Gå til innhold

Slank og spretten


Anbefalte innlegg

Har tatt litt sånn midlertidig skrekken, Krusmynte, men jeg kommer tilbake igjen!

 

Denne uken er det "fri" - forrige kurset sluttet sist tirsdag og neste kurs begynner onsdag om en uke. Og BOY har jeg allerede begynt å bruke friuken min "godt"!

 

Begynte med 3-retters med tilhørende vin på lørdag, tror det var en normal dag på søndag mens jeg i går og i dag har fråtset på samme nivå med romerne. Skjønner hvorfor de måtte ligge når de spiste hihi.

 

I morgen har jeg trening med pt (ok, måtte bare skrive dette for å veie opp for litt dårlig samvittighet når jeg tenker på alt jeg har spist)

Hun sier ihvertfall at man ikke skal ha dårlig samvittighet, det er lov å spise tull bare det ikke er hver dag - og nå har jeg vært flink LENGE!!

 

JAAA!!

 

ps. jeg har ingen planer om å falle tilbake til å bli 83 kg, bare sånn at det er sagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Hei, burberry.... veldig stille på deg om dagen. Er alt bra??? :unsure:/>

Ikke vet jeg, hvordan det er med Burberry.... Jeg vet bare at JEG selv har vært stille veldig, veldig lenge, fordi jeg sprakk og gikk oppover igjen. Når jeg mista gløden selv, orket jeg heller ikke innom Forum, fordi jeg da ville bli konfrontert med min egen elendige viljestyrke, - om du skjønner...

 

Nå er i hvertfall jeg tilbake på noen tråder her, det føles godt å være i gang igjen. Måtte vi alle greie det som innerst inne betyr såå mye for oss! Å bli den vi vil være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, hvordan det er med Burberry.... Jeg vet bare at JEG selv har vært stille veldig, veldig lenge, fordi jeg sprakk og gikk oppover igjen. Når jeg mista gløden selv, orket jeg heller ikke innom Forum, fordi jeg da ville bli konfrontert med min egen elendige viljestyrke, - om du skjønner...

 

Nå er i hvertfall jeg tilbake på noen tråder her, det føles godt å være i gang igjen. Måtte vi alle greie det som innerst inne betyr såå mye for oss! Å bli den vi vil være!

Kladden! :D

 

Huff, ja - det fleste som er her inne på forumet har vel prøvd de fleste varianter av temaet "full sprekk - hodet i sand".

 

MEN - så lærer vi jo litt hver eneste gang vi går på en smell, og plutselig en dag så har vi omsatt all kunnskap og motivasjon i en skikkelig uslåelig vilje, og DA går det veien!

 

Jeg gikk ENDELIG over på Hold Vekten-forumet med BMI normalvekt før jul. Jeg gikk ikke ned over 20 kilo som jeg hadde tippet ville være perfekt for meg, men 17. Jeg brukte ikke 1 år på det som jeg hadde planlagt, men 2,5..... Mange ups and downs og tvil på om jeg ville klare det underveis der :mellow:.....

 

Det at du titter inn her igjen er et BRA utgangspunkt, Kladden!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kladden! :D/>

 

Huff, ja - det fleste som er her inne på forumet har vel prøvd de fleste varianter av temaet "full sprekk - hodet i sand".

 

MEN - så lærer vi jo litt hver eneste gang vi går på en smell, og plutselig en dag så har vi omsatt all kunnskap og motivasjon i en skikkelig uslåelig vilje, og DA går det veien!

 

Jeg gikk ENDELIG over på Hold Vekten-forumet med BMI normalvekt før jul. Jeg gikk ikke ned over 20 kilo som jeg hadde tippet ville være perfekt for meg, men 17. Jeg brukte ikke 1 år på det som jeg hadde planlagt, men 2,5..... Mange ups and downs og tvil på om jeg ville klare det underveis der :mellow:/>.....

 

Det at du titter inn her igjen er et BRA utgangspunkt, Kladden!! :D/>

Såå flink du har vært, Slippe :D Du fortjener en stor applaus!!! Det at du har brukt så lang tid på å gå ned de 17 kiloene, må jo bare være helt flott. Da går du heller ikke så lett opp igjen.

Det er nok veldig fornuftig at du nå er i gang med Hold-Vekten forum. (kurs også?) Jeg har fått til råd før at jeg burde gå på hold vekten kurs, men har aldri kommet så langt. Denne gangen, - vel å merke hvis jeg greier å slanke meg de 20 kiloene som jeg har tenkt- så skal jeg gå et Hold vekten kurs. Jeg husker jo hvor deilig det var da jeg nådde matchvekt forrige gang. Det er 5 år siden. Jeg gikk Besseggen og var i super form. Ikke minst så var jeg selvsikker og glad og kjøpte meg nye klær og bare nøt livet, for å si det sånn.

Jeg nøt det visst litt for godt, for her sitter jeg da, 20 kg tyngre.

Men ja: At jeg er innom her igjen, er rett og slett fordi jeg har funnet igjen mye av motivasjonen og nå satser igjen med nytt kurs. Det er bare første uka og langt fram, men et sted må jeg jo begynne:-) Spent på veiinga på mandag, om det har gitt noe resultat. Jeg håper og tror at det går min vei denne gangen:-)

Lykke til med å holde vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Åh, jeg er så dårlig på kontinuitet! Har heldigvis ikke gått så mye opp i vekt men de gode vanene har virkelig dratt rett vest sånn ca siden mars. Jeg som har så lyst til å bli ferdig med Grete Roede en gang for alle.. og så klarer jeg ikke et halvt år på egenhånd uten å skli ut i et hav med is og sjokolade :(. Klarte holde fokus ganske lenge og gikk videre ned til 68 uten at jeg var aktiv her på forumet lengre men så orket jeg bare ikke mer.

 

En ting har virkelig kommet seg, nemlig trening. Jeg trener mellom 1 og 3 ganger i uken og har gjort det i ca 3 mnd nå. Det hjelper ikke på vekten (da må jeg nok gjøre noe med kcal-inntaket også.. blæh) men det hjelper på formen og kondisen.

 

Leste i et tidligere innlegg at jeg skrev at det var egenhendig jeg som muliggjorde at Grete Roede kunne ha hus i Frankrike hihi :D. Det er jo nesten sant for jeg lurer faktisk på å melde meg på kurs igjen for å ta tak i resten av kg. Merk; lurer. Jeg har nemlig så mange unnskyldninger for ikke å begynne helt enda. Det blir jo så kjedelig å måtte kvitte seg med/slutte med all den gode maten og snopet.. for så å gå over til å telle kcal etc.. gjorde det i et par uker for en liten stund tilbake og det gikk jo rett til hodet på meg. Blir så fiksert på de tallene at det er helt pinlig.

 

Skulle ønske jeg ikke så sånn ned på meg selv pga vekten og manglende selvkontroll. Skulle ønske jeg brukte mindre tid til å prøve å finne ut hvorfor (jeg tror nemlig fremdeles slanking/overspising har mest med det mentale å gjøre) og mer tid på å faktisk tvinge meg til å ta tak i problemet. Og da er kanskje et kurs ikke så dumt? Men jeg burde jo egentlig ikke trenge det.. jeg vet jo alt.. Jeg vet jo hvordan man går ned og jeg er jo ekspert i hvordan man går opp i vekt. For å sette det litt på spissen så jobber jeg jo mer målrettet med å gå opp i vekt enn noe annet jeg har gjort i hele mitt liv. Den innsatsen jeg legger ned i å spise feil og ødelegge kroppen er helt formidabel ;)

 

Jeg har ikke heeelt bestemt meg om jeg skal fortsette å gjøre noe med vekten min, er usikker på om jeg har ork og motivasjon til å begynne på 'an igjen.

 

Sender til slutt en stoooor hilsen til Kladden og Slippe som har kikket innom profilen min mens jeg har vært borte, det var veldig koselig å se! (og, ja, jeg har skiftet bort burberry-nicket :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times trening unnagjort og en deilig salat inntatt. Torsdagstreningene mine er gull men hjelpe meg så sliten jeg er etterpå. Tror jeg kunne gått rett og lagt meg og sovet i flere timer!

 

Jeg er den største på treningen og det plager meg litt. Det er vanligvis en som er større men hun har vært borte et par ganger. Ikke at det er noen enorm forskjell men jeg er veldig var for sånne ting. Ingen av de andre har et snev av overvekt og der kommer jeg meg gravidemagen min. Det gøye er at jeg er i bedre form en flere av de som er tynnere enn meg og det inspirerer til fortsettelse. Form/kondisjon er tross alt det viktigste for meg, med kroppsform som en god nr2.

 

I morgen er jeg invitert på middagsbesøk til en venninne. Det blir nok koselig men tenker jeg skal ta med meg noe selv sånn at jeg vet at jeg har noe som er lov å spise. Hun kan komme til å finne på å servere hva som helst men en salat eller noe sånt kan jeg ta med :-) Hun er ganske spesiell og utrolig artig så jeg vil ikke si nei bare fordi jeg skal gå ned i vekt. Da passer jeg heller mengdene - selv om det av og til blir så umulig at jeg ikke klarer det. Av og til får jeg et sug som jeg tenker må være sånn de narkomane har det. Det overkjører alt, jeg begynner å få hjertebank, svette etc når jeg vet jeg skal spise noe "ulovlig". Det hjelper ikke å si til meg at alt er lov, jeg skal bare spise litt, når jeg er i det moduset. Er skikkelig ekkelt å ha det sånn!

 

Nå skal jeg suge til meg inspirasjon fra trådene deres :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Drit i at du er større enn de andre på treningstimen - du jobber jo hardt med saken! Og ikke minst gir det seg utslag i at du er i bedre form enn den. Selv kjenner jeg at jeg blir skikkelig glad inni meg når jeg løper lengre/fortere på tredemøllen og løfter tyngre enn de snertne damene som går på treningssenteret mitt. Vel føler jeg meg fortsatt gigantisk ved siden av dem, men likevel - det er en liten boost for selvtilliten. :) Og samtidig har jeg alltid blitt imponert over folk som er like store eller større enn meg som spretter så lett forbi meg oppover fjellsiden som om de var fjellgeiter. Samtidig som jeg tenker at en annen gang er det jeg som spretter så lett oppover. Not quite there yet, men det kommer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for pepping, Krusmynte, du har så rett! Greit å bli minnet litt på det :-)

 

Karret meg avgårde til treningen i dag også, gikk først på tredemølle, så tok jeg beinpress, mage og bryst før jeg avsluttet med 20 min på ellipsemaskin. Resten av dagen har gått i ett med husvask, matlaging og middagsbesøk hos en venninne. Skikkelig koselig selv om maten var grusom :D Pasta og fløtesaus med bacon i. Jeg hadde med en salat så jeg spiste mest det. Litt uhøflig men det var ingen som sa noe.

 

Vi fikk daimkake til dessert og jeg kjente at hele "innvendigheten" i meg siklet etter å kunne skeie ut lovlig (så masse for alle gode forsetter) men ble lang i maska da de to andre bare tok pitte,pittesmå stykker. Omtrent som bladet på en bordkniv. Da gjorde jeg det samme. Kaken kom to ganger og jeg tok to sånne ministykker og det var faktisk nok. Hadde jeg vært alene så hadde jeg lett spist den lille kaken aleine. Kjekt med slanke venninner som er gode rollemodeller! Det er slettes ikke alle som er det.. noen blir liksom "partners in crime" - det er godtatt å overspise og da er det bare å kjøre på.

 

Det gav meg faktisk en liten vekker å sitte der og se på de andre ta en og en bit, legge fra seg bestikket og prate og så spise litt igjen. Hos meg setter (god) mat i gang et eller annet som gjør at jeg vil ha alt! Nå! Og kan lett spise til magen verker. Tenk å ha et sånt forhold til mat som de to damene har.. så helt naturlig..

 

I kveld er jeg sliiiiten altså! Skal bli godt å treffe sengen når den tid kommer. Har sånn halvveis planlagt en treningsøkt i morgen formiddag men vi får nå se. Akkurat nå kjennes jeg alt for tappet ut til å klare å komme meg inn i sengen en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Hei igjen, til dere alle. Jeg er ikke så superflink på kontinuitet jeg heller:-) Men jeg kan da i det minste fortelle at jeg har passert - 15 kg i vektnedgang nå. Jeg tenker at jeg skal greie 5-6 kg til i løpet av sommer og høst og jeg kan da ikke si annet enn at jeg elsker tilværelsen med å føle meg som folk igjen... Om dere skjønner :P

 

Jeg har slanket meg utallige ganger tidligere. Jeg har gått ned! Og: Jeg har gått opp igjen til jeg bærer på både 10 og 20 + kiloer, som jeg overhodet ikke ønsker å drasse på! Det er ikke det minste moro, jeg har innsett at dette er og blir en livskamp. Men, lykken er da å kjenne at jeg i det hele tatt greier å gå ned til omtrent der jeg ønsker å være, atter en gang. Det går ikke så rakst som jeg skulle ønske. Det går aldri fort nok, men jeg tror det er det som skal til for at jeg ikke skal sprekke helt. Jeg koser meg innimellom med både god mat og drikke og så henter jeg meg inn igjen og greier å holde fokuset sånn noenlunde.

 

Jeg håper det går bra med dere også. Vi må bare stå på mot det målet som vi har foran oss. Dette skal vi da greie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...