Gå til innhold

Veien mot drømmevekta


Anbefalte innlegg

Kjempebra dere :D Nå går det nedover!

 

Min vekt viste litt forskjellig idag, men teller det første som var 84 blank. Selv om jeg senere på dagen fikk 83,7.. Uansett så er det nedgang! Woho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Hvordan går det med dere?

Jeg har travle dager og har ikke fått et eneste trimpoeng ukens første to dager, det synes jeg er litt pes men skal ta det igjen i dag. Håper jeg skal klare å svømme litt i ettermiddag og det gir stor uttelling på trimpoengene.

 

I dag har jeg ikke drukket Cola Zero. Pleier å starte dagen med et glass og kjenner jeg savner den alerede. Tror det blir en hard kamp å slutte, men jeg skal klare det! Når apoteket åpner skal jeg løpe ned å kjøpe meg hodepinetabelletter med kofein, det pleier å hjelpe de første dagene. Jeg har nemlig sluttet før også, og det er hardt til å begynne med og når jeg føler det går greit og er ovenpå kjøper jeg gjerne en flaske til lørdagskosen og så er det på`n igjen.. :angry:

 

Jeg har ennå ikke benyttet et eneste frimerke og det er jeg riktig så stolt av :rolleyes: . Vanligvis fyller jeg opp frimerkene og vel så det, men nå har jeg så mye fokus og motivasjon at det er ikke noe tema i mitt hode å få i meg noe søtt eller snacks. Er redd for å gi etter, redd jeg skal falle tilbake til søtbehov heletiden.

Målet er å klare meg uten frimerker til 16.9, da skal jeg i barndåp og tenker premien min blir et stykke kake.. Klarer jeg meg med et stykke kake vil det i så fall være helt unikt og fantastisk fra meg. Jeg pleier å smake på alle kakene og så spise litt eksrta av dem jeg likte best..er det rart jeg har alt for mange kilo å dra på.. :o

 

Alt i alt går det altså veldig bra så langt. Hvordan er det med dere? Noen som har det som meg eller sliter dere?

Håper jeg klarer å flyte lengst mulig på denne gode bølgen, og håper jeg kan motivere hvis noen sliter. Når det blir tyngre for meg må dere hjelpe meg å minne meg på hvor godt det er når planen følges og man merker fremgang/nedgang :rolleyes:

 

Husk at med god planlegging er halv jobben gjort, da er de gode valgene lettere å ta :P

Stå på damer, og ha en riktig så fin onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens...

 

Joiner her jeg...

Må bare si at dere er superflinke...

 

Jeg har en drøm om å veie mellom 55-60 kg,nå veier jeg 93;(

Etter 4 svangerskap så har det kommet mange kg på,men ikke like mange har blitt borte=(

 

Synes det er så vankelig å finne på hva man skal spise,føler jeg er litt matlei egentlig...

Veldig glad i godis,særlig de ukene samboer jobber eftan som da er annenhver uke...

 

Jeg MÅ bli flinkerer til å lea meg,men har aldri overskudd til det..Men det er vel bare det å komme igang så kommer kankje energien etterhvert....

 

Hvordan legger dere opp maten igjennom en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Sizzy84! :)

 

Et tips til mat:

 

Eg kjøper inn ferdigstekte kyllinger, rensker dei og legger kjøttet i små poser. Fryser dei. Skjærer opp salat, agurk, søt paprika og rødløk og har i små poser. Ned i grønsakskuffa i kjøleskapet med dei. Koker opp fullkornpasta og fryser det.

Har alltid liggende i kjøleskap: ferdigkutta salatblanding, 1 pose med kyllingkjøtt og 1 pose med fullkornpasta. Da har eg nok til 1-2 salater (spiser iallfall 1 slik salat om dagen). Bland i litt fetaost, og du har en herlig salat! Eg likte ikkje feta før, men så smakte eg det såvidt på en grillfest, og no klarer eg ikkje en salat uten. For grøn salat uten noke smak i smaker gørrkjedlig! Mmmm.. fikk lyst på en sånn no, men har spist god lørdagskvelds i dag, så det eg har ventande på meg i kjøleskapet får vente til i morgen! Du får i deg grønnsaker, proteiner fra kyllingen, fiber fra fullkornpastaen og litt fett fra fetaen og oljen.

 

Sjokolade-dama: Her hos meg går det superfint! Koser meg litt for masse i helgene, men trener dog masse! :) 5 ganger andre veka på rad på treningsenteret og trent styrke, gått tur kver eneste dag, og volleyballtrening en kveld. Lika da!! Begynt å bli hekta på styrketrening iallfall og eg digger det!! Full av motivasjon!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag

 

Vekta viste at jeg har gått ned 1,3 kg denne uken. Skulle gjerne hatt mer utslag, men vet at dette er en fin nedgang :rolleyes:

 

Forrige uke hadde jeg 11 trimpoeng og brukte 5 kosemerker.

 

Kjenner det går litt tyngre nå. Kroppen merker hungersnøden og har helt tydelig satt igang noen tiltak. Er mer sulten, sliten og periodevis mye vondt i hodet. Slik pleier det å være når jeg slanker meg, og jeg vet jeg må holde ut til jeg kommer over kneika. Heldigvis har jeg foreløpig mye motivasjon og klarer helt og fullt og stå imot lysten til å overspise og å mumse kosemerker.

 

Nå er det bare 25 kg :blink: igjenn til hovedmålet mitt, men ennå 2 igjen til første delmål :P

 

Lykke til videre med med nedgangen damer, go mandag.

 

NB! gleder meg til høre hvordan det har gått med dere andre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går når eg vegde meg var eg 85,1 kg!! Men når eg har snikvegd meg tidligere i veka har eg vert helt nede på 84, 3! Og i dag tidlig når eg måtte teste igjen, siden det var så høgt på min vegedag i går, var vekta 84,2! Så var noke som gjorde meg tung i går.. enten 3 dager i strekk med styrketrening eller litt ekstra helgemat, eller begge deler :P

 

Men altså vekta mi i går: 85,1 kg, så null gram ned, men bittelitt opp.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går når eg vegde meg var eg 85,1 kg!! Men når eg har snikvegd meg tidligere i veka har eg vert helt nede på 84, 3! Og i dag tidlig når eg måtte teste igjen, siden det var så høgt på min vegedag i går, var vekta 84,2! Så var noke som gjorde meg tung i går.. enten 3 dager i strekk med styrketrening eller litt ekstra helgemat, eller begge deler :P

 

Men altså vekta mi i går: 85,1 kg, så null gram ned, men bittelitt opp.... :huh:

 

 

Så bra at du går ned,men så kjedelig når man ikke får det fram på veiedagen. Tre dagerbpå rad med styrketrening er jo supert;-). Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei igjen damer. Jeg beklager at jeg sluttet så brått sist men det var resultatet av en kjempesprekk, å jeg klarte liksom ikke innhente meg igjen, å var for flau til å skrive noe. Jeg har lært meg en ting, å det er å ikke ha noe annet i hus enn det jeg har planlagt å spise. Jeg har nå veiedag på onsdagene, å i går så viste vekta 77,7 kg noe som er en nedgang på 6.3 kg siden nyttår.Denne gangen har jeg ikke tenkt å gi opp før jeg når drømmevekta. Jeg skal til junaiten i juni så det kommer til å bli full fokus frem til da. Jeg håper at noen av dere som var med i fjor henger med fremdeles, men nye er også velkomne til å bli med. :D/> Det er jo en deilig følelse når klærene begynner å bli romslige, å i dag har jeg på meg en topp på jobb som jeg ikke hadde sjans til å få på meg før jul. :rolleyes:/>

 

Hilsen 2Fat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer. Jeg beklager at jeg sluttet så brått sist men det var resultatet av en kjempesprekk, å jeg klarte liksom ikke innhente meg igjen, å var for flau til å skrive noe. Jeg har lært meg en ting, å det er å ikke ha noe annet i hus enn det jeg har planlagt å spise. Jeg har nå veiedag på onsdagene, å i går så viste vekta 77,7 kg noe som er en nedgang på 6.3 kg siden nyttår.Denne gangen har jeg ikke tenkt å gi opp før jeg når drømmevekta. Jeg skal til junaiten i juni så det kommer til å bli full fokus frem til da. Jeg håper at noen av dere som var med i fjor henger med fremdeles, men nye er også velkomne til å bli med. :D/>/> Det er jo en deilig følelse når klærene begynner å bli romslige, å i dag har jeg på meg en topp på jobb som jeg ikke hadde sjans til å få på meg før jul. :rolleyes:/>/>

 

Hilsen 2Fat

 

Nesten som å lese noe jeg kunne skrevet selv. Har vært borte i en lang periode pga vekta bare gikk oppover etter at jeg slutta og røyke i april i fjor. Nå har jeg også klart å komme igang igjen etter nyttår. Har som du ser gått ned 6.1 kg og har endelig begynt å kjenne at klærne passer igjen. Bukser som ikke passet for noen uker siden kan nå kneppes og brukes uten at det er ubehagelig. Jeg skal ned noen kilo mer enn deg, men har som mål å nå trivelsvekta denne gangen. Ikke bare nesten slik jeg har gjort tidligere. Det skal bli gøy å følge deg og motivere deg dersom du trenger det. Vet at jeg setter pris på en liten kommentar når ting butter litt i mot, og litt skryt når det går bra er også bra og få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. :D/>

Kjekt med en tilbakemelding, og jeg må jo si at du er flink Metchen. 6,1 kg er kjempebra det, og du er jo også flink til å trimme.

Jeg har snikveiet meg i dag å vekta ser ikke ut til å rikke seg. :angry:/> Jeg kommer meg ikke ned fra det der 77 tallet, så nå skal jeg endre taktikk. Jeg får noen mailer fra Jillian Michaels (fra slankekrigen) og der sto det at hvis jeg spiser 1500 kcal pr dag og i tillegg trimmer cardio trening to timer hver dag så går jeg ned ca 2,2 kg i uka. dette høres jo fantastisk ut, så dette skal jeg prøve. Har hund så det blir 1,5 time tur med den. Har ei løype med masse bakker så jeg har målt kaloriforbruket til 700 på den turen, i tilleg skal jeg sykle en halv time i stua på trimsykkel. :rolleyes:/> Jeg har også begynt å trene situps, planken og diverse øvelser med vekter så nå skal jeg ned i vekt. Cardio treningen skulle være 1000 kcal pr dag, så det gjelder å ta i litt. Hva tror dere andre om dette opplegget?

Håper det har gått bra med deg i helga Metchen. :)/> Jeg var i bursdagsfeiring i går så det ble noen kakestykker som jeg ikke skulle spist, men var flink med maten sånn ellers.

 

Ha en fin dag.

 

Hilsen 2fat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Det gikk kjempebra i går. :D/> Jeg gikk 1,5 time tur i terreng med masse bakker. Når jeg kom hjem så trenet jeg med vekter å diverse,og det hele ble avsluttet med 45 min på sykkelen (i stua) så det ble forbrent en god del kalorier. Jeg skal prøve å gjøre cardio treningen hver dag i to uker for å få gang på vektnedgangen. Kcaloriene i går ble 1490, så jeg er fornøyd med det. Jeg har veiedag i morgen så jeg håper disse to dagene skal ha innvirkning på vekta.På torsdag blir det hotell lunsj på jobb så jeg ser med frykt på denne dagen. Jeg eier ikke viljestyrke når det gjelder sånne ting. Det ble også opplyst om at det var is og popcorn tilgjengelig hele dagen. :o/> Jeg må prøve å psyke meg opp til denne dagen. Noen som har noen råd?

 

Ha en fin dag.

 

2Fat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig dag.

Hadde veiedag i dag men vekta har ikke rikket seg. :angry:/> Har nå stått på 77 tallet i tre uker å begynner å bli ganske lei av det. Jeg trodde all trimminga de to siste dagene skulle ha noe innvirkning men nei. Det eneste som har krympet er puppene, da jeg nå er på det innerste hakket på bhen. :(/> Vanligvis så hadde jeg gitt opp nå å kastet meg ut i en matorgie, men nei ikke denne gangen jeg er bare mer oppsatt på å gjøre det enda bedre denne uka. Jeg skal fortsette med all trimminga å være god med maten. Håper det går bedre for dere andre damer der ute.

 

2Fat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig dag.

Hadde veiedag i dag men vekta har ikke rikket seg. :angry:/>/> Har nå stått på 77 tallet i tre uker å begynner å bli ganske lei av det. Jeg trodde all trimminga de to siste dagene skulle ha noe innvirkning men nei. Det eneste som har krympet er puppene, da jeg nå er på det innerste hakket på bhen. :(/>/> Vanligvis så hadde jeg gitt opp nå å kastet meg ut i en matorgie, men nei ikke denne gangen jeg er bare mer oppsatt på å gjøre det enda bedre denne uka. Jeg skal fortsette med all trimminga å være god med maten. Håper det går bedre for dere andre damer der ute.

 

2Fat

Hvis du trener så mye som det høres ut som kan det hende at du faktisk spiser litt lite. For noen uker siden begynte jeg å trene en del mer enn jeg hadde gjort, men vekta gikk bare ned 400 og 200 i to uker. Fortsatte å trene, men justerte opp menyen med 100 kcal fra 1400 til 1500 av og til spiser jeg helt opp i 1600, som er det jeg blir anbefalt ut fra beregningen. De neste ukene gikk jeg ned 900 gram, 1 kg og 1 kg. Vet ikke helt sikkert om det henger sammen, men det er ifølge de som kan det slik at kroppen kan gå i sparebluss dersom du ligger på for lavt inntak i forhold til det du skal i henhold til aktivitetsnivå. Forstår det ikke helt, men har i allefall hatt gode resultater de 3 siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei igjen :D/>

For dere som tror jeg har gitt opp så har jeg ikke det. Vekta viste i dag 75,3 kg så det går endelig nedover igjen. Veiedag er i morgen så jeg håper på litt mer vektnedgang til da. Jeg har fått ny giv nå å skal holde fokus frem til jeg skal på ferie 5 juni. Men jeg har ikke tenkt å skeie ut noe særlig på ferie heller selv om det er til hamburgernes land USA jeg skal. Målet til avreise er 68 kg å det skal jeg gjøre alt for å klare. Jeg har lest en blogg til en svensk dame som alle bør lese den har virkelig gitt meg motet tilbake. Hun har gått ned 75 kg og det er jammen ikke lang tid hun har brukt. Bloggen heter goingsmaller.blogg.se all honnør til henne. :D/>

Ønsker alle en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :D/>/>/>

For dere som tror jeg har gitt opp så har jeg ikke det. Vekta viste i dag 75,6 kg så det går endelig nedover igjen. Veiedag er i morgen så jeg håper på litt mer vektnedgang til da. Jeg har fått ny giv nå å skal holde fokus frem til jeg skal på ferie 5 juni. Men jeg har ikke tenkt å skeie ut noe særlig på ferie heller selv om det er til hamburgernes land USA jeg skal. Målet til avreise er 68 kg å det skal jeg gjøre alt for å klare. Jeg har lest en blogg til en svensk dame som alle bør lese den har virkelig gitt meg motet tilbake. Hun har gått ned 75 kg og det er jammen ikke lang tid hun har brukt. Bloggen heter goingsmaller.blogg.se all honnør til henne. :D/>/>/>

Ønsker alle en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og vekta stod på 75,1 :D/>/> det er faktisk ned 2,2 kg siden onsdag. :D/>/> så nå er det bare å stå på. Har gått tur 1,5 time hver dag med unntak av i går å det er nok en av grunnene til et godt resultat.Jeg har også gått over til å spise knekkebrød (6 stk pr. dag) istedetfor brød. jeg spiser også en skyr til mellommåltid og middag. Dette ser ut til å fungere bedre for meg.

Håper det har gått bra i helga for dere andre også.

:D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei damer. :D/>

Jeg har veiedag på mandager å i dag viste vekta ned 1,6 men dette er for to uker. Jeg føler meg supermotivert og hvertfall siden turen min til USA nærmer seg med stormskritt. Jeg skal være under 70 og aller helst på 68 kg til 5 juni. :rolleyes:/>

Det er en fantastisk følelse når buksene begynner å bli for store å i går så passet tre bukser i størrelse 30. :D/> Jeg har aldri brukt disse buksene før da jeg kjøpte dem når jeg var tynnere og hadde planer om å gå ned i vekt, men jeg gikk opp i vekt istedetfor så jeg har aldri kunnet bruke dem. De er fortsatt litt stramme, men om ett par uker da skal jeg trippe rundt i dem. :D/> Tror nesten jeg må bestille en ferietur til litt lenger frem i tid så jeg holder motivasjonen oppe. :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Så bra med 1.6 kg - nydelig følelse å gå på vekta da.

Bukse str 30! Du har en helt ny garderobe som venter? For en tilfredsstillende følelse. Ferietur er en god motivasjon - selv skal jeg på kjærestetur i begynnelsen av september - vi skal på en aktiv ferie - oppleve vakker natur - da er jeg mye nærmere målet mitt.

Gled deg til USA-turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med 1.6 kg - nydelig følelse å gå på vekta da.

Bukse str 30! Du har en helt ny garderobe som venter? For en tilfredsstillende følelse. Ferietur er en god motivasjon - selv skal jeg på kjærestetur i begynnelsen av september - vi skal på en aktiv ferie - oppleve vakker natur - da er jeg mye nærmere målet mitt.

Gled deg til USA-turen!

 

Hei så kjekt med respons på tråden. :D/>/> Ja jeg har masse klær som er i mindre størrelser. Som de fleste andre her inne så har vekta variert en del. For fire år siden veide jeg 70, men etter ett vanskelig samboerskap gikk vekta opp til 90 kg (2 år siden). Nå er jeg lykkelig singel og har tenkt å holde det slik. :D/>/> Jeg har også bestemt meg for å gå på ett hold vekten kurs etter at jeg er ferdig slanket da jeg tror det kan gi meg motivasjon til å holde vekten. Jeg så ett program på NRK2 tror jeg det var Ein nasjon av overvektige (ligger på nett TV) der sa de at hvis du en gang har slanket deg så vil du i ettertid måtte spise 20% mindre enn vanlig for å holde vekten. Dette var ikke bare i to år eller noe etterpå men til evig og alltid. :unsure:/>/> Så det var grunnen til at nesten ingen klarer holde vekta, men noen klarer det jo så jeg gir ikke opp. :D/>/>

Aktiv ferie det høres jo helt supert ut Gullmedaljekandidaten, da kan du jo også unne deg litt god mat på turen. :P/>/>

Jeg har planer om å ta meg minst en time i trimrommet hver dag når jeg er på tur, så jeg også kan unne meg litt ekstra. Skal reise alene så det blir nok ikke til at jeg gaffler i meg noen store middager. Det blir jo også mye trim av å gå på shopping hele dagene. hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei igjen.

 

Jeg datt visst ut en stund men nå er jeg tilbake igjen. Det er visst slik det fungerer her inne ned noen kg for så å legge på seg igjen. Vekta viste for ei uke siden 85,8, så nå har jeg gått ned 1,6 kg på ei uke. Ikke helt fornøyd men føler at jeg er i gang igjen. Skal på en ferietur i slutten av september så det blir ett strengt regime frem til da. Skal prøve å komme ned til normal bmi til jul er planen,så det er lite rom for utskeielser.Jeg begynner ferie i dag,tre uker så jeg skal prøve å trimme å spise sunt disse ukene. Det er jo kjipt når jeg i juni i fjor veide under 72 kg. Alle de fine klærene jeg kjøpte i USA i fjor har blitt for små, så jeg har noe å jobbe mot. Jeg tror det er lurt å begynne nå og ikke legge på seg masse nå i sommer slik mange dessverre gjør.

 

Ha en fin dag i det flotte været :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det veiedag og vekta viste minus 0,9. Er vel ikke helt fornøyd da jeg hadde håpet på mer, men det er bare å stå på. Det er virkelig tungt å komme seg ut på tur i denne varmen men det er bare å ha med nok drikke å komme seg ut. Venninnene mine skal på gladmaten i Stavanger i dag men det skal ikke jeg. Jeg vet at en dag med masse mat og drikke vil være som å rykke tilbake til start, og jeg er dessverre ikke en person som klarer å begrense meg i slike settinger. Det mine slanke venninner ikke forstår er at skal man ha nedgang så kan man ikke skeie ut hele tiden selv om man har vært flink hele uka. Hvis jeg gjør det og vekta går opp, så mister jeg helt motivasjonen, så her gjelder det å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Hei igjen.

 

På tide å børste støv av denne tråden. Jeg må jo bare innrømme at ting har gått rett i dass. I dag så veide jeg meg for første gang på lenge, og vekta viste 88,8 kg. Det er til å grine av, men jeg har tatt ett skritt i riktig retning og meldt meg på kurs (maxi)som begynner 11 mars. Da klarer jeg to kurs før sommeren. Jeg trodde jo tidligere at jeg skulle klare det på egenhånd, å det burde jeg jo for ingen vet bedre enn meg hva jeg kan spise for å gå ned i vekt. Jeg så ett interessant program om slanking på Schrødinger katt, å det var jo ganske deprimerende hvis vi etter en slankekur må ligge 500 kcal under normalen bare for å holde vekta. I tillegg så er vi også mye mer sultne enn vanlig da kroppen saboterer oss da den vil tilbake til det tyngste. men uansett hvis jeg ikke tar tak nå så ender jeg vel på 130 kg, å da er det virkelig vanskelig å starte. Jeg tenkte å prøve å gå ned til 85 kg til kursstart, men da jeg startet dagen med en pose chips med dipp og sjokoladehjerter, så er vel dette tvilsomt. Jeg prøver å ikke ha slikt i hus, men hva gjør man med venninner som kommer med slike ting når de kommer på besøk, å nekter å ta det med seg igjen. Selvfølgelig så spiser de jo minimalt av dette selv. Bare kast det sier de hvis du ikke vil ha det, noe jeg jo selvfølgelig ikke får meg til å gjøre. Er skikkelig deppa i dag, men da kan det vel bare bli bedre.

Ha en fin dag damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de testet på pulsvar slike hurtigkurer som pulver etc. Og da så de at på en slin hurtig og lavkalorikur vil du sette ned forbrenningen din slin at du etterpå må spise 500 kcal mindre for å holde vekten men også må du trene mere for å få effektav treningen.dette var for å se på påstand at man etter en pulverkur vilmgå opp mere enn hva man har gått ned.

 

Det er derfor man anbefaller slikt opplegg som bla grete roede..ikke så lav kcal og da vil du ikke gå i den fellen. De har også økt kcal inntaket påkurene da det gjør at man lettere holder vekten etterpå.

 

Lykke til denne gangen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Her kjenner jeg meg igjen så her vil jeg gjerne vÅ“re med:)

 

Min historie: Opp og ned og opp og ned. Slik har det vÅ“rt i mange mange år nå. For fire år siden viste vekten 88 kg, som var bare et par kilo fra da jeg var høygravid og hadde lagt på meg 15 kilo. Så jeg satte i gang. Sakte men sikkert jobbet jeg meg ned til 81 kilo. Jeg jogget og trente styrke, spiste greit og det gikk sakte men det gikk nedover. Så endret livssituasjonen seg og på rundt ett år la jeg på meg igjen 16 kilo!!! Hvordan det i det hele tatt er mulig...tragisk...Under dette året fortsatte jeg å trene sporadisk og fulgte med på hva jeg spiste men noe sviktet fullstendig...

Så for 10 måneder siden toppet det seg på 97 kilo og BMI i kategori fedme. Og på tide å innse at mat for meg er ikke bare drivstoff men også en slags avhengighet. Jeg spiser når jeg er stressa, lei meg, glad og ikke bare når jeg er sulten. Jeg hater kroppen min og hvordan jeg føler meg! De siste 10 månedene har jeg tatt opp igjen litt mer trening og jeg har gått i dybden og jobbet med hodet mitt. Hvorfor spiser jeg? Og veien mot å like seg selv har begynt, tilgi seg selv for at jeg har feilet og det er ikke for sent å snu.

Jeg har gått ned 6 kilo og har nå kommet dit at jeg har ganske god innsikt i hvordan jeg egentlig fungerer. For meg handler det ikke om at jeg ikke vet hva som er sunt, hva jeg bør spise osv. Men hvorfor og hvordan jeg spiser!

I tillegg er jeg nok en av de som må bevege masse på meg i tillegg.

At jeg nå veier 10 kilo mer enn for to år siden er så frustrerende. Men på tide å legge det bak seg, brette opp ermene, spise fonuftig og ta opp igjen treningen skikkelig! Do over and do better!

 

Jeg forsøker å ligge rundt 1500 kalorier om dagen så får jeg se hvordan det fungerer. Kan vÅ“re at jeg må ned litt mer. Men ned mot 1300 kalorier vet jeg at jeg har sultfølelese ofte og det er vanskelig. Bedre at det går litt sakte enn at jeg sprekker! Man lÅ“rer så lenge man lever....

 

Jeg er 1,73 høy og veier nå 92 kilo. Mitt mål er å komme under 75 (da er BMI normalvektig) så får jeg se hvordan jeg føler meg da.

Ja det ble endel babbel for meg:)

Vi "snakkes"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...