Gå til innhold

Feilet for siste gang...


Gjest Nanangel
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har feilet så mange ganger, men nå får det være den siste gangen jeg gjør dette.

Jeg føler meg fæl og feit, og blir rett og slett uvel av å se meg i speilet, så jeg prøver å unngå det.

Vanligvis har jeg vært på andres tråder, fulgt på, og funnet på egne tråder for å lage grupper. Nå skal jeg holde meg her inne, og ta meg av de som kommer på besøk, eller de som vil "bo"her fast:-)

Om du har tro på meg, så håper jeg du hjelper meg, om du trenger støtte, så er jeg her for deg.

Jeg starter regimet på lørdag, rett og slett fordi jeg aldri har forsøkt det før, og fordi jeg velger meg den dagen som er mest forbundet med kos og utskeielser.

Det idiotiske er vel at jeg alltid skeier ut, så jeg kunne vel likeså startet i kveld. Men nå er det engang sånn at det kan lønne seg å ha i det minste en gulrot i huset når man starter, hehe.

Jeg ønsker meg selv velkommen, og håper du som leser vil være med på denne veien - jeg veier 86 kilo, og håper å gå ned til mellom 60 og 65.

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! Du er jo ikke alene om å feile flere ganger. Kjenner meg ganske mye igjen i de beskrivelsene du kommer med. Jeg har jo vært medlem siden høsten 2007, hvor jeg gikk ned 19 kilo fram til jeg giftet meg juli 2008. Har vært innom i flere perioder etterpå, men denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg for en gangs skyld skal kunne komme til hold vekten kategorien. Som du ser av tickeren min skal jeg ned ganske mange kilo denne gangen også. Første gang klarte jeg ikke å nå trivselsvekta helt, men det skal jeg denne gangen.

 

Skal ta en tur innom deg med jevne mellomrom. Det varierier hvor aktiv jeg er på andre tråder, men når jeg har tid kommenterer jeg innimellom. Håper du klarer å holde motivasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med ny tråd.

 

Nei, du er ihvertfall ikke alene om å ha feilet. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gjort det, men det er ikke få. Jeg har ihvertfall vært medlem her siden 2005. Du er ihvertfall tosifret på trygg grunn, men det er ikke jeg. Når jeg kommer til 95 kan jeg starte å føle det.

Jeg har tro på at du kan klare dette, men da må motivasjonen være på topp og planen må være i orden. Jeg vet ikke hva du eller hvordan du spiser, men å kutte ut alt slik plutselig tror jeg ikke er løsningen. Man må ta ting for ting tror jeg. Spise sakt og nyte maten.

Skal bli moro å følge med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar..

Det har vært flere ting som har vært vanskelig, men det å komme inn her igjen, var faktisk også ganske tøft..

Jeg føler jeg har skuffet så mange, og kanskje mest min famile, foruten meg selv og dere her inne.

Jeg skammer meg, og skjemmes, men når noen er så hyggelig som deg, føler jeg at jeg kan riste det litt av meg sammen med tårene over å være en så innmari dårlig person(for sånn føles det, faktisk)

MEN! Takk for at du ikke kjefter og sier jeg er en taper, men at du faktisk bryr deg nok til å skrive til meg - og i og med at vi skal gå ned det samme, kan vi jo hjelpes åt:-)

Jeg fikk tilbud om slankeoperasjon pga ledd og blodtrykk, men har nå gitt meg en siste sjanse til å prøve på den beste måten - spise bedre og sunnere, samt mer bevegelse.

Så alle som kan hjelpe meg er velkommen!

 

Lykke til!

Vi skrives:-)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har helt rett!

Jeg føler meg så mislykket, og det er ikke særlig gøy.

Men motivasjonen er på topp, og lister er laget for både trening og mat.

Problemet mitt er at jeg liker alt som ikke er bra for meg, og sjokomanisme(begrep rappet fra USA) er vanskelig.

Men jeg har tenkt å kose meg bittelitt hver kveld, fremfor å skeie skikkelig ut hver uke, som du sier - rigide løfter holder sjelden, i det minste ikke for meg. Jeg hater å nekte meg alt, så denne gangen skal jeg heller bruke lenger tid, og heler se på det som noe jeg må gjøre lenge, kanskje for alltid...

Tusen takk for støtte, og at du tok deg tid til å skrive til meg. Jeg føler meg ensom, og med flinke og snille personer som bryr seg litt om meg, tror jeg at dette kan gå denne gangen.

Jeg har veiedag, og offentlig start på lørdag, mye fordi det er den dagen jeg alltid har fryktet mest.

Vi skrives:-)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange triste ord på en gang. Selvfølgelig er du ikke mislykket selv om du føler det går trått akkurat nå. Hvorfor må du vente til lørdag? Hopp bare i det. Kom igjen: I morgen starter du så smått, så kan du veie deg lørdag hvis du velger det som veiedag. Jeg har veiedag mandager.

Jeg håper du klarer dette uten slankeoperasjon. Det med at du har skuffet mange. Er det slankinga du snakker om da?

Dette klarer vi fint. Vi må bare stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange triste ord på en gang. Selvfølgelig er du ikke mislykket selv om du føler det går trått akkurat nå. Hvorfor må du vente til lørdag? Hopp bare i det. Kom igjen: I morgen starter du så smått, så kan du veie deg lørdag hvis du velger det som veiedag. Jeg har veiedag mandager.

Jeg håper du klarer dette uten slankeoperasjon. Det med at du har skuffet mange. Er det slankinga du snakker om da?

Dette klarer vi fint. Vi må bare stå på

Jepp... Slankingen ..

Som jeg har skuffet mange med, mener jeg...:-)

Grunnen til at jeg begynner på lørdag er fordi datteren min har bestilt og betalt middag ute i morgen - 10 retter, og de er nok ikke slankende, hehe..

Men det er fødselsdagsgave, og en dag fra eller til, vil nok ikke gjøre store forskjellen, vil jeg tro...

Men jeg kan jo spise sunt frem til da, og så være i gang, du har rett i det:-)

Men jeg er motivert. DET lovere jeg...

Jeg så et bilde av meg i forrige uke, som forandret alt, blæææææææææ

 

Nå er det nok...

Det blir nok ikke moro, men det blir nok moro å bli slank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen!

For det første - vi er mange som har feilet... Jeg har gått ned masse opptil flere ganger. Hvis du regner alle nedgangene og oppgangene og nedgangene igjen har jeg sikkert slanket meg 150 kg eller noe sånt. Siden jeg var på mitt største har jeg gått ned ca. 33 kg, men med de 7 bonuskiloene jeg gikk opp i en pause samt litt pluss i julen o.l. er jeg jo egentlig oppe i mye mer. Og jeg har ca. 12 kg igjen til hovedmålet er nådd, og det skal jeg klare uten bonuskilo på veien! Men uansett - poenget er at du er ikke alene i den båten, mange av oss her inne vet akkurat hvordan du har det!

 

Jeg synes det er trist å lese at du føler at du skuffer alle. Jeg er ganske sikker på at de rundt deg er glad i deg uansett størrelsen din. Bekymret for helsen din er de nok, men jeg tror ikke de blir noe mer eller mindre glad i deg om du endrer vekten din. Det jeg håper for deg er at du setter i gang dette prosjektet for DEG. For det er DIN helse som står på spill, både fysisk og mentalt og DU må være klar for å foreta endringene i livet DITT! Jepp - mye du, deg og ditt her, men det er jo sant. Vi må gjøre dette for oss selv og ikke for andre. Og er man ikke klar selv så blir det ekstra vanskelig.... Men når det er sagt er det viktig med støtte fra de rundt oss, og det håper jeg virkelig du får av de rundt deg, for det fortjener du! Du får ihvertfall støtte her inne - de som gir litt av seg selv får veldig mye tilbake, ihvertfall føler jeg det sånn. Støtten her inne er priceless, for de (i mine øyne) slanke, smekre, spreke venninnene som aldri har hatt særlig med overvekt vet ikke hvordan det er å skulle gå ned 45-50 kg.... Komme med oppmuntrende ord kan de, ja, men de forstår ikke på samme måte som jeg føler folk her inne gjør.

 

Hvis du har bestemt deg for å begynne på lørdag så synes jeg det høres ut som en god plan. Du sier at du skal ut på 10-retters i morgen - dra på denne og kos deg! Ikke tenk på lørdagen, den tar du når den kommer. Sett deg ned og lag en plan for den kommende uken, både for mat og evt også trening, og dra på butikken og ta storinnkjøp med masse sunne, gode varer, da blir det mye lettere å komme i gang. Husk imidlertid å spise en god frokost først så du ikke faller for for mange fristelser... ;)

Men vær obs på at hverdagene byr på utfordringer, og når man prøver å gå ned i vekt virker det som de kommer myyye oftere. Tenk litt igjennom hvordan du skal takle disse på forhånd, så går ting så mye greiere. Prøv å tenke positivt - for hver gang du får forbi sjokoladehyllen, gi deg selv et klapp på skulderen og fortell deg selv hvor flink du er som faktisk klarte å gå forbi sjokoladen. Det funker mye bedre enn å tenke stakkars meg som ikke kan..... Funker mye bedre for meg ihvertfall! :)

 

Lykke til med prosjektet ditt - jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er helt enig med krusmynte. Det er klart de er glade i deg uansett. Den du skuffer mest er nok deg selv.

Det er klart du må kose deg med 10 retters. Det hørtes fantastisk godt ut. Tror aldri jeg har spist så mange retter på en gang. Bare lov oss å ikke ha dårlig samvittighet for at du spiser og koser deg. Husk det er i morgen det begynner.

Det er viktig at du fokuserer mye på deg selv i tiden fremover. Det forstår nok familien.

Ha en hyggelig kveld og kos deg masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i de følelsene. Skam og mislykkethet. Jeg har nettopp hatt meg en knekk (for n'te gang :(). Nå gikk jeg riktignok ikke opp mer enn 6-7 kilo denne gangen, men det er mange nok til at jeg måtte opp 1-2 str i klær og følte meg veldig ukomfortabel. Jeg kom meg liksom ikke i gang igjen heller, selv om jeg følte at motet var på plass og jeg flere ganger erklærte at NÅ skulle jeg ta meg sammen. Noe som resulterte i at jeg følte meg enda mer patetisk!

 

Frustrasjonen vokste i takt med stadig nye mislykkede forsøk på å ta grep. Så etter å ha forsøkt å vært positiv og optimistisk lot jeg frustrasjonen velte ut i form av et skikkelig sutreinnlegg på tråden min på mandag. Og jeg tror kanskje det hjalp! I allefall har jeg hatt stålkontroll siden da og gjort en kjempeinnsats i fire dager på rad, som er veeelig lenge siden sist jeg gjorde.

 

Nå er selvtilliten min stigende. Rart at man på få dager begynner å legge bak seg de følelsene av å være håpløs og mislykket. Nå føler jeg meg sterk og motivert, og stolt over at jeg endelig ser ut til å ha greid å ta tak igjen!

 

Håper du greier å riste av deg de negative følelsene du har om deg selv. Du er bare et menneske, og mennesker gjør feil hele tiden uten at man kan si de er mislykket som person for det ;) Det som først og fremst betyr noe er at du nå tar grep igjen. Det kommer du ihvertfall ikke til å angre på! Opp med hodet, du har all grunn til å være stolt av deg selv, for bare det å begynne å skrive her er et skritt i riktig retning ;)

 

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...