Gå til innhold

Ny frisk start. Starten på resten av livet.


Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det Lucilla :)

 

Har vært en tung uke. Har vært mye syk den siste måneden som har resultert i mye rolig aktivitet og ingen trening. Gledet meg til å begynne igjen på treningen. Men så ble jeg dårlig igjen. Var hos legen idag også. Fått antibiotika, astmamedisin, bronkitt og bihulebetennelse..

 

Får håpe denne coctailen vil ta knekken på det verste.. Har hørt mye sykdom denne vinteren. Men har aldri blitt så syk i "voksen" alder før. Får håpe det blir lenge til neste gang.

 

Jeg hopper fint over denne veiedagen.

 

Siden jeg ble uventet dårlig igjen klarte jeg å trøstespise en hel pizza igår, ikke helt bra, når veiedagen er idag..

 

Pytt pytt.. Skjer ikke så ofte. Får bare håpe på at uken som kommer blir bedre sykdommsmessig :D og vektmessig :)

 

Ha en fin dag videre. Får håpe våren dukker opp snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg mye bedre nå :) satser på en liten treningsøkt imorgen etter jobb. 45 min spinning :) gleeeeder meg..

 

må huske en viktig ting på veien.. å drikke mer VANN... Det er så lett å glemme de gode rutinene når det butter litt imot eller når hverdagsrutinene blir snudd på hodet. Men, så lenge en er bevisst på det, så kan det ikke gå helt feil

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet jeg 06.15, mye tidligere enn jeg egentlig skulle stå opp. men det var fantastisk deilig å føle seg uthvilt igjen :) God rolig start på dagen.

 

Etter jobb var jeg på spinning en time. Tok den ikke helt ut i tilfelle kroppen ikke er helt reparert. 1,9 tp på en mandag er ikke til å forakte.

 

Imorgen blir det stepintervall en time etter jobb :) Godt å kjenne kropp og sinn spiller på lag igjen !

 

Godt og sunt matmessig har det blitt idag også. Havnet på ca 1400 kalorier

 

Nå må jeg ha skjønnhetsøvnen min.. Hehe..

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag imorgen. Er litt spent. Har vært flink matmessig. 2 treninger og en trening imorgen tidlig. Føler meg tilnærmet frisk :D jeg må begrense meg ,ed snop i helgen om jeg skal se resultater. Det er helgene som ødlegger for vektnedgangen min.. Blir så mye av alt. Tenkte lørdagsgodtet kunne vært litt tortillachips en kjærlighet på pinne og en friskis :D det skal gå. Er ikke godt å føle seg som en stappet gris hver helg i alle fall :) Dette skal gå :)

 

Men, har ikke høye forventninger til vekten imorgen, har hatt mens og er litt støl etter treningen.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå...

 

Njo det gikk jo sånn passe da.. vekten viste 69.4 kg. en del oppgang.. Trente 3 ganger sist uke etter 4 uker uten trening, kroppen fikk nok et sjokk.

 

Men det var kjempedeilig å være igang igjen med trening. Trist å se at tallene går så fort oppover når jeg miste "litt" fokus. Kjedelig at alt skal dreie seg om mat. Enten er det for mye mat eller for lite, for mye frukt eller for lite grønnsaker..

 

Jeg vet ikke om det er motivasjonen som svikter. Kanskje jeg ikke vil det nok. Kanskje jeg har mistet troen på at jeg noengang kommer til å få en stabil vekt på 60, jeg ser det liksom ikke for meg. Viljen jeg hadde da jeg var 19 finner jeg ikke igjen. Men husker godt de gode tingene, de mindre gode forsvinner. Husker hvor godt det var å føle seg fri til å gå med hva enn jeg ville, fri til å ta meg en joggetur hver dag. Følte meg lettere og bedre på alle måter.

 

Kanskje jeg må være mildere med meg selv. Trene 3 ganger i uken, spise meg passe mett og ikke gå på vekten hver dag. La kroppen finne sin trivselsvekt.

 

Tomrommet jeg har vil nok ikke forsvinne, men må jobbe mer bevisst for å ta signalene og dempe den med annet enn mat. Stresset også. Eller gleden for den slags skyld. Alltid en unnskyldning for å spise litt mer.

 

Får håpe på nedgang til fredag. Det er ikke umulig det blir det. Skal si som for noen år siden. All nedgang er bedre enn oppgang :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag :) skal veie meg litt senere, har ikke vekt her. Jeg har vært vært flink med maten og treningen denne uken skal få 2 tp til denne uken så jeg kommer opp til 7,3. igår var jeg hos legen igjen. Etter 2 uker på antibiotika-kur har ikke halsen min blitt bedre. jeg går nå på en sterkere antibiotika, får håpe det blir den siste. halsbetennelse er heldigvis ikke det verste en kan ha. Legen sa jeg kunne trene som vanlig og det er jo positivt.

 

Tirsdag var jeg på styrke med stang-time. jeg var overrasket over hvor mange ganger jeg måtte øke vekten på stangen mellom settene. Jeg gikk mye på disse timene for et par år siden. Ble glad over å prøve timen igjen, tror jeg gikk litt lei da, men nå er jeg kjempeglad over å trene variert, selv om det stort sett er gruppetimer jeg trener :)/>

 

Jeg har enda gangsperr i beina!! men det er litt godt også :)/>

 

oppvarming: 4,5kg x 2

 

knebøy: 6 kg x 2

 

utfall: 3,5 x 2

 

bryst: 6 x 2

 

triceps: 3,5 x 2

 

biceps: 5 x 2

 

spent på veiingen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treningen går fint :) jeg er stabil, men vekten vil ikke rikke seg... håper det blir som du sier lucilla :)

 

 

 

knebøy: 6 x 2

 

utfall 5 x 2

 

skulderpress 7 x 2

 

markløft 7 x 2

 

bryst 6 x 2

 

biceps 5 x 2

 

triceps 3 1/2 x 2

 

tror jeg kan øke bryst til 7 x 2 :)

 

styrke med stang time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest våryr

Hei,

 

Min erfaring fra tidligere slankekurer (-20 kg og -10kg), er at kiloene sitter knall hardt på kroppen. Kroppen liker kiloene. Søsteren min slanket seg samtidig som meg. Og hun gikk ned i vekt jevnt og trutt hele veien. Mens mine kilo satt bom fast. Helt til kroppen plutselig snudde, og de raste av. Svopp hadde jeg gått ned. Men det tok laaaang tid før nedgangen begynte. Jeg husker jeg var så flink. Og likevel viste vekta det samme.

 

Stå på. Kroppen kommer etter :)

Men jeg vet hvor vanskelig det er. Jeg skal også ned til 60 kg. Nå er det "gravidkilo" som skal til pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har veldig rett i dette :) det rare er at jeg vanligvis før gikk ned jevnt og trutt. kroppen forandrer seg stadig, helt umulig å bli helt klok på.

 

fikk inn 3 timer trening denne uken 8 tp

 

- 1,8kg! kanskje det har løsnet litt fredagens vekt var 68,4 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) går som det suser her. Jeg merker forkjell på kroppen etter bare et par uker med styrketrening og litt kondisjonstrening. Mandag trente jeg spinning forbrente 700 kalorier. Idag trente jeg styrke med stang, økte vekter på knebøy med 2 kg til 7 kg på hver side, tror jeg skal ha det en gang til før jeg kanskje øker igjen, jeg økte også brystpress til 7 kg x 2. idag ble det 450 kalorier og imorgen tipper jeg også det blir 4-600 kalorier, da skal jeg kjøre litt intervall og litt snillere styrke :P En god start på uken :) på torsdag blir det treningsfri :)

 

Eneste kjipe med idag var at jeg trøstespiste 6 snickers is.. Nye muligheter imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken 3, 5 +2+ 2, 5 = 8 tp hittil denne uken. Pluss litt aktiv jobb. Lurer litt på hvor mye jeg forbrenner i gj.sntt hver dag. Burde jeg ligge på meny 2:eller 1, eller noe midt imellom?

 

Dagens mat er litt vanlig for tiden. Alt for ustrukturert. Ca kal.

 

Frokost. 3 knekkebrød m taffel baconost og lettmargarin 200 Kal

 

Lunch. En småbolle 250 kal

 

Etter jobb. En toast m ost og skinke 250

 

Etter jobb før middag . En snickers-is. En stor kjeks 4 marshmellows 400 ?

 

Middag 200 g kjøtt potetsalat tippere 600 + 1cider 200

 

5 Grillede marshmellows 100?

 

Kvelds. 2 skiver med ost og lettmargarin 250

 

Ca 2250 kal.

 

Ser hvor jeg må skjerpe meg. Men jeg synes det er så vanskelig. . Tror jeg skal satse på 1600 per dag ellers blir det for tøft. Lurer av og til på om jeg vil det nok.Men jeg vil gjerne komme inn i klærne mine igjen. Kanskje litt frustrert pga at det er så lett å gå opp igjen.

 

Men står på videre.

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :)

Igår var jeg på en kroppsanalyse maskin ! Fettprosenten er alt for høy på 34% men jeg har også mye muskelmasse, så det er positivt. Den metabolske alderen min er 40 år... Har noe å jobbe med for å si det sånn. Tenkte å ta en kroppsanalyse i slutten av måneden også for å se forskjell. Ganske motiverende egentlig :) jeg skal prøve å kutte ned på lyst brød. Helst ha mer fullkorn. Tenkte å lage brød i kveld. Kom gjerne med en god oppskrift. Jeg må også spise mer proteiner og kutte ned litt på frukt spise mer grønnsaker og litt mindre tilbehør. Og det evige maset... drikke mer vann.. kroppen min var litt dehydrert.. gleder meg til neste analyse. Bare en liten måned til :)

 

Var på styrke med stang time igår :) har økt en del siden start.

 

knebøy 7 x2 øke til 7,5

utfall 5x2

bryst 7,5x2

roing 7,5x2

bakside lår øke til 8 fra 7x2

biceps 6x2

triceps 4,5x2

skuldre 4,5x2

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg tenkte :) 68.9 :D jeg er støl i kroppen fremdeles. skjønner ikke helt hva det kommer av.. jaja.. - 600 gram på 8 dager er godtatt :)

 

har kuttet helt hvetemel. men hadde en sprekk på onsdag. spiser fullkorn, og litt is og 2 kjærligheter til lørdagsgodt. fikk 3,5 tp på trening idag. det var deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt er 69.6 :( jeg har vært flink både matmessig og treningsmessig. Ukens vekt blir imorgen, om den viser litt mindre. Krysser fingrene for det.. Liker ikke å stagnere. Føler det har gått så lang tid nå. Merker jeg har fått mer muskler. Men tror ikke jeg har økt sååå mye i muskelmasse. Hehe.

 

Krysser fingrene for imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...