Gå til innhold

Slank og spretten


Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Gratulerer med ditt første trimpoeng! Sant det er deilig? Og flere skal det nok bli nå som du har kommet over dørstokkmilen en gang. :)

 

Og den innstillingen du har til kakene og Baileys'en blir jeg glad av å lese. Jeg tror nemlig det er bedre å ha den tilnærmingen at du var flink som bare tok så og så mye, fremfor å tenke at herregud jeg tok så mye, nå kan jeg likegodt ta mer for alt er jo ødelagt likevel... Det er også bedre å tenke at fy søren så flink jeg var som klarte å gå forbi de nystekte bollene i butikken i dag, fremfor å tenke at stakkars meg som ikke har lov til å spise... Jeg tror man kommer mye lengre med en sånn positiv tankegang!

 

Selv har jeg opplevd at jeg kan dra på ferie og ikke tenke slanking og likevel ikke gå opp i vekt - faktisk stå helt i ro. Jeg har ikke talt eller tenkt på kalorier i det hele tatt, men det ligger jo i underbevisstheten. Jeg har unnet meg noen desserter og litt saltsnacks (vært i syden), men har ikke fråtset på noe som helst vis. Og litt av grunnen er nok den som kurslederen din sier med gyldne øyeblikk. For egen del har jeg mer tro på å heller gå litt senere ned i vekt, men samtidig unne meg litt innimellom. Hvis ikke kommer sprekkene oftere og er større enn når jeg vet at jeg kan faktisk ta meg en sjokoladebit eller en liten is. Men nå er jeg også litt der at en Lollipop faktisk smaker bedre enn en f.eks. en Royal, litt fordi jeg vet hvor stor forskjell det er i kalorier. Men unner meg det av og til likevel... ;)

 

Lykke til med fortsettelsen, dette skal nok gå veldig bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er helt enig med deg Krusmynte, vi skal leve også :) Og da blir det så mye lettere å holde på dette videre.

 

Kursmøte i går og ned 400g. SKUFFENDE! Hadde (som vanlig)forventet en kg, ikke minst pga trimpoenget mitt, hihi. På vekten hjemme der jeg veier meg på morgenen så har jeg nå gått ned 5 kg tilsammen så jeg velger å være litt happy likevel :D

 

Ellers er det lite å melde, er så trøtt og har så lite energi i dag at jeg kunne sovnet stående. Til og med for trøtt til å lese men det er jo litt tidlig å legge seg.

Har bestemt meg for å komme så nært 1400 kcal jeg klarer pr dag denne uken for å se om det hjelpe på vektnedgangen. HVIS det hjelper så skal jeg begynne å tro på at det ikke hjelper å spise minst mulig :D

 

Det er en på kurset som har gått ned 22 kg som sier hun har lagt på 1400 hver dag og hun gikk ned på 5-6 mnd.

Tror kroppen min er drittlei både meg og hele jojo-slankingen min så jeg skal prøve å mate den denne uken. Men går jeg da opp, så :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjekk helg, grilling både fredag og lørdag. Kyllingspyd med grønnsaker og ikke noe usunt tilbehør :-) Var på kino i går og da var jeg heller ikke sugen på noe som helst usunt. FLINKA!

 

Vi gikk også tur i går, før kinoen. HERREMIN! På vei oppover (vi gikk fjelltur!!!!) så var jeg så sliten at jeg bare begynte å grine. Tårene bare kom og det var nesten som jeg ristet. Men så kom det seg plutselig og vi gikk et laaaangt stykke til. Brukte sikkert minst 2 timer, kanskje mer. Oppover oppover oppover... IMPONERT av meg selv - og ikke minst av min kjære som viste seg å være i enda bedre form enn meg (?). Urettferdig siden han har ligget like mye i sofaen som jeg har gjort.

 

Spent på kurskvelden i morgen, her på hjemmevekten er jeg 77,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese77

Har hatt en kjekk helg, grilling både fredag og lørdag. Kyllingspyd med grønnsaker og ikke noe usunt tilbehør :-) Var på kino i går og da var jeg heller ikke sugen på noe som helst usunt. FLINKA!

 

Vi gikk også tur i går, før kinoen. HERREMIN! På vei oppover (vi gikk fjelltur!!!!) så var jeg så sliten at jeg bare begynte å grine. Tårene bare kom og det var nesten som jeg ristet. Men så kom det seg plutselig og vi gikk et laaaangt stykke til. Brukte sikkert minst 2 timer, kanskje mer. Oppover oppover oppover... IMPONERT av meg selv - og ikke minst av min kjære som viste seg å være i enda bedre form enn meg (?). Urettferdig siden han har ligget like mye i sofaen som jeg har gjort.

 

Spent på kurskvelden i morgen, her på hjemmevekten er jeg 77,3

He..he..må bare si ,jeg har fulgt deg litt på tråden din her, jeg er ny her inne .., må bare få si til deg at du er virkelig flink!!, og skikkelig inspirerende!!!

Også så skjønn da! He..he..

Begynte å grine.. :D Uffameg.. 'knis' :lol:

Masse lykke til på kurs i dag!, sikker på du klarer deg fint på vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Therese77! Jeg gikk ned 800g - men noe av det var nok litt mangel på mat.

Har regnet ut at kiloprisen er ca 300 pr kilo på dette kurset mitt, litt dyrt når en ser det på den måten, hihi. Tror Grete Roede gnir seg godt i hendene, lurer på hvor mye hun har tjent på meg de siste 10 årene, det er ikke lite!

 

Nå er det en kurskveld igjen og så rett på maxikurs. Fy søren så fælt det høres ut! MAXIkurs! På kurset nå så snakket vi om motivasjon; hvorfor vi virkelig vil dette etc - ikke minst om alle ulempene med å være overvektig. Jeg måtte jo bare innrømme at jeg går rundt og tror at jeg ikke er så veldig stor, jeg.

 

Helt til jeg ser sånne bilder som ser ut som meg i ansiktet men ikke i kroppen. Da tenker jeg at det sikkert er fordi jeg har masse klær og flate sko. Jeg går ALLTID med høye hæler fordi jeg syns det gjør meg litt høyere og slankere. Skikkelig kjedelig å skulle gå tur, da blir jeg plutselig 10 cm lavere og ser "litt" svær ut.

Kurslederen rådet meg til å ta masse bilder sånn at jeg så hvordan ståa egentlig er. Tror ikke jeg likte henne så godt. Vet ikke om jeg har skrevet det før men på dette kurset så er det fire kursledere som deler på det - to kvelder etter hverandre hver.

 

Hun som vi hadde nå var veldig sprudlende og motiverende men hun begynte også å snakke om "hvis man skal spise sjokolade så bruker man 2 timer på å trene det bort". Blir LITT irritert på en sånn holdning, man kan jo ikke leve sånn. Likte bedre hun forrige som sa at vi kan spise litt innimellom, bare vi regner det inn i det totale kcal - inntaket. Er sånn jeg har gjort det og det passer meg. Klarer ikke være så "nazi" i noen mnd for så IKKE å sprekke etterpå.

Uansett så var hun som sagt motiverende på andre måter så nå lider jeg litt valgets kvaler om hvilken kursleder jeg skal melde meg på hos. OJ for en utfordring :D Kan det blir mer "I-lands problematikk"?

 

NÅ må jeg forte meg å oppdatere tickeren min sånn at nye vekten kommer med :) Har forresten mistet 10 cm rundt magen så nå er jeg "bare" en meter i omkrets. Tror faktisk ikke det går an å regne det om til tommer en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese77

Takk for det Therese77! Jeg gikk ned 800g - men noe av det var nok litt mangel på mat.

Har regnet ut at kiloprisen er ca 300 pr kilo på dette kurset mitt, litt dyrt når en ser det på den måten, hihi. Tror Grete Roede gnir seg godt i hendene, lurer på hvor mye hun har tjent på meg de siste 10 årene, det er ikke lite!

 

Nå er det en kurskveld igjen og så rett på maxikurs. Fy søren så fælt det høres ut! MAXIkurs! På kurset nå så snakket vi om motivasjon; hvorfor vi virkelig vil dette etc - ikke minst om alle ulempene med å være overvektig. Jeg måtte jo bare innrømme at jeg går rundt og tror at jeg ikke er så veldig stor, jeg.

 

Helt til jeg ser sånne bilder som ser ut som meg i ansiktet men ikke i kroppen. Da tenker jeg at det sikkert er fordi jeg har masse klær og flate sko. Jeg går ALLTID med høye hæler fordi jeg syns det gjør meg litt høyere og slankere. Skikkelig kjedelig å skulle gå tur, da blir jeg plutselig 10 cm lavere og ser "litt" svær ut.

Kurslederen rådet meg til å ta masse bilder sånn at jeg så hvordan ståa egentlig er. Tror ikke jeg likte henne så godt. Vet ikke om jeg har skrevet det før men på dette kurset så er det fire kursledere som deler på det - to kvelder etter hverandre hver.

 

Hun som vi hadde nå var veldig sprudlende og motiverende men hun begynte også å snakke om "hvis man skal spise sjokolade så bruker man 2 timer på å trene det bort". Blir LITT irritert på en sånn holdning, man kan jo ikke leve sånn. Likte bedre hun forrige som sa at vi kan spise litt innimellom, bare vi regner det inn i det totale kcal - inntaket. Er sånn jeg har gjort det og det passer meg. Klarer ikke være så "nazi" i noen mnd for så IKKE å sprekke etterpå.

Uansett så var hun som sagt motiverende på andre måter så nå lider jeg litt valgets kvaler om hvilken kursleder jeg skal melde meg på hos. OJ for en utfordring :D Kan det blir mer "I-lands problematikk"?

 

NÅ må jeg forte meg å oppdatere tickeren min sånn at nye vekten kommer med :) Har forresten mistet 10 cm rundt magen så nå er jeg "bare" en meter i omkrets. Tror faktisk ikke det går an å regne det om til tommer en gang

He..he..det må jeg si!! liker innstillingen din.. Uff :D .. Vet du..

Har den VÆRSTE samvittigheten i dag..

Momset i meg en hel pose med frukt karameller i dag.. :o ..søren heller :unsure:

Men regnet de inni kcal da ... ( akkurat som det hjelper :P ) , men det er så deilig å se at faktisk sånt skjer med andre også, og det MÅ være greit avogtil.. Var skikkelig lei meg, ..men kan jo ikke gi opp liksom.

Det bare skjedde.. Og så??... Da er det bare fortsette.

10 cm rundt magen er jo fabelaktig!!! Skikkelig bra!!

Kg pris.., he..he.. Vi lever,og det må vi få lov til.

Prøve og feile og vips!! .. :rolleyes:

800 g er kjempe bra!! Grattis!!!!

Stå på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er greit av og til - så lenge det blir med det. Og det gjør det jo hos deg! Hvis ikke så kan jeg prøve sånn telepati til deg, hihi

 

Vi skal reise bort i helgen og jeg er bevæpnet med GR oppskrifter, knekkebrød og sunt pålegg. Uansett så skal vi på besøk og spise så jeg må forberede meg mentalt på at jeg skal ta små porsjoner av det jeg ikke vet innholdet i. Ingenting slår min tantes pizza (at det går an å få en hjemmelaget pizza til å smake enda bedre enn det vanligvis gjør er for meg en gåte) så jeg må være STERK. Skal jo på vekten på tirsdag.

 

Dumme kurs som går på tirsdager og gjør at jeg må være flink i helgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en relativt blæh dag her på landet. Gikk greit i går, reisen og matmessig. Tror det har vært sånn noenlunde greit kalorimessig i dag også, var oppe i 1077 før vi spiste hjemmelaget pizza hos min tante :) Svæææær pizza, spiste ett stykke + salat men det var nok minst 400 kcal i det stykket, det tviler jeg ikke på. Plusser da på litt for feilmargin så er jeg oppe i 1600. Ikke verst for en lørdag der det meste av maten kunne vært mye sunnere :)

 

Er det veldig slemt å si at jeg kunne tenkt meg at jeg var helt alene her? Når jeg kom så kjente jeg skuldrene senke seg og jeg giret ned i knapt nok 1.gir. Var så deilig! Men nå ser jeg litt frem mot å reise hjem. Blir jo alltid litt ekstra styr når et barn er med og jeg må innrømme at jeg virkelig SÅ FREM TIL leggetiden i dag. Gikk en kule varmt inni hodet mitt et par ganger i kveld!

 

Siste kurskveld på tirsdag og jeg er litt redd for at jeg bare har stått i ro selvfølgelig. Egentlig så burde ikke tallene på vekten spille noen rolle fra uke til uke så lenge det går ned sånn jevnt over.

 

Det regner her og når vi skulle ut så fant vi ingen paraplyer. Jeg fant derimot en regnjakke som jeg tok over min egen - og til alt overmål så passet den. Klarte å knappe den igjen nesten helt ned. Ikke ofte jeg bare kan hive på meg en tilfeldig jakke og den passer så jeg følte meg "litt liten" igjen. Heeeelt til jeg kom hjem og skulle henge den fra meg og så at det stod min onkel sitt navn med vannfast tusj inni den. Min onkel! Da er jeg kanskje litt større enn jeg tror likevel (+ at jeg så GEDIGEN ut i speilet i gangen...? Det gjør jeg aldri i mine speil).

 

Klar for å ha sånn noenlunde kontroll på maten i morgen også, reisen tar heldigvis bare rundt to timer så matpakke er ikke nødvendig - og blir heller ikke fristet til å kjøre innom en bensinstasjon så lenge timingen for måltidene har vært ok. Sånt liker vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra, ned enda en halv kilo :-) Har vært et kjekt kurs, dette. Begynner på et nytt kurs neste uke, må jo få vekk alt (noe som sikkert betyr kurs til langt uti neste år..).

 

Har som mål å bevege mer på meg på kommende kurs. Blir så provosert av de som er sånn "jeg går 10 000 skritt om dagen", "jeg jogger hver dag" Blablabla. Bytt gjerne ut "provosert" med misunnelig :D Nå kommer nok jeg til å prøve å holde meg til et aktivitetsnivå som jeg kan klare å holde på videre men tre dager i uken bør vel være overkommelig tenker jeg.

 

Var og shoppet litt i dag, kjøpte min første dongeribukse siden jeg var slank.. denne gangen i str 34 i stedet for 29. I rest my case. Ellers så var det som vanlig; noe passet ikke i 44 mens andre ting passet i str 40.

 

Har tenkt å prøve ut en oppskrift jeg har fått av en venninne - dette kan brukes som frokost eller mellommåltid. 6 go' og mager pølser, 6 egg og 6 store muffinsformer. Paprika, sjampinjong og evt løk skal steikes i steikepanne. I hver muffinsform skal en pølse i biter og ett egg blandet med melk og vann. Har tenkt å putte litt revet ost oppi også, kan ikke fordra eggesmak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmevekten har jeg nå tatt av 7 kg! 7! Ble enda gladere når jeg klarte å regne det om til 8 men innså etterpå at 83 til 76 er 7 kg. Superkjekt! Det rare er at det ikke vises i det hele tatt ?!

Magen er like stor, hele kroppen føles like stor.. merkelig dette. Er vel fordi jeg har så masse å ta av at det ikke vises enda?

 

Har nå 16 kg igjen i utg.pkt men blir overlykkelig hvis jeg klarer 2 til, altså 25 tilsammen. Herregud, 25 kg på 160 cm høyde. DET sier litt om hvor BIG jeg er!

 

Har hatt meg en liten runde på ellipsemaskinen hjemme i dag. Sikkert ikke mer enn 15-20 min men det var mer enn nok. Kanskje jeg får lokket mannen med på en gåtur seinere også. Har begynt å bli litt nysgjerrig på skritteller. Har jo pulsklokke og har alltid ment at det er bedre - og det er det jo hvis man f.eks går i bakker el.l, men kunne tenke meg å se hvor mange skritt jeg faktisk går i løpet av en dag. Kanskje det ville motivert til å komme meg litt mer ut om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er det bursdagsfeiring og jeg har tenkt å drikke vin. Med ca 500 kcal i en flaske hvitvin så går det bra.

Evt skrivefeil i dette innlegget skyldes ikke at jeg har begynt allerede men at jeg har sånne hælbeskttere til sko på to av fingrene - da er ikke touch metoden det helt rette.

 

For de som ikke vet hva det er så kan jeg prøve å forklare at det er små gummi-dingser som taes utenpå den der tappen helt i enden av hælen på skoen for at den ikke skal bli ødelagr.

Problemet her er at dingsene er i gjennomsiktig, relativt tykk gummi sånn at de synes veldig godt på skoen. Så - jeg har tusjet de med sprit-tusj og tatt svart neglelakk utenpå. Og poenget var? De sitter på fingrene for å tørke, vel! :D

 

Kanskje nok om hælbeskyttere nå? Føler at jeg kanskje (?) har vært litt slappere denne uken enn de foregående. Er derfor spent på hva startvekten på kommende kurs vil bli. Håper den har gått enda mer ned.

 

Kan noen fortelle meg hvorfor den dørstokkmilen blir høyere og høyere (og høyere)? HVOR er treningsgleden jeg hadde for noen år siden? Knurr!

 

Nei, nå er det vel på tide å komme seg i den svarte kjolen (ikke inntilsittende, bare for å ha det sagt). Nå får jeg ikke engang på meg hold-in undertøyet jeg brukte under den sist jeg hadde den på meg. Knurr en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Burberry. Morsomt å lese tråden din, jeg blir inspirert og skal selv begynne på kurs i morgen. Jeg er 163 cm høy og er ikke helt sikker på vekten; et sted mellom 85-87 kg :angry: Du sa noe om at det ikke synes på deg at du har vært så flink å gå ned 7 kg.??!!

Det er nok sånn, at du går ned jevnt over hele kroppen, litt her og litt der. Da tar det selvfølgelig litt tid før det synes. Jeg tipper at det kommer til å være akkurat slik med meg også. Men det som da er så moro er at når det endelig begynner å synes, så går det fort før det synes enda mer! Og at folk kommenterer det. Gled deg, flinka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord, Kladden! Ble glad av å lese :)

 

Nå har jeg hatt min første kurskveld på det nye kurset og jeg har gått ned 0,9 fra forrige gang :D

I dag var det stort sett gjennomgang av kursopplegget - mest rettet mot de som er nye - men det var veldig kjekt likevel.

Og folkens: Jeg GIKK til kurset!! Det tar ca en halv time hver vei og jeg hadde 500 kcal på pulsklokken min totalt for begge veiene. Tenk at jeg GIKK!! HURRA!!

 

Er dessverre ikke hver dag jeg er så pass i nærheten at jeg har mulighet til å gå men dette ga mersmak. Er så stolt! Det er omtrent første gang jeg beveger på meg siden November, bortsett fra den fjellturen som jeg sannsynligvis har skrytt hemningsløst av for noen innlegg siden B)

 

Kjekt med ny kursbok også, faktisk en jeg IKKE har hatt før, trodde jeg hadde alle sesongbøkene, hihi

 

Tror dette blir veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen er det barnebursdag og det går i vasking og planlegging av baking. Herregud så vanskelig!

Har ikke barn selv så jeg er ikke så vant med dette her...

 

Sist så hadde vi det på et sted med ferdig pakkeløsning (bowling+film+hamburger) og tok med kaker selv.

I år skal de komme hjem til oss (heldigvis bare et par stykker)

 

Har kjøpt inn en del gøye effekter: glitter-strimler som skal henge ned fra dørkarmen, skilter med V.I.P entrance, de skal få en slags punsj (brus med kontitorfarge eller noe??) i plastikk glass med stett, film, lage egen pizza - og så er det kake.

 

Har også kjøpt sånn foto på sukkerpapir som jeg skal legge oppå kaken (sjokoladekake). Vil kanskje bli finest hvis jeg tar marsipanlokk over også men jeg har da vel ikke lagt marsipanlokk på kaker før.. Har kjøpt ferdig lokk men jeg er IKKE en sånn person som verken klarer eller har tålmodighet til å få sånne ting til å bli fint.

 

Familien min pleier å erte meg med at julepakkene jeg pakker inn ser ut som det har blitt gjort av et barn - og det er helt riktig. Er flink å bake men detaljer er ikke mitt bord.

 

Ikke at det er SÅ viktig men vil jo at det skal se LITT normalt ut. Hm, tror jeg har blitt litt for oppslukt i perfekte kake-blogger. Der ser jo alt så fantastisk flott ut! Hvordan får de det til med alle bittesmå detaljer med blomster, perler og alt mulig de gjør selv? Og cakepops? Har lest at det er det siste nye men hvordan få tid til å lage noe sånt hvis man ikke har hele dagen? Og det skal helst lages på forhånd og legges i kjøleskapet blablabla - jeg får skjelvinger bare av å lese om det. Tenk at de får til disse mesterverkene helt på egenhånd! Marsipan/fondant/etc - lokk lager de selv, alt er laget selv!

 

Satser på at jeg klarer å klæsse et marsipanlokk oppå, slenge på bildet og pynte sånn noenlunde. Har tenkt å bake Non-Stop eller sjokoladekjeks i tillegg som de skal få med seg hjem innpakket i cellofan. (Har en venninne som er RÅ på bursdager så fikk tipset fra henne).

Med Justin Bieber servietter i tillegg så må det vel bli bra?? Som dere sikkert har skjønt så er det snakk om jenter :D

 

Er forberedt på at det kan bli en utfordring å ikke stappe i seg alt dette selv, derfor skal jeg prøve i det lengste å lage ting jeg ikke er spesielt glad i selv B)

 

Hååååper så virkelig at både hun og gjestene kommer til å storkose seg sånn at hun kanskje kan bygge et vennskap eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen er det barnebursdag og det går i vasking og planlegging av baking. Herregud så vanskelig!

Har ikke barn selv så jeg er ikke så vant med dette her...

 

Sist så hadde vi det på et sted med ferdig pakkeløsning (bowling+film+hamburger) og tok med kaker selv.

I år skal de komme hjem til oss (heldigvis bare et par stykker)

 

Har kjøpt inn en del gøye effekter: glitter-strimler som skal henge ned fra dørkarmen, skilter med V.I.P entrance, de skal få en slags punsj (brus med kontitorfarge eller noe??) i plastikk glass med stett, film, lage egen pizza - og så er det kake.

 

Har også kjøpt sånn foto på sukkerpapir som jeg skal legge oppå kaken (sjokoladekake). Vil kanskje bli finest hvis jeg tar marsipanlokk over også men jeg har da vel ikke lagt marsipanlokk på kaker før.. Har kjøpt ferdig lokk men jeg er IKKE en sånn person som verken klarer eller har tålmodighet til å få sånne ting til å bli fint.

 

Familien min pleier å erte meg med at julepakkene jeg pakker inn ser ut som det har blitt gjort av et barn - og det er helt riktig. Er flink å bake men detaljer er ikke mitt bord.

 

Ikke at det er SÅ viktig men vil jo at det skal se LITT normalt ut. Hm, tror jeg har blitt litt for oppslukt i perfekte kake-blogger. Der ser jo alt så fantastisk flott ut! Hvordan får de det til med alle bittesmå detaljer med blomster, perler og alt mulig de gjør selv? Og cakepops? Har lest at det er det siste nye men hvordan få tid til å lage noe sånt hvis man ikke har hele dagen? Og det skal helst lages på forhånd og legges i kjøleskapet blablabla - jeg får skjelvinger bare av å lese om det. Tenk at de får til disse mesterverkene helt på egenhånd! Marsipan/fondant/etc - lokk lager de selv, alt er laget selv!

 

Satser på at jeg klarer å klæsse et marsipanlokk oppå, slenge på bildet og pynte sånn noenlunde. Har tenkt å bake Non-Stop eller sjokoladekjeks i tillegg som de skal få med seg hjem innpakket i cellofan. (Har en venninne som er RÅ på bursdager så fikk tipset fra henne).

Med Justin Bieber servietter i tillegg så må det vel bli bra?? Som dere sikkert har skjønt så er det snakk om jenter :D

 

Er forberedt på at det kan bli en utfordring å ikke stappe i seg alt dette selv, derfor skal jeg prøve i det lengste å lage ting jeg ikke er spesielt glad i selv B)

 

Hååååper så virkelig at både hun og gjestene kommer til å storkose seg sånn at hun kanskje kan bygge et vennskap eller to...

Oi så mye kos som du skal lage istand:-) Jeg er for ny inn i slankinga, så jeg tør ikke utsette meg for godsaker av noe slag riktig ennå, for jeg vet jo så aalt for godt hvordan det smaker, he he. Akkurat nå så gleder jeg meg mest til kurset på mandag.

 

I går kom jeg hjem fra to-dagers seminar på Gardermoen og er igrunnen litt stolt over at jeg sto over hotellmiddagen tirsdag kveld. Da jeg kom hjem i går ettermiddag, åt jeg et par fiskekaker og en potet til middag, før jeg tvang meg ut på en trimtur. Jeg gikk i nesten 7 kilometer og brukte 1 time og 10 minutter på turen. Jeg tror jeg gikk ganske så fort, men fyy søren så sliten jeg var!! Og tungpusten, huff! Etter to intense dager, sittende på en stol på kurs, så blir en jo litt "røten" i kroppen og derfor er jeg fornøyd med at jeg gikk. I morgen ettermiddag har jeg tenkt å gå den samme turen om igjen og da kan det hende jeg får med min mann også, slik at jeg får litt skravleselskap :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så mye kos som du skal lage istand:-) Jeg er for ny inn i slankinga, så jeg tør ikke utsette meg for godsaker av noe slag riktig ennå, for jeg vet jo så aalt for godt hvordan det smaker, he he. Akkurat nå så gleder jeg meg mest til kurset på mandag.

 

I går kom jeg hjem fra to-dagers seminar på Gardermoen og er igrunnen litt stolt over at jeg sto over hotellmiddagen tirsdag kveld. Da jeg kom hjem i går ettermiddag, åt jeg et par fiskekaker og en potet til middag, før jeg tvang meg ut på en trimtur. Jeg gikk i nesten 7 kilometer og brukte 1 time og 10 minutter på turen. Jeg tror jeg gikk ganske så fort, men fyy søren så sliten jeg var!! Og tungpusten, huff! Etter to intense dager, sittende på en stol på kurs, så blir en jo litt "røten" i kroppen og derfor er jeg fornøyd med at jeg gikk. I morgen ettermiddag har jeg tenkt å gå den samme turen om igjen og da kan det hende jeg får med min mann også, slik at jeg får litt skravleselskap :D

 

 

Åååå så flink du har vært!Stå over hotellmiddag? Du er laget av stål, kvinne! Og så tur i tillegg, imponerende! Du har jo DEN innstillingen! Har litt å lære her, jeg er litt for dårlig til å komme meg ut.

 

I går var jeg DEN heltinnen, skjønner ikke hva som stakk meg. Bakte kjeks - 58 stk (må dele ut til hele nabolaget), strøk spisebordsduken som er 180 cm lang (og når strøk jeg noe som helst sist?), bakte kake, kjørte 40 min frem og tilbake for å hente noe til kaken, hengte opp pynt, kjøpte blomster til å ha utenfor ved inngangen (sånn i potter - for at det skal se ut som det faktisk bor noen her).

OG jeg ryddet kjøkkenet etter meg - det pleier jeg vanligvis overlate til mannen når jeg har vært "flink" og laget noe, hehe

Spiste 2 kjeks, hadde regnet ut at de var i underkant av 100 kcal hver så jeg tok hensyn til det utover dagen.

 

Ok, det ser jo ikke så voldsomt ut på trykk men når livet mitt vanligvis består av å sitte i sofaen og kun lette på meg når jeg skal spise (det er satt på spissen altså, bare for å poengtere det!) - skjønner ikke hva som stakk meg. Koooste meg hele tiden :-)

 

I dag er det marsipanlokket som gjenstår. Heldigvis liker jeg ikke marsipan :-) Sjokoladekremen inni kaken er et annet kapittel B)

 

Det gjenstår å se om jeg kommer til å smake. Tror nok det går greit å stå over men en pitteliten smak kan det være jeg unner meg. Et mikrostykke. Må ha i bakhånd at det er veiing på tirsdag! Det er virkelig fordeler med å gå på kurs, nå vet jeg at jeg må holde meg litt i skinnet - hvis ikke jeg hadde gått på kurs så hadde jeg bare tenkt "det tar jeg inn igjen senere i løpet av uken" og så hadde det bare sakte sklidd ut. Så er det å klare å holde på den innstillingen når kurset er ferdig også..

 

Da er det vel bare å hoppe i lokket... huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKAYJA...Det første jeg kan si er at kaken smakte himmelsk, både med og uten marsipan B) Åh, jeg slet i går! Bursdagen var skikkelig vellykket og jeg hadde ikke noe sug i begynnelsen i det hele tatt. Smakte en non-stop kjeks og hadde ikke lyst på mer.

Når ungene sprettet kaken så tok jeg et mikro-stykke og DA var det gjort!

HERREGUD så god den var! Tre jenter spiste en halv kake, og det etter at de hadde spist pizza. Jeg hadde grååådig lyst til å spise resten alene. Selvfølgelig hadde jeg bare spist frokost for resten av formiddagen gikk med til å pynte kaken (som tok MYE lengre tid enn jeg trodde) og lage til, så jeg merket ikke at jeg var sulten. DÅRLIG planlegging! Spiste ellers ett polarbrød og fyllet på et stykke pizza - ca 4-5 kjeks og tja, 3-4 små kakestykker.. Jammen klarte jeg å holde meg til de gode intensjonene, ja... Vil ikke tenke på hvor mye over kaloribudsjettet jeg kom men jeg har nok brukt kosemerkene for et par uker fremover.

 

Det positive er at resten av kaken står i kjøleskapet og kjeksene ligger i boksen men det frister ikke i det hele tatt i dag. Har lært at det er for tidlig til å "bare smake litt" når tilgangen er så stor. Trodde jo på forhånd jeg kom til å ha kontroll men det går tydeligvis foreløpig kun når fristelsen kommer i ferdige porsjoner og that's it. Man lærer så lenge man lever :D

 

Syns også det er VELDIG positivt at jeg ikke i dag tenker at alt er ødelagt og at jeg like gjerne kan spise opp resten av kaken. Er nå litt flink, også :D

 

E klar for å gå tur om et lite øyeblikk, da får jeg ihvertfall gått av meg ETT kakestykke om ikke annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent 15 min etter jeg skrev det innlegget i går så gikk jeg og hentet den første kjeksen.. så den andre... så den tredje og så den fjerde,femte og sjette samtidig og sånn gikk nå dagen. Satt i sofaen og var sur og sliten og ble ikke mindre sur ut over dagen. Skjønte egentlig ingenting. Spiste nesten resten av kaken og følte meg HELT utafor og HELT tilbake til "gamle dager" fremdeles uten at jeg følte at jeg hadde ødelagt alt. Tvert i mot følte jeg at det ikke gjorde eller betydde noe som helst.

 

Skjønte ingenting og tenkte at jeg var på vei inn i en depresjon eller noe. SÅ om kvelden: mensen. Har aldri vært så glad for å oppdage det i hele mitt liv, jeg blir ALLTID ute når det nærmer seg, og jeg følger aldri med på når det nærmer seg heller.

 

I fjor når jeg gikk ned i vekt ble jeg faktisk mindre og mindre premenstruell etter hvert som jeg gikk mer ned i vekt og ble i bedre form så det må jo være et mål i seg selv.

 

Det jeg lærte:

 

* Jeg må begynne å følge litt bedre med på når jeg skal ha mensen

 

* KASTKASTKAST!! Jeg kastet smågodtet og chipsen - hvorfor ikke kaken og kjeksene også? For det "var nå for gale" å kaste kjeksene som var så gode og morsomme og hjemmelagde og..

 

* SLUTT med unnskyldninger

 

Som jeg har lest i bøkene og hørt så mange steder; du er ingen søppelbøtte. Men i går var jeg den søppelbøtten i verden som ble fyllt med best mat, hihi

Har nok gått opp på veiingen på tirsdag (wææ allerede i morgen, faktisk) og må innse at jeg har satt meg selv minst en uke tilbake.

 

Hadde jeg vært litt smart så hadde jeg vært streng denne helgen for om fjorten dager skal vi være med på en tilstelling og helgen etterpå skal jeg i bursdag til en av mine beste venninner.

 

Det beste i følge GR er å tenke "spist er spist" og så bare fortsette som vanlig. Merker at jeg ikke helt klarer å tenke sånn; jeg tenker mer i leia "grønnsakssuppe i 14 dager fremover" men DET er ihvertfall oppskriften på at det skal gå galt.

 

Sånn ellers så føler jeg bare at det tårner seg opp med ting jeg skulle ha gjort, spesielt trening! Ting jeg burde lest gjennom, forberedt, arrangementer jeg burde deltatt på, mennesker jeg skulle møtt - jeg rekker rett og slett ikke over noe som helst. Det blir så mye å tenke på og drukner i pendling, barneoppdragelse, middag, oppvaskmaskin, klesvask, jeg er så møkk lei av og til (det er sikkert alle).

Savner leiligheten min i byen, det blir aldri til at jeg/vi tilbringer tid der siden den er bitteliten og det er mye mer komfortabelt her i huset (men jeg savner den likevel), savner å bare kunne være med på ting på sparket (det meste skjer jo i og i nærheten av byen), 15 min kjøring til jobb... Liker absolutt ikke at jeg må stå opp kl 7 hvis jeg skal noe kl 9.. Åh så deilig å få det UT!

 

Hvorfor tenker jeg ikke på det positive? Jeg har en fantastisk mann som gjør hva som helst for meg/oss, huset er ny-innredet og flott - alt fra møbler til blomster og lamper, jeg har en jobb å gå til, jeg har helse, bil, mulighet til å trene både inne og ute; ting som de aller, aller fleste har men som vi bare tar for gitt. Men klage skal jeg!

 

Får ha som ambisjon at dette skal bli en klage-fri dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk helt fint :D da er kjeks og kaker glemt :D

Kurs i kveld og det er jo en liten motivasjonsboost i seg selv. Veldig kjekt å snakke med mennesker som har/har hatt samme utfordringer. Det hjelper veldig at kurslederen har gått ned 50 kg og nå ser ut som en modell.

Hvordan hun har klart det må gudene vite, jeg må pumpe henne for litt info i dag ang trening. Svaret er vel det samme; gå tur + styrketrening et par dager i uken :)

 

Krysser fingrene for at vekten ikke har gått så mye opp men uansett så vet jeg ihvertfall hva jeg skal gjøre for å få den ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅTTEHUNDRENED! Hihi 800gram :D SÅ deilig!

Gikk til og fra kurset i dag også, en times gange til sammen. Oppoverbakkene var faktisk lettere enn sist. Kommende uke får jeg gjøre en innsats for at ikke de 3000+ kcal jeg fikk i meg i helgen legger seg rett på magen.. den magen altså! *hypnotiserer den bort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...