Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter.. -10kg til sommeren!


Gjest siljepia
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest siljepia

Ja, jula og 2012 er over. Nå skal jeg igang igjen. Jula var tøff mot meg. blink.gif/>

Gikk på kurs Januar/Februar i fjor, da startet jeg med 77,7kg. Gikk ned til ca 67kg i løpet av 6 mnd.

Så kom sommerferien, og jeg klarte liksom aldri å hente meg inn igjen. Så da jeg hoppet på vekta i dag viste den 71,8kg og målet rundt magen viste 100cm.. au au..

 

Nå har jeg gått 1 døgn uten godterier, kjenner abstinensene allerede..

 

Målet mitt er å nå ca 60kg.

 

Planen min er som følger:

- Gå tur 4-5 ganger pr. uke. Gjerne mer.

- Jeg er DRITTdårlig på å telle kalorier, men skal prøve så godt jeg kan. Skal registrer maten min her inne på sidene.

-Kutte ut godis og chips, det er enten alt eller ingenting med meg. Jeg klarer ikke å holde meg til bare litt. Så her blir det ingenting. Kanskje kake i bursdager ol.

 

Ellers så har jeg to barn, en på 4 og en på 1,5år. Gleder meg til å bli en mer aktiv mamma, begynner i dag smile.gif I løpet av våren/sommeren skal jeg få gjenomført bukplastikk, da jeg var på konsultasjon i Mars/Apil 2012 sa legen at jeg ikke burde legge på meg noe særlig mer enn 68kg. Men vekta vise jo som sakt mer enn det i dag. Så her må det jobbes frem til sommeren!

 

Hei hopp! Da var jeg igang biggrin.gif

  • Bra innlegg! 1
  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI :)/>

 

Jeg vil gjerne være med i kampen mot kiloene. Jeg har lagt på meg litt de siste årene. Jeg har gått fra å være godterispisende treningsnarkoman, til godterispisende sofagris.

 

Jeg er i 24 år og i fulltidsjobb, og i lag med min kjære samboer. Min største utfordring re søtsaker, jeg nburde vel ha kuttet det helt ut....men. Det er vanskelig!

 

Hva med felles veiedag?

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Hei!

 

Er det plass til meg også her?

 

Jeg er en jente på 26 år, som for tiden føler at jo mer jeg prøver å ta av, jo mer legger jeg på meg

 

Jeg veide forrige tirsdag 67,6 kg, som er det meste jeg noengang har veid. Målet mitt er i første omgang å komme under den magiske grensen, 60-tallet, og det ultimate målet er ca 55. Jeg er bare 160 cm

 

Jeg har en veldig stillesittende jobb på kontor, så må ta meg selv i nakken og komme meg på treningssenteret igjen.

 

Jeg har veiedag tirsdag, vil dere være med på den? Da har kroppen gjerne stabilisert seg litt mer etter helgen :)/>

 

Gleder meg til å følge dere, og være med og motivere hverandre!

 

Klem fra LykkeligSomLiten

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også bli med i denne tråden ? Jeg er 41 år, samboer og småbarns mamma.Er i 100% jobb - der jeg sitter mye stille foran pc. Jeg har gått opp 5 kilo siden i sommer og vil gjerne ta de av meg, samt 5 kilo til. Jeg veide meg på torsdag og var da 68 kilo. Målet mitt er at jeg i mai skal veie 55 kilo. Jeg veier meg gjerne på tirsdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Hei! Der det er hjerterom er det husrom :)

Det er bestandig bra å ha andre som oppmuntrer en og en man kan dele erfaringer med :D/>

 

Jeg er med på felles veiedag ja, Tirsdag passer bra, da er første veiing i morgen :)

 

Jeg er foressten 158cm høy og har en BMI på 28,77.. jippi.. NÅ er det nok! Funker ikke å legge skylda på "babykiloene" lengere når ungen er 1,5år :rolleyes:/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Der det er hjerterom er det husrom :)/>

Det er bestandig bra å ha andre som oppmuntrer en og en man kan dele erfaringer med :D/>/>

 

Jeg er med på felles veiedag ja, Tirsdag passer bra, da er første veiing i morgen :)/>

 

Jeg er foressten 158cm høy og har en BMI på 28,77.. jippi.. NÅ er det nok! Funker ikke å legge skylda på "babykiloene" lengere når ungen er 1,5år :rolleyes:/>/>

 

Jeg er 167 cm og har en BMI på 24,39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Jeg er i hvertfall spent på morgendagen! Føler jeg har vært flink, ingen utskeielser :) men jeg har selvfølgelig fått besøk av tante rød nå, så kan ære hun ødelegger litt... :blink:

 

Lykke til i morgen!!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til meg og??? Jeg skulle gjerne gått ned 10 kg. Jeg er altfor glad i søtsaker og bør klare og kutte det ut i hverdagen. Ellers så er jeg aktiv,har en hund som jeg går tur med hver dag. Men bør nok øke tempoet ein smule og gå litt lengre økter. Skulle også ha begynt å gå på på treningstudio, men med jobben min får jeg det ikke til (Turnus og 2 timer med pendling hver dag, nesten hver dag ;)/> ) Så da får det bli ut i skog og mark :)/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til meg og??? Jeg skulle gjerne gått ned 10 kg. Jeg er altfor glad i søtsaker og bør klare og kutte det ut i hverdagen. Ellers så er jeg aktiv,har en hund som jeg går tur med hver dag. Men bør nok øke tempoet ein smule og gå litt lengre økter. Skulle også ha begynt å gå på på treningstudio, men med jobben min får jeg det ikke til (Turnus og 2 timer med pendling hver dag, nesten hver dag ;)/>/> ) Så da får det bli ut i skog og mark :)/>/>

 

Hei og velkommen til oss på denne tråden. Sammen skal vi klare å motivere hverandre til å gå ned de kiloene vi vil ned og støtte hverandre på vanskelige dager. Jeg pendler også to timer hver dag, så jeg vet hva du sliter med. Jeg tenker at jeg skal gå mye, bruke rocke ringen min og trene Zumba sammen med tv`n min. Jeg skal forsøke å gå 10000 skritt hver dag og har gått til innkjøp av en skrittteller.

 

Min vekt i dag morgens var 67,7 kilo og 88 cm rundt livet. Det vil si en reduksjon på 1,6 kilo siden Torsdag og 5 cm rundt livet. Jeg er utrolig fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

FAKK! Vekta viste +600g fra fredag! Kanskje det er pga. mensen, men den har ikke brukt å ha innvirkning på vekta før, og jeg som har følt meg så flink i helga.. bah :angry:/>

 

jaja, ny uke...

 

Skal skrive mer siden :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Det er helt sikkert pga mensen, Siljepia. Ikke gi opp! :)

 

Her var det nedgang, vekten viste 66,9kg, altså -0,7kg.

 

Fornøyd med det, da gjør jeg noe riktig iallefall! :D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Ja, får håpe på det! Nei, gir ikke opp! Må jo bare prøve enda hardere fremover :) I dag blir det turgåing sammen med en venninne, det blir godt. Gleder meg til snøen kommer for fullt hær, da blir det å spenne på seg skiene å gå :D

 

 

Fikk faktisk brev fra sykehuset i dag. Der sto det så mye som: "Ventetiden for slik behandling er fra i dag CA INNEN 6 MÅNEDER" oioi, blir spennende!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Håper jeg kan slenge meg med dere. Jeg er 31 år, og har samboer 3 barn, jobb og studerer. Har lagt på meg gradvis over mange år, nå veier jeg 75 kg (er 165 cm)

Skapet er fullt av klær som ikke passer, og jeg føler meg ikke vel med å veie så mye som jeg gjør nå.

Er en skikkelig søtmons, så cola og stratos har altfor ofte inngått i kostholdet.

Jeg vil gjerne ned i 65 kg før sommeren :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode tips til hvordan klare og kutte ned på søtsakene og cola drikking?? Det er vel bare og være streng med seg selv, men det er ikke alltid like lett. Idag har gått tur i 50 min, så får vi sjå om det blir ein tur litt seinare. Kanskje eg skulle funne fram DVD`ene jeg har med flat mage og sterk rygg og Slank og sprek med strikk. Kanskje på tide å finne dei fram att, har vel adri brukt dei...

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Hei!

 

Håper jeg kan slenge meg med dere. Jeg er 31 år, og har samboer 3 barn, jobb og studerer. Har lagt på meg gradvis over mange år, nå veier jeg 75 kg (er 165 cm)

Skapet er fullt av klær som ikke passer, og jeg føler meg ikke vel med å veie så mye som jeg gjør nå.

Er en skikkelig søtmons, så cola og stratos har altfor ofte inngått i kostholdet.

Jeg vil gjerne ned i 65 kg før sommeren smile.gif

 

Selfølgelig, heng deg på! Bare koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Noen gode tips til hvordan klare og kutte ned på søtsakene og cola drikking?? Det er vel bare og være streng med seg selv, men det er ikke alltid like lett. Idag har gått tur i 50 min, så får vi sjå om det blir ein tur litt seinare. Kanskje eg skulle funne fram DVD`ene jeg har med flat mage og sterk rygg og Slank og sprek med strikk. Kanskje på tide å finne dei fram att, har vel adri brukt dei...

 

Har gått en times tid i dag jeg også, i litt høyt tempo og litt middels tempo, ble god og svett :P/>

 

1.bud er vel å være streng med seg selv ja. De første dagene er værst, desværre! Her er jeg på 2.døgnet uten snop. det er ganske hardt til tider.. Jeg bruker å stille meg på vekta eller se meg selv i helperson i speilet, da endrer jeg somregel tankegang og godisen ser ikke lenger så god ut... Det er liksom ikke værd det.. ;p

Ellers så kan det jo være et tips å ha en Nutrilettbar du liker i veska eller i skapet, hvis det blir krise, eller hvis man skal være lenge borte og ikke vet hvordan måltidene blir.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått en times tid i dag jeg også, i litt høyt tempo og litt middels tempo, ble god og svett :P/>/>/>

 

1.bud er vel å være streng med seg selv ja. De første dagene er værst, desværre! Her er jeg på 2.døgnet uten snop. det er ganske hardt til tider.. Jeg bruker å stille meg på vekta eller se meg selv i helperson i speilet, da endrer jeg somregel tankegang og godisen ser ikke lenger så god ut... Det er liksom ikke værd det.. ;p

Ellers så kan det jo være et tips å ha en Nutrilettbar du liker i veska eller i skapet, hvis det blir krise, eller hvis man skal være lenge borte og ikke vet hvordan måltidene blir.

 

Får prøve det, da burde det være lett ;)/> Jeg gikk to turer i går, den siste ble i et litt hurtigare tempo og varte i ca 40 min. Og hunden var ikke så fornøyd med at han ikke fikk gå å snuse som han ville ;)/> Dette må han vende seg til gitt, heretter skal det gå i mitt tempo, men stakkaren skal få gå og snuse litt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tur de to siste dagene, og skal ut og gå etterpå. Ble en mil på tirsdag, ca 4,5 km i går. Tar 4,5 km runden i dag også.

 

Har hatt mye vondt i hodet siste uken fordi jeg brått kuttet ut å spise sjokolade og drikke cola, noe som har vært min største årsak til vektøkning. Hodepinen er nå borte, og jeg merker at jeg har mer energi. Er overrasket over hvor fort det har gått! Så lenge jeg passer på å drikke vann, og spise så blodsukkeret er stabilt får jeg heller sukkerabstinenser.

Så det er håp hvis man er sukkeravhengig :) Jeg krysser fingrene for at det varer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Så flinke dere er!

 

Her har de siste dagen gptt lekende lette, selv om det vart litt for mye mat i går. Men har drukket mye vann, gått gode turer, rocka med rockeringen, ikke spist snop! Håper bare det varer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LykkeligSomLiten

Takk, i lige måde, Matglad1! Og alle dere andre :-)

 

Litt stille her inne om dagen, håper det går bra med alle.

 

Selv har jeg klart å holde meg unna godis og usunn mat, men har ikke klart å komme meg på treningssenteret enda. Støttemedlem per dags dato.

 

MEN, i dag var jeg tøff i trynet et lite øyeblikk og meldte meg på I Form løpet i juni. 10 km :P Så da er det bare å sette i gang og trene seg opp på tredemøllen. Tenkte at jeg trengte et mål og trene mot for å komme meg på gymmet, funker ikke i lengden og trene på måfå for min del.

 

Og så har jeg bestilt meg rockering! Noen som har prøvd det før? Erfaringer?

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag..ukens store styrkeprøve! Krysser fingrene for at jeg klarer å holde meg unna vill fråtsing...

 

Fikk ikke trent i går, har fått et eller annet virus. Vondt i halsen/hodet og verker i kroppen, men ingen feber. Se an formen utover dagen og prøve en lett gåtur bare for å ikke falle tilbake til gamle sofavaner.

 

God helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, i lige måde, Matglad1! Og alle dere andre :-)

 

Litt stille her inne om dagen, håper det går bra med alle.

 

Selv har jeg klart å holde meg unna godis og usunn mat, men har ikke klart å komme meg på treningssenteret enda. Støttemedlem per dags dato.

 

MEN, i dag var jeg tøff i trynet et lite øyeblikk og meldte meg på I Form løpet i juni. 10 km :P/> Så da er det bare å sette i gang og trene seg opp på tredemøllen. Tenkte at jeg trengte et mål og trene mot for å komme meg på gymmet, funker ikke i lengden og trene på måfå for min del.

 

Og så har jeg bestilt meg rockering! Noen som har prøvd det før? Erfaringer?

 

Klem fra meg :)/>

 

 

Så tøft at du har meldt deg på løp! Det er lurt å ha et treningsmål, absolutt. Snart kan man jo løpe ute også, det lønner seg hvis du skal delta på et løp. Du får jo tross alt litt gratis på tredemølle som du ikke får med uteløping.

 

Lurer på å melde meg inn på treningssenter igjen jeg også, får tenke litt på det. Men det er jo nå i januar de har gode kampanjer på medlemsskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Det var jo et kjempebra mål Lykkeligsomliten ! Skulle ønske jeg var like tøff i trynet;)

Ja, i dag er en tøff dag, men vi har ikke handlet inn noe snop, så tror ikke det blir det verste, men vi er invitert på vafler i dag, det blir vel verre..

 

Etter å ha vært støttemedlem i over et år, meldte jeg meg ut av treningssenteret for noen dager siden, hehe.. tror ikke det er så mange som melder seg ut i januar akkurat;p Men føler jeg har mye mer igjen av å trene ute i naturen, så kan jeg heller bruke de 449kr pr. Mnd på noe mer fornuftig :rolleyes:

 

God helg alle sammen !!

 

Hei, hva med en slaks treningsutfordring? Man føler seg kanskje mer "tvunget" hvis vi må rapportere inn hit? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et kjempebra mål Lykkeligsomliten ! Skulle ønske jeg var like tøff i trynet;)

Ja, i dag er en tøff dag, men vi har ikke handlet inn noe snop, så tror ikke det blir det verste, men vi er invitert på vafler i dag, det blir vel verre..

 

Etter å ha vært støttemedlem i over et år, meldte jeg meg ut av treningssenteret for noen dager siden, hehe.. tror ikke det er så mange som melder seg ut i januar akkurat;p Men føler jeg har mye mer igjen av å trene ute i naturen, så kan jeg heller bruke de 449kr pr. Mnd på noe mer fornuftig :rolleyes:/>

 

God helg alle sammen !!

 

Hei, hva med en slaks treningsutfordring? Man føler seg kanskje mer "tvunget" hvis vi må rapportere inn hit? :lol:/>

 

Ja, en treningsutfordring høres bra ut. Hva med å sette seg som mål at vi alle bør klare 8 trimpong i løpet av en uke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...