Gå til innhold

Begynner i morgen, bli med!!


Anbefalte innlegg

Håper det er flere som vil være med og rapportere og diskutere i denne tråden! :)

 

Jeg er 26 år, gift og har to barn på 2 år og 8 måneder. Jeg begynte på GR i januar og gikk ned noen kilo, men sprakk og gikk opp alt igjen. Nå gjør jeg et nytt forsøk. Tror det blir litt lettere denne gangen ettersom mannen min skal være bortreist i noen måneder. Da får jeg god tid til å få kostholdet inn i hverdagen. Mannen er nemlig glad i å kose seg med god mat, puddinger, kaker osv, og jeg er ikke vanskelig å be :( Ikke at jeg skylder på han altså..

 

Jeg veier i dag 77,3 kg fordelt på mine 156 cm og har som mål å gå ned 15 kg fram til jul. Noen andre som vil være med?

Jeg tenker ha veiedag på onsdager. Jeg har laget meg noen små punkt for hvordan jeg skal klare meg best :

 

- drikke minst 2 liter vann hver dag

- spise vegetarmat minst 2 dager i uken

- spise variert

- bruke alarmen på telefonen for å huske måltidene

- lage klar menyen for hver dag kvelden før

- gå raskt 1 time hver dag

 

Jeg kommer til å ha små delmål med små premier for nådd mål. Når hovedmålet mitt på 22 kg er nådd blir det jentetur til London for å handle ny garderobe :D

Første delmål bli 74 kg. Premie da blir å bruke et gavekort jeg har på en hudpleiesalong.

 

Håper vi kan bli en fin liten gjeng her inne som kan støtte og motivere hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei klumpen. Henge mg på kampen om kiloene me dg, her e dår 20-25 kg så ska av itte et svangerskap og ny prevansjon har kiloane tikka opp så nå må d virkeligt skje någe. Motivasjonen e på topp og eg har innsett itte diverse slanke perioder tidligere me tabeletter. shacker m.m kor kiloane komme rett på igjen at d e livsstilsendring så ska te. Har foreløpig ik gått på kurs men vurdere i løpet av høsten.

 

Har veiedag mandager, starta for 2 uker siden og har gått ner 1,3kg de fyste ugene, veie nå 88,1 og måle e 65-70, fyste delmål e 80 (ein lang vei å gå men dette ska me få te). d va lurt å planlegga shopping tur nå du har nådd d endeliga måle d tror eg pigede eg åg ska - ekstra motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vet jeg kanskje kommer i siste liten siden "i morgen" betyr i dag, hehehe. Men håper likevel jeg får lov til å slenge meg på denne tråden/gruppa. Trenger virkelig noen som støtter å motiverer meg nå :P Målet mitt er å veie mellom 50-55 kg om en god stund, frem til jul ønsker jeg å bli kvitt mellom 10-20 kg. Har allerede gått ned et par kilo og håper på å fortsette.

Gikk på vekten i stad som viste forferdelige 92,4 kg (oppblåst tilstand er midt i menstruasjonen så går ofte opp 1-2kg opp pga det).

 

Og siden vi er et par her inne, kanskje vi burde ha en slags veiedag sammen alle sammen. en dag i uka slik at vi kan se og si hvordan det går med hverandre ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyka her e adle velkomne jo flere jo bedre :)Ka ti veie du dg, sjølv veie eg mg mandager.

 

Mensen e någe herk, alt me har å stri me...kjenne te de ekstra kiloene eg åg i dn perioden. Føle d gir mg ein ekstra motivasjon de ugene for eg må liksom stå litt ekstra på då ;) Vet ik om du føle d likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

Hater å ha mensen, ikke nok med at jeg føler meg oppblåst osv. så må jeg kjempe mot sukkersuget og blir fortere sliten også :/ Jaja, skal ikke klage. For står man ekstra på den uka man har det så får man kanskje en ekstra glede når man ser på vekta neste uke :)

 

Jeg pleier å veie meg hovedsaklig mandager, også veier jeg meg på onsdager og lørdager for å passe på at det går i riktig rettning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Så kjekt at vi kan følge hverandre!! :D

 

Gah! Mans-kiloene kjenner jeg godt til! Lar være å veie meg da rett og slett. Jeg vet det egentlig ikke er riktig, men blir litt demotivert allikevel..

 

I dag gikk det ikke så bra for meg, og nå har det gått opp for meg to ting jeg virkelig må jobbe med:

 

1. Jeg er alt for flink til å finne på unnskyldninger til å spise noe godt eller usunt. Enten så er det noen som kommer på kaffe, eller en bursdag, eller helg, eller eller eller.. Sånn som i dag var jeg jo "nødt" til å spise ferdig smurte sandwicher fordi vi holder på å flytte og da rekker man jo ikke lage sund mat.. :huh:

 

2. Det er litt vanskelig å forklare, men ofte når jeg får lyst på noe så er det noen ganger som jeg nesten får litt black out på en måte. Jeg spiser det uten å tenke for så etterpå å komme på at dette hadde jeg ikke godt av.. Andre som opplever dette? Dette er i alle fall noe jeg virkelig nå jobbe med. I dag når jeg ryddet ut av et skap fant jeg en anton berg sjokolade innerst inne, og den stappet jeg så klart rett i munnen uten å tenke.. :(

 

 

Jaja.. Det kan jo bare bli bedre :D

Jeg er enig i at vi bør ha samme veiedag. Synes også det er det beste :) Jeg hadde mandager før, og kan godt ha det nå og, men da pleier jeg å veie mer enn på onsdagene fordi vi pleier å spise en del kjøtt i helgene + at det blir litt kos på lørdagen (det må jo være lov - bare med begrensninger :).

 

Lykke til med uka jenter! Gleder meg til å følge dere mot jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg kjenner virkelig til de to problemene du beskriver. Jeg er også superflink til å finne på ulike unnskyldninger på ulike steder, og det med "black outen" har jeg selv opplevd.

 

Men føler meg skikkelig flink i dag, for når jeg sto og siklet over varene på jobben (deltid ut august på bakeriet) tok jeg meg selv i nakkeskinnet og ledet meg bort til kjøleskapet der jeg hadde satt fra meg en vannflaske, og begynte å drikke vann i stede! *litt stolt* Har faktisk drukket overraskende mye vann i dag, rundt 1,5L og jeg pleier bare å drikke 2-3 glass om dagen! Fortsetter dette så skal det nok bli bra tror jeg. :lol:

 

Ellers i dag har jeg slitt litt med selvfølelse og, nei vet ikke hva jeg skal kalle det :unsure: , usunne(?) tanker rundt mat og kropp osv. Menmen livet går sin gang og bare jeg er klar for en fight til en hver tid så er det ingenting som skal ødelegge, eller hva sier dere?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ei jente på 28 år med to barn på 4 og 2 år. Etter begge svangerskapene har jeg klart å legge på meg 35 kilo, og 25 av de har jeg fortsatt ikke fått av! Så i dag veier jeg 79kg er 1.60 høy, så masse kilo fordelt på en lav kropp.

 

Så jeg vil gjerne bli med på å nå 15 kilo til jul og skal ha veiedager på onsdager:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet e hardt og kampen mot kilo e ennå vanskeligere, kjenne mg igjen i d du beskrive 'klumpen'

Har åg hatt någen så kalte "black out", å grøss for ein vemmelige følelse eg får i kroppen ittepå,men dette tror eg e någe så komme å går og så e vanskeligast i starten før me finne ud ting me kan bytta ut fristelsane med.

 

Ser ka du meine me at ein kanskje veie litt marr itte helgås kos, men for mg bler d ein motivator og dermedlettere å stå i mot alle fristelsane i helgå nå eg vet at d snart e veiedag ;) eller ka seie dåk, ti vil dåk evt kan me legga ut forskjellige dager åg om så va ;)

 

Føyka, d står dår respekt av så flinke du e, å dn fristelsen d må ver å stå i bakeriet heile dagen me alle fristelsane,stolte av dg :) Nei ingenting ska ødelegga for oss, dette ska me få te :D

 

Velkommen te dg åg Julia84 jo flere jo bedre :)

 

Denne ugå har starta dårligt, ingen trimpoeng oppnådd ennå, me ien mann så e offshore, syke onge og bare regen har me holdt oss inne (DÅRLIGE UNSKYLDNING) . FULL SJERPINGS, må ud å gå tur og handla itte middag...bler både litt styrke og gåing då.E ik så flike me styrken bler mest te at eg bare går turer, må kanskje skjerpa mg. Kossen e d me trening hos dåK?

tips te styrketrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Julia84! Kjempekoselig at vi blir flere :D

 

Truho: Det var akkurat sånn jeg tenkte når jeg hadde mandager som veiedag, men uansett hvor mye jeg fokuserte veide jeg uansett mer på mandager. Men det gjør ikke noe. Uansett vises jo nedgangen fra uke til uke, og det er jo det viktigste.. :D Så da sier vi mandager da! :)

 

Føyka: Bøyer meg i støvet! Hadde ALDRI klart å jobbe i et bakeri mens jeg skulle slanke meg.. All ære til deg for at du klarer å motstå!

 

 

Dagen i dag har vært super! Jeg er stolt over å ha klart meg så bra :D Håper jeg klarer meg like bra fremover!

 

Jeg har et par tips å komme med som i alle fall gjør det enklere for meg:

 

- Når jeg var å handlet i går var jeg innom en sushirestaurant å kjøpe 50 sånne små bokser de har soyasaus på. Betalte 25 kr for disse.. Når jeg kom hjem målte jeg opp porsjoner på 20 gram av alt pålegget jeg hadde kjøpt og hadde i de små boksene. Herlig å ha det ferdig målt når en har dårlig tid.. ;)

 

- Jeg sliter litt med å huske å drikke 2 liter om dagen. Derfor fyller jeg opp 4 halvliters flasker (jeg har noen fancye fra Tupperware :P ) som blir stående på kjøkkenbenken hele dagen. Så blir jeg minnet på å drikke hver gang jeg ser dem..

 

Håper dere alle har en fin (sund) kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D va lurt på porsjonera d opp då klumpen :) Mye ti spart :)

 

Endeligt kom me oss ud på tur, 1,4 trimpoeng wee og d va herligt sjølv i regenet :)I mårå bler d husvasking d bør ver minst 1 trimpoeng hehe :P

 

Et lite tips te mellommåltid eller kvelds - nesten ingen kcal:

- 1 lompe

-10-20g philadelfia light naturell

-20g kokt skinke

-salat, agurk, paprik (og ellers d du måtte ønske av grønt)

 

rull sammen og spis, min nye favoritt så godt og så lide kcal alt itte kor mye du tar av philadelfia osten.

 

I mårå ska eg prøva mg på ost og skinke muffinsene te grete roede, komme me ein vurdering i mårå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Kveld!

 

Kvelden min har faktisk vært ganske så sunn, har heller ikke kjøpt eller spist noen ting på jobben!

 

Truho: Jeg driver med litt styrketrening, pleier å prøve å få utført 2-3 styrkeøkter på 30 min i uka. Jeg pleier å sette sammen styrkeprogrammene selv og pleier å utføre det hjemme med enkelt utstyr :)

 

Jeg har også et par tips jeg vil dele med dere :P

 

- Får å prøve å drikke mellom 1-2 liter vann om dagen, så kjøp deg en flaske som du synes er morsom/søt/nydelig osv. Jeg liker i hvert fall å drikke av noe mer attraktivt enn en kjedelig flaske ;)

 

- Drikk 1-2 glass vann hver et måltid, da passer du på å ikke spise alt for mye under måltidet OG du får i deg mer vann.

 

- Hvis du begynner å bli sugen på noe godt så si til deg først 20 ganger at det du vil ha (f.eks sjokolade) ikke er verdt. Er du fortsatt sugen på det etter å ha gjentatt det til deg selv, så tell sakte til 100 og drikk 1-3 glass vann. Jeg pleier i hvert fall å ha funnet ut at det ikke er verdt etter alt dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd og tips her! Er veldig spent på skinke/ ost muffinsene og gleder meg til en oppdatering på hvordan de var.

Jeg har klart å holde meg sunn hele i går og i dag. Så er super fornøyd, var på tur i går og skal i dag og. Så hvis det fortsetter slik gleder jeg meg til å veie meg neste uke!

 

Har meldt meg på GR-kurs, er det noen av dere som har vært på det? Og fungerte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :D Jeg har også holdt meg ganske så sunn de siste dagene, eneste synderen er pepsi maxen. Men nå har jeg ikke noe mer, verken brus, kaker eller godteri hjemme her og slik skal jeg fortsette! :D

 

Jeg har selv ikke gått på noen kurs, men tenkte jeg skulle gjøre det. Men det har blitt med tanken og jeg kommer nok til å tenke på det en god stund til, i og med at det koster over 2000 kroner. Jeg drar for å studere i Bournemouth England om 2 mnd, og det koster litt det også. Så det blir nok ikke før etter det i så fall :)

 

De skinke og ost muffinsene som det er oppskrift på her på GR, er utrolig gode. Og et par sånne passer til lunsj, mellommåltid og kvelds. Høres veldig lite ut med 1-2 muffins til lunsj, men de er faktisk utrolig mettende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå :) Håper det går bra at jeg hiver meg på jeg også? Er 31 år og mor til fire jenter. 10,9,7 og 1,5 år Har vært medlem i noen mnd og lært mye om mat, så nå fører jeg ikke inn alt jeg spiser lenger eller treningen,men har fast veiieng på mandag :) Jeg registrert tidligere alt jeg spiste,men syns det ble veldig vanskelig med all veiingen av maten i forhold til barna og venner av barna-hvorfor gjør du slik og sånn? spørsmål hele tiden. Så nå har jeg fokusert på sund mat i mindre posjoner og flere ganger daglig. Hadde et lite opphold i ferien til min mann. Da var det mye god mat sent på kvelden etter at barna var lagt seg. Men sist mandag starte mitt nye liv :) Masse trening og sund mat :) Å jeg vet jeg kan dette, gikk ned til 58 kg i 2005 da vi skulle gifte oss. Dessverre kom kg snikende tilbake da jeg begynte å jobbe nattevakt. Flink til å kose meg alene på nattevaktene med brus, potetgull og sjokolade :( Nå har jeg byttet jobb.

På det tyngste var jeg nok nærmer 100 kg enn 90,men nå er jeg kommet ned til 85, å gleder meg til forsettelsen :) Målet er 60kg. Delmål 75kg :)

Lykke til alle sammen. Dette går så bra atte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld :)

 

Dagens bakst blei ein sukse, namnam, så nå ska eg kosa mg i helgå på jobb :) Brukte roede oppskrift veldigt greit nå du ska legga inn ka du har spist her inne ;)

 

http://www.greteroede.no/1681404.o2.html (oppskrift på ost og skinke muffins)

 

Udenom dagens bakst har dagen bestått av helgevask og innhenting av litt trimpoeng - flere dager så denne ja takk...mn litt lide kcal inntatt så kan ble litt flinkere dr ;)

 

Føyka, mn pepsi max e ik dn store synden i seg sjølv e jo ik kcal i d jo, så d e dn brusen du kan kosa dg me uden å drikka opp adle dagens kalorier (itte så eg har forstått)

 

Maria4, sleng dg me du, jo flere jo bedre, VELKOMMEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg henge med dere?

 

Jeg er 28 år og har to gutter på 2,5 år og 6 uker. Ammer småen, så jeg har gått ned noen kilo etter fødsel uten å gjøre nevneverdig.. Skal forsøke meg uten registrering så lenge det går, for jeg vil ikke aktivt slanke meg mens jeg fullammer, bare få "hjelp" fra ammingen.. Sist gang jeg ammet spiste jeg så mye sjokolade og drakk eplejuice i bøtter og spann, så jeg gikk heller opp enn ned i løpet av perioden..

 

Jeg er 171 cm og veier 92,5 kg per dags dato. Var 96 kg før jeg ble gravid med minsten.

 

Min plan foreløbig er å drikke mye vann (merker at vekta står stille om jeg ikke drikker), spise jevnlige, passelig store måltider og ikke fråtse på kveldene.. Er ekstremt fysen om kveldene for tiden, og kjenner at jeg får lyst å stappe i meg snop. Har vært flink gjennom hele svangerskapet med porsjonsstørrelse og godterispising, så nå skal jeg vedlikeholde de vanene. Det trenger jeg hjelp til! Livsstilsendring tar tid..

Det hører med til historien at jeg har gått ned nesten ti kilo to ganger tidligere.. Første gang i 2006 fra 95 - 86 kg og andre gang i 2009 fra 92 - 83 kg.

 

Sommeren 2013 skal jeg og samboern gifte oss, så nå skal kostholdet forbli slik!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter!

 

Enda en dag har gått strålende! Sier som deg Julia at dersom det fortsetter slik blir det moro med veiedag snart :D Jeg har også anskaffet meg et par trimpoeng i dag. Jeg har båret og skubbet på bokser og møbler i timesvis, så det bør kvalifisere til i alle fall 1,5 poeng.. :P

 

Mens jeg drev på i dag fant jeg to ting som jeg ved siden av målet om 15kg har som mål å komme inn i før jul: Yndlingsbuksa mi og GIFTERINGEN min! Den (eller de faktisk!) har jeg ikke kunnet bruke siden jeg var gravid med første, så det blir ekstra bonus.

 

Maria4: Velkommen så mye til oss! Vi synes det er superkjekt med flere :)

 

Julia84: Jeg har gått på Grete Roede kurs to ganger og var kjempefornøyd! Den første gangen mener jeg å huske jeg gikk ned 6 kg på 8 uker. Den andre gangen gikk jeg fort ned 2 kg for så å gå opp 3kg og var ekstremt sulten plutselig. Så begynte jeg å spy og forstod grunnen ;)

Jeg har også tenkt til å gå på kurs i høst. Gleder meg!! Det er absolutt vært de kr det koster..

 

Jaja jenter, da tar jeg kvelden!

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld/natt jenter!

 

Dagen min har gått kjempe bra, utenom at jeg skeiet ut med en vaffel på jobben. Men har planer om å gjøre alt godt igjen i morgen (senere idag?). For jeg har nemlig fri helt til mandag, så nå begynner treningen å komme seg i gang igjen skal vi nok få håpe å se. :lol:

 

Planene mine er å vaske hele huset (to etasjer), litt styrke på hele kroppen og gå tur eller spinning på slutten. Og som dere andre så tror jeg faktisk at den neste veiingen kan gå ganske så bra, har verken planer om eller lyst til å kjøpe inn noe spesielt usunt til helgen heller. Så STÅ PÅ alle sammen, dette skal vi klare, uansett hva! B):D Og husk! Drikk MASSE vann selvom du ikke er tørst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen MammaMei! Det er klart du kan henge med oss :D

 

Hvordan har helgen gått for dere jenter?

Her har det gått så som så.. Jeg har hatt noen sprekker, men i går fikk jeg et sted mellom 5-7 trimpoeng, så jeg føler det kompanserer litt for sprekkene.. :rolleyes: Hadde nemlig utvask av leiligheten vi flyttet ut av i går, og hun som skulle hjelpe meg meldte avbud, så da fikk jeg plutselig veldig dårlig tid og vasket i svært raskt tempo non stop i 5,5 time! Var annpusten og rød i fjeset hele tiden, så føler det var god trening.. Og i dag er jeg skikkelig støl :P:D

 

Middagen i dag var utrolig god og sund, og veldig enkel og rask og lage, så jeg deler:

 

1 hel kylling delt opp i biter. Jeg bruker dele låret i to så jeg får overlår og klubbe om dere skjønner. Så tar jeg av vingene, og tilslutt brystene som jeg deler i to.

ca 500 g amaldinepoteter, vasket

1 squash i store skiver

1 paprika i store biter

1 boks cherrytomater

1/2 pose charlottløk, skrellt men hele

 

Jeg har alt i en langpanne, har over litt olje, salt og pepper og blander godt sammen med hendene.Brer det så utover og passer på at kyllingen ligger på toppen med skinnsiden opp (jeg bruker liten langpanne). Inn midt i forvarmet ovn 225 grader til potetene og er ferdige. Da er som oftest også kyllingen også ferdig. Det kommer masse god kraft i bunn som vi bruker som saus.

 

Liker også denne retten siden det er lett å måle opp riktig mengde.

 

Håper dere har hatt en fin helg! Blir spennende med første veiing i morgen!! ;) Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!!

 

Så gøy:) begynner i morgen da.. Akkurat meldt meg på.

 

Med mine 1.60 og 80.2 kilo har jeg langt å gå.. Hadde håpet på å kunne klare å nå 60 kilo til slutt, men det er langt frem.

Har vært hjertesyk i 3 år, fått nytt hjerte !!, og må gå på masse medisiner som ikke er snill med kroppen min.. Men jeg tar opp kampen og VIL klare dette <3

Kjempe gøy å se at vi er mange i samme "bås" , sammen kan vi oppmuntre og støtte hverandre, dette ser jeg frem til :)

 

Ellers har jeg to herlige barn på 7 og 10 år og en skjønn mann <3

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått veldig bra matmessig, men kanskje spist for lite jevnlig.. Travelt å amme annenhver time og skulle få spise og drikke nok vann..

 

Har ikke fått trimmet noe særlig, da poden ikke er spesielt interessert i at vogna triller mens han ligger oppi.

 

Føler at jeg er sulten hele tiden, og to timer etter måltid er jeg skrubbsulten! Prøver å spise knekkebrød så det ikke skal bli så mye brød. Fyller ikke magen så mye. Veldig spent på om jeg skal få se 0,5 kg ned på tirsdag! :D Kan nesten ikke vente på å få se 91-tallet, for det har jeg ikke sett siden 2009!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen alle sammen!

 

Vi har omsider kommet til mandag, og mandag er i hvert fall min veiedag :P Jeg hater å gå opp på vekta og det gjør det ikke akkurat noe bedre når man vet man kunne unngått så mange kalori feller som du har gått i :mellow: Jaja, opp gikk jeg og ville nesten ikke åpne øynene, men det var jo ingenting å frykte :lol:

 

Jeg ble med i dette forumet tirsdag (tror jeg) og da veide jeg meg inn som 92,5 kg, i dag en uke senere viser vekta 91,5 og jeg er kjempefornøyd. En kilo vekk er en kilo nærmere målet på 50-55 kg.

 

Selv har jeg satt meg et stort mål på 1,5 kg innen neste uke, så det blir nok en tøff uke. Men alle klarer det de setter seg som mål bare man jobber for det og gjør seg fortjent til det :) Jeg har litt bedre tid denne uka, så skal se om jeg får til 2 timer trening hver dag :3

 

Krysser fingrene for at det går bra med dere jenter :D Og har du et dårlig tall så bare husk at alt kan endre seg innen neste uke og at det ikke er slutten selvom det blir en dårlig start ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Føyka! Gratulerer!! :D

 

Fikk selv en veldig positiv opplevelse når jeg gikk på vekta i dag (noe jeg sjeldent pleier å få :P ). I dag viste den nemlig 75,2kg - 2,1kg ned fra forrige uke!! Happy happy happt!! :D :D :D :D

Dette motiverer virkelig til å fortsette å gjøre det enda bedre..

Har ikke giddet måle midjen ennå. Det gjør jeg ikke så ofte. Har et mål å gå ut ifra, så tenker jeg måler igjen om noen uker for å få bedre resultat ;)

 

Velkommen til deg Damen77! Føler vi er litt like sånn vektmessig :)

 

Håper dere andre har hatt en god uke også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...