Gå til innhold

Den harde veien tilbake


Anbefalte innlegg

Det ble 1 kg ned fra 91,7 til 90,7. Så neste uke ser jeg 80 tallet!!! :lol:

Har jogget 1/2 t. på tredemølle i dag. Deilig. Hadde ikke mer tid for jeg ventet besøk og møtte hjem, men besøket ble typisk utsatt. Føler meg veldig motivert og har lyst å trene mer nå. Men må vel begynne på middagen og hente barna etter hvert.

Ha en strålende dag selv om det regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobbet, TinaP!!!! Du har en utrolig flott kurve, som går nedover :D Det kommer til å bli en utrolig god følelse å se 80-tallet for deg neste uke!

 

Jeg har byttet veiedag til fredager og resultatet er -1,5 kg siden mandag denne uken!!!!!! Strålende fornøyd! For jeg har ikke fått gjort alt etter boka denne uken og registrert lite fordi jeg har vært på farten.

 

Men jeg har greit å snu en idiotisk vane. Tidligere har jeg vært slik at hvis jeg ikke får registrert så øker matinntaket. Ikke mye, men kanskje nok til at enkeltmåltidene hver for seg ligger over kcal-grensen og totalt utgjør det litt pr dag. Denne gangen har jeg greid å begrense, selv om jeg ikke har registrert :D

 

Merker at dette resultatet genererer positiv energi!

 

Blir veldig motivert nå for å stå på og trene, for å bryte meg gjennom denne vektsperren og komme meg ned på 80-tallet. Det er veldig mange år siden jeg har vært der.

 

Ha en flott fredag, jenter!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobbet, TinaP!!!! Du har en utrolig flott kurve, som går nedover :D Det kommer til å bli en utrolig god følelse å se 80-tallet for deg neste uke!

 

Jeg har byttet veiedag til fredager og resultatet er -1,5 kg siden mandag denne uken!!!!!! Strålende fornøyd! For jeg har ikke fått gjort alt etter boka denne uken og registrert lite fordi jeg har vært på farten.

 

Men jeg har greit å snu en idiotisk vane. Tidligere har jeg vært slik at hvis jeg ikke får registrert så øker matinntaket. Ikke mye, men kanskje nok til at enkeltmåltidene hver for seg ligger over kcal-grensen og totalt utgjør det litt pr dag. Denne gangen har jeg greid å begrense, selv om jeg ikke har registrert :D

 

Merker at dette resultatet genererer positiv energi!

 

Blir veldig motivert nå for å stå på og trene, for å bryte meg gjennom denne vektsperren og komme meg ned på 80-tallet. Det er veldig mange år siden jeg har vært der.

 

Ha en flott fredag, jenter!

 

 

Så deilig med 1,5 i minus da. Kjempebra!!! Hvor mye veier du nå da?

Jeg skal straks på treningsenteret for å trene nå. Det blir jogging på tredemølle og så tar jeg styrketrening hjemme.

 

Opp og hopp, ut og tren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

 

Jeg er litt utafor her. Har ikke fått opptater meg på hvem dere er og veien deres nedover.

Har hatt noen tøffe uker, vært totalt tom for energi. Legen min tror det er en reaksjon etter en virusinfeksjon, men nå er jeg vel omentrent meg selv igjen og må prøve å finne tilbake litt motivasjon til å ta tak i vekt og kropp igjen.

 

Jeg har heldigvis ikke gått opp i vekt de siste 4 ukene der jeg bare har tullet og ligget på sofaen. Eller det vil si jeg har en voldsomt travel hverdag så ligget på sofaen er vel en "mild" overdrivelse. Det jeg ikke har fått kapasitet til er fokus på meg. Men nå har jeg startet dagen med å veie og å begynne å skrive hva jeg har spist i dag.

 

Jeg har ikke fult opp med motivasjon og har det i tillegg fryktelig travelt fremover. Har derfor bestemt meg for å dele livstilsendringen i 2 deler: Mat og trening. Jeg skal starte med å ha fokus på mat. Kommer jeg i gang med mat biten kan jeg klare litt trening innimellom, men gaper jeg over for mye er jeg redd det blir brå-stopp igjen.

 

Gleder meg ti å følge dere fremover :rolleyes: , synes det er utrolig morro at tråden min har vokst seg stor og sterk mens jeg har vært fraværende :blink:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har bestemt deg for å fortsette med livstilsendringen, og så bra at du ikke har gått opp de siste ukene, gled deg over det.

Om du kun fokuserer på mat så er det kjempebra. Prøver vi å oppnå for mye så kan vi gå på en smell. Ikke bare når det gjelder livstilsendring men og ellers i livet. Vi skal være superflinke i alt. Holde hus i orden. Gå på jobb. Være sosial med venner. Tilbringe mye tid med barna. Hjemmelaget middag hver dag. Og vi skal alltid være glade. Vi må sette grenser for oss sjøl. Hva kan vi klare? Si ikke ja til alle som trenger hjelp dersom du føler du har lite energi. Vi jenter må lære å tenke på oss selv også. Vi må stoppe opp av og til.

Så at du kun konsentrerer deg om maten nå er mer enn godt nok.

Kjekt å ha deg tilbake! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Da er jeg tilbake etter en uke paa ferie. Det ble litt soetsaker desverre, men med unntak av det saa spiste jeg generelt mindre enn jeg gjoer til vanlig. Haaper det ikke blir alt for triste tall paa vekta i morgen.

 

Har ikke faatt lest innleggene deres mens jeg har vaert borte, men skummet saa vidt over og det ser ut som dere har vaert flinke som vanlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daarlige tall.. opp 2kg. Huff. Naa maa jeg gaa ned de samme kg NOK EN gang. Ja ja! Motivasjon, where art thou?

 

Var igjennom det samme som deg for en måneds tid siden. Det er forferdelig irriterende å gå ned de samme kiloene 2 ganger, men kanskje vi skal ta lærdom av det? Går du på kurs? Har du GR grunnboken? Bruk bevisstgjøringsverktøyet. Det har jeg blitt mer bevisst på å bruke nå etter min oppgang på 2,3 kg. Ferie er noe dritt, eller hva?

Det nytter ikke å gi opp, da blir det bare verre. Glem ferien og kom deg ut å gå/trene i dag! Ikke vent til i morgen.

 

Jeg hadde veiedag i går ned 0,4 så nå er jeg 90,3 kg. Snikveide meg i dag 90,0 kg. Vil så gjerne være under 90. Har ikke vært under 90 på minst 10 år. Trente mye forrige uke, men denne uken har til nå vært litt slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig kjedelig å gå opp igjen, men på samme tid så kan det være greit å ha en pause innimellom uten så beinhardt fokus :blink:

Hvis vi tenker på dette som en livsstilsendring er det jo slik at vi kanskje må påberegene + 2 kg etter jul og ferie, men det aller viktigste er at vi klarer å ta tak igjen med en gang det er hverdag igjen :rolleyes:

 

Jeg har klart denne første uken med mat-fokus greit. Måler og skriver, og har sånn høvelig kontroll. En liten dupp i går med litt sjokolade og pizza, men er med godt mot ennå :D

 

Ønsker dere alle en riktig god helg, stå på!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for pep-talk, Tina. Jeg har gaatt paa kurs og har boekene. Bevisstgjoeringsverktoeyet var en av de tingene som ikke hjalp meg dessverre. Tror jeg er en anti-GR kanditat, det er saa mange ting som ikke funker for min del.

 

Sjokoladedama: Jeg tror at for normalvektige saa justeres det seg kanskje etter ferie etc? Og vekta svinger jo litt for alle. Men naar man slanker seg saa er det jo bare saa utrolig demotiverende og har man slappet av paa ferie saa er man jo halvveis tilbake paa matkjoeret!

 

Slutt paa godteri for min del :) Proever frem til nyttaar i foerste omgang.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke følge mine egne råd engang. Spiste mye potetgull på lørdag og var i barnedåp på søndag så da spiste jeg for mye middag og alt for mye kaker. Måtte smake på flere kaker og så måtte jeg jo ta et ekstra stykke av den som var best.

Prøvde meg på vekten i dag, opp 900 gram, har ikke veiedag før onsdag så nå er det fin-veiing av all mat, ikke mer enn min grense for kalorier til dagen + ekstra trening.

Kanskje det ikke hadde vært dumt å kutte ut alt snop slik som du NokERNok skal gjøre, men klarer jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for pep-talk, Tina. Jeg har gaatt paa kurs og har boekene. Bevisstgjoeringsverktoeyet var en av de tingene som ikke hjalp meg dessverre. Tror jeg er en anti-GR kanditat, det er saa mange ting som ikke funker for min del.

 

Sjokoladedama: Jeg tror at for normalvektige saa justeres det seg kanskje etter ferie etc? Og vekta svinger jo litt for alle. Men naar man slanker seg saa er det jo bare saa utrolig demotiverende og har man slappet av paa ferie saa er man jo halvveis tilbake paa matkjoeret!

 

Slutt paa godteri for min del :) Proever frem til nyttaar i foerste omgang.

 

Eg og skal ikkje røre godteri! Har satt til julafta eg. Så da skal eg nok kose meg litt ekstra julafta ;) Men chips skal eg ha lov til å spise i helgene. Men da kun 1 chipspose i løpet av helga, ikkje 1 fredag, 1 lørdag og 1 søndag :P Og mannen hjelper jo å spise opp også :) Hadde mi første helg no uten snop. Og det gikk så overraskende fint. Men derimot ble det jo chips og litt for mye rødvin lørdagen, og litt kaker i bursdag søndagen.... Men still ned 600 gram! Jeei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og skal ikkje røre godteri! Har satt til julafta eg. Så da skal eg nok kose meg litt ekstra julafta ;) Men chips skal eg ha lov til å spise i helgene. Men da kun 1 chipspose i løpet av helga, ikkje 1 fredag, 1 lørdag og 1 søndag :P Og mannen hjelper jo å spise opp også :) Hadde mi første helg no uten snop. Og det gikk så overraskende fint. Men derimot ble det jo chips og litt for mye rødvin lørdagen, og litt kaker i bursdag søndagen.... Men still ned 600 gram! Jeei!

 

Du er så flink!

Jeg har fått trent litt i dag, men må vel hoppe på trimsykkelen en økt til i kveld før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner visst å bli rolig her inne også. Slutter dere med "slankingen"? Eller har dere bare ikke tid til å skrive inne på forumet? Eller kanskje hoppet over på andre tråder?

 

Jeg har veiedag i dag og ned 0,5 kg. Er fornøyd selv om det hadde vært deilig med en hel kg vektnedgang hver uke. Uansett så går det rette veien og jeg er fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det går sakte men sikkert ned. Har vært syk siste uken og har ikke fått trent noe. Er ikke helt god enda. Håper jeg snart kommer meg så jeg kan begynne å trene igjen. Vekta går heldigvis nedover selv om trening har uteblitt.

 

Så bra du går ned selv om du ikkje får trent. Korleis går det no da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du går ned selv om du ikkje får trent. Korleis går det no da?

 

Denne uken gikk jeg opp 100 gram. Jeg følte ikke at det gjorde så mye. Har ikke trent og dessuten har det blitt litt smaking på julebaksten.

Men nå er jeg i gang med treningen igjen. Har til og med fått gått på skiturer. Det er jo så gøy å gå på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du liker å gå på ski altså? Eg kan ikkje si at eg er så glad i det som du da, men er koselig av og til. Liker å stå på telemark, men det blir så sjeldent. Foretrekker helst aktiviteter uten ski på bena :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...