Gå til innhold

Slank og spretten


Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Burberry1, så fantastisk da!!! Tenk å ete som en gris og likevel gå ned i vekt, ha haha :P Kanskje du har levd så sunt en stund nå og spist så lite at kroppen hadde gått litt i sparebluss? Det har nemlig hendt meg før når jeg har slanket meg. Og når en da har i seg en del smaskens, etter lengre "seigpining" så raser man plutselig ned litt igjen: Det er herlig da :) Og da er det jo bare å "gå videre" med slankinga, ikke sant? Livet byr på utfordringer, vi henter oss jo alltids inn igjen. Kunsten er og ikke gå helt bananas over flere dager - og tenke at alt er ødelagt! Vi vet jo alle at det eneste som det tjener til, er en haug med alt for små klær i skapet, samt en beksvart samvittighet, med elendig selvfølelse, huff. Nei, jenter: Nå klemmer vi på videre og passer litt på i helga. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fikk lide for forrige ukes utskeielser denne tirsdagen, bare 100 gram ned. Det første kurslederen min sa var "pleier du å gå med dongeri"? (det gjorde jeg i dag). Jeg svarte at nei, jeg pleier å komme i en sånn tynn treningsbukse - så da sa hun at jeg kunne trekke fra 1/2 kg.

MÅTTE jo bare veie bukse+belte når jeg kom hjem og det ble 332 gram til sammen så da innbiller jeg meg at jeg ihvertfall har gått ned litt. Hvis jeg husker det så skal jeg måle magen min en morgen, tror jeg har gått mer inn der også.

 

I dag fikk jeg utfordring av kursleder; hun er ikke tilbake før om 14 dager og da skal jeg ha vært på trening på Elixia. Så nå har jeg press fra hele gruppen + henne - da må det jo bare skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesshopping på fredag; for et MARERITT!

 

Jeg passet alt fra str M til str 46. Ja, måtte faktisk opp i 46 for å få en hvit HM-skjorte til å ikke lage hull mellom knappene der med puppene. De var sånn inntilsittende med stretch - ser veldig bra ut over valker! I bukser gikk det stort sett i str 44. Kjøpte like godt to like i forkjellig farge siden jeg fant noe som passet. Kom hjem, tok på og når jeg hadde gått i den i 5 min så var den såpass stor at den begynte å sægge. HURRA! Og jeg som nett så vidt klarte å dra den forbi lårene når jeg skulle ta den på ? Måtte dra og hoppe, dra og hoppe (dere vet sikkert hva jeg mener?)

 

Jeg endte ihvertfall opp med noen plagg til slutt. Hadde jo egentlig bestemt meg for at det ikke var noe vits i å shoppe mens jeg er på vei ned men etter en opptelling i klesskapet så var det ikke tvil - Burberry trente klær. Men ikke Burberry, det får vente til matchvekten kommer. Foreløpig holder det med skjerf og vesker.

 

Sitter og spiser knekkebrødene mine og skal snart kjøre til jobb. Er spent på veiingen senere. Skal huske å gå i treningsbukse denne gangen. Hvis ikke jeg har gått ned så innleder jeg sultestreik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En komma fire ned! Hihihi :D

 

Hadde vikar for kurslederen i dag og hun var veldig inspirerende - mye mer enn hun som vi har til vanlig. Vi fikk masse påfyll i forhold til tanker, handlinger, følelser - litt sånn kognitiv terapi :D. Gikk litt på at vi ikke måtte diskutere med oss selv og ikke la oss styre av følelsene (av å ønske å ligge på sofaen) og heller bare gå på autopilot og f.eks trene. Etter en stund ville dette komme automatisk. Jaja, vi får nå se B)

 

Nå har jeg en uke på meg til å komme meg innom treningssenteret - jeg ble jo utfordret til kurslederen kommer tilbake fra ferie. Wææææææ.

 

Ja, og så fikk jeg beskjed om å spise mer, om å nærme meg meny 2 *glise*. Ikke at jeg er i nærheten av å klare meny 1 heller men det hørtes gøy ut å få spise mer. Jeg SKAL jobbe med det sånn at dette blir noe jeg kan leve med. Skal skal skal skal skal. Ellers ender det bare med at jeg blir drittlei sånn som forrige gang. Skal skal skal

 

Er den sørens planleggingen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven steike, det var knallbra :D Du slipper sultestreik, da!!

 

..også blir jeg alltid litt "misunnelig" på slike som deg som trenger å spise mer. Det har aldri noengang vært problemet mitt, gitt :P

 

Stå på videre flinka, dette går så det suser.

Og plutselig skal du se at du befinner deg på treningssenteret en dag, også. Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, ai, ai... I dag oppdaget jeg at hvis man går på litt dyrere butikker, SÅ passer str så godt, atte.. Altfor godt. Satser veldig på at min kjære "kjøper" at jeg "plutselig" har funnet noen "gamle" klær i skapet B) Jeg tviler egentlig litt på det.

 

Kostholdet er TRAGISK! Jeg lever på wasa med sjokolade (160 kcal pr pakke men altså med sjokolade) og Fjordland middager. Vi har vært så grusomt slitne begge to at vi ikke har orket å tenke på middag en gang. Min kjære lagde opp en middagsplan i går så får vi se om vi klarer å holde den. Skal lage opp litt sånn at vi kan fryse ned, tror det er det beste akkurat nå.

 

Her er det bare å ta seg selv bittelitt i nakken, ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,2 fra forrige gang og er kjempefornøyd. Har ikke vært sånn superflink, det har blitt masse Fjordland f.eks men det har tydeligvis gått greit likevel.

 

Er utrolig sliten av jobben for tiden så jeg er soveferdig 24/7. Hvor kreftene har blitt av, det aner ikke jeg. Trening og bevegelse er et fremmedord for tiden.

 

Håper så veldig overskuddet kommer sigende etterhvert...og så håper jeg alle har en superfin tirsdagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Dæven, det er jo knallbra! Og Fjordland funker fint - jeg pleier ihvertfall å gå bra ned i vekt når jeg spiser det. Full kontroll på kaloriene... Pleier å ta litt ekstra grønnsaker eller en salat til. :)

 

Kjenner meg godt igjen i "problematikken" rundt klesshopping, og spesielt det med bukser som plutselig blir for store etter en halvtimes bruk. Utrolig irriterende, har gjort mang et bomkjøp der, ja! Har etterhvert lært meg at det er greit å kjøpe dem en størrelse for små, men det er jo et helvete når de skal på. Og på enkelte bukser er det jo KJEMPEMASSE stretch i selve buksen, men ikke noe i linningen. Så har brent meg litt på det også, gitt.

De buksene jeg har best erfaring med nå i det siste er Wonderjeans som man får på PM. Dvs den blå og den brune - den svarte var helt annerledes og ikke noe god i kvaliteten. Uansett, det er mye stretch, men stretch med hold i om du skjønner. Så de blir ikke vid og slaskete i bruk og går inn igjen etter vask sånn som mange gjør. De koster litt mer, men hvis du melder deg inn i PM-klubben er det ofte rabatter. Generelt synes jeg PM er litt mer for mammas generasjon og generasjonen over der enn min i topper og sånt, men bukser driter jeg i hvor kjøper, for så lenge det ikke er noe kjent merke på stumpen vet jo ikke folk hvor den er fra likevel. :) Så det var dagens tips fra meg.

 

Spise mer høres bra ut, selv ble jeg litt glad da jeg kunne gå ned en meny fra 1900 til 1600 kcal - kjente at det at jeg ikke klarte 1900 stresset meg litt faktisk. Nå klarer jeg faktisk å få i meg det jeg skal. I prinsippet har jeg jo levd på rundt 1600 lenge, men nå er ihvertfal stressfaktoren borte...

 

Ønsker deg en ny, effektiv uke hvor vi nok en gang krysser fingrene for knakende gode resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om PM, det skal jeg sjekke ut i morgen! Var på Carlings og der var det ikke mange bukser som passet, nei.. men jeg fikk nå en i str 32 til slutt. UTROLIG stor forskjell i str! Noen i str 34 hadde jeg ikke sjanse til å få på mens denne her gikk som en drøm. Første gang jeg har Levi's bukse siden jeg var tenåring :-)

 

Mer grønnsaker til Fjordland har jeg heller ikke tenkt på *banke i hodet* - skal prøves! Supert med litt innspill!

 

Er så sliten etter uken at forhåpentligvis så kan jeg ligge strak ut på sofaen hele helgen. Haha som om det skjer - men jeg kan HÅPE!

 

Nydelig vær ute men jeg er ikke venner med det for øyeblikket. Foreløpig (sikkert siden jeg ikke er i så god form) så blir jeg bare små-irritert av de som hopper ut og skal gå på tur med en gang det kommer et lite solglimt. Om et halvt år er det sikkert jeg som hopper ut på tur men foreløpig så holder jeg meg til å fnyse av de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Hei!

 

Jeg har akkurat lest gjennom dagboken din;) Du skriver hærlig ærlig;))))) (vet at herlig skrives med e men rimte mer med æ) ;) Du er kjempeflink;) Stå på videre! Blir veldig motivert av å lese innleggene dine;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt, Carpediem! Må si du er en grådig flink poet, hihi :)

 

Ned 0,8 fra forrige gang og er ca halvveis til målet.

Hadde aldri trodd det ble vektnedgang denne uken så det var skikkelig overraskende og selvfølgelig veldig kjekt :D

Hvis den der fordømrades treningen kommer på plass også nå, så skal jeg være fornøyd. Er veldig redd for at avstanden mellom skulder og brystvorte skal bli større og større så litt styrketrening må til. Vet ikke om det hjelper så mye men hvis jeg kan unngå at "ting" begynner å slenge så er det verdt et forsøk!

 

FIkk utfordring av kurslederen om en "hvit uke" - dvs fisk HEL UKEN (jeg spurte en ekstra gang fordi jeg trodde hun tullet).

Farsemat som fiskepudding etc var lov. I mitt kverulerende stille sinn så tenker jeg at reint kjøtt/kylling må være mye bedre enn fiskepudding - men jeg skal gjøre en innsats. Skalldyr gikk også under "fisk" så det blir sikkert ikke SÅ tungt (kjenner at jeg ikke klarer å overbevise meg selv om det UANSETT hvor hardt jeg prøver!)

 

Er vel bare å finne fram fiskeoppskrifter først som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Herlighet, hun kurslederen din tror jeg lett jeg hadde klabbet til ;) Så glad som jeg er i fisk, liksom... Hadde jeg derimot blitt utfordret til en hvit uke kjøttmessig, skulle jeg nok tatt pinnen! Hehe. Du får fortelle hvordan dette går, jeg er spent!

 

Herlig at det går din vei om dagen, du er kjempeflink! Og det til tross for lange dager og mye mas :)

Jeg synes for øvrig absolutt at du burde prøve å få til litt trening, men det er nok mest fordi jeg merker hvor mye overskudd det gir meg selv i travle perioder. Og det skal innrømmes, samme hvor mange armhevninger og brystpress jeg gjør, så øker ikke akkurat sprettfaktoren på mine pupper, i hvert fall. De bare faller mer og mer sammen, jo mindre jeg blir. Snufs. "Man må regne med litt svinn" - aldri har vel noe vært sannere når det gjelder pupper og vektnedgang... Høhø. Men trening gjør i det minste baken, magen og armene fastere, så hurra for det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit uke..... Hjelpes.... Jeg hadde glatt tolket det som hvitt kjøtt og fisk... ;) Det er ingen lov mot å være dum.... :)

 

Har faktisk knallet til med fiskesuppe denne uka. Magert ja, godt? Mnjaaa...

 

Du er flink da, tar utfordringen på strak arm - bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, den der hvite uken henger i en tynn tråd allerede :D

Leiter og leiter og leiter men klarer ikke å finne en oppskrift som IKKE byr meg i mot.

Kjenner at det bare vokser i munnen på meg med tanke på fisk... Ihvertfall sånne "blokker" i frysedisken. Kanskje jeg skulle kjøpt et par torskefileter i butikken; om ikke annet så hadde det vært artig å se hvordan jeg fikk det til å se ut tilslutt, hehe

 

MEN.. så gikk jeg inn på siden til Findus og DER fant jeg flere ting som var litt-mat, ting jeg aldri hadde trodd som f.eks Kapteinens fylte rødspette.

Så her kommer det muligens til å bli en uke med så mye panering som verden ikke har sett før - det var sikkert det som var meningen :D

 

Tilbake til den torsken.. må prøve det, altså. Selvfølgelig må jeg komme meg ut av fryseboksen og inn i fiskedisken! Plutselig begynte det å demre litt her.. "Jeg vil ha 150 g torsk og forresten, hva gjør jeg med den?

" "Eh.. hva er den fisken der? Åja, torsk det og, ja, ja det så bare ikke sånn ut. Joda, jeg ser at den har skjegg men altså" Jeg må stramme meg opp litt i ryggen og tørre å spørre skjønner jeg.

 

Siden jeg allerede har kommet hjem så er ingenting bedre enn at jeg faktisk kan la den oppgaven gå over til mannen når han er på vei hjem fra jobb. Jeg kan godt vente på middag, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare å stille seg i stram giv akt for meg folkens!

 

Rett etter jeg skrev forrige innlegg så ringte min kjære og sa at han kom litt seinere. Da var det bare å hive seg rundt, kjøre på Meny og finne sånne deilige torskeskiver. Sånne som ser skikkelig gode ut når de kommer opp fra pannen. De hadde selvfølgelig ikke det. Og ikke "vanlig" torsk i filet heller.

MEN de hadde lettsaltet torsk. Jeg spurte hun i disken om det var noe forskjell på vanlig torsk og lettsaltet (jeg glemte å legge til "i smaken") og hun svarte "ja de lettsaltede er jo fileter" Må innrømme at jeg himlet med øynene sånn inni meg :D

 

Uansett, jeg kjøpte to små fileter av fisken (og en sånn rødspette-ting) og reiste STOLT hjem igjen. Tenkte faktisk til og med at jeg skulle skryte på forumet, hihi

Den skulle være lettsaltet - og trekke i ca 10 min sa hun. Wææææ det var så salt at jeg har saltsmak i munnen enda. Klarte å krangle i meg et stykke men det var som å spise rent salt. Hm, har dere hørt noen skrive SÅ mye om en fiskemiddag før? Hihi

 

Og så lagde jeg en slags sunn coleslaw! Kjøpte en sånn pose med blanding av kål og gulrot, raspet 1/4 eple. Bblandet 1 ss kesam med ca 1/2 ts lettmajones, littegranne eddik - blandet det med hverandre og spiste i vei. Ble sånn ca en liten dessertskål.

 

En annen bivirkning av å måtte diske opp på kjøkkenet aleine var at jeg måtte ta ut av oppvaskmaskinen og gå ut med bosset, noe jeg (begge deler) hadde tenkt å snike meg unna i dag :D

 

Ser ut som jeg aldri lager middag men sånn er det ikke, altså.

 

Nå skal jeg nyyyyyte å være aleine et par timer :D Det er SÅ deilig innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Hei!

 

Har du kikket på godfisk.no etter oppskrifter? Der synes jeg det er mye godt;) Vi pleier å ha laks en gang i uken(hvis du liker laks da). Igår hadde jeg laksefilet,uten skinn og bein. Putter laksefileten i ildfast form, finhakker fersk dill og brer over. Har deretter et tynt lag med mager kesam og så et nytt lag med dill. Nam nam;)) Noen ganger har jeg sitronpepper over og under kesamen det er også godt;) Hvis du skal ha lettsaltet torsk en annen gang kan du vanne ut fisken før du trekker den. Så blir den ikke så salt;) Coleslawen din hørtes kjempegod ut. Skal prøve den en dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, vanne ut, ja B) Visste jeg måtte gjøre det med røykt torsk men burde jo absolutt gjort det med denne også, sjølsagt :) Den hadde tålt MYE utvanning :D

 

Laksen høres skikkelig god ut! Her i huset er det bare jeg som "liker" fisk så da kan jeg lage akkurat det jeg vil :D Så det går greit med kesam i steikeovn, det var veldig greit å vite!

 

Huff, ser på klokken at det er leggetid for små piker for lenge siden... skal jo på jobb i morgen (hadde av en eller annen grunn klart å fortrenge det)

 

ZZZZZZZzzzzzzzzz

 

 

Hei!

 

Har du kikket på godfisk.no etter oppskrifter? Der synes jeg det er mye godt;) Vi pleier å ha laks en gang i uken(hvis du liker laks da). Igår hadde jeg laksefilet,uten skinn og bein. Putter laksefileten i ildfast form, finhakker fersk dill og brer over. Har deretter et tynt lag med mager kesam og så et nytt lag med dill. Nam nam;)) Noen ganger har jeg sitronpepper over og under kesamen det er også godt;) Hvis du skal ha lettsaltet torsk en annen gang kan du vanne ut fisken før du trekker den. Så blir den ikke så salt;) Coleslawen din hørtes kjempegod ut. Skal prøve den en dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk i dag også!

 

Kokte torskeskiver, nammenam! De hadde litt blod på seg, det skulle jeg sikkert ha vasket bort før jeg kokte de for de ble litt brune og ekle i endene. Målte magen i dag tidlig og hadde gått inn 10 cm siden sist jeg målte, altså 20 cm til sammen fra jeg begynte på kurset :-D

 

Lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk i dag også!

 

Kokte torskeskiver, nammenam! De hadde litt blod på seg, det skulle jeg sikkert ha vasket bort før jeg kokte de for de ble litt brune og ekle i endene. Målte magen i dag tidlig og hadde gått inn 10 cm siden sist jeg målte, altså 20 cm til sammen fra jeg begynte på kurset :-D

 

Lykke!

20....TJUE????!!!!! WOW..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Er spent på om du er like knallhard og kjører hvit helg??? Bra jobba med fisken så langt, i hvert fall :D Det hadde ikke vært meg... men jeg plukker glatt opp litt inspirasjon til å få til én puslete, liten fiskemiddag neste uke. Om ikke annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på om du er like knallhard og kjører hvit helg??? Bra jobba med fisken så langt, i hvert fall :D Det hadde ikke vært meg... men jeg plukker glatt opp litt inspirasjon til å få til én puslete, liten fiskemiddag neste uke. Om ikke annet ;)

 

 

Næææææ, jeg har ikke "kjørt hvitt" i går og i dag.

Oppdaget at jeg gikk og "nafset" i kjøleskapet, spiste et polarbrød etc - fikk rett og slett ikke fiskemiddagene til å mette skikkelig. Og herremin så deilig det var med karbonadedeig!!! I går var det "taco" med salat, karbonadedeig med hjemmelaget tacokrydder, kesam, salsa og litt guacemole. NAMMIS!

 

Som du ser, det er LITE inspirasjon å hente her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på FJELLET! Med stor F (minst en). Jeg tror det nesten ikke selv. Omtrent 4 timer tok det opp og ned.

 

ALDRI har jeg følt meg nærmere døden. Tempoet var ikke helt i min stil for å si det sånn, hadde både blodsmak og det svartnet og jeg vet ikke hva. Hadde ingen anelse om at jeg er i så dårlig form.

 

Nå etterpå er det helt uvirkelig å tenke på at jeg faktisk har gått opp et så høyt fjell med SÅ mye stigning!

 

S T O L T :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Fjellet, nemlig! Det er imponerende det! For å få på fjellet er tungt, det kan jeg skrive under på... Å bli presset litt slik at pusten og pulsen får jobbet litt er bra, men blodsmak og svartning for øynene er litt i overkant. Så ikke la deg presse for mye, neste gang gi beskjed til de du eventuelt går med at nå må vi roe ned litt, og heller sette opp farten igjen når pulsen har roet seg. Men absolutt en fin ting å ha gjort, håper ikke du har tatt skrekken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...