo ned så mye av seg selv etter graviditeten. I følge GR skal man opp en meny når man fullammer, dvs 300 kcal mer :)

 

Lykke til :)

 

Jeg går på roede med baby kurs.. Vi har lært at fullamming faktisk krever 750 kalorier.. Jeg går derfor på diett 5, som tilsvarer 2500 pr dag.. Det varierer jo fra person til person, med tanke på høyde, vekt osv..

 

Jeg går ned mer enn 1 kilo i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg går på roede med baby kurs.. Vi har lært at fullamming faktisk krever 750 kalorier.. Jeg går derfor på diett 5, som tilsvarer 2500 pr dag.. Det varierer jo fra person til person, med tanke på høyde, vekt osv..

 

Jeg går ned mer enn 1 kilo i uka..

 

Oi, så flink du er..

Jeg ammer ikke fullt nå lengre, siden småen er blitt 7 mnd :) så nå er jeg begynt på vanlig GR kurs, skulle begynne med baby.. men det var jo omtrent umulig å få tilbake melding fra hun som holder kurset, så da tok jeg bare vanlig..

Jeg skal ned 10 - 20 kg nå, alt etter som hvordan jeg føler meg underveis. Jeg er på meny 1 til vanlig og skal prøve det foreløbig, da jeg ikke har noe særlig kcal underskudd om jeg går opp til meny 2.. Men om jeg går fort fort ned i vekt, så øker jeg litt på kcal :)

Tror ikke dere det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...