Gå til innhold

jeg er feit som en bolle, sier mamma.


Gjest monjanse
 Share

Anbefalte innlegg

Hei på deg :rolleyes:

 

Jeg synes du skal tenke på om du kan begynne å gå tur eller sykle litt? Mosjon er kjekt når du kommer igang..

 

Jeg gjorde ikke noe mosjon i vinter og det var veldig tungt å komme igang. Jeg begynte å gå og orket ikke så mye -men så skrev jeg ned hvor langt jeg gikk og hvor mange minutter jeg brukte. Jeg synes du skal få deg en skritt-teller. Der kan du se hvor mange skritt du går og det er veldig moro.

Det er også lurt å spise knekkebrød, da holder du deg mett lenger. husk å spise frukt og masse grønnsaker og drikke mye vann.

 

Du skal se at du blir sprekere etter noen uker. Du må bare skrive på en lapp hva du skal gjøre neste dag og så setter du et kryss når du har gjort det..Vær tålmodig--og ikke gi deg.

 

Det er sånn vi bestemødre holder på--vi bestemmer oss hver kveld hva vi skal spise og gjøre neste dag..

Det er faktisk moro når vi ser at vi blir sprekere og lettere.

Vi koser oss i helgen, men ikke så mye som vi gjorde før.. Vi tenker oss om og greier å spise litt mindre søtsaker..

 

Håper dette er til hjelp for deg--lykke til!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var pent av moren din å si det. Men forhåpentligvis ligger det en bedre mening bak. Hun vil helt sikkert bare ditt eget beste og ønsker at du ikke skal slite med overvekt.

 

Alle mennesker har jo godt av å komme seg i form og spise sunt, så du kan jo begynne med det. For øvrig ser det ikke ut som om du har behov for å gå ned så mye som 30 kilo. Kanskje 10-15 kilo til å begynne med, så kan du se det an etter hvert. Men det er helt klart lurt å ta tak i dette nå, for det blir nok ikke bedre av seg selv.

 

Hvis du sliter med å holde deg unna søtsaker, så forsøk å kutt ut alt av sukker og hvitt mel. Da vil søtsuget avta etter en ukes tid. En uke klarer de fleste, og da er det meste av jobben gjort!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Lillefar

Jeg syns absolutt ikke at du er "feit som en bolle" eller trenger å bli innlagt på slankeleir. Å være overvektig handler ikke om hvordan du ser ut, men heller hvordan helsen din er. Er vi overvektig lurer det mange helseproblemer rett rundt hjørnet. Jo tidligere man starter med å ta vare på kroppen sin, jo mindre arbeid trenger man å gjøre, og man styrer unna/fjerner eventuelle helseproblemer.

 

Hva syns du selv ?, syns du at du er overvektig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monjanse
1344118885[/url]' post='376983']

Jeg syns absolutt ikke at du er "feit som en bolle" eller trenger å bli innlagt på slankeleir. Å være overvektig handler ikke om hvordan du ser ut, men heller hvordan helsen din er. Er vi overvektig lurer det mange helseproblemer rett rundt hjørnet. Jo tidligere man starter med å ta vare på kroppen sin, jo mindre arbeid trenger man å gjøre, og man styrer unna/fjerner eventuelle helseproblemer.

 

Hva syns du selv ?, syns du at du er overvektig ?

 

Jeg syns ikke jeg er overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har et fint syn på deg selv!!

 

Har du fått til å gå tur eller litt mosjon?

 

Dete r ikke så mye som skal til før du blir i bedre form og jeg vil fortelle om min svigerinne. :rolleyes:

 

Hun kommer fra Thailand og hun sier at hun ikke bruker penger på noe som det ikke er næring i. Hun vil ikke gi kroppen sin noe som den ikke har bruk for. Og slett ikke bruke penger på noe som ikke er verd noe for kroppen sin.

 

Det synes jeg er flott og det har fått meg til å tenke litt.

Prøver å gjøre som hun og tenke når jeg handler.

 

Jeg er enig med henne. De pengene kan jeg bruke på noe annet kjekt i stedet for å putte noe unyttig i munnen. Det blir mange hundrelapper i løpet av året. Hva skal jeg bruke de på? Ja det kan bli spennende!!1

 

Lykke til du også. Tenk positivt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er enig med de andre her, det å ta vare på helsen sin er utrolig viktig.

 

Sett deg små og overkommelige mål i starten, så vil du snart se at det føles veldig bra å tenke helse.

 

Når er det enklest å gå tur - morgen eller kanskje kveld?

Sett deg som mål å gå to halvtimesturer i uka i starten. Kanskje du etterhvert får lyst til å gå mer - og anbefalt er det å gå en halvtime hver dag. De fleste får til det om bare lysten er tilstede, og den lysten kommer gjerne sigende etterhvert som man bare har kommet i gang.

 

Spiser du mye sjokolade eller potetgull. Er det noe du kan kutte ut uten å føle at du må "ofre" noe? I såfall starter du med å kutte ut akkurat det.

 

Husk å spise skikkelige måltider, gjerne 5 om dagen, og fyll på med masse grønnsaker til middag.

 

Dette er enkle knep de fleste kan klare uten å starte altfor hardt. Det kan ofte være lurt! :D

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...