Gå til innhold

Flatere mage! Konkrete erfaringer og tips :)


Gjest mumi
 Share

Anbefalte innlegg

Dette har nok vært ett tema tusen millioner ganger, og hvis noen har en link til en lik tråd er det bare å vise meg :)

MEN jeg ønsker konkrete tips og erfaringer fra folk som har gått fra å ha litt mage, til å bli "kvitt" den. Jeg er godt motivert nå, men jeg trenger mer mer mer. Blir veldig lett umotivert (som at jeg begynte å trene og gikk opp i vekt?!).

 

Jeg er 165 høy og 68 kg, trener så ofte jeg kan, det blir fra 1 til 5 ganger i uken (somregel 3-4). Det jeg liker best er kondisjon, altså i form av jogging (idag klarte jeg 2,1 km med en fart på 8km/t og er fornøøøyd!:)) Det skal sies jeg nettopp har begynnt å trene.

 

Noen som kan motivere meg (og seg selv og andre!)? Dele erfaring om trening, kosthold osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til GR-forum. Det er mange aktive her inne.

Flat mage, ja... vi er jo veldig forskjellig satt sammen og ikke alle kan få helt flat mage, men på i Form.nu har de mange forskjellig treningstips sjekk ut her, f.eks

 

http://iform.nu/trening/treningsprogrammer/mageovelser-mageboyninger

 

På trening.no er det også mange tips.

Riktig sammensatt kost er helt nødvendig. Punktslanking går ikke, så skal magen bli mindre, blir gjerne andre deler av kroppen mindre, også..

Mange blir først tynne i fjeset, så "forsvinner" brystene , lårene og så kaaaaanskje til slutt mage og rompe ;) .. tuller litt, men det er litt sant, også - for noen... andre går jevnt ned over alt :) .

 

Kondisjonstrening - særlig løping og langrenn er bra for magemuskler.

Var det til noen hjelp???

 

Lykke til!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi er akkurat like høye og tunge, mumi. Jeg har alltid hatt "kosemage", selv da jeg var tynn. Etter to graviditeter og altfor mye sofakos, hadde jeg ti-femten kg for mye, og magen struttet ordentlig. Tok meg sammen med kostholdet - spiste mer grønnsaker og mindre av alt annet. Særlig boller og vafler, men også middag, som jeg er veldig glad i. Ved å ta litt mindre porsjoner og kutte ut en del av kosematen, gikk jeg ned 8 kg på et år. I tillegg begynte jeg å trene mer jevnlig, og som deg merket jeg at jeg gikk litt opp til å begynne med, men det tror jeg er fordi man får mer muskler, og for min del at jeg ble så sulten at jeg spiste litt ekstra til å begynne med, men det kan man jo regulere etter hvert. Skulle fortsatt ønske at jeg var noen kg lettere, men det siste året har jeg være stabil i vekt. Men det fine er at selv om jeg ikke har gått ned i kg, har midjemålet krympet med 7-8 cm. siden i høst :D Det tror jeg er fordi jeg trener såpass mye som jeg gjør. Jeg sykler ca 8 km pr dag (til og fra jobb), jogger 1-2 ganger i uka, og trener aerobic med styrke 1-2 ganger i uka. Kunne sikkert ha blitt enda slankere rundt midjen hvis jeg trente flere mageøvelser, men det orker jeg ikke. Så mitt tips er: Spis flere grønnsaker og mindre snop (registrer gjerne maten her på GR-sidene, så ser du hvor mye du får i deg) og tren en passelig mengde styrke- og kondisjonstrening. Så er det jo ikke sikkert du noen gang får "innovermage" (det håpet har jeg gitt opp for lengst, i hvert fall), men alle trenger jo ikke å ha det heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å ha en mage som ser fantastisk ut i bikini, så innebærer ofte det at man må være så tynn at armer og ben ser ut som som et pinnedyr, og at man nesten ikke har pupper... Og selv da kan det være vanskelig å få til, hvis man har litt ekstra hud og gener som favoriserer litt ekstra rundt midjen.

 

Hvis målet derimot er at buksene skal sitte fint på, og at man skal slippe at bukseknappene kniper, så er det mest effektive å jukse! Kjøp hold-inn-truser på Cubus! Selv Trinny og Susannah bruker slike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter innlegget til Manne. Tren kjerne muskulatur, det er virkelig effektivt. :)

Kun en periode i livet har jeg hatt helt flat mage. I denne perioden trente jeg mye kjernemuskulatur (i tillegg til kondis, styrke og sunn mat). Hadde slett ikke armer og ben som et pinnedyr, men magen var flat og fin. Ikke var jeg unormalt tynn heller, ca midt i normalområdet for BMI. Så det er slett ikke umulig å få til med rett trening og sunn kost. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...