Gå til innhold

Ny frisk start. Starten på resten av livet.


Anbefalte innlegg

68kg forrige uke og 75kg denne uka? Brukte du den samme vekten?

 

Nå rotet jeg ordentlig med tallene mine :) det skulle stå 67.5 kg!

 

De siste dagene har gått bra matmessig, men treningen har det blitt litt mindre av. Zumba i kveld. Det ser jeg frem til. Og en time med morgentrim imorgen. Den timen blir hard og god. Fin start på helgen. Får krysse fingrene og se om jeg har klart å gå ned 500 gram denne uken.. Det skulle gå :)

 

Ha en fin dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Treningen har det blitt for lite av denne uken. Mye å tenke på.. Men er fremdeles noen dager igjen. En god søndagstur hadde gjort susen. Jeg har gått ned 500 gram denne uken :D det trengtes... fra 68kg til 67.5 :)) Vet jeg kan være så mye flinkere på maten, jeg er nesten litt flau over hvor dårlig vilje jeg har ovenfor snop.. Tilbud her og der.. Snop på jobb, snop overalt..

 

Men, jeg vet det ikke nytter med totalforbud. Jeg tenkte å praktisere å ta halvarten av det jeg pleier. Har ikke prøvd det før.

 

Har klart å ta kun 2 skiver til frokost og kvelds. Aldri mer. Så nå blir jeg mett av det, uten å småspise noe mer.

 

Det er skinnende sol idag, så det lover godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delmål: Resultat:

 

29.03.13: 67.0 kg 70.0 kg + 3kg fra delmål :(/>

05.04.13: 66.5 kg 69.0 kg + 2,5kg fra delmål

12.04.13: 66.0 kg

19.04.13: 65.5 kg

26.04.13: 65.0 kg

03.05.13: 64.5 kg

10.05.13: 64.0 kg

17.05.13: 63.5 kg

24.05.13: 63.0 kg

31.05.13: 62.5 kg

07.06.13: 62.0 kg

14.06.13: 61.5 kg

21.06.13: 61.0 kg

28.06.13: 60.5 kg

O5.07.13: 60.0 kg!!!!!

Overkommelig?

 

Jepp.. ! Drømmer meg vekk nå.. tenker på hvor deilig å kjenne når kiloene slipper taket :)/>/>/>/> Dette blir en god uke. Noen som vil henge seg på?

 

Snakkes :)/>/>/>/>

Endret av j87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troen er der men.... litt for mye påskegodt kanskje.... men jammen så godt det var :P Får svi litt nå merker jeg...

 

01.03 68.8 kg

08.03 68.1 kg

15.03 68.8 kg

22.03 68.0 kg

 

og idag 01.04... 70 blank.... blææææææææh endte på 1600 kalorier idag. skal se fremover.. fort på fort av?

 

1300 kalorier er målet for uken. Daglig.

 

ellers skal jeg trene 3 timer denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ikke helt her idag. Uggen i hele kroppen og verker en del i den ene skulderen min. Det ble ikke trening idag. Får håpe formen lysner imorgen. Tenkte å ta meg en tur.

 

Vekten viste 69.5 i morres, det er jo positivt. Alt som er nedover er bra. Vil helst ikke over på ned 10-20 kgilo, så klamrer meg her, og håper på nedgang.

 

Har vært flink med maten både igår og idag. Spent på hva vekten sin dom er på fredag. Får ikke veid meg imorgen eller torsdag, så det blir litt spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen idag. Har virus i kroppen. Tror jeg trenger sykemeldingen denne gangen.. Har vært mange måneder med feber opp og ned. Tror kroppen trenger fullstendig ro i noen dager. Får håpe det tar knekken på viruset :)

 

Vekten viste 69 idag, så da er det et kilo ned siden mandag. Spent på fredagens tall.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen idag. Har virus i kroppen. Tror jeg trenger sykemeldingen denne gangen.. Har vært mange måneder med feber opp og ned. Tror kroppen trenger fullstendig ro i noen dager. Får håpe det tar knekken på viruset :)/>

 

Vekten viste 69 idag, så da er det et kilo ned siden mandag. Spent på fredagens tall.

 

Ha en fin dag :)/>

 

God bedring til deg! :) Jeg også er forkjølet, heier på oss begge! Den gode tingen med dette at man får mindre matlyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Nå har jeg vært stillesittende i 4 dager. Og jeg må innrømme at jeg er en anonym overspiser. Ingen får se når jeg går amok. Jeg var alene på et senter igår og fikk bølgen over meg. et tebrød, en pistasjeis, nøtter fra nøttefrabrikken, og en energisjokolade.. Alt nesten samtidig inntatt.. men jeg stoppet der. klarte også å begrense meg idag til nøtter og en energisjokolade til. Har en igjen i skapet.. Fikk veldig lyst på den også, men klarte å la være.. Den første smakte ikke så godt i utgangspunktet, rett etter frokost, og første mulighet uten å bli oppdaget av kjæresten, for han skulle i dusjen...

 

Liker ikke å leve i skjul. Men liker ikke snakke om hvorfor det skjer. jeg vet egentlig ikke helt.

 

Jeg begrenser meg mer enn før og ser tegnene tidligere. Så har kommet en lang vei. Det går alltid litt bedre, hjelper ikke å knekke og føle seg mislykket. Må bare kjøre på og fortsette. Jeg fortjener å ha det bra og jeg fortjener å føle meg fin.

 

Nå gleder meg til hverdag igjen. Jobb og rutiner. Trening etter formen. Tenkte å skrive en middagsplan i kveld. Kom gjerne med raske middagstips som metter og er sunne :)

 

Trenger å prøve noe nytt.

 

See you :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt idag.

 

Istedet for å trøste meg med en sjokolade, burde jeg trøste meg med å la være å ta den skjokoladen eller hva det måtte være. Hvis jeg ikke direkte vil ha den eller, jeg vet det ikke det jeg egentlig vil.

 

Det blir på en måte motsatt, jeg trøster meg selv og vil meg selv godt om jeg la være å spise "feil". Jeg fortjener å klare det. Jeg må ikke la min dårlige selvfølelse ødelegge for meg. Jeg må lære meg å se at jeg kan være sterk. Hva andre har sagt til meg gjennom årene burde vært lagt i en boks for lengst og glemt.

 

Det jeg egentlig vil er å klare å nå målet mitt som er 60 kg. Det er på tide å heie på meg selv, og ta vare på den kroppen jeg har. Og gjøre det beste ut av det.

 

Det er prøvelser hver dag. Hver dag skal jeg huske hvor flink jeg har vært og ikke på alt som kunne vært bedre. Skal skrive inn og la det synke inn.. Jeg jobber hardt mot dette. Og veldig bestemt på å finne en fin balanse mellom livsstilsforandring og slanking.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt idag.

 

Istedet for å trøste meg med en sjokolade, burde jeg trøste meg med å la være å ta den skjokoladen eller hva det måtte være. Hvis jeg ikke direkte vil ha den eller, jeg vet det ikke det jeg egentlig vil.

 

Det blir på en måte motsatt, jeg trøster meg selv og vil meg selv godt om jeg la være å spise "feil". Jeg fortjener å klare det. Jeg må ikke la min dårlige selvfølelse ødelegge for meg. Jeg må lære meg å se at jeg kan være sterk. Hva andre har sagt til meg gjennom årene burde vært lagt i en boks for lengst og glemt.

 

Det jeg egentlig vil er å klare å nå målet mitt som er 60 kg. Det er på tide å heie på meg selv, og ta vare på den kroppen jeg har. Og gjøre det beste ut av det.

 

Det er prøvelser hver dag. Hver dag skal jeg huske hvor flink jeg har vært og ikke på alt som kunne vært bedre. Skal skrive inn og la det synke inn.. Jeg jobber hardt mot dette. Og veldig bestemt på å finne en fin balanse mellom livsstilsforandring og slanking.

 

:)/>

 

Utrolig bra skrevet, j87!! Jeg er helt enig med deg - kroppen vår fortjener noe godt og sunt som trøst, og ikke all denne usunne sjokoladen. Det er gift for kroppen, man burde kaste den vekk og aldri ofre dette produktet en tanke. Hvis du ofrer en tanke til noe, særlig hvis det kjennes som " forbudt og deilig", begynner dette noe å "eie" deg. Slanking er 90 prosent psykologi. Kose seg istedenfor med deilige bringebær og blåbær med vaniljekesam, for eksempel. Proppfullt av viktige næringsstoffer og veeeeldig godt! Vi fortjener bedre enn søtsaker og usunn mat :)

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kjekt med kommentar! Vi vinner kampen over snopemonsteret er jeg sikker på :)

 

 

Vellykket og fin dag idag. Spist mindre enn vanlig, siden jeg holder meg stort sett i ro.. Kroppen er ikke helt frisk enda, så treningen utgår.

 

Maten idag så slik ut:

 

frokost: 2 knekkebrød med leverpostei 200 kal

 

lunch: go'morgen yoghurt 250 kal

 

mm: go'morgen yoghurt 250 kal, banan + i ts honning 150 kal

 

middag: fiskesuppe 270 kal

 

kvelds: 2 knekkebrød med ost og skinke 200 kal

 

tils ca 1200 kalorier

 

håper vekten viser litt nedgang imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

lunch: go'morgen yoghurt 250 kal

 

mm: go'morgen yoghurt 250 kal, banan + i ts honning 150 kal

 

 

 

heisann j87,

 

Lurer på om du vet at en Go morgen yoghurt inneholder hele 10,5 sukkerbiter (42 g sukker).

På denne menyen har du mellom frokost og middag fått i deg 21 sukkerbit fra yoghurten, enda litt til fra honning og 5 sukkerbiter (20 gram) fra banan. Blir ikke du sliten og sulten av slik mat omtrent hele tiden?

 

Selv prøver jeg å holde meg helt unna sukker under slankingen - eneste unntak er dessert. Det er ikke farlig å spise litt søt yoghurt etter middag dersom det er mye fiber og protein i selve middagen: Fiber og protein virker stabiliserende på blodsukkeret og du vil gå mett lenge på dette.

 

Sukkerholdig mat alene gjør meg gretten og sulten ellerede 20 minutter etter at måltidet er fortært. Holder jeg meg langt unna sukker og spiser mye langsomme karbohydrater - er humøret alltid på topp og slankingen går som en drøm.

 

 

ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

 

Nei, jeg tenkte faktisk ikke det var så mye sukker. Jeg registrerte matinntaket og ser at go' morgen yoghurt er nei-mat. Altså går en skjelden gang.

 

Eneste jeg merker når jeg spiser litt tomme kalorier er at jeg blir fortere sulten, men ikke så veldig mye forskjell fra annen mat.

 

Frukt og honning går også an i mindre mengder, det er mye bedre enn snop i det minste :)

 

Grønnsaker burde jeg spist mer av :)

 

kaloriene endte på 1300 idag, og det er jeg fornøyd med. Kanskje viser vekten litt nedgang imorgen?

 

og jeg må huske å drikke mer VANN :)

 

God natt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjekt !

 

de siste dagene har jeg lagt på 1200-1300 og idag 1600 kalorier matmessig.

 

Offentlig veiedag er imorgen, håper vekten viser litt nedover.. Har stått stille de siste dagene, så er litt spent!

 

Hvordan går det med deg 58kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

Igår viste vekten 69.6 kg! idag viste den 68.8.. 200 gram ned på 8 dager var ikke mye.. Men det er noe.. Litt kjedelig men jeg vet nok hvorfor.. I helgene blir det for mye snop og mat. Det har vært lite trening pga sykdom.. Drikker for lite vann og spiser for lite grønnsaker i tillegg. Har litt å ta fatt i. Gode rutiner må inn igjen. Gleder meg veldig til å begynne å trene igjen :)

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delmål: Resultat:

 

29.03.13: 67.0 kg 70.0 kg + 3kg fra delmål :(/>/>/>

05.04.13: 66.5 kg 69.0 kg + 2,5kg fra delmål

12.04.13: 66.0 kg 68.8 kg + 2,8 kg fra delmål

19.04.13: 65.5 kg

26.04.13: 65.0 kg

03.05.13: 64.5 kg

10.05.13: 64.0 kg

17.05.13: 63.5 kg

24.05.13: 63.0 kg

31.05.13: 62.5 kg

07.06.13: 62.0 kg

14.06.13: 61.5 kg

21.06.13: 61.0 kg

28.06.13: 60.5 kg

O5.07.13: 60.0 kg!!!!!

Overkommelig?

 

Jepp.. ! Drømmer meg vekk nå.. tenker på hvor deilig å kjenne når kiloene slipper taket :)/>/>/>/>/>/> Dette blir en god uke. Noen som vil henge seg på?

 

Snakkes :)/>/>/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg må lage nye delmål. De må være mer overkommelig :) jeg har frem til september. 300 gram i uken. går kanskje nærmere etter planen. :D gikk ned 500 gram sist uke, det er jeg fornøyd med!

 

Dagens vekt er 68.3 kg

 

Mål fremover:

 

26.04: 68.0 kg

 

03.05: 67.7 kg

 

10.05: 67.4 kg

 

17.05: 67.1 kg

 

24.05: 66.8 kg

 

31.05: 66.5 kg

 

07.06: 66.2 kg

 

14.06: 65.9 kg

 

21.06: 65.6 kg

 

28.06: 65.3 kg

 

05.07: 65.0 kg

 

12.07: 64.7 kg

 

19.07: 64.4 kg

 

26.07: 64.1 kg

 

02.08: 63.8 kg

 

09.08: 63.5 kg

 

16.08: 63.2 kg

 

23.08: 62.9 kg

 

30.08: 62.6 kg

 

06.09: 62.3 kg

 

13.09: 62.0 kg

 

20.09: 61.7 kg

 

27.09: 61.4 kg

 

04.10: 61.1 kg

 

11.10: 60.8 kg

 

18.10: 60.5 kg

 

25.10: 60.2 kg

 

01.11: 59.9 MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!

 

Ser dette fornuftig ut, eller har jeg vært for snill med vekt-tapet?

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...