Gå til innhold

Fra Keiko til Flipper...Nueva Vida & Alleskalfå!


Gjest Alleskalfå
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Alleskalfå

To damer i slutten av de tyve,

bestemte seg for å slutte å lyve:

Vi som en gang var så nett og fin,

hadde byttet Timeglass med Michelin.

____________________________________________

 

Disse fire linjene sier det meste; vi har vært der før og skal der igjen!

Jeg hadde opprinnelig et ønske om å vente med veiing til slutten av August, mens Nueva Vida veier seg hver mandag. Jeg har likevel bestemt meg for å korte ned en måned, med neste veiedag fredag 27. Juli (deretter hver mandag på meg også!). Jeg prøvde meg fram ved ulike metoder denne våren, men bruker startvekten lik det den var da jeg startet på mitt nåværende opplegg som er en blanding av Grete Roede og karbo-kutt (ikke lavkarbo, bare kutter ned på brød, poteter, pasta, ris og sukker).

 

28.05.2012: 90,3 (startvekt)

27.07.2012: 84,7 (juhuuuu!!! Første delmål nådd!!)

06.08.2012 86,2 (etter 1 uke ferie i utlandet)

13.08.2012 86,4 (graviditet uke 7 - slutt på ferie)

20.08.2012: 86,8 (graviditet uke 8)

27.08.2012:

03.09.2012:

10.09.2012: 86,2 (gravid uke 11)

17.09.2012: 85,7 (gravid uke 12)

24.09.2012: 85,2 (gravid uke 13)

01.10.2012: 85,7 (dagen etter min datter sin bursdag)

08.10.2012: 85,7 (gravid uke 15)

15.10.2012:

22.10.2012:

02.11.2012: 87,4 (Gravid uke 19 - snart halveis!!!)

05.11.2012:

12.11.2012:

19.11.2012:

26.11.2012:

03.12.2012:

10.12.2012:

17.12.2012:

24.12.2012: (god juuuuul!!)

31.12.2012: (er vi nærme målet nå mon tro?! Godt nyttår!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest nueva vida

Flotters alleskalfå! Dette blir bra!

Likte diktet ditt, sanne ord og motiverende!

 

Jeg veier meg mandager, og skal ned 21,4 kilo! Til neste sommer er kroppen slankere, strammere og sprekere! Gleder meg!

Vi skal støtte hverandre, motivere hverandre, gi tips og råd og dele erfaringer!

 

Her er mine kilograms:

02.07.12: 91,4 (startvekt)

09.07.12: 91,5

16.07.12: 91,5

23.07.12: Ferietur og ingen veiing

30.07.12: (første veiing etter ferieturen)

06.08.12:

13.08.12:

20.08.12:

27.08.12:

03.09.12:

10.09.12:

17.09.12:

24.09.12:

01.10.12:

08.10.12:

15.10.12:

22.10.12:

29.10.12:

05.11.12:

12.11.12:

19.11.12:

26.11.12:

03.12.12:

10.12.12:

17.12.12:

24.12.12:

31.12.12: GODT NYTTÅR*** Forhåpentligvis mange kilo lettere!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Dette blir såå bra! Gleder meg til å sjekke inn og se mandagsvekten din i morgen :)

Og må innrømme at jeg gleder meg til å henge meg på ukeveiingen jeg også.

 

Det ble faktisk fjelltur på meg i kveld. 2 timer der halve turen innebærer tau/stiger etc. fordi det er så bratt.

Fin trening for mange deler av kroppen sikkert.

 

Så nå skal jeg bli flinkere jeg også med treningsen, deilig med ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flink :) Slike fjellturer er gull verd! Jeg bor også midt i et nydelig fjellområde, og prøver å benytte meg av de fantastiske turmulighetene som naturen byr på. Både alene, trimtur med mann og familietur med barna. Vi er stort sett flinke om sommeren, men vinteren er det litt verre med, iallefall for treningsdelen. Liker ikke ski, men jeg prøver å være med barna så de skal lære seg å gå og forhåpentligvis lære seg å like det. Og det syns jeg er hyggelig, men trene på ski..nei takk!! Så jeg må benytte anledningen til trening i naturen nå ila sommeren og høsten!

 

Veiinga mi i morgen tror jeg ikke er fin :( Har vært veldig rolig, har blitt en del trøstespising i helga...

Håpe ikke på oppgang, iallefall, men på stillstand!

 

Sjekket ut BMI nå; 31,6.. :( det er jo søren døtte meg fedme!!!!!

Må ned på 72kg for å være normalvektig! det SKAL jeg til neste sommer! Tenkte å sjekke den ut med jevne mellomrom, så ser man kanskje at den går sakte men sikkert nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

veiing jul- og nyttårskveld ja..hehe..Spennende!! Håper ikke vekta nyttårskvelden er veldig mye større enn julekvelden! Kan være en utfordring det! Men jula er første hinderet mitt. Nå er det ingenting fremover, bortsettfra ferie. Får satse på mye god bær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Jeg leser støtt og stadig inne på tråden til deg, Bijou og Pastill fra tid til annen for å se veien deres nedover.

 

Fy f... så flink du var!!!! Steike, du kommer til å fikse dette her helt perfekt! Jeg er også sånn at når jeg først begynner å fråtse så holder jeg på med det en stund til jeg plutselig har gått opp litt. Før jeg vet ordet av det så har jeg avsluttet hele opplegget hehe. Men det jeg ser at du gjorde som fungerte var at du var ærlig med deg selv og hadde KUN lørdagen som snopisdag (og du klarte 7 hele uker UTEN godis også!!!). Må bare si at jeg er imponert, og du kommer til å være under 84 (slik du var til jul) før du vet ordet av det! Gleder meg til å følge deg nedover!

 

Er den "null-godis" avtalen noe vi kan prøve, eller tror du det blir for nazi? Er litt redd for å dette utpå dersom jeg blir strengere enn jeg er ;). Samtidig er jeg veldig lik deg og fungerer veldig bra med konkrete mål som feks. ingen snop før den og den datoen, eller 3 kilo ned innen den og den dagen. Det har likevel ikke fungert i lengden, siden jeg fremdeles holder på haha!

 

Bijou sitter tydeligvis med nøkkelen, og det jeg kan se ut fra tråden er noe sånt som dette:

- faste treningsrutiner som blir GJENNOMFØRT nesten hele tiden

- litt godis BÅDE på fredag og lørdag

- backet seg selv opp selv i uker med ingen reduksjon (eller oppgang til og med) på vekten

- tenker langsiktig

 

Jeg vet jo ikke før slutten av Juli om mitt opplegg virkelig fungerer, men det føles slik på klærene.

Hva tenker du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

veiing jul- og nyttårskveld ja..hehe..Spennende!! Håper ikke vekta nyttårskvelden er veldig mye større enn julekvelden! Kan være en utfordring det! Men jula er første hinderet mitt. Nå er det ingenting fremover, bortsettfra ferie. Får satse på mye god bær :)

 

 

....og bra at det ikke er noen hindere! Vi tåler litt julegodt dersom vi er nærmere målene enn i dag vet du....samtidig er vi kanskje så inne i dette her da at vi tenker "ikke faen" hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Og du??? Glemte å svare deg på innlegget ditt her (godt flere er B-mennesker hehe, jeg skal opp på jobb i morgen tidlig).

 

Trøstespiste skriver du.....skyldes dette noe som er hendt eller kaller du vanespisingen for trøstespising?

IKKE kritiser deg selv for denne helgen, bare vi at i morgen er en ny dag i resten av vårt prosjekt.

 

Ser du hvorfor jeg ikke har veiedager enda? Fordi den 27. Juli når jeg skal veie meg så vil jeg forhåpentligvis (og mest sannsynlig) være mindre enn 90,3. La oss si at jeg er 86 (drøm!). Da har jeg tatt av 4,3 kilo uten at jeg har lagt meg opp i om den og den helgen har ødelagt, eller om den ekstra skinkebiten jeg hadde på ødelagte uken.

Man ser det store bildet i opplegget, snarere enn å legge seg opp i detaljene hver uke.

 

La oss si at om 4 uker så er du 86 kilo (for eksempel). Dersom du ser at dag 1 er du 93 (kun eksempel) og etter 5 uker er du plutselig "hoppet" ned mange kilo. Ville du DA tenkt at akkurat denne helgen ødelagte for deg? Mest sannsynlig ikke ;).

 

Når det er sagt, så gleder jeg meg til ukeveiinger med deg. MEN vi må love oss selv og hverandre at vi skal gjøre alt vi kan for å ikke deppe over "dårlige" uker. Det er så ødeleggende og bærer ingenting godt med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God mandag, kjære alleskalfå!

 

Denne avtalen vår, eller hva vi skal kalle det, samarbeidet vårt kan man vel si, har gitt meg et veldig spark bak. Våknet tidlig i dag, og kjente at er jeg klar. Var glad og lett i kropp og sinn. Vet du hvor mange mandager jeg har stått opp, med avtalen med meg selv ringende i hodet, og tenkt "Uff!!!!!"? Mange! Og for et elendig utgangspunkt, er jo dømt til ikke å gå! I dag var det annerledes. Føler at vi utfyller hverandre veldig godt, og jeg har veldig trua på at vi skal greie dette sammen!

 

Ja, jeg er enig i deg i det at vi skal tenke positivt og langsiktig. Må se det i det store bilde, det er det som er det mentale cluet. De negative tankene er bare demotiverende, og tar bort mye positiv energi. Vi legger ut på et langt løp, jeg og du, og da vil vi møte motbakker på veien. Noen ganger vil vi bestige disse toppene uten problemer, andre ganger vil vi greie det med mye slit og noen ganger er det ikke sikkert vi vil greie det. Men da gjelder det å hente seg inn igjen, og begynne på'n igjen med det samme. Det har bijou tenkt hele veien. Hun gir ikke f*** resten av uka, men begynner på'n igjen allerede ved neste måltid.

 

Da jeg var sammen med henne på tråden før jul, var jeg veldig fokusert og veldig flink. Og det var så gøy!! Det gikk som på skinner, jeg var psykisk motivert. Og nettopp det at jeg hadde bestemt meg for ikke å spise godteri ble en personlig kamp for meg, som jeg vant. Den følelsen av å være borte på besøk å ikke spise dessert selv om alle andre spiste, var et adrenalinkick av en annen verden. En stor seier! Det gjorde noe med selvbilde og selvtilliten!

 

Når det gjelder opplegget ditt, så har jeg en følelse av at du kommer til å få en skikkelig overraskelse på veiinga 27.juli. Jeg tror du har tatt av mange kilo! Blir veldig spennede å se!

Opplegget ditt er veldig målrettet og bestemt. Du vet hva du skal og ikke skal spise. Hvordan gjør du det med godteri i dag?

 

Angående snopstopp eller lov med litt, så vet jeg ikke helt. Jeg er litt ambivalent, og veier begge alternativene opp mot hverandre, for og imot.

Med godteristopp vet man hva man skal forholde seg til, og avtalen er så bestemt at det ikke er rom for avvik.

Med litt godteri (f eks lørdag)er det så lett at litt lørdag, blir litt ferdag også, også blir det litt dessert osv.. Snakker for meg selv nå, altså. Jeg sliter veldig med å holde meg til litt.

Når det er sagt, så gikk jeg på grete roede for 5 år siden. Jeg begynte i juli, og til jul hadde jeg tatt av 11 kilo. Opplegget var GR til punkt og prikke, noe som innebar en sjokolade (14 frimerker ila uka). Det var den sjokoladen, og ingenting annet.

Som du skjønner er det flere muligheter. Men dersom vi skal spise godteri må avtalen der være veldig klar og bestemt.

Når det gjelder for meg selv så vet jeg ikke hva jeg vil. Godistopp vet jeg fungerer, og det gir meg veldig kick. Jeg vet også at en sjokolade hver lørdag fungerer.

Et tredje alternativ kan være godisstopp på alle hverdager inkudert helger, men at det er lov med litt kake f.eks på bursdag.

Dette ble vel 3 alternativ, hva tror du?

Jeg er i tenkeboksen til jeg ser hvordan du resonnerer rundt tema!

 

Vi må ikke kan tenke ferie, helgeturer, bursdager ol som hinder nå. Dette er en livvstilendring, og da hører disse dagene med, og de må vi først som sist akseptere.

 

Vi skal ned såpass mange kilo, at vi må gi slipp på noe. Og da må vi gi slipp på det som i utgpnkt har satt oss i denne situasjonen. Og hva er det?

 

Ble langt dette her!

 

Så mange tanker og mye å skrive om at jeg glemte kommentere ukens veiing. Here it come:

Ja, jeg gikk opp 100gr, noe jeg betrakter som stillstand. Vet du; det er helt greitt denne uka. Jeg har vært syk, har ligget i seng/sofa nesten hele uka, har iallefall vært et minimum av aktivitet. Det har blitt en del cola (det skal jo liksom være bra for diare/oppkast..det lærte vi jo i barndommen. Lurer på om det egentlig virker?? hehe..) Maten har nok i seg selv vært veldig bra nok, men i helgen ble det for mye godteri. var jo syndt på meg... Hørt slik tull??

Vi depper ikke over denne uka, og det kunen gått verre. At jeg gikk opp kun 100 gr viser jo at det ikke har vært så ille, kunne jo lett spist på meg 1 kg, jeg!

 

Nå må jeg avslutte, ble jo reine romanen dette.....

 

Nå skal ungene morgenstelles (ja, vi er i feriemodus med late morgener; frokost i sofaen, barne-tv :) ). Men nå skal vi begynne å virke!

Og vet du hva nueva vida skal? Hun skal rydde i en bok/permhylle. Jeg har tenkt tankene i mange mnd, men det er jo ingen moro jobb, så den blir lett utsatt. Sre du hva du gjør med meg? 'Samtalene' og samarbeidet vi nå har startet gir meg enregi :)

 

Ha en flott mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Hei på deg denne mandagen (og første ordentlige dagen på denne stien vår ned i herligheten hehe)!

 

Interessante vinklinger du har i forhold til litt godteri vs. full stans. Jeg tenker at siden vi kaller dette en livsstilsendring så må jeg si at mine framtidsutsikter innebærer lørdagskos (etter at vekten skal vedlikeholdes altså, tenker jo langsiktig her). Samtidig så er jeg nok lik deg også her, at jeg vet at null godis hadde motivert meg sykt! Veier for og imot hele tiden, men fornuften i meg peker mot et av alternativene dine:

 

Altså:

Hva sier du til å innføre lørdagen? Det er det jeg har holdt på med en stund nå, men som sagt så vet jeg jo ikke hvilket resultat jeg har. Bijou hadde helgekos også, men som det dyret jeg er så faller jeg lett utpå dersom jeg skal tillate meg digg både fredag og lørdag. Hva med at vi sier 1 dag i uken da? Om det er fredag eller lørdag spiller jo strengt tatt ingen rolle? Er litt redd for å vike for mye fra prinsippene mine om at dette skal være godt for kroppen - ikke en straff! Og så må jeg redefinere "å kose seg". Tidligere har dette vært en pose Cheese Doodles, snop og sjokolade. Dersom vi skal ha "helgekos" så bør dette være i moderate mengder som du nevner (en sjokolade, litt chips eller noe man virkelig har lyst på). Ka seier du? :)

 

Angående veiedagen din:

Fy faskan så bra! Du ønsket stillstand, og det fikk du!!! Dette går jo akkurat den veien du ønsker allerede.

For å si det på denne (lure) måten: Noen hundre gram OPP er kun forskjellen på en tisseøkt fra eller til, mens noen hundre gram NED er jubel og vektreduksjon! ;)

 

Synes vi skal beholde gleden, humoren og gutsen i oss! Vi skal jo ha en koselig tid i denne tråden, og det er et ekstra kick når man har en fast veiedag. Godt jobbet :) Gleder meg jeg også, og er fornøyd med ALT som er under 90,3 - tenk om jeg er nærmere 85 enn 90!!! Det jeg gleder meg aller mest til er når vi skal se 7-tallet! Det er vidunderlig å være der nede....husker sist da jeg kunne prøve kjoler på H&M som satt som et skudd (de var inntilsittende). Det får være gulroten i enden for oss.

 

Nå skal jeg straks ut på nok en god (og lenger) fjelltur med min samboer. Sånn er det å ha barnefri, og det er ikke ofte vi har muligheten til å trene sammen. Kos deg og nyt ferien med dine kjære! Håper du fikk sortert litt i hyllene dine i dag - det er jo så godt når slikt er gjort. Tenk når vi er på 70-tallet og svinser og svanser rundt med støvsugeren også (i dag er det ikke lett å si hvem som styrer hvem av meg og støvsugeren hehe).

 

God mandagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Jqulin: Takker og bukker :)

 

Jeg har vært gira i hele dag, føler virkelig på at jeg har fått startskuddet jeg trengte. Dette er vår første dag, og den har gått strålende. Jeg har spist sunt, og gjort husarbeid hele dagen. Att og fram, ut og inn, opp og ned... Kjøkkenskap er ryddet, hylla er ryddet og maling er kjøpt. Det ble ingen trimtur i dag da, jeg rakk rett og slett ikke. Plutselig var klokka 19.30 og før jeg var ferdig, barna var lagt og jeg var sliten!

 

Jeg er helt enig med deg i det at vi tar lørdagsgodteri, eller når det passer best og ønskes mest. Iallefall kun 1 kveld i uka. Og da i moderate mengder. Da kan vi ikke gå for 200 gr Freia, 300 gr Kims og 250 gr Candy King. Men litt av det vi ønsker mest! En god plan!!

Det er noe med at det er en livsstilsendring, og da er det naturlig å unne seg litt.

Ønsker vi å forandre på dette underveis, er det jo bare å gjøre det!

 

Vi må på denne måten veie opp mot hverandre hva og når vi vil bruke denne lille kosen. Man kan jo bruke den på en kakebit i bursdag, men da kan det ikke bli noe mer den uka. Enig? Det er iallefall slik jeg tenker. Og det er slik det er viktig for meg å ha det, for det kan så lett bli litt på bursdag, litt til dessert, litt til lørdagsfilmen...og, vips! så har man brukt alt for mange kcal på godteri!

 

Da har vi en avtale!!

 

Så deilig å kunne trene sammen, det skal mannen min og jeg benytte oss av i sommer også, når vi kan ha barnepike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Helt enig, Nueva Vida! Da har vi slagplanen klar angående godteri.

Måtte le litt da du nevnte snopet (Candy Kingen er kjent for å si det sånn)....

 

Det ble en fin og intensiv tur i sted, jeg hater når det står på som verst - men etterpå føles det bra! Jeg blir nok aldri en super trenings entusiast, men jeg ser jo at det må gjøres likevel. Gleder meg til fotballsesongen starter opp igjen etter sommeren, for da får jeg masse trening som er lystbetont i tillegg :).

 

Ha en god natt og en fornuftig tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Tror du ikke vi blir gladere i å trene etterhvert som kiloene renner av? Motbakkene vil jo gå lettere, og det blir morsommere å jogge når rompa i disser og hopper så fælt.... Jeg likte veldig godt trening før, og liker det egentlig enda altså, men det er ikke så gøy lenger, og det har med kiloene å gjøre.

 

Nå skal jeg ut på en morgentur i motbakkene mine, med p4 på øret pleier det å være rekreasjon for kropp og sjel. 1 time fri fra mann, barn, hus osv.... Litt fritid for seg selv :) Enda et godt argument for å få inn en trimtur!

(ikke at jeg syns det er plagsomt med mann, hus og barn altså, og har på ingen måte et veldig behov om å være fra dem. Men innimellom er det jo fint å bare være seg selv med sine egne tanker).

 

Bursdag til min manns besteforeldre i kveld... Hva vil folk si hvis jeg ikke spiser kake? Hvordan føles det for den gamle damen som har bakt? er det uhøffelig? Nei, vet du!!! det er lov å tenke på seg selv. Og når det gjelder samvittigheten overfor de gamle, så er det vel viktigst at jeg kommer? Det skal iallefall bli slutt på å spise fordi man tror man . Skal jeg spise noe er det jammen fordi jeg vil og har lyst på!

 

Morgenens tankestrek, fra nueva vida B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Høres kjempe fornuftig ut :) Kos deg i bursdagen, og spis kake hvis du VIL.

Ser at det er deilig med 1 time for seg selv....jeg vil gå så langt som å si at jeg blir en gladere mamma av egentid innimellom, så det kan vi gjøre med god samvittighet.

 

Du inspirerer meg like mye tilbake, Nueva Vida. Jeg gikk nemlig på butikken i dag, og funderte over hva jeg kan lage i kveld sammen med min datter som er tilbake fra sine besteforeldre (hun reiser til besteforeldrene på min side i morgen for å være der ut uken, så deilig med en koselig kveld). Jeg endte opp med en pose 1-2-3 prinsesse muffins, og tenkte at "det gjør jo strengt tatt ingenting om jeg spiser en eller to". Og vet du hva jeg kom fram til da???? Jeg minte meg på konklusjonen vår om at 1 dag i uken er lov - ikke to! Jeg valgte derfor heller å la muffinsen ligge, og heller unne meg noe godt i helgen (dersom jeg VIL).

 

Sammen er vi dynamitt! :) Og kjempe flott start på dagen din med motbakketur. Jeg er enig i at det muligens blir mer lystbetont etterhvert som bakkene glir lettere unna. I dag har jeg treningsfri, men blir nok en økt i morgen.

 

Nyt kvelden og besøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ja, jeg tror også at vi blir en bedre mamma av å prioritere oss selv innimellom. Jeg tenker også at vi blir en enda bedre mamma etter at 20 kilo er borte. Rett og slett fordi kroppen er lettere og formen bedre, og da klarer vi å henge bedre i på ulike aktiviteter. Og ungene blir eldre, og det krever mer av oss både i lek og aktivitet!

Jeg er ingen dårlig mamma i dag, og det er jeg ganske sikker på at du heller ikke er, men om bedre kan bli enda bedre er jo det topp :)

Og bare for å presisere; jeg mener ikke at tykke/overvektige mammaer/pappaer er en dårlig foreldre, langt derifra!! Men jeg vet selv at med en bedre form og en lettere kropp vil jeg orke mer ilag med barna mine!

 

Da er bursdagen til en gammel, flott mann unnagjort; og JA, det ble kake! Og det er helt greitt! Feirer ikke 85 årsdag hver dag. Det er en meget respektabel alder!

Jeg konkluderte med at, siden vi skulle velge dag, så falt det seg naturlig å ta den lille kosen i dag. Jeg VILLE det, fordi det var oreokake der, og fordi det falt seg naturlig!!!

I helgen blir det dermed ingenting, og det vet jeg jeg skal klare!!

 

JUHUUU!!! Føler meg som en energibombe om dagen; trening, maling, rydding, vasking, tid til ungene...

Grunnen til det er at jeg nå føler at jeg endelig er i gang!!

 

Så flink du var med muffinsene, et riktig valg for deg i dag. Og det er viktig! Man må ta vurdering og bestemme seg!

 

Til helga skal jeg kjøpe inn kesam og masse godt frukt og bær!! Lukter jeg fruktsalat?? :) Mmmmm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Heisann Mærri,

 

tusen takk for en flott tilbakemelding til oss jenter :).

Du har helt rett: dette skal være en glede, ikke en straff! Teksten din er virkelig motivasjon til oss for å fortsette veien vi har staket ut; som du sier så vil dagene komme i alle farger (også grå), og da er det viktig at vi er snille med oss selv. Takk skal du ha for at du tok deg tid til disse sanne og flotte ordene til oss som nettopp er startet på denne livslange veien. Den lengste turen starter alltid med et første skritt.

 

Vi heier på deg og alle andre her inne også, og bruker andre flinke folk til motivasjon. Veien er gått av mange før oss, og da er det bra at vi kan lese i tråder for å se hva som har fungert - og det viktigste av alt: finne det som fungerer for oss. Muligens blir stien til Nueva Vida og jeg forskjellig fra hverandre, men avstanden er lik.

Lykke til du også - hvor enn du er i ditt prosjekt :)

 

 

Nueva Vida: Fantastisk!! Ser du hvor snill du er med deg selv? Istedenfor å tråkke deg selv ned så tillot du deg selv å feire en eldre herremann. Det er noe med disse dagene som kommer og går, og som er selve livet som det sies. Jeg synes du skal se fram til en helg med deilige bær i alle farger og fasonger - og husk det finnes mange typer yoghurter i lette varianter som kan omfavne de :). Stolt av deg!! Jeg koste meg med moreller i kveld, og dersom jeg ikke vil ha digg (etter vår definisjon hehe) så slenger jeg meg på bærfesten din i helgen jeg også!

 

Ha en fantastisk og fornuftig onsdag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og takk, mærri! Hyggelige ord du kommer med.

Jeg har brukt lang tid (1 mnd) på å komme igang. Har jobbet mye med den mentale, samtidig som jeg kom igang med trening før jeg tok kostholdet. Små skritt om gangen. Nå er hodet med, trimmen fortsetter jeg med og maten er endelig på plass. Jeg følger Grete Roede, og spiser brød, pasta osv. Men prøver med mer og mer knekkebrød og mindre og mindre brød. I tillegg prøver jeg å fylle opp middagstallerken med MYE grønnsaker. Pasta og ris hører til sjeldenhetene her i huset.

 

Livssstilendring er nøkkelordet. I tillegg må man ikke bli for utolmodig. Jeg har en tendens til det. Nå prøver jeg å se langsiktig på det, samtidig som jeg tar en dag om gangen.

 

Vet du, mærri, den vektkurven har jeg også laget meg. Fant et rutete ark, å skal notere inn hver mandag. Håper det blir en fin kurve etterhvert!

 

Ja, i går var jeg flink. Og syns jeg tok et veldig fornuftig valg! Er tilfreds med det. Men det var ikke lett. Tanken da vi kom hjem var, som før: " Nå har jeg ødelagt dagen likevel, jeg drar på kiwi og kjøper smågodt" (250 gr med candy King, alleskalfå :P ) JEG GJORDE DET IKKE!!!!! Og for en herlig følelse i dag! En følelse av mestring og kontroll! Disse opplevelsene er med på å styrke oss langs veien vi går. For de vil komme, sikkert opp til flere ganger!

Og jammen er det deilig å våknet om morgenen med god følelse, være sulten og ikke ha godteri-oppblåst-mage.

Er så tilfreds, syns jeg var flink!

 

Å bake muffins, og ikke spise, alleskalfå, krever styrke. Ikke bare er man fristet med den visuelle opplevelsen av fine og fristende muffins. Men du måtte i tillegg stålsette deg mot den gode kakelukta som fylte huset ditt! Stolt av deg!

 

Ønsker deg lykke til i ditt opplegg, mærri. Ser også ut til at du har funnet din metode. 8 kilo siden mars er bra! Det skal gå sakte, detteher. Det er sunnest, størst sjanse for suksess og også størst sjanse for å greie å beholde vekttapet når den dagen endelig kommer!

Lykke til, god sommer og en god, real cyber-hug til deg!

Stikk gjerne innom igjen!

 

"Disse dagene som kommer og går, og som er selve livet": De må vi ikke glemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Klesvask, støvsuging, støvtørk, gulvvask, sengklærskift - jeg gjør rett og slett huset klart til ferie, slik at vi kan gjøre minst mulig husarbeid disse ukene :) Herlig! Men du og du - når alt skal gjøres på en dag før fredagspizzaen skal inn i ovnen; ja da blir man sliten! Er neimen ikke sikkert det blir trim i dag altså, men satser på 3. trimturen i morgentidlig!

 

Helg og ferie

Gleder meg veldig til hele familien har fri sammen og skal kose seg noen uker! Jeg har staket ut en ferie-kurs: alt med måte. Mye bær/frukt, sunn mat og trim. Så gjør vi det beste ut av det! Kommer nok til å kose meg litt disse ukene. Tror det er greit for ikke å miste motivasjonen, og gå på en smell. Det er jo disse ukene familien har sammen uten jobb, bhg, skole, fritidsaktiviteter, møter osv... VI SKAL KOSE OSS!! Og mor i huset skal gjøre det med måte :)

 

Gleder meg til veiedag mandag, håper virkelig det er nedgang!

 

Ha en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...