Gå til innhold

slankedagbok..ned 40kilo


Gjest lindaaaa26
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest lindaaaa26

Hei jeg er ei jente på 26år,166cm og en startvekt på 115,1kg.

nå har jeg akkurat holdt på i 2uker og gått ned 1,7kg men så er det ny veieing i morgen da jeg veier meg på mandager.

så da tenkte jeg att jeg skulle skrive en slankedag med alle utforinger og mat vanner på veien.

Jeg spiser fast vær 3time 5ganger om dagen(prøver i værtfall)

bytter bort godis med frukt og grønnsaker og hittil så går det veldig bra :rolleyes:/>/>/> :rolleyes:/>/>/>

Å jeg drikker 0,5d vann til vært måltid jeg spiser pluss grønn te 2-3ganger om dagen

 

sånn ser altså min rutine med mat ut:

kl9 2knekkebrød rivyta med kokt skinke,ost og tomat

kl 12 2knekkebrød igjen med det samme kan også bytte det med en banan

kl 15 middag kylling uten skin,fiskekaker,fisk,kotelleter,wokmat

er det kylling er det en halv,3fiskekaker,kun 1 kotellet,blir lik en porson å jeg har kun grønnsaker vedd siden av maten

kl 18 joghurt med hellkornblanding

kl 21 bær går mye i kirsebær,jordbær og vannmellon nam nam

 

med trim så er målet 1t fort gange vær dag men sånn har det ikke blitt,må være litt flinkere på den biten ;)/>/>/> ;)/>/>/>

 

bare å slenge dere på vis dere føler for det. B)/>/>/>

så kunne man lagt inn vekt for uka i sammen,selv har jeg veieing vær mandag

 

så langt

 

14/05/12 ;115,1kg

21/05/12:113,4kg

28/05/12:111,8kg

04/06/12:109,3kg

11/06/12:107,9kg

18/06/12:106,8kg

25/06/12:104,8kg

23/10/12;102,2kg

30/10/12;100,7kg

05/01/13:96.9kg

14/01/13:94.4kg

21/01/13:92.8kg

28/01/13:91.8kg

mål

første uka har jeg gått ned 12cm til sammen rundt helle kroppen ;)/>/>/>

andre uka har jeg gått ned 9,5cm rundt hele kroppen og er ganske fornøyd med det :rolleyes:/>/>/>

tredje uka har jeg gått ned 15cm rundt helle kroppen :P/>/>/>

fjerde uka har jeg gått ned 10cm rundt helle kroppen

5uka stoppa det vist litt opp.

6 uka har jeg totalt gått ned 7cm rundt helle kroppen

7uka har jeg gått ned 8cm rundt helle kroppen

20/01/13 fra 129cm rundt magen til 95cm,fra 129 rundt hoftene til 110cm og fra 112cm rundt live til 85cm :D/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

da har det gått 3uker og jeg har ikke hatt en eneste utseielse :rolleyes:

før skeia jeg ut vær dag å drakk værtfall ikke vann eller var særlig i bevegelse så mye har kjedd på dissa ukene :rolleyes:

nå har jeg gått ned 2,5kg denna uka og er super fornøyd med det :rolleyes:

 

mål rundt kroppen denna uka er 15cm mindre er jo helt utrolig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har det gått 3uker og jeg har ikke hatt en eneste utseielse :rolleyes:

før skeia jeg ut vær dag å drakk værtfall ikke vann eller var særlig i bevegelse så mye har kjedd på dissa ukene :rolleyes:

nå har jeg gått ned 2,5kg denna uka og er super fornøyd med det :rolleyes:

 

mål rundt kroppen denna uka er 15cm mindre er jo helt utrolig :rolleyes:

 

For en fantastisk innsats! Gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

takk for svar,det var koselig :rolleyes:

 

ny uke med nye muligheter :rolleyes:

igår hadde jeg den hardeste sykkelturen på lenge,jeg var gjennom svett og en puls i hundre kjente det ut som,har en plan om å sykle 3ganger i uka .Har jo så mangen steder å sykle på her jeg bor :rolleyes:

ellers vill jeg enda holde meg til lange turer :rolleyes:

 

er bare så motivert att det er helt utrolig :P :P

 

Nå får jeg vell vaske huset idag så det er fint å rent til helga :rolleyes:

å i morgen blir det å handle gave til dattra mi som har bursdag på fredag å dra en tur i parken med ungene mine,så får værtfall håpe på opphold :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

kjekt å lese om andre som er motiverte! blir motivert selv jeg da!

 

jeg skal ned fra 109,7 til 70-75kg er 182cm høy, har en lang vei og gå men er heldigvis på riktig spor!

elsker å gå på tur! men har vært i ro i nesten 3 uker på grunn av en fot operasjon, så har nettopp begynt på an igjen med turgåing! liker sykling også, men har fått beskjed av legen og ta det litt med ro, så venter litt med syklingen foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Men da veier vi omtrent det samme nå da :rolleyes:

synd med foten din da,får håpe den blir fort frisk igjen :rolleyes:

for min del syns jeg det er morsomt når jeg får det til..

Men igår blei det min første utkjeielse med et lite kake stk for dattra mi hadde bursdag,så da gikk vist halv parten av frimerkene,men det er jo bare å fortsette som vanlig idag.

Detta skal gå bra(tenker jeg for meg selv) B) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

Jeg er veldig overbevist om at det skal gå bra!

 

Jeg har allerede mistet 4cm rundt hoften siden mandag, så jeg er strålende fornøyd! har noen små utskeielser jeg også, men man skal jo kunne leve med kostholdet sitt! i følge kurslederen vår, så er det viktig å skeie ut litt, fordi hvis man ikke gjør det, så kommer man til å sprekke også skeie ut altfor mye! gleder meg faktisk til neste veiedag, for dette går riktig vei! :D:)

 

Må innrømme at det føles bra at flere er i samme "båt" som meg selv! for da kan man motivere hverandre og komme med tips! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Jeg er veldig overbevist om at det skal gå bra!

 

Jeg har allerede mistet 4cm rundt hoften siden mandag, så jeg er strålende fornøyd! har noen små utskeielser jeg også, men man skal jo kunne leve med kostholdet sitt! i følge kurslederen vår, så er det viktig å skeie ut litt, fordi hvis man ikke gjør det, så kommer man til å sprekke også skeie ut altfor mye! gleder meg faktisk til neste veiedag, for dette går riktig vei! :D:)

 

Må innrømme at det føles bra at flere er i samme "båt" som meg selv! for da kan man motivere hverandre og komme med tips! :) :)

 

 

 

ja det er viktig det,med litt kos inni mellom "i små mengder da så klart" for da tåler kroppen att vi gjør det når vi er ferdige med å slanke oss :D også å det er jo også viktig å tenke på.

 

Denna uka har gått helt utrolig fort,så er spent på vekta i morgen

Begynte jo uka med en har sykkel tur og gå turer men resten av uka har jeg vært passiv,håper på en litt bedre uke nå til uka med trim.

 

har du også veie dager på mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

ja det er viktig det,med litt kos inni mellom "i små mengder da så klart" for da tåler kroppen att vi gjør det når vi er ferdige med å slanke oss :D også å det er jo også viktig å tenke på.

 

Denna uka har gått helt utrolig fort,så er spent på vekta i morgen

Begynte jo uka med en har sykkel tur og gå turer men resten av uka har jeg vært passiv,håper på en litt bedre uke nå til uka med trim.

 

har du også veie dager på mandag?

 

 

Jepp! har gått ned noen cm rundt midjen og rundt hoften denne uken! har ikke våget meg på vekten enda! :P har kun gått på tur med hunden, så har vært litt passiv på treningsfronten, men tenker sykkelen skal brukes fra uken av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

ja samme her :rolleyes:

skal ha som mål å ta en liten sykkeltur værtfall anna vær dag på 1 halv time eller mer,burdde hjelpe mye det :rolleyes:

 

driver å prøver meg frem på oppskriftene her inne da,syns faktisk det er mye god mat som enn kan slanke seg på :rolleyes:

idag har vi spist skinke og makaronigrateng med exstra grove baguetter nam nam..

ellers så må jeg annbefale seibiff med coleslow,kjøttboller med salsa og pølsesuppe nam nam det også :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

ja samme her :rolleyes:

skal ha som mål å ta en liten sykkeltur værtfall anna vær dag på 1 halv time eller mer,burdde hjelpe mye det :rolleyes:

 

driver å prøver meg frem på oppskriftene her inne da,syns faktisk det er mye god mat som enn kan slanke seg på :rolleyes:

idag har vi spist skinke og makaronigrateng med exstra grove baguetter nam nam..

ellers så må jeg annbefale seibiff med coleslow,kjøttboller med salsa og pølsesuppe nam nam det også :rolleyes: :rolleyes:

 

høres godt ut! jeg lagde frokostbrikettene som er i den røde boken! kjempe gode! også lagde jeg "hot pizza" som også er i den boken!

 

Når det gjelder sykling så vil jeg anbefale og skaffe en pulsklokke eller laste ned 'endomondo' hvis du har smart-telefon, da lagres antall km, tid, puls (hvis du har pulsklokke), også hvor man har syklet! det økte hvert fall min motivasjon! "konkurrerer" litt med meg selv, og merker selv at det gjør at jeg yter mer på trening! :D :D Hva gjør du for å få nok kalorier? Jeg føler jeg spiser stortsett altfor lite.. skal spise 1900, men spiser kanskje 1200.. er stapp mett da, og klarer ikke å spise mer mat! (hadde sikkert vært annerledes med sjokolade :rolleyes: :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

det må jeg prøve :rolleyes:

trur nok di fleste oppskrifene her inne kommer til å bli prøvd egentlig for detta kommeer til å ta lang tid, men til gjenngjeld så blir vi jo sunnere å slankere :D

 

Det får jeg ikke til rett og slett så jeg syrer ikke så mye med det,jeg har meny 2 jeg da 1600kcal men havner rundt 1200kcal selv.

spiser veldig mye frukt alt av bær,epler,bananer,druer og vannmellon

favorittene er helt klart jordbær,kirsebær og vannmellon :rolleyes: :rolleyes:

også på lørdager lager jeg meg desserer som er oppskrift på her inne så langt så har jeg bare prøvd banan softis

 

10000 skritt som er annbefalt får jeg heller ikke til besilte sånn skrittteller her inne,men får vell bestille en puls klokke også da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

det må jeg prøve :rolleyes:

trur nok di fleste oppskrifene her inne kommer til å bli prøvd egentlig for detta kommeer til å ta lang tid, men til gjenngjeld så blir vi jo sunnere å slankere :D

 

Det får jeg ikke til rett og slett så jeg syrer ikke så mye med det,jeg har meny 2 jeg da 1600kcal men havner rundt 1200kcal selv.

spiser veldig mye frukt alt av bær,epler,bananer,druer og vannmellon

favorittene er helt klart jordbær,kirsebær og vannmellon :rolleyes: :rolleyes:

også på lørdager lager jeg meg desserer som er oppskrift på her inne så langt så har jeg bare prøvd banan softis

 

10000 skritt som er annbefalt får jeg heller ikke til besilte sånn skrittteller her inne,men får vell bestille en puls klokke også da :rolleyes:

 

Ja, det kan hvert fall anbefales! har selv en garmin klokke, helt fantastisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

det har jeg ikke hørt om,ossen funker den?

 

da har jeg veid meg igjen idag å har gått ned 1,4kg :rolleyes: :rolleyes:

 

da er det en ny uke med nye muligheter,skal prøve å få inn mere gå turer og sykkelturer denna uka :rolleyes: :rolleyes:

 

så håper jeg ikke uka går alt forsakte :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

det har jeg ikke hørt om,ossen funker den?

 

da har jeg veid meg igjen idag å har gått ned 1,4kg :rolleyes: :rolleyes:

 

da er det en ny uke med nye muligheter,skal prøve å få inn mere gå turer og sykkelturer denna uka :rolleyes: :rolleyes:

 

så håper jeg ikke uka går alt forsakte :huh:

 

funker veldig greit for mitt vedkommende! har en multisport funksjon der man kan velge mellom gå, løpe, sykle, skigåing etc. Den tar pulsen (ligger jo litt i ordet, pulsklokke) :P Den måler antall km og den har gps så du kan legge det inn på dataen etter du har trent! også kan du ligge til den løypen du har f.eks gått inn på klokken, for å konkurrere mot deg selv! genialt i forhold til sånn hvis man har lyst og presse seg selv litt mer enn det man kanskje gjorde på første turen man tok!

 

jeg hadde planer om og sykle i dag, men har strekt ett eller anna bak kneet :/ så må vente litt med det tror jeg! blir nok gåing i dag! skal veie meg kl 19.30 når kurset starter i dag! har som sagt gått inn noen cm, men håper jeg har gått ned også! forrige gang var det pluss 700gram :( men da hadde jeg mensen, som også spiller inn! :) venter i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

den høres jo bare helt genial ut da :D

 

så bra da :rolleyes: ja vi får forsette å være flinke,så blir vi til slutt ferdig selv om det kan virke som evigheter.

Ikke blitt noen sykkelturer her heller som planlagt men gått noen tunge gåturer + att jeg hadde sommer regngjøring igår å det blir enn jo også litt slitten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

Jepp er forberedt på at det kommer til og ta 1-2år men på en annen side er det jo en holdingsendring fra vår side. pluss at når man går ned med Grete Roede så har jeg fått inntrykk av at man gjør det på en sunn måte, sånn at man ikke går så fort opp igjen! bedre enn lavkarbo tror jeg! både for oss selv og for helsen! :P:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

ja det er viktig å tenke på :rolleyes:

åå nå er denna uka snart ferdig,spent på resultat som vanlig.Håper værtfall jeg har gått ned litt ;)

 

Jeg også er spent! men tror jeg har gått opp litt :-/ jaja.. sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Jeg også er spent! men tror jeg har gått opp litt :-/ jaja.. sånn er det bare!

ja blei litt kos på meg idag pizza til middag å sjokolade pudding så tok meg en lang gå tur da,så nå krysser jeg fingra til mandagen :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...