Gå til innhold

Fra Keiko til Flipper...Nueva Vida & Alleskalfå!


Gjest Alleskalfå
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Alleskalfå

Så herlig plan for ferien, Nueva Vida!!! Jeg liker tankegangen din; og jeg akter å ha samme mål når jeg reiser bort i slutten av Juli ;). Vi må kooooooose oss på veien nedover vet du!

 

Leste en artikkel i VG i dag om tre damer som hadde startet en blogg der de poserte som modeller.

Disse tre damene var flotte damer: både frodig, muskuløs og timeglass (godt og blandet). Jeg leste den et par ganger og tenkte over hvorfor vi gjør denne forandringen på den måten som vi gjør det på....de sier nemlig IKKE at man skal gi faen i seg selv, heller at man skal følge sin egen vei og oppmuntre seg selv. Akkurat som vi gjør! I samme avis ble det skrevet om Botox-fokus og trenomaner side om side med artikkelen om den 13 årige storesøsteren med en kreftsyk lillesøster som skal få verdens beste (og mest sannsynligvis siste) sommer sammen. For meg blir det alltid en påminnelse om hva vi bør ha fokus på: medmenneskelighet og livsglede!

 

Ellers så har resten av uken gått i jobb (har sittet i økonomifunksjon denne uken og lønnet nesten hundre ansatte hehe, da bør man ha tungen bent i munnen!) og trening. Siden min datter var hos familie så har jeg fått tid til tur hver dag nesten. Herlig! Og det begynner allerede å bli litt mer lystbetont!

 

Jeg gleder meg til å se resultatet ditt på mandag, og husk at tallet på vekten ikke nødvendigvis viser til innsatsen du har lagt ned. Vi er mennesker, ikke maskiner. Gleder meg til veiing om 2 uker jeg også, men er realistisk i forhold til forhåpninger. Jeg har jo tillatt både kosemat og mindre trening i travle tider underveis i disse to månedene, så jeg håper at jeg ligger på en sunn reduksjon på rundt 500 gram i uken!

 

Ha en fortryllende helg og husk å kose deg (med måte!). I kveld hadde jeg lyst på noe godt så da ble det litt smågodt, en pannekake og deilig sørlandschips. Det var VERDT DET når jeg kjente den deilige smaken av sure tær og melkepletter (hørtes ut som en fetisj, men CandyKing har smak for enhver hehe).

 

God helg!!!

 

Og angående tittelen: Keiko er kul, men Flipper kan stå opp av vannet og støtte seg på halen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest nueva vida

Gårsdagens VG var en tøff lesning. En påminnelse om hva som er viktig i livet; menneskene!! Stadig skjer det forferdelige ting rundt oss; 9-årgammel jente drukner, tre søsken dør etter å ha blitt overkjørt av en rundball---dette var vel bare en brøkdel av ukens nyhetsbilde. Det setter ting i perspektiv. Og folk klager på været! HVA GIR DU MEG??

Vi bør heller ikke klage for mye på våre ekstrakilo, men kanskje gjøre noe med det i stillhet og med en sunn endring, slik vi driver med. Ikke gi opp alt vi liker, eller glemme det som er viktigst og nærmest; familie og venner!

 

Her har det nok blitt litt for lite trimturer, men det er helt greitt. For detteher skal være en endring jeg skal leve med. Og jeg har begynt maaaange sdlankeperioder meg 5 treningsøkter i uken. Jade, det er flott det, og det holder ca...hmm...2 uker så er den utrente kroppen sliten og gir opp.

 

Nå kommer det en skål med Candy King på bordet. Men etter en fin uke, og et kakestykke på bursdag syns jeg det er iorden. Vi skal da leve med dette her.

 

Planen og målet mitt er også 500gr i uken. Fordi det er mest fornuftig, både å greie og for å lykkest med på lengre sikt!

 

Kos deg med helga, så tastes vi mandag når resultatet mitt er klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Tenkte bare å rapportere inn hvordan lørdagens smågodt-gilde føles: Nå har jeg ikke dårlig samvittighet fordi jeg har spist. Men jeg har vondt i magen. Oppblåst, og ja, jeg er litt kvalm. Ble nok litt for mange biter, og det kjennes langtifra bra.

Bare en liten wake-up, så jeg neste gang ikke trenger å spise de 10 bitene ekstra...

 

I morgen blir det trimtur fra morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Tenkte bare å rapportere inn hvordan lørdagens smågodt-gilde føles: Nå har jeg ikke dårlig samvittighet fordi jeg har spist. Men jeg har vondt i magen. Oppblåst, og ja, jeg er litt kvalm. Ble nok litt for mange biter, og det kjennes langtifra bra.

Bare en liten wake-up, så jeg neste gang ikke trenger å spise de 10 bitene ekstra...

 

I morgen blir det trimtur fra morgenen :)

 

Hehe, jeg hadde det like dann på Fredag da det hadde gått noen timer. Først føltes det sååå verdt det og deilig, men så kom luften og stappmett-følelsen snikende. Så jeg tok sikkert noen biter for mye jeg også, eller så er det Sørlandschipsen som var for heavy ;). Det viktige her er at det er ingen av oss som depper pga at vi har unnet oss digg i helgen. Dette er noe vi kan leve med i det uendelige, men likevel oppdaget vi èn ting (som vi oppdaget UTEN at det var skam inne i bildet): kroppen TRENGER ikke å kose seg med MYE! Neste gang lytter vi mer til hva kroppen forteller oss og heller stopper hvis vi klarer det :). Vi er flinke!

 

I går nøt jeg deilig hvitvin med tre venninner, og det ble faktisk en bytur også! Candy King på vorspiel og nattmat i byen hører med! Trikset er å hente seg inn allerede på søndagen, da har vi løsningen på hvordan man kan unne seg å leve og samtidig være normalvektig.

 

Hva synes du så langt om opplegget med å ikke tenke så mye på detaljer som trimpoeng og Kcal? Jeg vet at dette fungerer supert for mange, men personlig blir jeg bare kokko i hodet av å tenke så mye på slikt. Forrige gang jeg tok av 11 kilo (og disse kom ikke raskt på igjen - 8 av de kom nå ved røykeslutt!) så gjorde jeg det på samme måte: gikk tur når jeg fikk tid, spiste mindre porsjoner - og unnet meg å leve! Det funket som fy!

 

Gleder meg til å se hvordan det har gått med deg i morgen. Selv om jeg ikke fokuserer så mye på tall og mener at vi ikke skal deppe over stillstand etc. så må man vurdere selv om opplegget fungerer. Man MÅ jo etterhver merke at vekten synker - både for helsen og motivasjonens skyld. Teorien jeg prøvde i mars fungerte jo ikke som den skulle, i og med at jeg gikk OPP 2 kilo på den tiden istedenfor ned....Derfor endret jeg metode fra slutten av Mai, og kan merke at noe positivt har skjedd. Dersom du føler at den tradisjonelle Roede-metoden fungerer bedre, så er det jo bare til å endre :).

 

Ha en herlig søndag min venn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hørtes moro ut med en bytur, vel unt! Vi lever, og forhåpentligvis greier vi også å ta av noen 100gram i uka. På den måten vil vi med tiden nå målet vårt :)

 

Nå har jeg drevet en uke uten veiing og registrering av mat og trim. Kjenner det er deilig å ikke tenke på det, men jeg må øve meg. Det er liksom å lett å spise rett når man regiosterer og ser hvor mye man har spist. Men jeg er så enig med deg, og jeg tror ikke det er et sunt fokus. Om det er det eneste som funker, så er det selvfølgelig en nødvendig metode for å lykkes. Men jeg håper jeg skal greie dette uten alt for mye fokus på disse tallene.

Føler strengt tal ikke at jeg har vært på 'slankern' denne uken. Jeg har levd så normalt. men jeg har hele veien hatt tungen rett i munnen, og motivert meg selv for å ikke gå i kakeboksen. Har styrt unna mye som jeg har hatt lyst på. Men unt meg litt når jeg har følt for det.

Bursdagskake og helgegodis var de tingene jeg syns er iorden å unne seg.

Her er noen av tingene jeg har "ofret", og som var helt greitt å unngå:

-fløte el vaniljesaus på jordbærene, 2 ganger. Jeg spiste dem bar :)

- is til kaffeen borte på besøk :)

- 2 små kakestykker istede for 2-3 store på bursdag

- bare en middagsporsjon

 

Dette er livsstilsendring,for dette kan jeg leve med dag etter dag, uke etter uke og måned etter måned. Men man må ha fokus ila en uke. Man må unngå mye, og det er jo en grei pris å betale for å oppnå målet!

 

Jeg har 3 treningsøkter (2 gåturer i motbakke og 1 sykkeltur) i tillegg til noen styrkeøvelser innimellom.

 

Syns jeg har hatt en flott uke. Og jeg kjenner meg så bra, er så tilfreds.

 

Håpe veldig på 0,5 kg ned i morgen. Det er den nedgangen jeg ønsker, og om jeg oppnår det i morgen så vet jeg at jeg har funnet en metode som fungerer. Om ikke, må jeg justere litt. Den vurderingen får jeg ta i morgen.

 

Nå sitter jeg å drømme om sjokolade og potetgull, men i kveld skal jeg ikke ha noe. Kan ikke gjøre uka til 3 helgedager! Må hente seg inn igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hehe..mærri, bra du følger med oss :) Var bare noen dager uten å være innom her! Men vi er i siget. Et lite steg på veien!

 

Ja, den mageøvelsen er ikke god få hasen på. Jeg øver og øver. Mange gode mageøvelser. Jeg har egen corebar og dvd hjemme, de øvelsene syns jeg er bra. kjenner de skikkelig!

 

Bær med kesam er veldig godt :)

 

God sommer til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

F**N, F**N OG F**N!!!

 

3 trimøkter og sunn mat, men litt for mye godteri ila helgen. Ja, da går ikke jeg ned et bittelite milligram en gang :( Ja, jeg blir litt forbanna, og syns det er dritt!!!!

 

AAAAAAAAAARRRRRGGGG!!!!!!!!!!!!!

 

Okey - da var frustrasjonen sluppet ut, og jeg kan tenke klart:

Jeg har ikke lett for å gå ned i vekt, det kan jeg vel konstatere en gang for alle. Jeg må være veldig hard, og ikke unne meg så mye som jeg gjorde i helgen.

Planen fremover er de neste to ukene å holde vekten mens vi er på ferie. Så fra 1.august blir det et hardt regime på meg. Ja, jeg vet det er litt stikk i strid mot det vi har snakket om og de prinsippene vi egentlig har. Men det er det som må til for meg. Grunnene til det er mange; både at kroppen min ikke toler for mye sukker/fett for å tape vekt, og det andre er at jeg mentalt ikke er veldig flink til å holde meg til litt-litt. Det blir gjerne litt for mye litt...hehe...

 

Men nå depper vi ikke; jeg gikk da ikke opp. Og det er tross alt veldig bra! Stillstand er ikke veldig gøy, syns jeg, men ingen krise heller. Og ja, jeg har vært flink i forhold til det jeg normalt har vært. Det kunne vært mer godis, og det kunne vært mer kake på bursdag og det kunne vært mindre trim!

 

Nå skal jeg kose meg med 2 uker ferietur med min fantastisk familie. Verdens beste mann og verdens nydeligste døtre :wub:

 

Har en plan for ferien:

-ikke vektoppgang

-jevnlige trimturer

-litt kos, men med måte

 

Planen fra 1.august:

-nedgang

-jevnlig trening

-ingen godterier

 

Det var min mandag; nå står det en familiesykkeltur på agendaen før svigermor disker opp med god feriemiddag!

 

Det blir noe endring underveis, alt ettersom hvordan det går og hva som fungerer. Man må prøve seg litt frem og justere metoden. "Det er mange veier til Rom". Noen er kanskje bedre enn andre, og man kan sikkert bytte vei underveis. Det viktigste vil uansett bli å finne en metode som funker!

 

Ha en flott uke :)

 

"Alway look on the bright side of life...."

 

(venter forresten mens i dag/morgen, magen er liksom i mensgjenge, men velger å ikke bruke det som unnskyldning, men slenger det åpå som en liten nota bene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Hei min venn!

 

Ikke depp over vekten, som du sier så er regnestykket hva man tar inn i forhold til hva man forbruker. Jeg har selv ikke veid meg, men føler meg som en full ballomg i forhold til forrige uke! Jeg venter også mens, så jeg vet av erfaring fra tidligere at jeg kunne gå opp 1-1,5 kilo (som siden forsvant igjen uken etter av seg selv).

 

Det viktigste er at du finner DIN metode, Nueva Vida. Vi skal samme veien ned, men stiene våre kan godt være annerledes! Det gjør ingenting :). Veien er målet, ikke sant? Jeg vet at jeg unnet meg for mye godteri jeg også, så fy på lanken og en påminnelse om hva som er "litt"!!!

 

En uke kan være for kort tid å avgjøre om noe fungerer, men du kjenner deg selv best og vet at du kan lykkes med et strengere regime også (slik du gjorde sist). Siden det vil være 2 måneder siden min vekt ble registrert så kommer jeg virkelig til å få et bilde av om min metode fungerer for meg. Dersom den gjør det så kommer jeg til å fortsette, og da får vi også se virkningen fra uke til uke når jeg da begynner å registrere vekten hver mandag sammen med deg. Jeg har som sagt et mindre strengt regime der jeg tillater lett-rømme til salaten, godis i helgene og annet som jeg simpelten ville beholde. For andre vil dette bety total stopp i både vektnedgang og motivasjon, så det finnes ingen fasit! Vi får en spennende høst og må huske å smøre oss med tålmodighet :).

 

Nå må du nyyyyte ferien sammen med dine to skjønne og din mann, og jeg synes det er et flott mål du har satt deg om å holde vekten! :)

 

Klem til deg fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Det har du selvfølgelig helt rett i, alleskalfå. Man bør jo gi det mer enn 7 dager for å se om det funker..hehe... Men jeg må bli flinkere til å begrense det veldig ned til litt. Smågodten jeg spiste lørdag var ikke litt.... Og jeg kan, selv om jeg spiser sunt, velge flere magre påleggsvarianter. Man må vurdere litt underveis!

 

Deppinga er over, og jeg setter alle kluter til for å holde vekten i 2 uker, før jeg går hardere inn for detteher.

 

Har hatt en fin dag, ingen trim, men mye hus- og hagearbeid før familien drar på ferie. Vært aktivitet hele dagen. En liten sykkeltur med mine to små :)

Og norske jordbær fra hagen med kesam..på verandaen :) Sommerkos!!!

 

Må gå videre etter en ikke fult så vellykket uke, og en fy på lanken er absolutt lov!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Det har du selvfølgelig helt rett i, alleskalfå. Man bør jo gi det mer enn 7 dager for å se om det funker..hehe... Men jeg må bli flinkere til å begrense det veldig ned til litt. Smågodten jeg spiste lørdag var ikke litt.... Og jeg kan, selv om jeg spiser sunt, velge flere magre påleggsvarianter. Man må vurdere litt underveis!

 

Deppinga er over, og jeg setter alle kluter til for å holde vekten i 2 uker, før jeg går hardere inn for detteher.

 

Har hatt en fin dag, ingen trim, men mye hus- og hagearbeid før familien drar på ferie. Vært aktivitet hele dagen. En liten sykkeltur med mine to små :)

Og norske jordbær fra hagen med kesam..på verandaen :) Sommerkos!!!

 

Må gå videre etter en ikke fult så vellykket uke, og en fy på lanken er absolutt lov!

 

Klem

 

Digger holdningen din :). Vi får bare være fornuftig så kommer vi til å se resultater!

Jeg tenker at vi har god tid, men så klart at det er kjedelig når vekten stopper på det samme. Jeg hadde vært like sint som deg!! :) Men det nye denne gangen er vel fokuset på å fortsette?! Det skal jeg prøve på når jeg har oppgang eller stillstand, for det kommer nemlig når man veier seg hver uke.

 

Flott at du snudde det mentale, så må du bare minne meg på dette når det er min tur til å stange hodet i veggen hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Er i godt driv denne uka, tar i et skikkelig sunt og aktivt tak disse 2 første dagene før vi drar bort på ferietur!

 

Planen er også å få til et par-tre joggeturer på ferien. Vi ferierer i Norge, på et sted med skog og mark, så jeg håper det er grusveier egnet for en kort og rolig joggetur for en overvektig jente, som drømmer om en slankere kropp!

De siste ukene har vist meg at jeg kan kose meg litt og trene, og da holder jeg vekten.

 

Da sier jeg hadet, for et par uker, jeg kommer ikke inn hit under ferieturen. Men jeg taster så fort jeg er tilbake :)

 

Sommerklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Nyt en velfortjent sommerferie :) Jeg er sikker på at du klarer målene dine i ferien fint, og skulle du ikke det så er det bare til å kaste seg på toget igjen etterpå :).

 

Nå er det 1 uke og 1 dag til min veiing! Jeg er ganske oppblåst og det er vanskelig å si hva resultatet kan være, men jeg føler meg ganske sikker på at det er under startvekten på 90,3 (var 92 da jeg startet i April!!). Jeg har en liten drøm om at det ligger nærme 85 kilo slik at første delmål (under 85) kan være i løpet av August måned! Det hadde vært herlig, men uansett er jeg drit stolt av meg selv!

 

Ha en flott uke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Ojojojojoj!!!

 

Denne livsstilsendringen min tok en litt annerledes vending i går. Husker du jeg skrev at jeg følte meg oppblåst? JEG ER GRAVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIID!!!!!!!!!!!!!!!

 

Dette er HELT uventet og veldig gøy! Har en jente fra før på snart 7, og det passer veldig bra med søsken. Nå har jeg vært både gravid utenfor livmor (mistet eggleder) og hatt spontanabort siden den gang, og dette er enda veldig tidlig. Er så vidt i uke 5 i dag.

 

Nueva Vida:

Kan jeg likevel få fortsette denne veien med deg? Mitt fokus kommer selvfølgelig ikke til å være - 20 kilo på ett år - men jeg vil mer enn alt i verden unngå vektoppgang så langt det lar seg gjøre. Jeg har ikke vondt av å ta av noen kilo uansett, men dette blir ikke mitt fokus.

 

Tanken er at jeg fortsetter å spise sunt og veier meg hver mandag med deg. Foreløpig termin er 25. Mars 2013!

 

Tanken var jo at dette skulle være et langvarig prosjekt, og det ser det jaggu meg ut som at det blir. Vil du følge meg på veien? Du når nok målet ditt før meg, men jeg hadde satt veldig pris på om vi kunne fortsatt på denne spennende stien! :)

 

Jeg tar alt som det kommer og håper det går bra denne gangen, men uansett er fokuset det samme: sunt kosthold og trening!

 

Sommerklem fra Alleskalfå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg alleskalfå! Gratulerer, så gøy! Lykke til med svangerskapet, håper ikke det blir altfor trøblete. Når det gjelder livsstilen som du nå er inne i trenger du ikke gjøre noen forandringer med mindre det er noe kroppen din reagerer negativt på. Da vil du ikke legge på deg altfor mye under graviditeten heller, kanskje du til og med går ned i egenvekt.

Er ferdig med ferien min, og kan gjerne være her for deg til nueva vida er tilbake, om du ønsker det.

God gratulasjonsklem fra mærri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Kjære deg alleskalfå! Gratulerer, så gøy! Lykke til med svangerskapet, håper ikke det blir altfor trøblete. Når det gjelder livsstilen som du nå er inne i trenger du ikke gjøre noen forandringer med mindre det er noe kroppen din reagerer negativt på. Da vil du ikke legge på deg altfor mye under graviditeten heller, kanskje du til og med går ned i egenvekt.

Er ferdig med ferien min, og kan gjerne være her for deg til nueva vida er tilbake, om du ønsker det.

God gratulasjonsklem fra mærri

 

Hei Mærri,

 

tuuusen takk for svar :).

Jeg håpet at jeg kunne fortsette som jeg har gjort til nå: sunn mat og fjellturer. Jeg er jo tung og kan ikke se at babyen ikke skal få i seg det den trenger selv om jeg ikke spiser mer? Det er jo en kjent misoppfatning at man skal spise for to :/.

 

Jeg ser kroppen an som du sier! Og du skal vite at jeg synes det er topp at du deltar i tråden vår, du er alltid velkommen :).

 

1 uke til veiing i dag, og denne neste uken skal jeg være like flink som de andre! Veldig glad jeg tok røykeslutten for 7 måneder siden hehe. Ha en fantastisk helg :)

 

God klem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg slenger innom av og til, litt redd for å blande meg for mye i deres tråd. Er litt usikker på skal/skal ikke i forhold til å være med på tråder og delta aktivt. Selv om jeg ikke jobber fulltid er det jammen nok å henge fingrene i.

Det blir nok ingen fantastisk helg på meg, men helt ålreit ser den ut til å bli. Har flyttet på noen vakter pga barnehage og sfo stengt, da blir det to helger på rad på meg. Jobber bare natt. Kan være litt vanskelig å få i seg passe med mat i perioder da.

Men du som er ei slik fjelljente, Alleskalfå, hva bør jeg pakke med til meg og jentene mine når vi skal på tur i Jotunheimen om et par uker? Bare en helgetur og vi skal bo på en hytte. Har ingen erfaring med sånt noe jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg slenger innom av og til, litt redd for å blande meg for mye i deres tråd. Er litt usikker på skal/skal ikke i forhold til å være med på tråder og delta aktivt. Selv om jeg ikke jobber fulltid er det jammen nok å henge fingrene i.

Det blir nok ingen fantastisk helg på meg, men helt ålreit ser den ut til å bli. Har flyttet på noen vakter pga barnehage og sfo stengt, da blir det to helger på rad på meg. Jobber bare natt. Kan være litt vanskelig å få i seg passe med mat i perioder da.

Men du som er ei slik fjelljente, Alleskalfå, hva bør jeg pakke med til meg og jentene mine når vi skal på tur i Jotunheimen om et par uker? Bare en helgetur og vi skal bo på en hytte. Har ingen erfaring med sånt noe jeg...

 

Jeg forstår at nattevakt og kosthold er en utfordring! En god venninne av meg jobber også natt, men hun klarer å beholde et sunt kosthold. Siden kroppen er i "nattemodus" selv om du jobber natt så ville jeg fokusert på sunn mat gjennom natten og ellers fulgt de vanlige måltidene på dagen. Hva med frokost når du kommer hjem før du legger deg? Vet ikke hvor mange timer du da sover, men for eksempel lunsj etter at du våkner. Et lett mellommåltid etterfulgt av en noe senere middag en vanlig. Så ville jeg satset på små måltider på natten, for da er kroppen som sagt i hvilemodus - selv om du jobber!

 

Så kjekt for deg og jentene dine som skal på fjelltur! Jeg må presisere at jeg har hovedsaklig erfaringer med dagsturer/treningsturer på fjellene - bor jo i byen mellom de 7 fjell, så noe annet ville vært en skandale hehe.

 

Bud nr 1: klær! Pakk klær etter været, men siden meterologene har bommet så kraftig i det siste så hadde jeg fulgt de gyldne rådene om tynt ullunderlag innerst etterfulgt av en lett fleece utenpå. Skulle det mot formodning bli 25 varmehgrader så tar ikke ullundertøy store plassen, og er lett å ta av seg underveis. Jeg personlig ville hatt en tettsittende lang treningsbukse, da jeg i mitt hode da er bedre beskyttet mot flått og andre ulumskheter som ligger i buskene. Dette kan være feil, men jeg lever i god tro!

 

Bud nr 2 er å finne ut hvilke kokemuligheter det er for så å velge mat ut fra dette. Siden det er for en helg så kan du fint mikse salat fredagen eller kjøpe med ferdig oppkuttet. Kjøtt eller fisk tar du med alt ettersom hvilke koke- og stekemuligheter. Noen ganger tar jeg med pølse på termos, og disse termosene (beregnet på mat) er kanon å ha grønnsakssuppe eller lapskaus i også! Sunne måltider, og for kosen sin skyld tar du med et godt tyttebærsyltetøy som tilbehør. NAMNAM, perfekt for fjellet!!

 

Bud nr 3: Hvilke fasiliterer utenom kokemuligheter finnes det? Er det utedo? Er det senger? Hva med dusj? Da tar du med håndklær, dopapir og sengetøy/sovepose etter behov.

 

Det viktigste er uansett å nyte fjellheimen! Frisk pust, godt samvær med barna og god mat så har du det du trenger :).

 

Stor helgeklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Det høres ut som at du har en flott plan og rutine i forhold til nattevakt og kosthold, Mærri!

Tror dere kommer til å få en kjempe flott tur i Fjellheimen, misunner dere litt :). Jeg reiser selv over dammen på fredag, og da skal det bli godt å feriere med min lille familie.

 

Ellers så gikk jeg 2 timers fjelltur i går, og det var deilig! Kostholdet har sklidd litt ut etter at jeg fikk positiv test på Torsdag, men jeg skal virkelig hente meg inn igjen!

 

Meg og min samboer gikk fra hverandre i fjor sommer. Vi flyttet hver for oss og hadde vår datter annenhver uke. I mellomtiden begynte vi plutselig å spise middag sammen, så film sammen - og vips så var vi på en weekend-tur sammen også! Så i Mai fant vi ut at vi skulle satse for fullt på hverandre igjen. Vi har vært sammen i 8 år, så dette er vel gjennomtenkt!

 

At det skulle sitte en liten spire allerede er jo ikke ventet eller planlagt, men veldig morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Endelig mandag!

 

Bort med rundstykker og smør, tilbake med hjemmebakte knekkebrød og mager Leverpostei!

Har kjøpt ekstra folat og vitaminer, men tror at jeg kan følge opplegget mitt slik jeg gjorde før jeg nå ble gravid.

 

Jeg lytter til kroppen og kjenner nok fort dersom det er noe jeg har mangel på?!

Dette er så speeeeeeeeennende!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut, Alleskalfå:)). Bare fortsette videre på veien, med en liten i magen:)). Jeg mener det er viktig og riktig for deg å fortsette som du gjør. I et normalvektig svangerskap er det ikke mye ekstra man trenger, kun en skive grovbrød med pålegg og et glass melk. Det sies også at babyen tar det den trenger, og det er riktig i den grad mor har det. Høres fornuftig ut med folat og vitamintilskudd, og ellers kjenne etter hva kroppen forteller. Men prøve å skille ut hva som er reelt og hva som bare er fysing som vi sier, altså at man har lyst på noe men vet ikke hva og snoker rundt i skapene etter noe godt. Det er også viktig for formen generelt å holde seg i aktivitet det man er vant til og etterhvert orker.

Synes du er flink, jeg. Du fikser dette her vettu:))

Så bra at du og samboer fant tilbake til hverandre og har det bra nå. Et forhold skal tåle prøvelser og det ser det ut for at deres gjør. Masse lykke til med kjærligheten videre også.

Sitter her etter tre rolige netter, sov godt både lørdag og søndag. I dag er det ikke blitt noe soving pga barna har ferie og mannen er på jobb. Men har spist merkverdig lite i dag, har ikke hatt lyst på mat eller snop i det hele tatt. Litt merkelig men egentlig ganske deilig også.

Håper forresten at dere får en riktig fin ferie sammen. Kose dere hva det enn er dere skal:)).

Mærri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Tusen takk for fine ord, Mærri!

Synes du er veldig flink du også som sjonglerer dette med nattevakt og sunt kosthold! Jeg har aldri jobbet natt, men kan tenke meg at alt av rutiner blir snudd på hodet da. I tillegg får man gjerne mindre søvn enn vanlig også, noe som i seg selv skaper "spiselyst" og hunger etter sukkert/fett etc. Du er flink :)

 

Nå har jeg gått to timers motbakketur igjen, men kjente litt svimmelhet og kvalme på veien oppover. Derfor tok jeg litt lenger pauser enn vanlig, og gikk ikke helt til toppen. Er likevel kjempe fornøyd med egen innsats både mtp. treningen og kostholdet!

 

Ha det fint så lenge og stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

Tenk i morgen er det veiedag!

 

Har spist litt mer siste uken som nevnt, så det blir veeeeldig spennende!

 

Tror jeg er lettere enn jeg var for 2 måneder siden uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alleskalfå

JEG ER SÅ GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

84,7 kilo!! 5,6 kilo ned uten å føle at man slanker seg!!

Det verste (beste) er at jeg sikkert har vært enda mindre i ukene før disse siste, for nå har jeg ikke vært like streng! Har i tillegg oppblåst mage/forstoppelse føles det som, og tenk at en do-tur kan være et halvt kilo til!! Haha.

 

Dødsfornøyd!

 

Nå tar jeg ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...