Gå til innhold

Den siste starten


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

DENNE TRÅDEN AVSLUTTES!

 

Heihei!

 

Jeg er langt ifra ny her inne. Har fulgt x-antal tråder, hatt x-antall mål osv. Det eneste utfallet av alle disse rundene er at jeg fortsatt sitter med 20 kilo i pluss, og et elendig selvbilde. Når man hele veien setter seg mål man aldri greier, ja da bli selvtillit gradvis svekket.

 

I dag er jeg en dame som er overvektig med et syn på selv som ikke fortjener dagslys.

Før var jeg en aktiv dame, slank og med godt selvbilde. Det er denne personen jeg vil være! Og det er denne personen det er best for meg selv, og familien min, at jeg er!

 

Vet ikke hvor mange ganger jeg har begynt på nytt, og tenkt "Denne gangen har jeg trua". I starten tenkte jeg det. Etter hvert som det har blitt flere og flere starter har jeg tenkt "ja, jeg prøver igjen, tviler på at det går denne gangen...". Og da går det jo ikke!!! Erfaringene viser jo for meg at det ikke går, da hadde jeg ikke skrevet denne nye tråden.

I dag tidlig tenkte jeg "ANDRE KAN, ALTSÅ JEG KAN OGSÅ!!! NÅ KOMMER DET TIL Å GÅ!!!!"

 

Litt om meg:

- 29 år

- gift tobarnsmor

- 170 cm

- 91,1 kilo

 

Målet mitt med denne siste starten er:

* komme igang med og få gode rutiner på trening --> strammere kropp, og mer energi

* spise sunnere mat, mindre godis og pare passe posjoner --> slankere og sunnere kropp

-----> BEDRE SELVBILDE

 

Målet mitt er å ta av 20 kilo på 1 år!

1.delmål: 7 kilo til 3.september.

2.delmål: 5 nye kilo til 3.desember

3.delmål: 5 nye til til 18. mars

4.delmål: 5 nye til 10.juni

 

Min jobb blir ikke bare vektnedgang, men også å bygge selvtillit! Flere som tenker likt??

 

Vil du være med på å styrke kroppen og sinnet?? Hyggelig om du blir med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

You can do it, Nueva vida! :)

 

Du klarte jo å gå ned endel kilo før jul - og gikk ned så det suste! Så du KAN! Og du KAN det igjen! :)

 

Jeg tror cluet er tålmodighet, jeg. Å gjøre de samme (kjedelige, rutinemessige) tingene igjen og igjen og igjen... Og bare ikke gi opp, altså. Visualisere målet sitt og holde fokuset der fremme. Ikke så mye her og nå ("uff! jeg ser feit ut!"), men dit du skal "sånn vil jeg se ut! det skal jeg få til!").

 

Høres jo så enkelt ut, I know. Men det er trening det også; å holde fokus og være tålmodig. Begynn å øve IDAG! Og øv hver dag fremover, til kiloene begynner å fordufte.

 

Du har fått det til før og jeg er sikker på at du får det til igjen! Heier på deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei, du :)

 

Takk! Før jul gikk det som blåst, og det var så gøy. Nå sliter jeg veldig mye, og har gjort det i 6 mnd. Greier ikke komme inn i rytmen, til tross for at jeg har prøvd hver mandag. Må bare ha godis og usunn mat. Og det fører til 5 kilo rett opp igjen, og så sitter jeg her med et elendig selvbilde.

Men nå skal jeg, for jeg vet at jeg kan!!

 

Jeg tenker ikke nok i nuet. Blir at jeg drømmer meg for langt frem, og glemmer dagens fokus. Utolmodig er jeg også. Går det litt imort gir jeg opp.

Spiser jeg et lite kakestykke, f.eks, i kaffebesøk en tirsdag tenker jeg; " Ja, det var den uka, da gidder jeg ikke. Begynner mandag!"

 

Skulle ønske det var kurs i mitt nærmiljø, men det nærmeste er 18 mil unna :(

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du :)

 

Takk! Før jul gikk det som blåst, og det var så gøy. Nå sliter jeg veldig mye, og har gjort det i 6 mnd. Greier ikke komme inn i rytmen, til tross for at jeg har prøvd hver mandag. Må bare ha godis og usunn mat. Og det fører til 5 kilo rett opp igjen, og så sitter jeg her med et elendig selvbilde.

Men nå skal jeg, for jeg vet at jeg kan!!

 

Jeg tenker ikke nok i nuet. Blir at jeg drømmer meg for langt frem, og glemmer dagens fokus. Utolmodig er jeg også. Går det litt imort gir jeg opp.

Spiser jeg et lite kakestykke, f.eks, i kaffebesøk en tirsdag tenker jeg; " Ja, det var den uka, da gidder jeg ikke. Begynner mandag!"

 

Skulle ønske det var kurs i mitt nærmiljø, men det nærmeste er 18 mil unna :(

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nueva Vida.

Første gang jeg skriver her, så håper ikke det blir helt håpløst. Men har lyst til å dele noen tanker med deg som dukket opp etter å ha lest innlegget ditt.

For meg virker det som du bør jobbe litt med tankegangen din før du går løs på vektproblemet. I forhold til selvbildet ditt kan du gjøre følgende hjemmelekse: Hver gang d ser deg i speilet smiler du pent til deg selv og forteller speilbildet ditt noe positivt om deg selv. Det trenger ikke gå bare på utseende, det kan være andre ting du er god på også.

Og når det gjelder slankingen, så tenk langsiktig. Gjør små forandringer i kostholdet ditt og livsstilen din underveis, ikke alt på en gang. Velg løsninger du kan leve med resten av livet. Og har du skeiet ut litt en dag, så javel, da fortsetter du bare med neste måltid, ikke vent til mandag.

(har noen kilo som skal av jeg også, gått ned 7 siden mars og har minst 15 igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nueva Vida.

Første gang jeg skriver her, så håper ikke det blir helt håpløst. Men har lyst til å dele noen tanker med deg som dukket opp etter å ha lest innlegget ditt.

For meg virker det som du bør jobbe litt med tankegangen din før du går løs på vektproblemet. I forhold til selvbildet ditt kan du gjøre følgende hjemmelekse: Hver gang d ser deg i speilet smiler du pent til deg selv og forteller speilbildet ditt noe positivt om deg selv. Det trenger ikke gå bare på utseende, det kan være andre ting du er god på også.

Og når det gjelder slankingen, så tenk langsiktig. Gjør små forandringer i kostholdet ditt og livsstilen din underveis, ikke alt på en gang. Velg løsninger du kan leve med resten av livet. Og har du skeiet ut litt en dag, så javel, da fortsetter du bare med neste måltid, ikke vent til mandag.

(har noen kilo som skal av jeg også, gått ned 7 siden mars og har minst 15 igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting: klart du får det til denne gangen. Det kan ta litt tid, men du vil nå målet ditt, det er jeg sikker på.

(bommet litt på antall kilo jeg har igjen også, gikk visst litt fort i svingene her, har minst 11 igjen ikke 15.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nueva Vida!!!

 

Først av alt: Lykke til med den siste starten!!!

 

Jeg kjenner meg sååå igjen i hva du skriver. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt - PÅ MANDAG..... Mandag pleier å gå bra, men sånn ca kl 10-11 på tirsdag finner jeg en god grunn for å putte noe usunt i munnen..... Og som du sier, da er jo uka ødelagt likevel så da begynner jeg på mandag igjen.... Jeg har også i flere år tenkt at jeg er så tjukk at det spiller ingen rolle om jeg bare spiser dette.....

 

I august - 11 startet jeg på prosjekt "ny livsstil". Av en eller annen grunn funka det :). Innen 15. desember hadde jeg gått ned ca 16 kg og blitt treningsnarkoman!!!! Så det går ann!!!!

 

Jeg var veldig bevisst på at den virkelige jobben er det å holde på de gode vanene og gjøre de rette valgene hver eneste dag resten av livet.... Jeg er heller ikke helt i mål, mangler ca 5-6 kg, men motivasjonen forsvant som dugg for solen.... Og de siste månedene har jeg hatt oppturer og nedturer, veldig motivasjon og total mangel på motivasjon - akkurat som jeg holdt på når jeg var 15 kg tyngre....

Så for øyeblikket er det å holde vekten som er fokuset. Men det er vanskelig nok det...

 

Noe har jeg lært det siste året. Jeg er mye flinkere til å finne fokus neste dag, ikke vente til mandag. Og jevnt over har jeg stålkontroll mandag-fredag. Helgene derimot er et eneste stort fråtseparty.... Så det er det jeg jobber med nå... Moderat helgekos....

 

Vel, det ble mye om meg. Her enda mer ;)

 

Jeg er 37 år, gift, har 3 barn (11, 9 og 6,5 år).

Jeg er 174 cm og hadde en startvekt på 96 kg. I dag veier jeg ca 82, laveste vekt i denne prosessen var 79... Mitt endelige mål er ca 75 kg. Jeg har virkelig funnet treningsgleden og trener 5-6 ganger pr uke.

 

Jeg blir gjerne med deg på reisen videre Nueva Vida. For VI KAN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Hei Nueva Vida!

Ville bare legge en kommentar her. For litt over et år siden forstod jeg at jeg veide ca 15 kg for mye, men jeg orket ikke å gjøre noe med det. Hadde gått GR-kurs før, og visste hvor mye jobb det var, og med to små barn ble det enda mer slitsomt. Men så bestemte jeg meg for å ta det veldig rolig. Om jeg klarte å gå ned 3-400 g. i uka, var det bra nok. Jeg begynte å notere alt jeg spiste, og gjorde bare små endringer i kostholdet. Jeg fortsatte å kose meg med kake og sjokolade innimellom (mye mer enn hva som er "lov" når man går kurs, men mindre enn jeg pleide), halverte porsjonene med "kosemat" på lørdagskveldene, og begynte å trene mer. Tenkte først at jeg ikke hadde tid til å trene, men så bestemte jeg meg for at jeg skulle, så fikk husarbeid og tv seile sin egen sjø de timene. Det siste året har jeg gått ned 7-8 kg, altså bare halvparten av det som var målet mitt, men jeg føler meg utrolig mye bedre! Har fremdeles som mål å gå ned litt til, men for tida jobber jeg mest med å holde vekta og ikke gå opp igjen.

 

Er enig med mærri at du må jobbe med selvtilliten på andre måter også, det er jo ikke sikkert at den blir bedre av at du går ned i vekt. Men min erfaring er at når jeg reduserer sukkerinntaket og trener mer, stiger energinivået og humøret. Jeg blir gladere, og det merker omgivelsene, og da slår det positivt tilbake på meg selv. Men det viktigste er at du er en verdifull person - og det er du uansett hvordan kroppen din ser ut!

 

Underveis det siste året har jeg tenkt mye på hvorfor jeg går opp i vekt. Noe har selvfølgelig med to graviditeter å gjøre, men det er andre ting som spiller inn også. En av de tingene er at jeg trøstespiser. Jeg ble overrasket da jeg skjønte det, for jeg trodde ikke at jeg drev med slikt. Nå begynte jeg å legge merke til det - når ting gikk ordentlig skeis på morgenen og jeg ankom jobben i dårlig humør - da var min første tanke å gå i kantina og kjøpe vafler. Eller hvis jeg følte meg utenfor og dum, da følte jeg plutselig en voldsom trang til kake. Hvis sånne lyster kommer over meg nå, tar jeg en alvorsprat med meg selv. "Hvorfor vil du kjøpe vafler nå? Er du sulten? Spis et knekkebrød i stedet. Er du lei deg? Det blir ikke bedre av å spise sjokolade, ta heller tak i grunnen til at du er lei deg". Og det hjelper. Ikke alltid, men ofte. Og så hjelper det å sørge for at jeg alltid har frukt, lettyoghurt og mørk sjokolade tilgjengelig, sånn at jeg har noe å døyve søtsuget med. Uansett er du ikke mislykket fordi om du spiser et kakestykke! Og hvorfor må man alltid vente til mandag med å starte et bedre liv - start i dag! Et kakestykke eller to er ikke verdens undergang.

 

Dette ble kanskje en lang kommentar, men men. Følger gjerne tråden din, har fortsatt et stykke igjen å gå, både når det gjelder vekt og selvbilde.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de andre her: drit i restartene hver mandag! Har man sklidd ut iløpet av en dag, bør man starte å rett opp igjen umiddelbart etterpå. Det er ingenting å vente på. (Venter man en helg eller noen dager tror jeg også at det bare blir vanskeligere den mandagen.)

 

Her sklir jeg ut både titt og ofte (senest idag...), men greia er å ta opp tråden igjen allerede ved neste måltid. Ikke gi opp for hele resten av dagen, men tenke at neste måltid er en ny frisk start! Og ikke ta sprekkene så himla alvorlig, men mer akseptere at de er en del av greia når man har mange kilo som skal av over tid. Man klarer ikke være perfekt hele slankeperioden. Man skal jo liksom leve også! ;)

 

Så sett et punktum etter den siste sjokoladen/sprekken, tenk: "ja, ja, der fór den ned. men ikke mer for idag." Og ta opp tråden igjen, umiddelbart. Ikke la sprekken velte hele tua eller selvbildet ditt, men reis deg opp igjen med én gang og gå videre.

 

Vi må tåle å tryne litt underveis, ellers kommer vi ingen vei! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk, folkens! Dere har veldig mye rett i det dere sier. det hjelper veldig å høre det fra andre.

 

Jeg har veldig mye å jobbe med når det gjelder selvbilde. Og det handler, som Solvane var innom, ikke bare om vekten. Det handler om hele meg. Har en lang vei å gå. Men jeg vet at om jeg går ned i vekt, greier å leve sunt og trene jevnt og trutt, så vil det gi så mye gode følelser og tanker. Det blir mye mer positivt. Og det er iallefall med å drive dette i rett retning.

En fin øvelse du kommer med, mæssi. kanskje jeg skulle starte hver dag med å skrive ned en positiv ting med meg selv, kan jo hende det blir en flott liste etter hvert!

 

Det er to ting jeg må bli flinkere til å holde fokus på, og det er:

- ikke gi opp om det skjer en sprekk en gang iblandt. Må tenke som du sier, bijou!

- ikke ta alt på en gang. det er vanskelig å forandre hele livsstilen på en dag. Det er sikkert lurt å ta små skritt. Denne uka har jeg veldig fokus på trening. Prøve å komme skikkelig igang med det, før jeg tar neste skritt som er å trappe ned på det usunne. Rom ble ikke bygd på en dag det heller :)

 

Gratulerer, panki. Godt jobba. Og for deg virket det som det bare er å bestemme seg. En dag om gangen, og ikke lage for store forventninger til seg selv.

 

Solvane: skremmende det du skriver - du skriver jo om meg!!!! Jeg trøstespiser. Har jeg det vondt, er trett/slite, noe butter imot, ja da tyr jeg til sukker. Det blir for mya av det. Og det ene tar det andre. Jeg blir sur/deppa over at jeg spiste det jeg spiste osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Hei Nueva Vida (og alle dere andre)

 

Da jeg leste det første innlegget ditt, så tenkte jeg med en gang at dette er jo akkurat som med meg! Jeg begynner med slanking hver mandag og sprekker stort sett på tirsdag. Denne gangen har jeg kommet meg gjennom 4 dager og synes faktisk det er gøy!!! Egentlig helt merkelig... Men for mitt vedkommende vet jeg hvorfor jeg ikke har sprukket allerede. Det handler om at det bare går til et punkt da en føler seg så bånn i bøtta at NÅ GÅR DET IKKE LENGRE!!! For: Vi må ville det nok!!! Og vi må prøve å vri tankegangen så langt frem at vi greier å se oss selv slik som vi ønsker å være!! Flotte damer som er akkurat så slanke som hver og en av oss ønsker å være for at selvtilliten og den gode følelsen kommer tilbake:-)

Jeg var i konfirmasjon for to uker siden og konkluderte klart med at jeg ikke hadde klær å ha på meg. Så jeg dro til en av klesforretningene i nærområdet og lette etter noe som kunne passe meg... Jeg kom hjem med en kjole, som passer meg slik som jeg er nå... Men jeg husker godt følelsen av avmakt og vemmelse da jeg sto i prøverommet og jeg ikke var istand til å holde masken men måtte grine mine modige tårer.

Min selvtillit er heller ikke på topp, jeg synes selv at jeg bare er vemmelig og jeg vil da ikke ha det sånn!!!!! Kjør på, vi skal greie dette her hvis vi støtter hverandre/ tenker på hverandre før vi gasser innpå med alt som gjør oss feite. Jeg skal selv ned 15-20 kg, så det er et godt stykke fram! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei, Kladden! Det virker som det er flere av oss har det på samme måten. Og nettopp dette å få med seg hode er det viktigste, og det vanskeligste. Er hode med, så går det nesten av seg selv. For oppskriften er jo teoretisk veldig enkel.

Gratulerer med en god uke, og JA, det er jo veldig gøy når man greier det.

 

Du har helt rett i at man må ville det nok. Og jeg er på det punktet nå at dette går ikke lenger. Jeg vil ikke være sånn. Klær passer ikke, jeg vemmes i speilet og hater å kjøpe nye klær. derfor gjør jeg det ikke. De klærne jeg syns er kule passer uansett ikke :-( Nå en dag snakket jeg med enn dame som hadde så fin bukse. Jeg skrøt av buksa, og lirte på hvor den vcar kjøpt. Noe jeg fikk svar på. Den skal jeg ha, tenkte jeg! Men såp kom jeg på hvor overvektig jeg er, så det ble ingen ny bukse. den hadde uansett ikke vært fin på meg! Går jo ikke an å ha det på denne måten!

 

Jeg syns forresten det er helt greitt at sommerværet ikke krever mindre klær! Bikini er jo heeeelt uaktuelt, shorts og singlet til nød hjemme....

 

Hvilken livskvalitet er det å ha det sånn?

 

Flott at du også vil følge tråden, som i hovedsak handler om å motivere hverandre og støtte hverandre. Vi må holde fokus. Balansere mellom å ta en dag av gangen samtidig som vi tenker fremover og på hvordan vi vil bli!!

 

Har mye tripmoeng denne uka, maten er så som så denne uka. Tenkte å ta det i små skritt i riktig retning. Er så redd for å ta alt på en gang, begynn å tren, spis magert og sunt og kutt ned på godis (kutt MYE ned...). Alt dette greier jeg ikke på en dag. Hjernen min klarer ikke å gå fra "Gi faen"-mentalitet søndag til "Full skjerpings"-mentalitet mandagmorgen. Tar jeg et skritt denne uka, et neste uke osv, ja da vil jeg ila 3-4 uker være der jeg vil; mye trim, sunn mat med jevnlige måltider og lite godis. Det er dit jeg vil. Men alt på en gang greier ikke hjernen min å være med på!

 

Det er så utrolig hyggelig å høre fra dere alle sammen!

 

Sammen skal vi bygge selvtillit og jobbe med motivasjonen!

Sammen greier vi det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Mærri: dagen ble startet med å finne en positiv ting om meg selv, og ble som følger:

Jeg er en ansvarsfull, omsorgsfull og kjærlig mamma til mine to nydelige døtre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Nueva Vida! Hurra for deg:))

Her får jeg ofte høre at jeg er verdens beste mamma, og det gjelder helt sikkert for deg også.

Til deg og kladden og sikkert flere andre: Prøv å gi litt f i hva andre måtte tenke og mene. F.eks når dere har på bikini på stranden. Folk flest har mer enn nok med å passe sine egne saker, jeg har i hvertfall mer enn nok med å holde kontroll på hvor jentene mine er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Slik er det her også, mærri! Klær- og sommerklær/bikini- angsten er nok mest for min egen trivsel og velbehag. Setter man seg ned å ser seg rundt i det formål å se hvordan folk ser ut er det faktisk fåtallet med Jennifer Aniston-kropp, flestepartenb har nok en litt pondus. Men det er for min egen del; føler man seg ikke vel er det veldig lite behagelig i situasjonen. jeg tror ikke folk går rundt å snakker om min kropp, folk er for opptatt av sitt (hvertfall de fleste...).

 

ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Vet hvordan du har det, er ikke akkurat mest komfortabel i bikini jeg heller, det har jeg vel aldri vært. Men det har hjulpet på å tenke at de andre ikke bryr seg. Også med andre klær, har skullet på fest f.eks. og forkastet det ene antrekket etter det andre for i alt følte jeg meg skikkelig klumpete.

Så var det dagen i dag, for min del skal den soves bort. Jeg jobber nattevakter i helgen, mannen tar seg av jentene. Og du skal fortelle deg selv noe bra. Føler du deg opplagt i dag? Si det da vel:)) Og siden det er lørdag, har du virkelig lyst på alt det snopet eller holder det med litt? Og hva nyter du mest av snopet, eller kanskje et glass øl eller vin? Det er lov med litt, men ta litt av det du liker aller best. Er ikke verdt å kaste bort kalorier på noe som er halvgodt. Skal det være så må det være skikkelig mmmmmmm:))

Ha en riktig fin lørdag, og helg forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Jeg er flink til å stille opp for barna og mannen min <3

 

Klær til fest ol ja....fyttigrisen!! Vet ikke hvor mange ganger jeg heller har ønsket å holde meg hjemme :(

I dag har jeg vært ikledd regnklær, så det er forsåvidt helt greitt :-p

 

Ha en flott kveld!

 

Nå skal jeg ut på en joggetur i regnet! DET gjør iallefall noe med selvfølelsen. Det gir jo en digg følelse når jeg senere i kveld sitter nydusjet, med beina i sofaen og skal se en film med verdens beste mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Ble det trening og sofakos på deg i går? Føler du deg vel i kroppen etter trening? Da er det noe positivt å si om seg selv:))

Jeg gjorde en klassisk mattabbe i går, spiste ikke før jeg la meg. Medførte at jeg våknet med hodepine av en annen verden og innmari kvalm. Ikke akkurat da matlysten er størst, men det eneste som hjelper er nettopp mat. Så nå sitter jeg her og spiser frokost før jeg hopper til køys. Blir lite trening når jeg jobber, ofte litt lite mat også. Orker ikke spise så mye på natten. Har egentlig nok med å hente barn, ordne med middag og legge barn mellom øktene jeg. Men sånn ellers er jeg glad i å trene, må ut med jevne mellomrom ellers blir jeg bare sur og rastløs.

Fikk sett en fin film på tv4 i natt, Anna og Kongen med Jodie Foster. Har lest om den historien og at filmen skulle være bra. Litt avbrutt blir det jo når man er på jobb, men mesteparten fikk jeg med meg. Har lyst til å se hele ordentlig en gang.

Uff, lang melding. Sorry.

Ha en finfin søndag:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Hei igjen :)

 

Jeg hørte akkurat at det er enda viktigere å tenke på hva man faktisk putter i munnen, enn all denne trimmingen. Trimmen utgjør bare 30 % i en slankeprosess. Når jeg fikk høre det, ble jeg egentlig litt lettet, for jeg er ikke like flink med vekter og treningssentere som mange andre. Jeg har heller aldri vært glad i å slite meg ut så tunga henger ned på knærne, men er glad i å gå turer. Jeg kan også ta en sykkeltur i ny og ned, dersom jeg får ånden over meg. Kluet er og blir at man ikke må putte innpå flere kalorier enn hva man forbrenner. Dette vet vi jo alle!

Jeg har vært bortreist i helgen og har ikke greid å holde helt kontroll med alt hva jeg har puttet i meg. Men jeg er optimistisk i forhold til morgendagen. Jeg håper at jeg har gått ned litt i hvertfall. Startvekta var 84,5 kilo. I morgen tidlig har det gått en uke og da ser jeg om ukens trim og sunne kosthold har gitt resultater.

Og Nueva Vida: Du er ikke alene om å føle deg vemmelig,eller alene om ikke å ville kjøpe deg nye klær! Jeg gjør det ikke sjøl heller. Både du og jeg vet innerst inne at det er ingen andre enn oss selv som kan hjelpe oss! Vi kan motivere hverandre og vi kan suge til oss den hjelpen vi får i form av andres positive påvirkning/motivasjon. Men det er VI SELV som må gjøre jobben! Nå går vi inn i ei ny uke. Så kom igjen, vi klemmer på, ikke sant?! :D Lykke til neste uke. Jeg kommer tilbake i morgen og deler vekta med deg/dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, mærri! Så vondt å våkne med hodepine, da er liksom dagen litt ødelagt! Men med litt mat kommer vel kroppen seg sånn ca?! Vettu; HER BLE DET TRIM EN LØRDAGSKVELD!!!!!Motbakkeinterval, såd et ble ikke småtteri heller :) Og tilbake plukket jeg den nydelige markblomstbuketten! En gave til mine to nydelige døtre som til stadighet overrasker meg med blomster, så hvorfor ikke gi noe tilbake? Og gjett om de ble glad :) Herlig!!! Og mamsen var 'mycket nøyd' med seg selv!

 

Kladden: Det er søren døtte meg helt åpenlyst at det er maten som gjør underverker!!! 14 trimpoeng har jeg denne uka, men har ikke fokusert på matinntaket. Og vet du? 200 gr OPP!!! 5 dager med trening hjelper veldig lite når munnen sluker det meste! Så da fikk vi konstatert den teorien en gang for alle! Nå kunne dagens veieresultat helt sikkert vært mye verre uten trim, men det viser iallefall hvor viktig matinntaket er. Og det er jo i bunn og grunn enkel matte!

Men planen min første uka var uansett ikke nedgang eller mat, men å komem igang med trening: Mission completed :)

Nå setter vi fokus på maten, selvfølgelig samtidig som vi fortsetter den gode treningstrenden. Og da er jeg på riktig vei!

DSammen skal vi greie det :) Og kanskje kan vi miste noen kilo ila sommeren og få litt bedre følelse utpå høsten. Det skal bli digg :)

 

Ha en flott uke! Og skriv gjerne her inne folkens! Vi trenger å motivere hverandre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

heisann!! :D ser vi sliter med mye av det samme,så innlegget til gikk helt "hjem" hos meg ;) det er utrolig hvor mye den vekta styrer hjernen og synet på en selv...

 

jeg er 34 år og 170 på strømpelesten,og drasser på ca 85 kg.. det er 10-15kg unna der jeg trives best..jeg er trøstespiser de luxe og har til vanlig en aktivitetsskala på lik null,dessværre,så her er det enorme forandringer det er snakk om i hverdagen. ikke enkelt,hver dag føles som en kamp,men heldigvis føles seieren hver dag like god...det er bare å "holde ut". er selv også kommet til det punktet om at NÅ MÅ DET SKJE NOE!!! speilbildet er helt fryktelig og det er ikke MEG der inne...

 

håper på å få følge tråden din,for det virker som om vi sitter i samme båt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hein, trønder!

Hyggelig at du vil være med! Vi er ganske like i str (jeg noen kilo tyngre), trivselsvekten vår ser ut til å være det samme. ca 70 kilo? Det er maaange år siden badevekta mi viste det tallet, men til neste sommer skal jeg se 70!

Det virker som det er utrolig mange av oss som sliter med det samme. Og vi vet vel alle sammen hva som skal til? 7 trimpoeng, 1600 kcal..osv... Det er en enkel teoretisk oppskrift. men når hjernen ikke er med? Og når alle nedturene gjennom tidenes løp er med å dra ned både motivasjon og selvbilde. Som mannen min sier, kort og brutalt: "Bli tilfreds slik du er, eller gjør noe med det!!" Og det er sant. mannen min elsker meg slik jeg er, ingenting med det, men jeg tror han blir lei all denne sutringen om å ikke se bra ut, følr seg vel osv... Og han har rett! Jeg har kommet dit at nå er NOK NOK!!! Dette går ikke! Jeg er 29 år, og vil ikke fortsette livet mitt overvektig, lat, mistilfreds og med et dårigere selvbilde enn en maur!

Jeg har også kommet til den vonde erkjennelsen at jeg lurer på kvilken kjærest og mamma jeg er når jeg stadig går rundt å ikke liker meg selv? Jeg tviler ikke på at jeg ikke er noen god mamma, det vet jeg at jeg er. Og som kone er jeg også bra. Men poenget mitt er at jeg aldri er 100% tilfreds og lykkelig fordi jeg ikke greier å være lykkelig med mitt eget "meg". Jeg vil ikke være slik jeg er i dag!

Det hadde vært utrolig deilig å kunne tilføre den flinke mammaen jeg er enda litt overskudd så jeg hadde orket en ekstra runde med sisten! Så jeg kunne ledd en ekstra gang?

Det hadde også vært iutrolig deilig å kunne tilføre samlivet vårt (mannen og meg) en såpass dose med selvtillit at jeg kunne blitt såpass trygg på selv at jeg uten å gremmes kunne kost meg litt ekstra når mannen min stryker på meg! Skal vi være åpne og ærlige, og det skal vi vel her inne?, så er det vel sikkert flere enn meg som skulle ønske mannen kunne slutte å stryke over den feite og dvaske magen? Den gode følelsen av å bli tatt på blir odelagt fordi jeg stadig tenker at jeg er tykk, der er det en valk, der er det mykt...osv...

Så selv om jeg ser på meg selv som en god mor og en fin livsledsager, så kan alt dette bli bedre! Og det er ingenting min fantastiske mann eller mine nydelige døtre kan gjøre! Og de er gudskjelov veldig tilfreds med kjæresten sin og mammaen sin!

 

Jeg vil bli like tilfreds med meg selv som de er med meg! Og DEN jobben er det bare jeg som ken gjøre!

 

En vaktnedgang handler ikke bare om, iallefall ikke for meg, å se bedre ut, men å FØLE SEG BEDRE! Få et bedre syn på meg selv! Livet handler ikke om det ytre, men hvem vi er inni oss. Men når det ytre gjør at vi ikke lenger er den personen vi vil være innvendig, DA må vi gjøre noe! Og det er der jeg er nå!

 

Uuuups, ble mye...

 

MEN; - velkommen, trønder! Sammen skal vi greie det! Bygge muskler og selvtillit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...