Gå til innhold

slankedagbok..ned 40kilo


Gjest lindaaaa26
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest lindaaaa26

ja blir veldig fult i kjøleskapet her også med frukt og grønnsaker,men det går akkurat :rolleyes:

 

sånn sykkel er jeg på lett etter,men har ikke funnet noe i nærheten enda.Men når jeg får det vill det gjøre treninga så mye lettere for meg.

Her jeg bor er det ikke noe treningsenter da må jeg ut med bil å jeg har ikke lappen så det er veldig tungvindt for meg men jeg har en dvd jeg bruker innimellom maximal forbrenning heter den :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Tok en tur på treningsenteret etter at jeg hadde veid meg. 1/2 på tredemøllen. Jogget 15 min i et strekk. Så lenge har jeg ikke klart å jogge noen gang tror jeg. (Jeg har aldri likt å jogge) Så ble det veksling mellom å gå i oppoverbakke og jogge de siste 15 min.

I går fikk jeg ikke trent. Lagde pepperkaker med barna så det ble litt smaksprøver, men skal innom treningsenteret i dag og jogge litt mer. Må forbrenne bort pepperkakene i hvert fall. Styrketrening føler jeg mer for å gjøre hjemme, enda. I morgen har jeg tenkt meg på spinningtime.

 

Har du fått startet med trening? Har du ei trapp i huset så kan du gå opp og ned trappene 50 ganger. Kom an! Opp med deg!

Ha en fortreffelig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

aldri likt å jogge jeg heller,men liker å gå turer da :rolleyes:

Har du noen gang sett på det cupcake pro på tv? der slanker jentene seg selv om dem koser seg med kaker og div,dem lærer deg hvor mye du må trene vis du har kost deg med god saker.Det kan jeg se på noen ganger,men har aldri prøvd å gjøre sånn selv(høres litt skummelt ut for meg igrunn)

men skal tydelig vis funke da..

 

Nei har ikke fått kommet igang med treninga denna uka så fy til meg <_<

Men føler meg ikke helt i 100 heller så,litt slapp og ødelagt i kroppen om dagen så får håpe jeg ikke brygger på noen sykdomer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett cup cake på tv nei.De må jo trene enormt hvis de spiser kaker hver dag. Kalorier inn - kalorier ut. Følger med på Farmen og bonderomantikken. Godt vi har opptaker for jeg får aldri sett det samme dag eller neste.

 

Føler jeg har vært flink på treningsfronten forrige uke. 10,8 TP. Denne uken ser litt mer skummel ut. Fikk gått en liten tur i går og jeg må få prøve å trent litt i kveld også og i morgen. Fra torsdag til lørdag blir det veldig hektiske dager, så jeg får se hva jeg får gjort. Skal veie meg i morgen og da håper jeg det magiske 8 tallet viser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Ble ikke 80-tallet for meg denne gangen heller. 90,3 da jeg veide meg i går. Går i hvert fall rette veien. Måtte snikveie i dag 90,0. Nesten!

 

Og så klarte jeg å trykke i trynet mye potetgull og kaker i helgen. Opp 900 gram da jeg måtte snikveie meg i dag. Har veiedag på onsdag så nå må jeg skjerpe meg. Fin-veie all mat og ikke mer enn 1600 kallorier + ekstra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Hei da har jeg vært litt borte,vært syk så har ikke orket å slanke meg. å veide meg idag gjør jeg heller ikke for har drikki brus,kjeks og boller den uka som har vært :blink:

Men er i værtfall tilbake nå,så får håpe det er et overlevende tall neste mandag.

Har heldig vis fått meg trim sykkel da,så startet morgenen med 25min sykkling å det vill jeg ha som mål vær dag igrunn :rolleyes:

 

 

uff det er kjedelige greier da,er ikke lett detta men vi skal nå komme i mål engang selv om det tar forferdelig lang tid føler jeg :huh: Men nå er det bare 6uker til jul akkurat,så til jul burde vi vell å klare?for da blir det en liten pause for meg i værtfall frem til januar å det skal bli godt med en pause fra all slanke tenking tenker nå jeg i værtfall

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei da har jeg vært litt borte,vært syk så har ikke orket å slanke meg. å veide meg idag gjør jeg heller ikke for har drikki brus,kjeks og boller den uka som har vært :blink:

Men er i værtfall tilbake nå,så får håpe det er et overlevende tall neste mandag.

Har heldig vis fått meg trim sykkel da,så startet morgenen med 25min sykkling å det vill jeg ha som mål vær dag igrunn :rolleyes:

 

 

uff det er kjedelige greier da,er ikke lett detta men vi skal nå komme i mål engang selv om det tar forferdelig lang tid føler jeg :huh: Men nå er det bare 6uker til jul akkurat,så til jul burde vi vell å klare?for da blir det en liten pause for meg i værtfall frem til januar å det skal bli godt med en pause fra all slanke tenking tenker nå jeg i værtfall

 

 

Hvis du tar helt pause fra slanketenking, går du ikke opp i vekt da? Jeg tok helt ferie i en uke i høst og gikk opp 2,3 kg, så jeg må nok tenke slanking selv om det er jul.

Så bra du har fått deg trimsykkel. Jeg har sittet på min i dag og tror kanskje jeg må ta en økt til i kveld. Må få bort det som har kommet på i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var dere ville jeg sluttet å tenke slanking og begynt å tenke livsstilsendring i steden. Og den endringen bør man foreta også i julen. Mener ikke at man nødvendigvis må veie alt og telle kalorier på selve julekvelden, men det er likevel viktig å ha det liggende i bakhodet så man ikke "tar helt av" og stapper i seg alt hva man begjærer. Det er jo gjerne sånn noen av oss har blitt som vi har blitt, og kiloene kommer veeeeldig raskt på hvis man tar helt ferie i julen.

Men så kommer det jo an på hvor lenge julen varer. For min del har jeg fra kvelden lille julaften og ut 1. juledag hatt "fridager" - som i å spise hva jeg vil. Men likevel ligger "jeg vil ned i vekt" og murrer i bakhodet, så selv om jeg spiser multekrem til dessert eller hva det måtte være, så blir det med en porsjon istedenfor to eller tre. Og det er jeg faktisk fornøyd med! Får den smaken jeg vil ha uten å få dårlig samvittighet etterpå. Men det har en tendens til å vekke sukkermonsteret, så dagene i romjulen har jeg gjerne et veldig sug som det gjelder å ikke gi etter for....

Men - vi er jo alle forskjellig, og dere må finne den metoden som funker for dere. Jeg vet bare at jeg har ikke lyst til å gå opp igjen 3-4 kg som jeg har jobbet knallhardt med å få av bare fordi det er jul - da blir det jul med veldig bismak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kaller det slanking eller livsstilsendring kan vel være det samme. Målet er å gå ned i vekt.

Jeg er enig med deg Krusmynte om at man ikke skal ta helt fri i jula. Ha tanken om vekta i bakhodet er lurt. Det har jeg erfart.

 

Uansett jeg har endelig nådd mitt 2. delmål som er <90 kg. Veier nå 89,8 kg. Det er så deilig. :D :D Nå blir det kino og middag med min mann. Må bare finne tid og barnevakt. :D

Neste delmål er <85 kg. Da er premien nye klær. (evt. brukte - liker å tenke gjenbruk) Har kanskje noe gammelt som jeg kommer oppi snart og. Og så har jeg arvet litt av ei venninne og så finnes Fretex! Der finnes mye kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

jo man gjør jo det,så må jo leve til mine fasterutiner med vann og mat men litt usunt må jeg nesten regne med men vill ikke ta helt av heller.

 

Er igrunn viktig det og tenke på det som livstids endring for alltid,men må si det det er vanskelig til tider men di faste rutinene ligger værtfall i systeme mitt nå :)

 

nå er jeg veldig spent på hvordan vekta er imorgen siden det er en stund siden jeg har vært på den..

 

Gratulerer så mye med nedgang,så flink du er :rolleyes:

ikke dumt å belønne seg selv for da får enn jo noe og se frem til :)

Trur jeg må ha den løsninga selv,så da tar jeg det når jeg har kommet under 100 nå også tar jeg da etter vær 5kg jeg har gått ned :rolleyes:

Så da blir det vell belønning med et nytt plagg da :)

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo man gjør jo det,så må jo leve til mine fasterutiner med vann og mat men litt usunt må jeg nesten regne med men vill ikke ta helt av heller.

 

Er igrunn viktig det og tenke på det som livstids endring for alltid,men må si det det er vanskelig til tider men di faste rutinene ligger værtfall i systeme mitt nå :)

 

nå er jeg veldig spent på hvordan vekta er imorgen siden det er en stund siden jeg har vært på den..

 

Gratulerer så mye med nedgang,så flink du er :rolleyes:

ikke dumt å belønne seg selv for da får enn jo noe og se frem til :)

Trur jeg må ha den løsninga selv,så da tar jeg det når jeg har kommet under 100 nå også tar jeg da etter vær 5kg jeg har gått ned :rolleyes:

Så da blir det vell belønning med et nytt plagg da :)

 

 

Det er på hvert innlegg et grønt pluss og en rød minus-tegn. Jeg skulle trykke på pluss men bommet.

Er spent på vekta di jeg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

vært så travel i det siste att jeg ikke tid til å skrive det ned men vekta var på det jeg veide sist 100,7kg så da la jeg nok på meg den uka jeg ikke slanket meg,nå tapte jeg noen uker der. men da burde jeg vell å bli kvitt det talle til neste uke da..

uff jaja sånn er det..

Men nå bytter jeg veie dag siden jeg ikke hadde tid til å veie meg før idag,har vært fult kjør helle uka..

hvordan går det med vekta di da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag i går. Ned 0,5 kg og veier nå 89,3. Har fått trent i dag. Deilig når det er gjort og jeg kjenner jeg blir både sterkere og får mer utholdenhet for hver uke. Fantastisk!

 

Ikke bry deg med disse ukene hvor du ikke har gått ned. Du har i hvert fall ikke gått opp. Man skal ikke se seg bakover, men framover mot målet. Bare gled deg til du er under 100. Det blir en deilig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

gratulerer med ned gang,det må jo føles helt topp :rolleyes:

 

gleder meg helt utrolig til jeg kan se 90tallet :rolleyes:

 

Får vell sette meg på trim sykkelen å ta 20-30min der nå tenker jeg så er jeg ferdig med det for idag :rolleyes: :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Gjest lindaaaa26

da er jeg tilbake igjen :) nå en vekt på 96.9kg å veiedager på onsdag :rolleyes:

 

kjedd mye i livet mitt di siste mnd da jeg å samboren min har gått vær våres vei i nov,så det var ganske tungt for meg men det går heldig vis bedre nå :rolleyes: også har jeg vært kraftig forkjøla iflere uker med infulensa og senge liggende :mellow:

 

er du her enda da? går det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her enda, men skriver ikke så mye når det bare er meg som skriver. Kjekt du er tilbake igjen. Og så flink du har vært som har gått så mye ned. Trener du mye? Går du på kurs?

Ikke kjekt når forhold slutter, men av og til er det til det beste. Har dere barn?

 

Det har gått litt opp og ned med vekta mi i desember. Forrige uke lå jeg med influensa og orket ikke å gå på vekta. Jeg tror ikke jeg har tatt av noe når jeg lå syk. Jeg spiste mindre, men spiste feil. Det gikk i chips og julekaker. Noe måtte jeg jo ha. Skrelle gulrøtter å knaske på fristet liksom ikke, og ikke orket jeg å skrelle heller.

Nå er det full skjerpings og håper bare jeg ikke har lagt på meg for mye. Hvis jeg først har gått opp litt så håper jeg at det holder seg på 80-tallet. Det er så mye enklere når hverdagen er her. Faste måltider og trening. Skal trene etter jobb i dag men vet ikke om pusten er god nok. Hoster en del enda men jeg får heller ta en rolig treningsøkt. Gå i stedet for jogge. Det er bedre enn ingenting. Og treningstidene mine må jeg overholde hvis jeg skal klare dette. Nå går jeg ikke på kurs lenger heller. Har gått på 3 sammenhengende nettkurs men nå vil jeg forsøke litt selv noen uker. Går det bra så er det bra, går det dårlig så melder jeg meg på kurs igjen har jeg bestemt meg for.

 

Var i flere juleselskaper og mange ser det nå at jeg har gått ned i vekt. Det er så kjekt å få kommentarer. ca 15 kg og 1/2 år. Bruker lang tid men det gjør ikke noe. Tenker at om 1/2 år så er jeg enda 15 kg mindre og da er det sommer og sol, ehh, i hvert fall sommer.

Blir spennende dag i morgen, veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser litt i innlegga til de "nye" som begynner nå og tenker hvor deilig det er at jeg begynte før sommerferien. Jeg har siden start gått ned 16,3 kg og det er jeg så glad for og så stolt over meg selv for. Jeg slipper å begynne på ny, men fortsette den spennende reisen til enda slankere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

så bra du er her enda :D

Jeg sykkler vær dag med trim sykkelen 30min,går tur i 1t sånn ca pluss att jeg har trenings dvd for flatt mage som jeg tar noen ganger i uka,merker jeg har fått mye bedre kondis å det er så godt :rolleyes: :rolleyes:

Nå veide ikke jeg meg på onsdagen som jeg skulle så jeg tar det til mandagen tenker jeg,så får jeg fast veiedag vær mandag.Blei bursdagselskap med litt kaker å brus,så da fikk jeg ikke lyst til å gå på vekta :unsure:

 

Ja sånt skjer innimellom. ja vi har 3barn sammen født ganske tett oppå hverandre,så vi kom værtfall i enighet om att vi skulle ha dem anna vær uke.

 

Ja du må jo bare finne ut hva som passer for deg,selv klarer jeg meg greit nok uten kurs men det er jo så klart litt av å på da men det får bare være så lenge det går nedover :)

Jogge det er ikke noe for meg i værtfall ta tar jeg meg heller en sykkel tur på trim sykkelen eller ute når det blir vår :)

 

Gratulerer så mye med vekt nedgang ser du har gått ned en del siden sist jeg pratet med deg,det er morsomt da :rolleyes:

 

Siden 14mai har jeg gått ned 19kg å det merkes godt, så jammen har vi vært flinke :D har et ønske om å klare å gå ned 15kg til sommeren,mener det burde være mulig for det er jo langt over 15uker til sommeren vis enn skulle regne med 1kg uka. Også må man jo plutselig legge til utskeielser å sånne ting som ender underveis da...men 15kg burde gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner snakker om at fettet på mage, rumpe og lår er så vanskelig å bli kvitt. Jeg har vært stor så lenge nå at jeg har hatt fett overalt. Men jammen ser jeg nå at jeg minker overalt, også mage, rumpe og lår, men disse stedene tar lengre tid det ser jeg nå. Jeg styrer ikke så mye med det enda. Jeg trener allsidig, både kondisjon og styrke. Får heller ta ekstra tak i det når jeg er under 80. Uansett så har vi breie hofter i familien, også søstera mi som er slank.

 

Denne uken har jeg vært på spinningtime + gått en liten tur + sykling hjemme m/styrketrening. Kjenner på pusten at jeg ikke er helt "frisk" enda.

 

Skal i dåp i helgen og det blir vel litt kaker. Må få prøve å trene litt mer før søndag. Lørdag har jeg tenkt å bruke tiden ute i hagen og få ryddet litt. Må vel kanskje rydde ut jula snart og men nå når det er så fint vær så får jula bare være i stua en stund til.

 

Jeg tror 15 kg til sommeren er overkommelig. Tenk så lekre vi er da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...