Gå til innhold

Slank og spretten


Anbefalte innlegg

Hadde en tråd her i fjor og gikk ned 22(!!!) kg til sammen. Fra Nov/Des til i fjor og fram til nå har de kommet på igjen - muligens også med litt margin. Jeg tør absolutt ikke veie meg!! Blir svett bare av å gå over gulvet og jeg puster som en hval. Våkner om natten av sure oppstøt og de flotte klærne mine fra i fjor høst er en saga blott.

Str 38 har blitt til str 42 igjen (jeg er 158 høy)og jeg aner ikke hva som skjedde. Ser på bilder fra Oktober i fjor og ser en flott, sexy jente (om jeg må si det selv) og jeg skjønner ikke at jeg følte meg grusomt feit og ekkel da også.

 

Vi reiser på ferie til varmere strøk i morgen og jeg har brukt 2 mnd til å kvi meg (i stedet for å bruke 2 mnd til å gjøre noe med vekten). Har blitt helt apatisk og spiser bare på automatikk. Gruer meg til å gå tilbake til knekkebrød og yoghurt :-( Men alternativet er jo verre, ikke sant?

Det begynner et kurs dagen etter vi kommer tilbake fra ferie og jeg lurer på å hive meg på det. Ferien vil jo uansett by på litt mer aktivitet enn å bare sitte i sofaen her hjemme.

 

I fjor lagde jeg meg noen mål som jeg skulle oppnå. I år har jeg følgende:

 

* Få nok energi til husarbeid

* Klare å holde meg til små og faste måltider

* Spise for å leve, ikke leve for å spise

* Kunne være sosial igjen uten å være flau av å være den største

 

Det skremmer meg at den jeg er ikke nå er ikke MEG. Jeg kjenner meg ikke igjen verken i tanker eller i speilet. Likevel så går det ikke helt inn - tenker derfor at jeg kanskje får litt hjelp av å få det ned i ord. Har meldt meg inn i GR-klubben gull men lurer som sagt på kurs. Er bare så redd for å måtte stå til rette for hva jeg veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, det er vel en mager trøst, men sånt skjer med veldig mange av oss... Sånn som du har det nå hadde jeg det i fjor... Hadde vært så flink og gått ned mye. Så "plutselig" var jeg over 74 kg!!! (Jeg er 153 cm, så det ga meg en i overkant høy bmi av hva som regnes for å være sunt...)

 

Nå må du egentlig bare akseptere at det gikk skeis og at du må begynne på nytt. Ikke vær så redd for hva du veier. Det er bare midlertidig. Om et halvt års tid er alt så veldig mye bedre, og da kommer du til å være så glad for at du tok tak i det igjen!

 

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Hei, Burberry!

 

Innen du leser dette så er du nok hjemme igjen fra det jeg håper ble en flott ferie!

 

Jeg fulgte med deg på veien ned de 22 kiloene, og jeg VET at du kan. Du har det som trengs, og det at du setter ord på dette nå betyr at du også er klar til å gjøre noe med det... :)

 

Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Slippe og Nickii :-)

 

Tilbake fra en rett og slett fæl ferie! Koselig, selvfølgelig, men varmen tok knekken på meg fullstendig. Regner med at veldig mye av det har med formen å gjøre. Ene dagen lå jeg bare på sengen på rommet helt til kvelden kom.

Var så rart å se på de "bærtene" - både unge og eldre" som var i storform og så helt fantastiske ut i bikini. Mødre som kom trillende på babyer og likevel hadde en kropp som jeg aldri kommer til å få. Helt utrolig. På strendene var det heldigvis mye mer variasjon i kropper og størrelser men jeg turte ikke bade mer enn et par ganger. Fant en lang singlet som jeg hadde over bikinien og da badet jeg i havet ene dagen - hjelpe meg så deilig!!

 

Så en film der min kjære så vidt sveipet over meg med kameraet (han har STRENGT forbud mot INGEN bilder hvis ikke jeg er enig, klar, og sminket :-) ) og jeg har sett de små sekundene igjen og igjen. Er det meg? Det ligner jo ikke meg i det hele tatt...?

 

Veide meg forresten i dag, 83,3 kg. Forrige startvekt var 82,1 om jeg husker riktig. Med mine 160 så er det vel rundt 25 kg for mye. Ser helt grei ut når jeg ligger i underkant av 60, har sikkert med muskler og beinbygning å gjøre.

 

Fremdeles usikker på om jeg skal begynne på kurs...det begynner i morgen kveld.

 

Håper dere vil følge meg videre!! Alle tips, råd, motivasjon etc tas i mot med STOR takk! Her trengs alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at ingen kjenner meg igjen, Nickii :)

Skjønner ikke helt at jeg ikke har gjort noe med vektøkningen før nå men jeg har ihvertfall ENDELIG kommet til det punktet at jeg tar tak i det.

 

Meldte meg på kurs i sted, tenker det vil hjelpe på motivasjonen. Begynner allerede i morgen. Har jo gått ørten kurs tidligere men tror det vil hjelpe å ha flere i samme situasjon :-) Superspent og litt nervøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med første kurskveld, veldig kjekt :-) Har et helt ENORMT søtsug nå, muligens fordi jeg ikke har spist ofte nok i dag og heller ikke nok. Spiser litt ananas men det hjelper liksom ikke i det hele tatt. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde ut dette her!

 

Kurslederen prentet inn at det viktigste var å spise litt mindre snop og litt oftere enn man gjorde før og så bli strengere etterhvert som de første kg hadde gått av. Hun var opptatt av at vi skulle gjøre endringer men ikke sånn at det ikke går an å leve med etterpå. Right up my alley :-)

 

Skal ut og spise på torsdag men det blir SUNN mat, skalldyr og fisk. Gleder meg. Så lenge jeg holder meg unna skiver og majones så har jeg planer om å gafle innpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fornuftig kursleder :)

 

Et tips ang søtsug er å spise karbohydratrik/proteinfattig frokost. Da får du fylt opp glykogenlagrene, og har noe å tære på resten av dagen. Frukt og bær, f.eks smoothie er utmerket som det første du inntar om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fornuftig kursleder :)

 

Et tips ang søtsug er å spise karbohydratrik/proteinfattig frokost. Da får du fylt opp glykogenlagrene, og har noe å tære på resten av dagen. Frukt og bær, f.eks smoothie er utmerket som det første du inntar om morgenen.

 

Takk for tips, det skal jeg jammen meg prøve. Her går det i yoghurt og mandler om morgenen. Smoothie skal prøves! Hva lager du den av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei burberry, velkommen tilbake til oss :) Skjønner at det er kjipt å ha gått opp igjen. Been there... er vel alt jeg skal si om det.

MEN - fordelen med dette, er at du VET at du kan. Du har gjort det før! Og VI vet at du kan! Og når du kommer til dit du vil være, så har du mange flere erfaringer med deg enn forrige gang og mye større sjanser for å klare å bli der du vil være :) Nå vet du jo hva som gikk galt sist.

Og med kurspåmelding og comeback her inne hos oss, er du i gang med en pangstart :D Vi heier på deg!

 

Ps, du er tøff som legger ut bilder. Du var superduper fin på skinny-bildet ditt, så jeg er nok enig med deg i at hodet også må gjennom en liten omstilling på ferden tilbake til 60-ish. Men du er jo ikke heeelt alene om akkurat det, da :rolleyes: (*Host*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett ang omstilling i hodet, Ninjastar.... Alle de gangene jeg har gått ned for å så gå opp igjen; skjønner faktisk ikke hva som skjer i hodet mitt. Det kobler bare ut og går inn i transe til jeg har lagt på meg alle kg igjen. Håper jeg underveis finner ut hvorfor og hva jeg kan gjøre for at det ikke skal skje denne gangen.

 

Var ute og spiste med noen venner i går og når jeg la det inn i kalkulatoren så ble det ikke så gale som jeg hadde trodd. Var fremdeles innenfor kaloribudsjettet.

 

Tror helgen skal gå fint, må planlegge litt middag og måltider så er nok kontrollen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig slapp dag i dag! Har lagt på sofaen og sovet omtrent i hele dag = ingen spising. Som ved forrige vektnedgang så sliter jeg litt med å komme opp i riktig antall kalorier og i dag gjør det nå ikke noe bedre :)

Var ute og spiste i går også, reker og samme dessert som dagen før. Nammenam!! Siden jeg holdt igjen på kaloriene før på dagen så kom jeg fint innenfor regnskapet (tok det jo på øyemål men tror jeg ikke var så langt i fra "sannheten").

 

De siste dagene har jeg vært så sulten om natten at jeg ikke har fått sove. To netter på rad nå har jeg stått opp og spist et par rugsprø med tomat på. Har vært dårlig med søvn siden jeg ligger og ligger og prøver å få sove og håper at sulten forsvinner - men til slutt har jeg kapitulert. I natt sov jeg ikke før minst halv fem så det er kanskje ikke så rart at jeg har gått i svime i hele dag. Betyr nok at jeg må få i meg mer mat!

 

Tenker mye på at jeg har tillatt meg selv å legge på meg alt igjen. Og tenker mye på hvordan kroppen vil se ut når kg er borte - spesielt på puppene! Gikk fint forrige gang men jeg kan ikke forvente huden trekker seg sammen for endte gang.... skjønner ikke at jeg kan gjøre sånt mot meg selv igjen og igjen.. Ikke misforstå, er absolutt stolt over at jeg har tatt tak i det igjen og jeg kjenner allerede på kroppen at den er lettere :D

 

Kjenner det er litt vanskelig å motstå kaffebaileys eller irish coffee når jeg er ute men klarer det heldigvis. Googlet hvor mye kcal det er i Baileys og holdt på å besvime. 140 kcal i 4cl.. det holder med en for å si det sånn!

 

Nå får jeg se om jeg klarer å få litt lørdagsfølelse i kroppen... med halvannen time igjen av dagen så er det kanskje på tide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en ekstremt lat sofadag :( Har holdt meg til sunn mat og har ikke noe søtsug men er altfor slapp og daff. Tror det er kroppen som omstiller seg etter måneder med kun sjokolade og dessert som eneste føde. Stakkars kroppen må jo være i totalsjokk og ikke skjønne noen ting. "Hvor ble isen og tiramisuen av???" Tilvenningen kommer nok etterhvert tenker jeg.

 

Gleder meg til kurskveld på tirsdag, er SIKKER på at jeg har gått ned. Har en liten kjolekrise på gang som jeg stresser livet av meg med; skal i bryllup om noen uker og har DEN kjolen som er nydelig fin og passer akkurat sånn at den skjuler magen uten å være et telt. Leverte den inn på rens og fikk telefon om at de ikke hadde oppdaget teipen på sidene (sånn som gjør at kjolen klistrer seg inntil kroppen oppe og puppene ikke vises - har bar rygg) og kjolen var innhyllet i teip og så ikke ut. SÅ.. ikke bare må jeg se meg om etter ny kjole, jeg må satse på det umulige - rase ned i vekt i turbofart sånn at jeg kan gå i noe litt normalt. Kommer aldri til å finne en sånn kjole igjen, det VET jeg. Kjøpte den på Moods of Norway for et par år tilbake men de har ikke sånne inne nå lenger. DOBBELTÆSJ! I tillegg syns jeg det blir feil å bruke masse penger på en kjole som kun kommer til å være passelig akkurat nå når jeg er på mitt største. Ja,ja, nok klaging.

 

Er så masse som skjer fremover at jeg er utrolig glad for at jeg ihvertfall har tatt tak i det med kosthold og vektnedgang, da har jeg en ting mindre å tenke på. Føler hodet går på høygir for tiden og da er det skikkelig deilig å vite at det viktigste faktisk er "ferdig" - å komme i gang altså :-)

 

God søndag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ned 1,8 og 2,7 totalt :D :D Er superhappy for at jeg er i gang igjen og at det virker nå også :) Enda jeg har spist ute to ganger i løpet av uken. Gjett om motivasjonen fikk en boost!

 

Fikk kjolen min igjen fra renseriet i dag og de hadde faktisk klart å fikse den! Den så helt toppers ut... bare at den ikke passer lengre :( Brukte den sist på 17.mai (bunaden passer selvfølgelig ikke heller så det ble kjole) og da så den helt fantastisk ut. Herremin hvor fort jeg har lagt på meg på de to siste mnd. Kjolen står faktisk fast og det var nett så vidt jeg fikk den av igjen. Da må jeg bare på ny kjolejakt :(

 

Klem fra STOLTE meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp regnet ut at jeg har 16 kg igjen til normal BMI :-D Syns ikke det høres så mye ut, jeg! Det føles mye mer overkommelig enn 23 kg. Har kjøpt ny kjole i dag også, prøvde sikkert 15 stk før jeg fant den rette. UTROLIG stor forskjell på størrelsene i butikkene, av og til passet 40(!!!)mens både 42 og 44 kunne være for trangt. Verste følelsen er å rett og slett sitte fast i en kjole i prøverommet... Svett og forkavet og prøver å dra den over hodet og det "silke"stoffet i underkjolen klistrer seg fast og puppene må flyttes på og heises på... Var skikkelig rød i kinnene etterpå :D

 

Har vært flink og spist regelmessig i dag. Stresser litt med middagene men har skrevet handleliste for en uke av gangen og så satser jeg på å klare å legge meg til gode vaner.

 

Håper å være sånn noenlunde ferdig til rundt jul og bare ha pyntekiloene igjen da. Mål er viktig :-) Skal tenke ut flere mål og skrive ned, er litt greit å se det på trykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kurskveld i morgen og jeg er SPENT! Har hatt et elendig kosthold denne uken, ikke fordi jeg har spist for mye men fordi jeg har spist altfor lite og sjelden. Er plutselig ikke sulten lenger (HVA SKJER?)og glemmer faktisk å spise! Hvem visste at det kunne skje meg..

 

Kommer innom i morgen med oppdatering på vekt, krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Synes jeg ser deg i prøverommet, burberry! Hehe, det er egentlig ganske pussig hvordan man kan få en kjole over hodet på vei PÅ, men så sitter den bom fast på vei av... Jeg har vært nødt til å få hjelp et par ganger, jeg...*blush* Men bedre det enn å ødelegge herligheten B) Veldig bra at du tilslutt fant deg en ny en, da. Kjenner meg så godt igjen i det å plutselig trenge kjole.. og ikke ha lyst til å kjøpe eller prøve eller noe som helst :P

 

Lykke til på veiing i kveld, tvi-tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takketakk Ninjastar! "Bare" 500g ned, hadde håpet på litt mer men er har bestemt meg for å være fornøyd så lenge det går nedover. Som forrige gang spiser jeg altfor lite og har "stor tro" på at jo mindre kalorier, jo bedre er det :rolleyes:

Det var en på kurset i dag som hadde gått ned 22 kg siden februar og hun hadde lagt på 1400 kcal - så da skal jeg bruke henne som inspirasjon til å komme opp i nok mat :-)

 

Har vært en relativt rolig dag i dag. Spiste gresk go'morgen yoghurt til frokost og så glemte jeg å spise helt til rundt kl 18.. og så har jeg prøvd å ta igjen litt nå i kveld.

 

Har blitt veldig flink til å spise frukt og grønnsaker syns jeg *klappe på ryggen*

 

Syns det er stress å skulle lage middag de dagene jeg ikke kommer hjem før i 21-22 tiden av kvelden, da er ikke middag det første jeg tenker på, liksom. Har vært så flink tidligere å lage opp masse for å fryse ned men nå i det siste har jeg av en eller annen grunn syns det er "ekkelt" å spise mat som er oppvarmet. Må komme over den, ser jeg.

 

Klar for ny uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kursdag igjen i morgen, håper jeg har gått ned mer enn sist! Spiser fremdeles for lite men jeg har ihvertfall blitt flinkere til å spise frukt og grønnsaker. Har ikke vært noe flink til å registrere maten jeg spiser, kanskje jeg skal gi meg det i hjemmelekse :-)

 

Ser regnbue utenfor døren, GJETT hva jeg ønsker meg? 20 kg ned på REKORDTID!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia burberry! Jeg blir så glad av å lese innleggene dine, for det er helt tydelig at du er PÅ GANG!!!!

 

Tenk, nå er det lenge til det blir behov for bikini, og da kommer du til å se smashing ut, akkurat som på skinny-bildet ditt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MINUS 700 GRAM :D

 

Da har jeg gått ned 3 kg på 3 uker på Grete Roede kurset og 5 kg tilsammen siden jeg begynte for meg selv uken før :) Er stolt :D

 

Kurslederen snakket i dag om å gjøre varige endringer. Hun sa f.eks at vi kunne unne oss en softis (400 kcal!!!) innimellom men da ta bort melkerasjonen og spise mindre til middag. Hun kalte det "gyldne øyeblikk".

Gikk rett i hjertet mitt; denne gangen SKAL jeg lære meg varige endringer, dvs å gjøre noe annet i fjor som var:

Gå ned mest mulig på kortest mulig tid, ikke unne meg noe godt for så å eksplodere rett før jeg er i mål. Nå skal jeg øve meg på å spise "forbudte" ting og kunne leve med det.

 

Trenger enda å komme i gang med fysisk aktivitet. Ikke verst at jeg har gått ned 700g KUN med kosthold - det meste av aktivitet har vært å bytte stilling i sofaen. Tenker at jeg skal være stolt av det jeg får til og så bruke litt tid på å mote meg opp til å gjøre det jeg trenger av endringer fremover.

 

Er jammen meg ikke lett med den dørstokkmila! Det er ikke bare en mil, det er en vegg som er høyere og tykkere enn den kinesiske mur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!!!!! MITT FØRSTE TRIMPOENG!!! :D :D :D

 

Kom meg ut på tur i dag!! Første gang siden ting raknet helt rundt påske. Er SÅ stolt! Var i bryllup i går og jeg satt og regnet ut hvor mange kcal baileys jeg hadde drukket og så kom det bare ut av munnen min: "skal vi gå en tur for å forbrenne vekk litt baileys?" Og det gjorde vi. Vet ikke hva som har skjedd med munnen min som kommer med sånne utsagn men det var DEILIG! Skikkelig deilig!

 

Spiste både kaker og drakk baileys i går men jeg fråtset ikke, tok bare bittesmå kakestykker :) Hadde kun spist to måltider før på dagen (dårlig planlegging) så jeg gjorde feilen med at når kakene kom på bordet så var jeg SULTEN. Så litt stolt for at jeg bare tok litt.

 

Dette må være aller første gang jeg er stolt av meg selv for at jeg har spist kaker og drukket baileys, hehe. Tidligere ville jeg tenkt at alt var ødelagt men nå er jeg bare glad for at jeg i går var "normal", fikk ikke noe sug og klarte å beherske meg.

 

I dag har jeg heller ikke hatt noen "cravings" heldigvis - eller dvs jeg har hatt litt men det har ikke vært noe problem å stå i mot.

 

Og - sa jeg det? ETT trimpoeng :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...