Gå til innhold

Ny frisk start. Starten på resten av livet.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg tenkte å lage en slags dagbok her inne. Jeg har vært mye frem og tilbake på slanking. Og aldri helt kommet i mål.

 

Nå fremover skal jeg skrive ned positive ting og også når ting er vanskelig.

 

Jeg skriver ikke ned matinntaket med mindre jeg er usikker på hvor mange kalorier jeg spiser. Fører et regnskap i hodet, siden har temmelig god erfaring på å telle kalorier.

 

Jeg skal trene 2-4 ganger i uken, som jeg pleier. Spise moderat med snop på lørdager, spise mer grønnsaker og frukt. Ellers lage mye god mat og aldri gå skrubbsulten.

 

Målet mitt er å komme på ca 60 kilo og bli der :)/>

 

Motivasjonen min er å ikke vokse ut av alle klærene mine, og den deilige familieferien vi skal ha i slutten av juli.

 

Samtidig den gode følelsen av å føle at gjort noe godt for meg selv og at jeg klarer alt jeg vil.

 

Har god tid, så skal prøve å forte meg sakte :)/>

 

Slå følge den som vil!

 

vekten idag er ca 68 kg, jeg er 159 cm høy.

 

Ha en deilig søndag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første dag startet så bra, men endte mindre bra. Eneste positive er at jeg ikke har spist sjokolade.. men tonnevis av smågodt.

 

Ellers var dagen kjempefin. Siste dagen av ferien min.

 

frokost + lunch= 750

 

middag? to cheeseburgere med bacon 350 per 700 tot

 

smågodt i mengder: tipper opp i 1000

 

tils ca 2400 kalorier.. og skal ligge på 13-1600 kalorier per dag..

 

Imorgen er det back til hverdagen, kanskje det blir litt lettere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår endte med katastrofe matmessig. Jeg reagerer ofte på sorg og forandringer med overspising. Jenten min skal være hos faren nå en uke, synes det er så vanskelig å omstille seg. Sikkert flere som har det som meg. Men må bare gå videre, og godta at det ikke er noe å gjøre noe med.

 

Jeg var egentlig mett, så klarte jeg å trykke i meg 2 godteposer, en yoghurt med frokostblanding(tømte resten av esken) + to skiver med ost og fårepølse.

 

totalen igår tipper jeg kom over 3000 kalorier.

 

Enkelte ganger er det lettere å spise enn å kjenne etter på tristheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19. feb spiste jeg ca 1800 kalorier, mye bedre enn dagen før.

 

idag har jeg spist lite 1200 hittil idag/kveld med kveld, ender jeg på ca 1500 :)

 

Ellers er det mye som skjer. Etter to uker med ferie, er det på nytt å venne seg til vanlig hverdag :)

 

Ha en flott kveld videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår endte jeg på ca 1600 kalorier. Spiste alt for skjelden og kun 3 ganger.

 

Idag skal jeg lage matpakke, det hjelper på regelmessigheten.

 

har vært på spinning 2 ganger denne uken, og skal se om jeg får inn en treningstime på søndag :)

 

Veiedag idag, men har ingen vekt å veie meg på, så må nok utsette den til søndag. Prøve å være flink i matveien denne helgen :)

 

Ha en fin dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag imorgen igjen gitt..

 

Jeg føler jeg skuffer meg selv nå. Skal starte å notere matinntak og lage et system. Jeg koser meg jo med trening, jeg må bare finne sammem entusiasmen med mat. Mat har alltid vært forbindet med noe negativt. Tvang, trøst, ensomhet, svik, oppspilthet, nerver, en måte å drømme seg vekk fra livet. Når jeg tenker mat, blir det bare ork.. Om noe er for godt overspiser jeg.. Synest det er veldig vanskelig å la noe ligge igjen på tallerken, selv om jeg blir mett før tallerken er tom. synes det r vanskelig å gå "litt sulten" 2 timer etter jeg har spist, og ender ofte med overspising på kvelden pga det. Jeg orker liksom ikke å tenke, bare gi meg mat. Så demper det søvnen og uroen en stund. Men så kommer skyldfølelsen. Vil jeg ikke være et sunt forbilde, vil jeg ikke føle meg vel i mitt eget skinn? Hvorfor klarer jeg alltid å ødelegge planene jeg vil ha for meg selv. Det er jo positivt ment. Er alle andre viktigere personer enn meg. Fortjener jeg ikke å være fornøyd, å nå mål i livet?

 

Problemet er vel at fokuset må være der hele tiden i starten. Bevisstheten på hvordan jeg tenker. Snu om på det negative tankemønsteret. I en hektisk hverdag der alle skal ha en bit av meg, klarer jeg ikke alltid å lytte til den indre stemmen. Det går på autofunksjon. Vanskelig blir det også når jeg føler meg sliten og svak.

 

Så da er jeg i det punktet der jeg vet jeg klarer å gå ned i vekt. Kanskje bare ta uke for uke, og ikke tenke for mye på fremtiden?

 

Veiedag hver fredag har virket for meg før, og regne ut alt jeg spiser, helst ha matpakke klar hver dag.

 

Kanskje kravene har blitt større med årene, tiden strekker ikke til på samme måte som før. Kan være det faktisk har blitt tøffere å gå ned i vekt, når du ser at tallene stiger med en gang du slipper litt på sneppen (eller hva det no' heter)

 

Veiedag fredager!!!

 

Sånn.

 

Start 01.03.13 for en fin dato og starte på... Vår, fugler, litt varmere i solen, lettere klær.

 

68.1 kg

 

Neste veiedag blir da 08.03.13

 

Kommer snart innom igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Håper det går bra med deg! Jeg tror du kan få til dette om du vil, du har selvinnsikt nok til å se at du bruker maten som trøst. Er det andre ting som kan erstatte maten? Et bad med god olje, en massasjetime, en tur til frisøren, gå en tur, ringe en venn? Noe som gir deg glede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å tenke på det. Men har ikke funnet så mange gode svar på det. Kanskje det hjelper å grine, men av og til gjør det også vondt verre. Venner de stiller opp, men ofte er suget så sterkt at jeg føler jeg har tapt uansett. men uansett burde jeg prøve noe. Tegne kanskje, eller lese en god bok. Pusse tenner? Ta en lang dusj med hårkur kroppskrubb og bodylotion(om det er mulig). Kan skrive en motivasjonsplakat og henge den på dodøren, så leser den hver morning f.eks :) Det kan være en god start :) også skriver jeg litt her inne, ganske motiverende det !

 

Takk for svar forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte vært kvalm når jeg spiser mindre. Kjæresten min sa at jeg burde drikke mer vann og at det vil hjelpe. Andre som har erfaring med dette? Jeg tenker det kan være med at kroppen bruker tid til å omstille seg til litt mindre mat. Skal forsøke å drikke mer vann. Kvalmen kommer ofte på kvelden etter trening og jeg føler meg heller ikke sulten.

 

Ha det bra så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et langt innlegg men det gikk bort. Hadde ikke dekning.. hehe jaja.

 

Det går greit med meg. Takk som spør.

 

Igår ble det en tulledag matmessig. Mye stress. Mamma er på sykehus, så jeg måtte ta fri fra jobben idag for å passe søsteren min. Tar veiedagen imorgen istedet.

 

Over til noe positivt. Er kjempedeilig å se at jeg klarer å spise mindre uten problemer. Jeg går ikke rundt og er sulten. Spiser litt å litt. Har troen på at jeg kan leve med et slikt kosthold resten av livet. Og selv med noen humper i veien tror jeg også vekten kan gå nedover.

 

Hvordan går det med deg da? Hva gir deg motivasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

 

Hvordan går det med deg da? Hva gir deg motivasjon?

 

Jeg er statistiker til finger spissene. Jeg motiveres av tall.

-når trenden på vekten viser nedover

-når hvilepulsen er redusert pga bedre kondis

-når jeg setter ny pers på den faste løperunden

-når jeg får kostscore bedre enn 9

-når midjemålet nærmer seg 80cm

-når jeg ligger bra an i forhold til målet om 3 treningsøkter i uka i snitt i 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vekt tilgjengelig på fredag, så veide meg på lørdagen. Ikke snille tall. 68,8 kg (opp 700 g).

 

Jeg blir også motivert av tall, så jeg ble litt motløs av å se de tallene.

 

Igår skulle jeg trene, men hadde glemt joggeskoene hjemme, og følte meg utslitt.

 

Idag blir det dansetrening på timeplanen, hard og god time. Kjekt å kunne ta i så mye som formen tillater.

 

Må begynne å bli litt nøyere på hva jeg putter i meg. Skal ikke se en annen vei. Noe positivt er at jeg føler meg i bedre form enn for noen uker siden, føler meg sterkere.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Jeg blir også motivert av tall, .......

 

Noe positivt er at jeg føler meg i bedre form enn for noen uker siden, føler meg sterkere.

 

Er det noen måte du kan måle fremgangen i formen?

Jeg har en fast løperunde som jeg tar tiden på. Ikke at jeg løper den samme hver gang, da blir det kjedelig, men jeg må jevnlig tilbake til denne for å teste status.

 

Kan du teste armhevinger? Knebøy?

Vekter på styrketrening?

 

Anbefaler også å registrere mat på nett eller på papir. Du ser at så mye bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå.

 

Å ta tiden på en joggerunde er sikkert ikke dumt. Selv om jeg jogger lite, kan det være fint med variasjon :) Vekten viste snillere tall idag 68 blank! Håper å komme under 68'tallet på veiedagen på fredag.

 

Pleier som regel å skrive maten inn på disse sidene. Greit og oversiktlig. Har enkle mål å nå resten av denne uken. Spise mer frukt og grønnsaker og drikke mer vann! Og få to treningsøkter til inn på planen denne uken.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Grugleder" meg til veiedag imorgen....

 

Føler dagen i dag har vært bra matmessig :)

 

frokost: 1 skive med leverpostei ca 100 kal

 

frokost nr 2 en god morgen yoghurt 250 kal

 

lunch: 1 cheesburger (hehe) 300 kal

 

middag: fiskesuppe, med hvitløksbaguett 500 kal

 

kvelds ca 300-400 kalorier

 

og til sammen blir det...

 

1500 kalorier ca, kanskje litt under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...